Fleire "gæmlis"prøvarar?

Føler meg veldig i hormonell ubalanse. Hadde en sa i slutten av august som forsterket denne ubalansen. Fyller snart 40 år. Har en mistanke om at jeg har østrogen dominans, ikke uvanlig problemstilling etter fylte 35 år. Noen her som har opplevd det? Tenkte å i første omgang å prøve wild yam å se om det gir effekt på plager og symptomene. Noen her med erfaring med å behandle østrogen dominans med det?
 
Jeg hadde et håp om å få atpåklatten vår før jeg fylte 44, men det går ikke ... Vi har ingen felles barn, så ønsket er stort :shy: Etter SA i mars, og MA i august, har jeg fortsatt et bittelite håp om å være i stand til å bære frem en liten. Blir i alle fall gravid til tross for alderen. Skal starte med progesteronstøtte neste gang jeg tester positivt. Krysser fingrene for at det skjer om 2 uker :nailbiting: :smiley-angelic001
 
Vel, er ikke 40 men 30, og fikk beskjed fra lege at "tiden begynte renne ut". Jeg har ingen kjente problemer eller sykdommer fra før, og fikk sjokk da legen sa det. Har ingen barn men ønsker det sterkt og har prøvd en stund, så har hatt det dritt etter jeg fikk den slengt i trynet. Så da veier det godt opp at dere andre her har fått barn 30+ og prøver på flere! Jeg gikk fra å føle meg ganske ok til skikkelig dårlig på kort tid etter det legebesøket... men vi prøver videre!
 
Dere som er i godt "moden" alder: Har dere satt en grense for hvor lenge dere akter å prøve? :)

Jeg vil liksom ikke gi opp, selv om jeg trekker på årene (fyller i alle fall 44 før barnet jeg ønsker blir født)... jeg hadde liksom ikke helt trodd at det skulle være så vanskelig å få spiren til å sitte når jeg først ble gravid :( Kanskje jeg ikke helt innså hvor gammel jeg egentlig er ;) :p

Først tenkte jeg at så lenge jeg skrev 43 år, var det innafor ... Og nå er som om det er et veldig stort gap mellom 43 og 44 ... :oops:

Samtidig kjenner jeg kvinner som har født både som 45- og 47-åringer, og det uten at svangerskapet var planlagt. Og alt har gått bra både med mor og barn.
 
Dere som er i godt "moden" alder: Har dere satt en grense for hvor lenge dere akter å prøve? :)

Jeg vil liksom ikke gi opp, selv om jeg trekker på årene (fyller i alle fall 44 før barnet jeg ønsker blir født)... jeg hadde liksom ikke helt trodd at det skulle være så vanskelig å få spiren til å sitte når jeg først ble gravid :( Kanskje jeg ikke helt innså hvor gammel jeg egentlig er ;) :p

Først tenkte jeg at så lenge jeg skrev 43 år, var det innafor ... Og nå er som om det er et veldig stort gap mellom 43 og 44 ... :oops:

Samtidig kjenner jeg kvinner som har født både som 45- og 47-åringer, og det uten at svangerskapet var planlagt. Og alt har gått bra både med mor og barn.

Eg har tenkt litt på det. Eg er vel 42 og eit halvt år no, har prøvd aktivt i eit halvt år - og no har menstruasjonen min begynt å bli uregelmessig, den som alltid har vore presis på 27/28 dagar. Bør eg innsjå at det truleg er for seint, eller bør eg berre peise på framover også? Sjølv om eg er relativt sprek og frisk, så merkar eg jo at kroppen blir eldre, og eg kjenner det slit eindel på meg med denne usikkerheita som ligg i prøvinga. Kjenne etter symptom, håpe, drøyme - og så skuffelse kvar månad. Burde eg berre slå det frå meg, og heller ha fokus på å dyrke meg sjølv og familien min som den er, utan eit felles barn med mannen min?
Syns dette er vanskeleg. Om eg hadde klart å berre vere avslappa til alt og hatt sånn "skjer det, så skjer det" innstilling, så hadde det nok vore enklare, men eg er ein sånn "all-in-type", som ikkje klarer å sjå på baby som anna enn det O store prosjektet i livet no :/
 
Jeg er 37 og har ikke tenkt å gi meg helt ennå. Får se hva endokrinologene finner ut av. Gikk kjempelett å bli gravid i vår, men lille ville ikke bli med mer enn 12 uker. Nå vil ikke kroppen bli gravid og de fleste hormoner er helt på styr. Håper det går seg til veldig snart. [emoji1303]
 
Dere som er i godt "moden" alder: Har dere satt en grense for hvor lenge dere akter å prøve? :)

Jeg vil liksom ikke gi opp, selv om jeg trekker på årene (fyller i alle fall 44 før barnet jeg ønsker blir født)... jeg hadde liksom ikke helt trodd at det skulle være så vanskelig å få spiren til å sitte når jeg først ble gravid :( Kanskje jeg ikke helt innså hvor gammel jeg egentlig er ;) :p

Først tenkte jeg at så lenge jeg skrev 43 år, var det innafor ... Og nå er som om det er et veldig stort gap mellom 43 og 44 ... :oops:

Samtidig kjenner jeg kvinner som har født både som 45- og 47-åringer, og det uten at svangerskapet var planlagt. Og alt har gått bra både med mor og barn.

Godt og lese at du kjenner noen som har født fra 45 til 47. Jeg blir 46 år i morgon og håper. Har mistet 3 ganger i MA/BO. Jeg har eggløsning enda og FSH er lav så da er det håp. AMH testen tok jeg for 4 år siden og den var på 7 og no veit eg ikkje men reknar med knapt 1no.

Har barn i huset enda og elsker og ha barn rundt meg. Kan si at her i huse har jeg opp til 7 barn i huset par dager i uken. Overnattings barn er normalt og frakter barn hit og dit. og etc
 
Jeg er 37.:) prøver på min nummer 3. Minstemann er 2 år. Brukte 7 pp på å klare å lage han. Nå er vi i pp 2. El kommer en av de nærmeste dagene.:D min eldste er julibarn og vil egentlig ikke ha et til, men det får være mindre viktig. Hehe håper spiren sitter denne pp.
 
Dere som er i godt "moden" alder: Har dere satt en grense for hvor lenge dere akter å prøve? :)

Jeg vil liksom ikke gi opp, selv om jeg trekker på årene (fyller i alle fall 44 før barnet jeg ønsker blir født)... jeg hadde liksom ikke helt trodd at det skulle være så vanskelig å få spiren til å sitte når jeg først ble gravid :( Kanskje jeg ikke helt innså hvor gammel jeg egentlig er ;) :p

Først tenkte jeg at så lenge jeg skrev 43 år, var det innafor ... Og nå er som om det er et veldig stort gap mellom 43 og 44 ... :oops:

Samtidig kjenner jeg kvinner som har født både som 45- og 47-åringer, og det uten at svangerskapet var planlagt. Og alt har gått bra både med mor og barn.

Vi hadde bestemt oss for prøveslutt da jeg ville være fylt 42 ved termin, men den fristen gikk ut i sommer...
Her er det hovedsaklig mannen som ikke ønsker å prøve så mye lenger, så jeg har mye jobb med å overbevise han om at vi skal fortsette å prøve. Han er fornøyd med et barn og synes det virker slitsomt å begynne på nytt med våkenetter osv (Vårt første barn har noen sykdommer som har ført til lite søvn og mye ekstra "jobb".)
Jeg har veldig lyst å gi vår datter et søsken og hun ønsker seg selvfølgelig det kjempemasse. Jeg tenker mye på at vi blir ganske gamle (neida 60 er kanskje ingen alder i dag, men...) når hun blir voksen og synes det ville være flott om hun hadde et søsken.

I motsetning til deg kjenner jeg ingen som har fått barn da de var over 38 år, og vi kommer nok ikke til å fortsette å prøve så lenge til uansett. Vi har snakket om muligheten for å ta oss av et fosterbarn og kommer kanskje til å melde oss på kurs etter nyttår. Vi får se! Ble gravid i november i fjor og februar i år og har selvfølgelig fortsatt et håp om at det kan skje igjen en av de neste månedene, selv om det ikke var antydning til positiv test de 11 månedene før det...

Skal ta nye blodprøver for å sjekke AMH/FSH på dag 3 om jeg kommer dit. Føler at syklusene begynner å bli litt kortere og det kan vel være et tegn på overgangsalder. Har fortsatt EL da og gynekologen mener det fortsatt er håp.
 
Vi hadde bestemt oss for prøveslutt da jeg ville være fylt 42 ved termin, men den fristen gikk ut i sommer...
Her er det hovedsaklig mannen som ikke ønsker å prøve så mye lenger, så jeg har mye jobb med å overbevise han om at vi skal fortsette å prøve. Han er fornøyd med et barn og synes det virker slitsomt å begynne på nytt med våkenetter osv (Vårt første barn har noen sykdommer som har ført til lite søvn og mye ekstra "jobb".)
Jeg har veldig lyst å gi vår datter et søsken og hun ønsker seg selvfølgelig det kjempemasse. Jeg tenker mye på at vi blir ganske gamle (neida 60 er kanskje ingen alder i dag, men...) når hun blir voksen og synes det ville være flott om hun hadde et søsken.

I motsetning til deg kjenner jeg ingen som har fått barn da de var over 38 år, og vi kommer nok ikke til å fortsette å prøve så lenge til uansett. Vi har snakket om muligheten for å ta oss av et fosterbarn og kommer kanskje til å melde oss på kurs etter nyttår. Vi får se! Ble gravid i november i fjor og februar i år og har selvfølgelig fortsatt et håp om at det kan skje igjen en av de neste månedene, selv om det ikke var antydning til positiv test de 11 månedene før det...

Skal ta nye blodprøver for å sjekke AMH/FSH på dag 3 om jeg kommer dit. Føler at syklusene begynner å bli litt kortere og det kan vel være et tegn på overgangsalder. Har fortsatt EL da og gynekologen mener det fortsatt er håp.

Har du fått svar på blodprøven ?
 
Jeg er 35 og vi har nok ikke mangen pp før vi gir opp.
Vi har ikke brukt prevensjon på over 2 år og har et aktivt sex liv.
Jeg er allerede inne på tanken om fosterhjem og begynte å involvere mannen i de tankene.
Jeg tror vi prøver i 1 år før jeg er klar for å kaste inn håndlet.
Jeg har en eggleder i funksjon og endiometrose.
Hvor jeg har hatt mangen SA har jeg ikke fått svar på.
 
Jeg er 35 og vi har nok ikke mangen pp før vi gir opp.
Vi har ikke brukt prevensjon på over 2 år og har et aktivt sex liv.
Jeg er allerede inne på tanken om fosterhjem og begynte å involvere mannen i de tankene.
Jeg tror vi prøver i 1 år før jeg er klar for å kaste inn håndlet.
Jeg har en eggleder i funksjon og endiometrose.
Hvor jeg har hatt mangen SA har jeg ikke fått svar på.
Har du blitt henvist til spesialist? Høres ut som dere har behov for medisinsk støtte. Klem[emoji173]
 
I den aller siste prøveperioden vi hadde avtalt å prøve har jeg da fått positiv test!!! [emoji846] Nå håper jeg virkelig dette er «meant to be» og ikke noe som skal gå galt bare for å understreke at jeg har blitt for gammel. 5+0 i dag og tror jeg skal melde meg inn i termingruppen, så håper jeg at jeg får bli der ut tida denne gangen.
Sender masse babystøv og krysser fingrene for at alle de av dere som fortsatt ikke har blitt gravide kommer etter straks! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
I den aller siste prøveperioden vi hadde avtalt å prøve har jeg da fått positiv test!!! [emoji846] Nå håper jeg virkelig dette er «meant to be» og ikke noe som skal gå galt bare for å understreke at jeg har blitt for gammel. 5+0 i dag og tror jeg skal melde meg inn i termingruppen, så håper jeg at jeg får bli der ut tida denne gangen.
Sender masse babystøv og krysser fingrene for at alle de av dere som fortsatt ikke har blitt gravide kommer etter straks! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Gratulerer!!! [emoji173]️ Ønsker deg all mulig hell og lykke, og at du får en liten eller to om 35-ish uker [emoji7]
 
I den aller siste prøveperioden vi hadde avtalt å prøve har jeg da fått positiv test!!! [emoji846] Nå håper jeg virkelig dette er «meant to be» og ikke noe som skal gå galt bare for å understreke at jeg har blitt for gammel. 5+0 i dag og tror jeg skal melde meg inn i termingruppen, så håper jeg at jeg får bli der ut tida denne gangen.
Sender masse babystøv og krysser fingrene for at alle de av dere som fortsatt ikke har blitt gravide kommer etter straks! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Selvfølgelig er dette "meant to be", gullegget er lagt[emoji173]
 
I den aller siste prøveperioden vi hadde avtalt å prøve har jeg da fått positiv test!!! [emoji846] Nå håper jeg virkelig dette er «meant to be» og ikke noe som skal gå galt bare for å understreke at jeg har blitt for gammel. 5+0 i dag og tror jeg skal melde meg inn i termingruppen, så håper jeg at jeg får bli der ut tida denne gangen.
Sender masse babystøv og krysser fingrene for at alle de av dere som fortsatt ikke har blitt gravide kommer etter straks! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Gratulerer så mye :)
 
Jeg blir snart 35 år, og har fire barn. De er 16, 11 og 9 år + minste som er vårt felles barn er 19 mnd. Jeg har enda ikke fått mens etter fødsel [emoji53] og mannen er veldig klar for en til. Han har ingen fra før. Jeg tar det som et tegn fra kroppen på at den ikke er klar enda. Jeg ammer mye enda, også på natta. Aldri hatt uregelmessig sykluser, eller noen problemer med å bli gravid tidligere, så tipper det er amminga sin skyld. Venter spent på første mens, eller en positiv el test. Brukt el tester i 1-2 mnd nå, men ikke funnet annet enn nesten positiv en gang.
 
Dere som har barn fra før, hvor fort ble dere gravide da, og hvor gamle var dere da? Jeg har blitt gravid fire ganger, tre barn og en sen MA. Var 27, 30, 30 og 32 år, og det klaffet i PP4, PP1, PP2 og PP0 mener jeg å huske. Nå er jeg i PP2 og er 7 år eldre siden sist, så er veldig spent på om det går...
Første uplanlagt gravid, MA uke 8
Andre uplanlagt gravid
Tredje uplanlagt gravid (tok abort)
Fjerde gravid rett etter slutt på P-piller
Femte også uplanlagt (vet sikkert at det var på ei natt [emoji85])
Sjette gravid på 2 PP, SA uke 12
Syvende gravid på 1 PP, kjemisk
Åttende gravid rett etter kjemisk

Jeg har altså aldri vært god på å planlegge ting [emoji28] Har 4 barn.
 
En "gamling" her også [emoji6] 36, fire barn hvor minste er 10...så om det klaffer blir dette en skikkelig atpåklatt [emoji64] Alltid blitt lett gravid, men det ser ut til å være vanskeligere denne gangen - tenker det er alderen som gjør det... Gøy å se vi er flere som ønsker flere barn i voksen alder [emoji171]
 
Back
Topp