ORIGINAL: AB
Jeg skrev at jeg var imot.
Det gjelder alle tilfeller... Når en sædcelle møter et egg er et liv skapt, et barn som har rett til å leve.
Å ta abort er å ta bort barnets rett til å leve, vokse opp og utfolde seg. Det er aldri et barns feil at det blir unnfanget. Vi må ta ansvar for våre handlinger!!!!
å når det gjelder å ta abort pga et handikap eller liknende kjenner jeg at det raser inn i meg.
Jeg er redd at en dag kommer vi til å ha et sorterings samfunn, der de som vil ha jente, men har gutt i magen tar abort. Der de som går med et barn med downs syndrom el liknende tar abort..
Hvor blir mangfoldet i samfunnet vårt av da??
... Jeg er kanskje en av få som mener at abort burde vært ulovlig og straffbart i de fleste tilfeller, men jeg vet jo at det kommer aldri til å skje. Derfor synes jeg også faren skal få mer å ha sagt i forhold til abort, det finnes fedre som ønsker barna sine, men som aldri får en sjans fordi moren tar abort. Dette synes jeg er feil...
... Men selv om jeg er imot, har jeg ikke annet enn kjærlighet og omsorg for de som opplever nettopp abort. For folk kommer alltid til å væer uenige, men vi trenger hverandre på tross av det...
Veldig godt skrevet AB
Enig meg deg