Fleire "gæmlis"prøvarar?

Husker ikke om jeg har skrevet her før. Jeg er 40 år og har prøvd i litt over 3 år nå. Har mistet flere ganger og siste gang var i september 2017. Fikk avslag på offentlig IVF noen måneder siden. Så tenker å gjøre det privat hvis det ikke klaffer snart. Har ikke barn fra før. Har regelmessig mens og alle prøvene våre ser normal ut.
 
Husker ikke om jeg har skrevet her før. Jeg er 40 år og har prøvd i litt over 3 år nå. Har mistet flere ganger og siste gang var i september 2017. Fikk avslag på offentlig IVF noen måneder siden. Så tenker å gjøre det privat hvis det ikke klaffer snart. Har ikke barn fra før. Har regelmessig mens og alle prøvene våre ser normal ut.
Hvorfor får du ikke ivf offentlig ? Lykke til uansett og håper det plutselig dukker opp en spire :)
 
Husker ikke om jeg har skrevet her før. Jeg er 40 år og har prøvd i litt over 3 år nå. Har mistet flere ganger og siste gang var i september 2017. Fikk avslag på offentlig IVF noen måneder siden. Så tenker å gjøre det privat hvis det ikke klaffer snart. Har ikke barn fra før. Har regelmessig mens og alle prøvene våre ser normal ut.

Så leit å høre. Har dere barn sammen fra før? Har du prøvd akupunktur? Eller medisinsk behandling som for ex. Letrozol, Lutinus, albyl e?
 
I den aller siste prøveperioden vi hadde avtalt å prøve har jeg da fått positiv test!!! [emoji846] Nå håper jeg virkelig dette er «meant to be» og ikke noe som skal gå galt bare for å understreke at jeg har blitt for gammel. 5+0 i dag og tror jeg skal melde meg inn i termingruppen, så håper jeg at jeg får bli der ut tida denne gangen.
Sender masse babystøv og krysser fingrene for at alle de av dere som fortsatt ikke har blitt gravide kommer etter straks! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Gratulerer!
Håper alt går bra denne gangen
 
Så leit å høre. Har dere barn sammen fra før? Har du prøvd akupunktur? Eller medisinsk behandling som for ex. Letrozol, Lutinus, albyl e?

Ingen av oss har barn fra før. Og ingen barn sammen.
Jeg går på letrozol nå. Enkel kur. Og har fått resept på albyl E og Lutinos. Skal begynne å bruke dem når jeg blir gravid igjen. Jeg er ikke fornøyd med gynekologen min. Jeg får Veldig dårlig oppfølging. Jeg må vente lenge hver gang for en time. Selv om jeg hadde mistet flere ganger før jeg ble gravid siste gang fikk jeg ikke oppfølging og ikke medikamentell behandling. Jeg fikk Lutinos av en annen lege når jeg begynte å blø men det var forsent.
Har ikke prøvd akupunktur.
 
Er 39 og kvalifiserer vel som gamlis. Har en på 4 fra før og begynte på prøving sommeren 2017 for å se om det kunne bli en lillesøster eller lillebror. Har venta med å prøve pga ustabile stoffskifteprøver (tar ikke medisin og prøvene har stabilisert seg nå, men har fortsatt antistoffer).

Ble gravid etter et par måneder prøving, men endte dessverre i MA som ble oppdaget på UL i uke 12. Embryoet hadde trolig dødd i uke 7. Var innstilt på at det kunne ende i abort siden det er høyere sannsynlighet pga alder og ustabilt stoffskifte, men var veldig kjipt at det hadde skjedd uten at kroppen merket noe.

Fikk mensen nå 6 1/2 uke etter cytotec og dermed mulighet for å prøve igjen i januar. Redd for å starte igjen tilfelle det samme skjer på nytt, men hvis vi skal prøve på en til, kan vi ikke vente. Plutselig blir det for sent.

Leit å lese om dere som har prøvd i så mange år! Håper virkelig det går veien for dere i 2018.
 
Ingen av oss har barn fra før. Og ingen barn sammen.
Jeg går på letrozol nå. Enkel kur. Og har fått resept på albyl E og Lutinos. Skal begynne å bruke dem når jeg blir gravid igjen. Jeg er ikke fornøyd med gynekologen min. Jeg får Veldig dårlig oppfølging. Jeg må vente lenge hver gang for en time. Selv om jeg hadde mistet flere ganger før jeg ble gravid siste gang fikk jeg ikke oppfølging og ikke medikamentell behandling. Jeg fikk Lutinos av en annen lege når jeg begynte å blø men det var forsent.
Har ikke prøvd akupunktur.

Eg er på andre kur med letrozol. Gynekologen meinte progesteronnivået mitt målt dag 22 og 24 var litt lavt første runde, så eg skal muligens doble dosen neste syklus, om ikkje det faktisk var klaff under EL i helga. Har liksom litt god magekjensle på det, men så har eg jo igrunn hatt det kvar syklus sidan april :p

Var gravid i august, men mista rundt veke 5.

Lurer på kva albyl E og Lutinos er?
 
Eg er på andre kur med letrozol. Gynekologen meinte progesteronnivået mitt målt dag 22 og 24 var litt lavt første runde, så eg skal muligens doble dosen neste syklus, om ikkje det faktisk var klaff under EL i helga. Har liksom litt god magekjensle på det, men så har eg jo igrunn hatt det kvar syklus sidan april [emoji14]

Var gravid i august, men mista rundt veke 5.

Lurer på kva albyl E og Lutinos er?
Abyl E er vel blodfortynnende tror jeg.

A
 
Jeg kjenner jeg er spendt på neste mnd og gyn time, får jeg noen medisinsk støtte. Hvilken hjelp får jeg. Så mange spørsmål som ingen kan svare på. Håper bare vi får babyen vår.
 
Eg er på andre kur med letrozol. Gynekologen meinte progesteronnivået mitt målt dag 22 og 24 var litt lavt første runde, så eg skal muligens doble dosen neste syklus, om ikkje det faktisk var klaff under EL i helga. Har liksom litt god magekjensle på det, men så har eg jo igrunn hatt det kvar syklus sidan april :p

Var gravid i august, men mista rundt veke 5.

Lurer på kva albyl E og Lutinos er?
Albyl-e er blodfortynnende og Lutinus er et progesteron-tilskudd.

Lykke til!
 
Jeg kjenner jeg er spendt på neste mnd og gyn time, får jeg noen medisinsk støtte. Hvilken hjelp får jeg. Så mange spørsmål som ingen kan svare på. Håper bare vi får babyen vår.
Lykke til! Skjønner det er mange spørsmål, håper du kan få svar på mange av dem når du endelig får time.
 
Lykke til! Skjønner det er mange spørsmål, håper du kan få svar på mange av dem når du endelig får time.
Har angret litt på at jeg ikke ordnet meg time rett etter MAen. Men trodde seriøst vi skulle få til dette selv igjen.
 
Har angret litt på at jeg ikke ordnet meg time rett etter MAen. Men trodde seriøst vi skulle få til dette selv igjen.
Ja, hadde ikke grunn til å tro annet. Lett å være etterpåklok, men fungerer dårlig.
 
Ja, hadde ikke grunn til å tro annet. Lett å være etterpåklok, men fungerer dårlig.
Hehe det er sant. Men februar kommer snart nå[emoji4] [emoji108]
 
Da er jeg tilbake som gæmlis prøver etter en ny SA. Var 8+0 da jeg begynte å blø på torsdag.
Usikker på om vi skal prøve igjen. Foreløpig er alt bare tomt og vondt :sad010
Tar jo uansett en stund før jeg slutter og blø, så har nok en stund å tenke på.
 
Back
Topp