For oss som hadde termin i januar/februar 2024

Håper det! I morgen har jeg blødd 1 hel måned i strekk, men virker som siste uka har vært mensen faktisk, for spottet brunt i flere uker men nå siste uka har det vært mye og rødt og med typiske mensensmerter. Så håper det betyr at kroppen er litt i rute igjen! Hm.. ja det blir spennende å se for deg da! Også hatt 2 aborter på 5 mnd her så overrasket hvis jeg spretter tilbake i form igjen nå...

Ja vi får satse på det!! Terminspirer veldig snart på hele gjengen ❣️

Uff, 1 hel måned høres tøft ut ❤️ og trist at du også har gått igjennom 2 abort på 5 mnd, det er brutalt :(
Håper kroppen retter deg opp nå og kan gjøre seg klar for en terminspire ❤️
 
Så kjekk tråd! Jeg hadde termin i starten på februar men hadde MA og utskrapning 6.juli…
Min 2 MA, men med et barn i mellom..
Kjekt å få dele denne tiden med dere alle, har lest gjennom hele tråden ❤️ selv om jeg skulle ønske alle slapp å være her…

Jeg har hatt noen dager på ferietur med familien, så har også koblet ut både hode og forum.. som har vært veeldig godt :) jeg tror jeg hadde EL ca 15-16 dager etter utskrapningen, så er er sted i dpo-land nå. Vi la inn noen aksjer, så nå venter vi bare å ser om eller når mensen dukker opp igjen. Har fått negativ graviditetstest, så kommer vel til å teste litt etterhvert for å se, men vanskelig å vite hvordan syklus er nå etter MA så.. :)

Flere som har prøvd litt/skal prøve på første EL? ❤️
Vi prøver på første el. Er nå 6 dpo, så det er veldig spennende. Tok g test i dag av ren nysgjerrighet, kom faktisk skygge, så måtte ta en til for å dobbelsjekke, skygge da også. Skal sies at jeg tok g test fredag (var da 4 uker siden MA), og den var blenda. Så, syyykt spent :smiley-angelic001
 
Dere andre som også prøver på første el nå, hvordan føles det å skulle bli gravid igjen?

Jeg hadde trodd jeg skulle bli litt nervøs og engstelig, men er faktisk helt avslappa til det. Er så overasket over meg selv. Men det er godt å ta det så med ro. Men er redd jeg skal bli engstelig når jeg står der med positiv g test da.
 
Dere andre som også prøver på første el nå, hvordan føles det å skulle bli gravid igjen?

Jeg hadde trodd jeg skulle bli litt nervøs og engstelig, men er faktisk helt avslappa til det. Er så overasket over meg selv. Men det er godt å ta det så med ro. Men er redd jeg skal bli engstelig når jeg står der med positiv g test da.
Jeg føler det litt som deg , tar ting med ro :).
Når jeg evt får positiv test blir jeg nok engstelig og redd ja :/.
 
Vi prøver på første el. Er nå 6 dpo, så det er veldig spennende. Tok g test i dag av ren nysgjerrighet, kom faktisk skygge, så måtte ta en til for å dobbelsjekke, skygge da også. Skal sies at jeg tok g test fredag (var da 4 uker siden MA), og den var blenda. Så, syyykt spent :smiley-angelic001
Spennende! Hååper det blir fin strek de neste dagene!! ❤️
 
Dere andre som også prøver på første el nå, hvordan føles det å skulle bli gravid igjen?

Jeg hadde trodd jeg skulle bli litt nervøs og engstelig, men er faktisk helt avslappa til det. Er så overasket over meg selv. Men det er godt å ta det så med ro. Men er redd jeg skal bli engstelig når jeg står der med positiv g test da.
Rolig nå, liksom litt spent! Men blir nok redd og usikker om/når positiv test! :)
 
Samme med meg, fikk en følelse av at noe ikke var som det skulle ganske tidlig, men etter å ha sett hjerteslag så overbeviste jeg meg selv om at det sikkert ikke var noe, men det var det. Ja det er jo vanskelig å se noe så tidlig, og mange ganger så går det jo bra også selvom ting kanskje ser litt forsinket ut på ultralyd osv. Får håpe vi er blant de heldige neste gang og at alt går som det skal ♥️

Ja er noe med det å bli ferdig med det og kunne gå videre. Hvordan går det med deg nå? Føles kroppen grei?
Ja vi får bare håpe det går bra neste gang :) kroppen føles ganske normal nå, sånn den var før jeg ble gravid. Blør lite nå 4 dager etter medisinsk abort.

Jeg har noen tanker innimellom om å starte på prevensjon igjen og heller prøve igjen senere en gang.. Fordi jeg er redd for å bli skuffet flere ganger og kanskje det ikke går i det heletatt. Men samtidig, vet ikke om det vil hjelpe å utsette heller :dance008
 
I dag har vært litt av en dag, og den har såvidt begynt... Startet dagen lykkelig for nesten blendahvit g-test! Men, pga så sterke smerter at jeg ikke har fått sove hele natten og uvel form, tok vi en tur til legen for å sjekke hva som skjer. Ultralyd viste at det FORTSATT er rester igjen, har fått ny kur med cytotec i dag og hvis ikke det tar det blir det utskraping på onsdag. Er så drittlei nå, og føles tøft at det drar ut sånn... Skulle ønske de kunne gjort den utskrapningen for en måned siden så hadde jeg jo kanskje vært i rute igjen for å prøve på nytt nå..

PXL_20230731_063138173.jpg
 
I dag har vært litt av en dag, og den har såvidt begynt... Startet dagen lykkelig for nesten blendahvit g-test! Men, pga så sterke smerter at jeg ikke har fått sove hele natten og uvel form, tok vi en tur til legen for å sjekke hva som skjer. Ultralyd viste at det FORTSATT er rester igjen, har fått ny kur med cytotec i dag og hvis ikke det tar det blir det utskraping på onsdag. Er så drittlei nå, og føles tøft at det drar ut sånn... Skulle ønske de kunne gjort den utskrapningen for en måned siden så hadde jeg jo kanskje vært i rute igjen for å prøve på nytt nå..

Vis vedlegget 411365
For en runde som aldri tar slutt ❤️ uff... sender deg en stor klem!
 
Dersom jeg hadde EL når jeg tror, så er jeg 8-9dpo i dag, hadde litt spotting i går å tenkte at nå kommer vel kanskje mensen, litt tidlig, siden syklus kan tulle litt etter MA. I dag har jeg litt stikking i brystene, ingen tegn til blødning og tenkte at jeg må jo bare teste. Testene ser helt negative ut. Kan dette være hormonelt nå i tiden etter MA? Altså å få litt rare symptomer man normalt sett ikke har i syklus? :)
 
Vi prøver på første el. Er nå 6 dpo, så det er veldig spennende. Tok g test i dag av ren nysgjerrighet, kom faktisk skygge, så måtte ta en til for å dobbelsjekke, skygge da også. Skal sies at jeg tok g test fredag (var da 4 uker siden MA), og den var blenda. Så, syyykt spent :smiley-angelic001
Så spennende!! Krysser fingrer og tær for dere, tenk om den sitter allerede :love017
 
Dersom jeg hadde EL når jeg tror, så er jeg 8-9dpo i dag, hadde litt spotting i går å tenkte at nå kommer vel kanskje mensen, litt tidlig, siden syklus kan tulle litt etter MA. I dag har jeg litt stikking i brystene, ingen tegn til blødning og tenkte at jeg må jo bare teste. Testene ser helt negative ut. Kan dette være hormonelt nå i tiden etter MA? Altså å få litt rare symptomer man normalt sett ikke har i syklus? :)
Hvis dere la inn aksjer så kan litt blødning 8-9 dpo passe fint med en festeblødning tenker jeg da..
 
I dag har vært litt av en dag, og den har såvidt begynt... Startet dagen lykkelig for nesten blendahvit g-test! Men, pga så sterke smerter at jeg ikke har fått sove hele natten og uvel form, tok vi en tur til legen for å sjekke hva som skjer. Ultralyd viste at det FORTSATT er rester igjen, har fått ny kur med cytotec i dag og hvis ikke det tar det blir det utskraping på onsdag. Er så drittlei nå, og føles tøft at det drar ut sånn... Skulle ønske de kunne gjort den utskrapningen for en måned siden så hadde jeg jo kanskje vært i rute igjen for å prøve på nytt nå..

Vis vedlegget 411365
Ahh.. fy så kjipt.. og enig, du skulle fått den utskrapningen med en gang.. dette er akkurat det som skjedde for meg forrige gang jeg hadde MA.. for å si noe positivt, med en gang syklus var stabil etter den runden den gang, så ble jeg gravid, og det gikk bra. Håper du kommer fort i syklus igjen! ❤️
 
Hvis dere la inn aksjer så kan litt blødning 8-9 dpo passe fint med en festeblødning tenker jeg da..
Ja var den tanken som streifet meg også.. men tror vi la inn aksjer litt for tidlig i forhold til når EL kom, så har ikke trua på det sånn sett.. men tar kanskje noen dager før det vil slå ut på test eventuelt?
 
Ja vi får bare håpe det går bra neste gang :) kroppen føles ganske normal nå, sånn den var før jeg ble gravid. Blør lite nå 4 dager etter medisinsk abort.

Jeg har noen tanker innimellom om å starte på prevensjon igjen og heller prøve igjen senere en gang.. Fordi jeg er redd for å bli skuffet flere ganger og kanskje det ikke går i det heletatt. Men samtidig, vet ikke om det vil hjelpe å utsette heller :dance008
Så godt å høre at kroppen føles ganske normal nå ♥️ det er veldig bra!

Hvis du føler at du trenger mer tid på deg før du prøver igjen så er det kanskje ikke så dumt å prøve prevensjon en stund. Jeg hadde en SA i 2021 før vi fikk datteren vår og det føles mye greiere med den nå som den er mer på avstand. Selvom jeg alltid kommer til å bære "de ufødte barna mine" i en liten bit av hjertet. Går lissom aldri bort, men blir bedre. For min del følte jeg det hjalp å bli raskt gravid igjen, ikke for å erstatte den vi mistet, men for å føle at vi gikk videre, fremover og fordi vi virkelig ønsket oss barn. Nå har jo jeg fylt 35 i år, så vi har heller ikke like god tid som deg hvis nicket ditt er året du ble født? :happy:
 
Ja var den tanken som streifet meg også.. men tror vi la inn aksjer litt for tidlig i forhold til når EL kom, så har ikke trua på det sånn sett.. men tar kanskje noen dager før det vil slå ut på test eventuelt?
Det kan være håp, hvis dere la inn aksjer før el så kan svømmerne overleve der inne en god stund hehe. Og hvis du har festeblødning nå vil det ta noen dager til før du får utslag på g-test, så fortsett å teste. Åååå, spennende, krysser fingrene for deg ❣️
 
Ahh.. fy så kjipt.. og enig, du skulle fått den utskrapningen med en gang.. dette er akkurat det som skjedde for meg forrige gang jeg hadde MA.. for å si noe positivt, med en gang syklus var stabil etter den runden den gang, så ble jeg gravid, og det gikk bra. Håper du kommer fort i syklus igjen! ❤️
Takk!! Hjelper å høre at du har gått igjennom liknende opplevelse (og trist... beklager at du måtte gjennom det) og at det gikk bra så fort etterpå!! Håper vi også snart sitter der med ny spire! ♥️
 
Det kan være håp, hvis dere la inn aksjer før el så kan svømmerne overleve der inne en god stund hehe. Og hvis du har festeblødning nå vil det ta noen dager til før du får utslag på g-test, så fortsett å teste. Åååå, spennende, krysser fingrene for deg ❣️
Det er jo sant! Får bare teste litt fremover å se kanskje ❤️
 
I dag har vært litt av en dag, og den har såvidt begynt... Startet dagen lykkelig for nesten blendahvit g-test! Men, pga så sterke smerter at jeg ikke har fått sove hele natten og uvel form, tok vi en tur til legen for å sjekke hva som skjer. Ultralyd viste at det FORTSATT er rester igjen, har fått ny kur med cytotec i dag og hvis ikke det tar det blir det utskraping på onsdag. Er så drittlei nå, og føles tøft at det drar ut sånn... Skulle ønske de kunne gjort den utskrapningen for en måned siden så hadde jeg jo kanskje vært i rute igjen for å prøve på nytt nå..

Vis vedlegget 411365
Nei off.. du har vært skikkelig uheldig :Heartred
 
Back
Topp