Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Julita
Forresten.. sånn helt personlig synes jeg det er patetisk at noen føler at de har rett til å sitte og definere NÅR og OM en abort er "moralsk forsvarlig".
Uansett hva som har brakt en opp i en situasjon der en må ta et valg.. så om en velger abort, er jo resultatet av aborten akkurat den samme uansett hvordan du kom dit at en tok det valget. Altså.. uansett om det er fordi du "har blitt voldtatt", eller "ikke er ferdig med festing, og bruker det som prevensjonsmiddel"... if u get my point [8|]
ORIGINAL: småfolk
jeg er for selvbestemt abort.. og imot at andre egentlig skal mene at det er feil.. det er ret og slett ikke noen andres sak men så privat som det kan bli.
ORIGINAL: *silly*
ORIGINAL: Julita
Forresten.. sånn helt personlig synes jeg det er patetisk at noen føler at de har rett til å sitte og definere NÅR og OM en abort er "moralsk forsvarlig".
Uansett hva som har brakt en opp i en situasjon der en må ta et valg.. så om en velger abort, er jo resultatet av aborten akkurat den samme uansett hvordan du kom dit at en tok det valget. Altså.. uansett om det er fordi du "har blitt voldtatt", eller "ikke er ferdig med festing, og bruker det som prevensjonsmiddel"... if u get my point [8|]
VELL syntes vell ikke det er det samme. Skal vi si "samme hvordan du betaler regningene dine, om det er med stjelte penger eller ikke så lenge de blir betalt" Ja dårlig eksempel, men orker ikke å tenke ut et annet. Patetisk å sitte å mene når og om en abort er forsvarlig? SOm jeg skrev i den andre tråden så syntes jeg dette temaet er vanskelig, men jeg sntes ikke det er patetisk å mene at hvis noen BEVISST har sex uten å bruke prevansjon og blir gravid for å så ta abort, nei da er det ikke MORALSK forsvarlig.
ORIGINAL: jonesieSignerer. Er det slik at man må pga barnet er sykt eller man selv er syk osv,så er det noe annet.
Både og, men mest imot. Så lenge valget ikke er basert på egoistiske grunnlag. "Jeg føler ikke at jeg har festet ferdig"
Økonomi syntes jeg egentlig ikke er unnskyldning nok, med mindre man VIRKELIG sliter, siden etter mine erfaringer så går økonomien rundt på ett vis uansett. Sikkert noen som mener det motsatte.
ORIGINAL: lykkeligemeg
men bare et lite spørsmål...dere som mener at man ikke skal dømme dem som tar abort (mener det selv også altså) og som samtidig er for abort, mener dere at man dømmer folk bare fordi man selv er imot abort? det må jo være lov å være imot det uten at det betyr at man dermed fordømmer alle som gjør det? eller? bare et spørsmål altså, prøver ikke å krangle her[:)]
ORIGINAL: Oktober07
Personlig er jeg imot, hvis noen spør meg svarer jeg at jeg er i mot. Men jeg kjefter ikke på de som velger å gjøre det eller er for det...
Men en ting vil jeg kommentere, ikke vondt ment, men dere som sier dere tror ikke folk gjør det for å bruke det som prevansjon og vi vet ikke grunnen for det....
Selfølgelig finnes det "gode" grunner for å ta abort, som voldtekt, misshandling.... og sikkert masse mer... Men det er fakta at folk bruker det som prenvasjon også, det er ikke fåtall av ganger det har blitt sagt at f.eks. de går på byen å ligger med hvem som helst med eller uten prevansjon, for det er jo ikke no problem, de kan jo bare gå å ta abort og skylde på voldtekt eller noe annet etterpå....
SELVFØLGELIG er det mange av dem som snakker sant, mener bare på at det er manga av dem som lyver også.... Dette er et stor og vanskelig tema, med utallig meninger... Det finnes sikkert tusenvis av "gyldige" grunner for å ta abort, akkurat som det gjør det den andre veien også...
kurtine: ok, bra:) for er selv imot, men velger å ikke dømme dem som gjør det likevel, med mindre folk bare er ekstremt uansvarlige og bruker det som prevensjons som så mange har sagt her..:)

men bare et lite spørsmål...dere som mener at man ikke skal dømme dem som tar abort (mener det selv også altså) og som samtidig er for abort, mener dere at man dømmer folk bare fordi man selv er imot abort? det må jo være lov å være imot det uten at det betyr at man dermed fordømmer alle som gjør det? eller? bare et spørsmål altså, prøver ikke å krangle her[:)]