Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: suprAnirac
ORIGINAL: sas
Men det er en annen ting jeg har tenkt litt på når det gjelder abort. Barnefaren. Synes noen ganger det er urettferdig at han ikke har noen rettigheter liksom. Er jo hans barn også. Jeg forstår jo det at hvis kvinnen velger abort er det forbasket urettferdig at hun skal føde likevel fordi faren ønsker det. Men jeg tenkte litt den andre veien. At kvinnen ønsker barnet mens faren IKKE vil ha barnet. Hvorfor kan man ikke få det til sånn da at hvis han på død og liv ikke vil ha det men ikke har noe han skal ha sagt fordi det er kvinnen som bærer barnet om han da kan slippe å betale barnebidrag iallefall og aldri ta kontakt med barnet siden han i utgangspunktet ikke ville ha det??
Er bare en tanke altså. Vi kvinner er jo dem som bestemmer alt, mens mannen har ingenting han skal ha sagt...Ikke så greit for dem. Så var bare en ide jeg kom med. Noen synspunkter eller andre forslag?
Kondom, kanskje? [:)] Evt. strilisere seg om man overhodet aldri ønsker seg barn?
Det å slippe å betale bidrag, (imot) og aldri ta kontakt med barnet... det siste der blir for mye å love. Alt forandrer seg. Om 10 år så har helt sikker barnefar det annerledes, og ser på saken med andre øyne. Og barnet har begynt å spørre om sin far. Hva da?
En er to om å danse tango. En er to om ansvaret og konsekvensen.
Nå vet jeg ikke hvor mye kr det er snakk om ang. bidrag. Mener det er ut ifra inntekt?
Det går til barnet's ve og vel.
ORIGINAL: Anede
Lurer bare på hvor mange som er for og imot abort.
Selv er jeg imot!
Ikke lag dette til en krangletråd!!!
ORIGINAL: Oktober07
ORIGINAL: Godhjerta
Jeg syns abort ikke skal være brukt som prevensjon. Har man vært med på leken, får man tåle steken... I vår opplyste verden, finnes det ingen unnskyldning til å ikke beskytte seg under sex. Da er det bare vrangviljen.
Det er jo dette jeg også mener, mennesker i dag har veldig ofte (selvfølgelig finnes det unntak), null respeskt for ting og alt skal være så enkelt... abort, skilsmisse og masse andre ting er i dagens samfunn bagatellisert...
Hvis man har et spørsmål til de som er for abort, tror dere det kan bygge opp til krangel om det blir spurt??? eller vil man kunne få saklige svar uten sinne???
ORIGINAL: Liffy
ORIGINAL: AB
er imot jeg...
Jeg og - uansett..
ORIGINAL: kurtine
ORIGINAL: Oktober07
ORIGINAL: Godhjerta
Jeg syns abort ikke skal være brukt som prevensjon. Har man vært med på leken, får man tåle steken... I vår opplyste verden, finnes det ingen unnskyldning til å ikke beskytte seg under sex. Da er det bare vrangviljen.
Det er jo dette jeg også mener, mennesker i dag har veldig ofte (selvfølgelig finnes det unntak), null respeskt for ting og alt skal være så enkelt... abort, skilsmisse og masse andre ting er i dagens samfunn bagatellisert...
Hvis man har et spørsmål til de som er for abort, tror dere det kan bygge opp til krangel om det blir spurt??? eller vil man kunne få saklige svar uten sinne???
Bare spør i vei til meg iallefall [:)][:D]
ORIGINAL: småfolk
jeg er for selvbestemt abort.. og imot at andre egentlig skal mene at det er feil.. det er ret og slett ikke noen andres sak men så privat som det kan bli.
ORIGINAL: jonesie
Både og, men mest imot. Så lenge valget ikke er basert på egoistiske grunnlag. "Jeg føler ikke at jeg har festet ferdig"
\
ORIGINAL: ~ savannah ~
ORIGINAL: suprAnirac
I 1979 fikk vi kvinner lov til å bestemme ovenfor vår egen kropp når det gjelder abort, innenfor tidsrammen på 12 uker.
Tenk over hvordan det var før i tiden. De som ikke fikk invilget abort, etc. De tok abort selv, hjemme, med strikkepinner.
Stakkars desperate jenter og kvinner der ute...
De i dag som bruker abort som pervansjonsmiddel. Tatt abort flere ganger. Hadde de hatt det bedre med å sitte der med flere småbarn?
Tviler. Er de ikke modne nok for å tenke over pervansjon, og heller bruke abort som en løsning, opptill flere ganger, ja da er de ikke modne nok til å være mamma for evt. de småbarna heller. (de har vi vel hørt utallige eksempler på)
Å ta abort er ett vanskelig valg uansett. Selv om den venninna som bruker det som prevansjon, tar lett på det. Tror dere innerst inne at alle de tar lett på det? Jeg tror ikke det. Jeg tror ikke de har det lett med seg selv. Og de følelsene har de kanskje lagt lokk på, for det er vanskelig å kjenne på de. For de vet jo som alle andre, at de valgene en tar, må en leve med for resten av livet. Selv om hun venneinna tilsynelatende tar lett på det, eller at hun sier hun driter i det. Så innerst inne så tror jeg hun ikke klarer å kjenne på de følelsene hun går med.
Synes det er trist å høre om de som har tatt abort utallige gang, fordi det ikke passer de, og de IKKE bruker prevansjon. Synes det er trist om jenta skulle sitte der alene med 3-4 barn også, uten å klare å ta vare på barna og seg selv!
Det å ta abort flere ganger, blir også en avgjørelse for legen å ta. Det er bergrenset hvor mange ganger en kan utføre en abort også.
(blir en voldtatt så har en 72 timer på å få summet seg til å ta angrepillen)
Abort tror jeg en velger når det er det beste valget. Og det kan den jenta, og bare den jenta vite, om det er det beste valget.
Uansett grunn, for ung, for gammel, downs syndrom, voldtekt, incest, glemt pilla, umodenhet, psykiske årsaker, er narkoman, sykdom, økonomi, har allerede mange barn, you name it!
Jeg skal ikke gjøre meg til gud her, å si at den grunnen er bedre egnet for abort, enn den årsaken der. For det kan jeg ikke vite noe om!
Og det er den kvinnen som må leve med valget, abort eller ikke. Derfor vil jeg tro at hun vet best!
I Norge er det selvbestemt abort, og det er jeg jaggu gla for!
Jeg er gla for at jeg har den muligheten til å bestemme over min kropp og mitt liv.
Jeg er gla for at kvinnene før meg, kjempet for selvbestemt abort.
Jeg er gla for at jeg blir tiltrodd, at jeg vet hva som er det beste for meg og evt. barn.
Jeg er for abort.
synes dette var utrolig godt skrevet og er helt enig