Forovervendt eller bakovervendt bilsete?

Hvor fester man da forankringsselene?
Man tar selene under passasjersetet og fester de som ellers, det skal stå i bruksanvisningen.
:)
I Sverige er det veldig vanlig å plassere barn bakovervendt i forsetet, spesielt i trange biler, da dette gir bedre plass.
men det er superviktig at airbag ikke er koblet på!
 
Altså, nå styret sambo med det igår kveld haha.. så jeg er ikke sikker på hvordan han har plassert dem :p så tenker at jeg skal sjekke senere idag og heller se an hvordan vi kan gjøre det :) bilen vår var godkjent for å ha det setet bakovervendt i forsetet ja, så er en mulighet det å :)
 
Jeg måtte ut å prøve litt i vår bil og kom iallfall frem til at Peugeot 307 passer ypperlig om man har en hurv med unger i bilstoler ;)

ImageUploadedByBV Forum1429903919.994669.jpg

ImageUploadedByBV Forum1429903934.305070.jpg

Nå er jeg spent på om vi klarer å montere den TWE stolen korrekt bakovervendt for vi har aldri montert en beltestol før, og denne har ikke bruksanvisning :p
 
Sambo eldret litt på setene, og nå står alle fint :) med å ha Emira sitt i midten, og Leoh sitt bakovervendt :) så må bare få satt han i setet imårra for å se om vi trenger å stille det litt mer liggende..syns det så voldsomt rett ut :p vil ikke at han skal henge med hodet når han sovner heller hehe
 
Sambo eldret litt på setene, og nå står alle fint :) med å ha Emira sitt i midten, og Leoh sitt bakovervendt :) så må bare få satt han i setet imårra for å se om vi trenger å stille det litt mer liggende..syns det så voldsomt rett ut :p vil ikke at han skal henge med hodet når han sovner heller hehe
Tea mente man kunne helle mer på det ja! Men monter det bak passasjersetet da, for du må sikkert ha det stilt helt frem for å gi han god plass ;)

Men Peugeoten er så romslig fremme at jeg har god beinplass selv med setet helt fremme :D
 
Jeg måtte ut å prøve litt i vår bil og kom iallfall frem til at Peugeot 307 passer ypperlig om man har en hurv med unger i bilstoler ;)

Vis vedlegget 114120

Vis vedlegget 114121

Nå er jeg spent på om vi klarer å montere den TWE stolen korrekt bakovervendt for vi har aldri montert en beltestol før, og denne har ikke bruksanvisning :p
Bruksanvisning på Britax.no ;)
Så den biten er null stress.
Men hva slags beltestol har du i midten? Den ser så liten ut og det ser ikke ut til at man kan stille lengden på en?
Et par jenter i nabolaget satt på med oss en gang, med slike stoler, og nakkestøtten nådde dem knapt til skuldrene :( de har sluttet med stoler nå, og er like gamle som T :-o
 
Det er så lett at jeg klarer det hehe.
Masse klipp på youtube også :)
Den er veldig lett ja :)
Man må bare stramme skikkelig, og passe på at setet sitter skikkelig støtt!
 
Tea mente man kunne helle mer på det ja! Men monter det bak passasjersetet da, for du må sikkert ha det stilt helt frem for å gi han god plass ;)

Men Peugeoten er så romslig fremme at jeg har god beinplass selv med setet helt fremme :D
Man får bedre helling på setet om det står litt lenger inn på bilsetet :) til de minste barna kan man også vippe "flappen" inn under setet for å få bedre posisjon :)
 
Her sitter også barna bakovervendt, men ser at A har blitt veldig lang, men hun klager ikke. I min bil har vi Britax multitech og i mannen sin besafe. Synes Britax sin er best egentlig.
 
Sliter med at A klarer å få av seg skuldreselene, forsøkt med klemme også, og stramme innmari godt, skjønner ingenting. Mange ganger vi må stoppe hvis vi er på lengre turer for å ta på henne selene igjen.
 
Sliter med at A klarer å få av seg skuldreselene, forsøkt med klemme også, og stramme innmari godt, skjønner ingenting. Mange ganger vi må stoppe hvis vi er på lengre turer for å ta på henne selene igjen.
Noen kommer seg ut av alt :p
Prøvd med slik beltesamler?
Barn tåler utrolig nok å sitte ganske trangt :)
 
Tea mente man kunne helle mer på det ja! Men monter det bak passasjersetet da, for du må sikkert ha det stilt helt frem for å gi han god plass ;)

Men Peugeoten er så romslig fremme at jeg har god beinplass selv med setet helt fremme :D

Vi valgte å sette setet til Leoh bak førersetet, sånn at jeg enklere kan komme til om han trenger noe osv.. har jo ikke lappen jeg, så sitter jo bare å glor haha :p men virker som om det er god plass fordet..så får vi heller endre på plassering etterhvert som Leoh vokser :)
 
Noen kommer seg ut av alt :p
Prøvd med slik beltesamler?
Barn tåler utrolig nok å sitte ganske trangt :)

Ja, forsøkt det meste synes jeg, og strammet så mye det går, jeg skjønner ikke hvordan hun klarer det:eek::D
 
Man får bedre helling på setet om det står litt lenger inn på bilsetet :) til de minste barna kan man også vippe "flappen" inn under setet for å få bedre posisjon :)
Ja, jeg skjønte ikke helt prinsippet med den flappen?
 
Bruksanvisning på Britax.no ;)
Så den biten er null stress.
Men hva slags beltestol har du i midten? Den ser så liten ut og det ser ikke ut til at man kan stille lengden på en?
Et par jenter i nabolaget satt på med oss en gang, med slike stoler, og nakkestøtten nådde dem knapt til skuldrene :( de har sluttet med stoler nå, og er like gamle som T :-o
Det er en Besafe, og ja, ryggen kan reguleres opp. Du ser ca midt på stolen er det et skille hvor man kan justere. Er ikke vår da, mamma sin. Lillebroren min satt i den til han var 135 høy, som 7 åring. :p
 
Back
Topp