Fleire "gæmlis"prøvarar?

Dere som har barn fra før, hvor fort ble dere gravide da, og hvor gamle var dere da? Jeg har blitt gravid fire ganger, tre barn og en sen MA. Var 27, 30, 30 og 32 år, og det klaffet i PP4, PP1, PP2 og PP0 mener jeg å huske. Nå er jeg i PP2 og er 7 år eldre siden sist, så er veldig spent på om det går...
Ble gravid mens jeg gikk på pilla da jeg var 19 og tok abort.

Første gong vart eg gravid då eg var 24, uplanlagt.
Andre gong prøvde vi minst 7-8 mnd, og eg hadde to SA før det klaffa då eg var 27.
Tredje gong vart eg gravid som 32-åring, etter prøving i ca 3 mnd.
I tillegg hadde eg ein SA nokre månader etter at eg fødte nr 3.

Og no, som 42-åring, er eg meir ivrig og utolmodig enn nokon gong, samtidig som eg veit at tida og statistikken jobbar mot meg. Testa i dag på 8 dpo, visste jo at eg fekk negativ, likevel vart eg superskuffa og skikkeleg motlaus.
Symptoma er pr no at tappen har trekt seg uvanleg høgt opp er litt avflata, blaut utanpå med fast kjerne. Eg har uvanleg mykje stikking og murring i magen, særleg mot høgre side, pluss trykk neders i magen. Ekstra mykje promping for tida også, når eg tenkjer etter. Og så byrja eg brått å blø naseblod i forgårs, noko eg ogå har gjort tidleg dei gongane eg har vore gravid.

Tenkte graviditet med en gang jeg las symptomene dine :)

Tenkte graviditet med en gang jeg las symptomene dine :)

Enn om! Faktisk reagerte eg på ei lukt eg vanlegvis likar no i dag. Har eit duftlys som eg tenner i helgene, men i dag syns eg berre det la seg ein litt klam eim i rommet etter nokre minutt... Så kanskje eg ikkje skal gi heilt opp sjølv om 8 dpo-testen var kvit som snø? :smiley-bounce012 Uansett, no har eg ikkje lov til å teste før over helga att. Det er dyrt å vere så utolmodig, og dessutan bur eg på ein veldig liten plass, og det blir liksom registrert når du kjøper graviditetstestar... :nailbiting:

Enn om! Faktisk reagerte eg på ei lukt eg vanlegvis likar no i dag. Har eit duftlys som eg tenner i helgene, men i dag syns eg berre det la seg ein litt klam eim i rommet etter nokre minutt... Så kanskje eg ikkje skal gi heilt opp sjølv om 8 dpo-testen var kvit som snø? :smiley-bounce012 Uansett, no har eg ikkje lov til å teste før over helga att. Det er dyrt å vere så utolmodig, og dessutan bur eg på ein veldig liten plass, og det blir liksom registrert når du kjøper graviditetstestar... :nailbiting:

Krysser fingrene for deg!
Kjenner til det med liten plass ja...

Andre her over 40?

Eg er 42, har tre born frå før - og prøvar på ein liten attpåklatt :) Er i andre prøveperiode, og veit jo at sjansane statistisk sett ikkje er voldsomt store for å lukkast, men eg går på med liv og LYST. Hadde vore fint å skravle litt med andre "gæmlisar" som håpar på bebis før kopimaskinar stenger for godt ;)

Så: anyone?

43 år her. Hadde virkelig aldri trodd jeg skulle komme dit, men prøver på min fjerde :) Fant mannen i mitt liv seint i livet, så ønsket om et felles barn er stort.
Vet at alderen er imot meg. Har tydeligvis ingen vansker med å bli gravid, men problemer med å få den lille spiren til å sitte ... En SA i april, og en MA helt tidlig i august. Var 7+6 da det ble konstatert. Håper på bedre lykke neste gang :angelic:

Er 37 og forsøker på min 3, gubbens første. Fikk første barn når jeg var 19. Skulle egentlig ønske jeg var ferdig med barnerunden men møtte min ekte prins så sent :bag:

Har varierende sykluser med forskjell på mellom 5-10 dager så vanskelig å finne eksakt når man skal forsøke å være en ivrig skyteskive skyter, spesielt når han har en jobb der han må være borte hjemmefra. Uforsiktige har vi vært før men aktiv prøving startet for 5 mnd siden. Ikke lett når jeg i tillegg går rundt og drømmer om at jeg er gravid, mens testene som regel er blendahvite :D

Men alt er verdt "premien" man kan sitte igjen med til slutt, det er det ingen tvil om :love017

Jeg er 37 og prøver på nr tre. Har to skjønninger fra før av på 5 og snart 11 år. Mistet første forsøk på nr tre i MA uke 12 nå i juli. Håper det går fort å bli gravid igjen. Har blitt gravid i pp1 med alle de andre (nr to prøvde vi ikke på en gang), så fallhøyden er stor... Har vanligvis sykluser man kan stille klokken etter, men aner ikke hvordan kroppen vil oppføre seg etter MA. Forsøker temping i håp om at det kan gi meg et hint om når el er. Har til og med el-tester jeg tenker å svi av i uken som kommer. Lykke til alle oldiser!

Heisann. Jeg er 35 har 3 levende barn. (2. Bittesmå i grav :'( ) Og vi ønsker oss en attpåklatt :-) Barna mine er 17 ,12 og 8.
Han er yngre enn meg å har ingen egne.
Viser seg å være vanskelig å holde på spirene men vi forsøker igjen og håper på en mai baby :-) *ønsker *ønsker *ønsker
Masse lykke til til dere alle sammen * blåser spirestøv

Hei. 38år. Er i min pp10. 2 runde på letrozol. Lav amh. Har ei datter på 9år. Han sin første. Venter mens neste helg. Utålmodig! !

Jeg føler meg litt gammel[emoji1]
Er 34 og prøver på nr 4 nå.
- med ny mann så det blir vår 1. Felles.. om vi får det til[emoji846]
Vi har begge barn fra tidligere forhold. Er over 7år siden jeg var gravid sist.
Min første satt på pp1, nr 2 var ikke planlagt og vi fant det ut når jeg var 10 uker påvei, nr 3 var heller ikke planlagt.
Er nå i pp5, negativ gtest idag så håper på pp6 og junibaby[emoji173]️

Jeg er 45 år og prøver på våres 6. Har prøvd siden 2014 og dei finner ingen feil men no tror jeg at egga er begynt og takke for seg. Så lenge FSH er fin så er det håp. Har aldri vert eit problem før satt på 1 til 4 forsøk, men no ja :argue egga.

Jeg er ikke prøver, men skulle egentlig ønske det:D Har ei tulle på 1 år (eneste fellesbarnet) og vi er egentlig enige om å ikke få flere. Har 2 store hver fra før så det er jo egentlig nok...men hadde jo vært litt stas med et "jevnaldrende" søsken til lillesnuppa da:p

Er nylig fylt 40, så ville jo passet inn her hvis jeg hadde vært prøver. Bare lurer på, hvordan ser dere på sjansene for å bli gravid i såpass moden alder? Jeg har blitt raskt gravid med alle 3 barna, hadde en SA rett før jeg ble gravid med lillesnuppa men ble gravid på første eggløsning etter der igjen. Da var jeg altså 39.

Tror dere fertiliteten faller voldsomt fra 38-39 til 40-41?

Burde jo ikke tenke på dette siden det sannsynligvis ikke blir aktuelt, men er lov å drømme litt:D

Er ikke prøver akkurat nå, akkurat funnet ut at jeg er gravid. Har ikke sett denne tråden før nå:woot: tenker nok jeg hører litt til her uansett, for prøver jo å få barn. Jeg er 38 år har to barn på 9 og 15. Dette er tredje gang jeg er gravid siden januar. Har mist to MA/sa.
Dette blir mannens første så vi krysser det vi kan for at vi får det til. Har trua og tenker masse på min mor mor som fikk sin siste i en alder av 45:dummy:

Jeg er gravid 39 blir snart 40. Er gravid i uke 7+0,store sjanser for at det denne gangen ender i abort. Påvist veldig lav stigning i hcg og blør/spotter om hverandre. Hjerte slår, men har så dårlig følelse på dette[emoji17] Uansett så håper jeg på et tredjebarn[emoji173]️

Jeg er gravid 39 blir snart 40. Er gravid i uke 7+0,store sjanser for at det denne gangen ender i abort. Påvist veldig lav stigning i hcg og blør/spotter om hverandre. Hjerte slår, men har så dårlig følelse på dette[emoji17] Uansett så håper jeg på et tredjebarn[emoji173]️
Uff :( Krysser fingrene for at det går bra for deg og spiren din.

Jeg er ikke prøver, men skulle egentlig ønske det:D Har ei tulle på 1 år (eneste fellesbarnet) og vi er egentlig enige om å ikke få flere. Har 2 store hver fra før så det er jo egentlig nok...men hadde jo vært litt stas med et "jevnaldrende" søsken til lillesnuppa da:p

Er nylig fylt 40, så ville jo passet inn her hvis jeg hadde vært prøver. Bare lurer på, hvordan ser dere på sjansene for å bli gravid i såpass moden alder? Jeg har blitt raskt gravid med alle 3 barna, hadde en SA rett før jeg ble gravid med lillesnuppa men ble gravid på første eggløsning etter der igjen. Da var jeg altså 39.

Tror dere fertiliteten faller voldsomt fra 38-39 til 40-41?

Burde jo ikke tenke på dette siden det sannsynligvis ikke blir aktuelt, men er lov å drømme litt:D

Har født 5 barn og alle satt på 1 til 4 forsøk. Siste graviditeten var jeg 39 år og satt på forsøk 4 pp. Nå sliter jeg med masse kjemisk og 3 graviditeter som enda i MA og MA /BO. Så det er barre og krysse og håpe, sjanser er ganske lav.

Krysser fingre for at dette skal gå bra:Heartred

Jeg er 40 og føler meg ung :joyful:. Jeg har en sønn født i 2016 og en på veg nå. Ingen større barn.
Jeg fant mannen i mitt liv sent, måtte kysse mange frosker før jeg fant prinsen.
Vi strevde litt også noen år med å få barn pga dårlig sædkvalitet, så vi måtte få hjelp.
Mistet noen ganger gjorde vi og, men når enden er god er alt ting godt.

Ikke gi opp dere voksne prøvere, selv om vegen fort kan bli litt lengre for oss "gæmliser" når fruktbarheten begynner å li mot kveld.

Back
Topp