Felles skravletråd høsten 2018

Jeg er 27 år har samboer og ett barn, jeg er ufør, men det føles ikke sånn. Timeplanen er rimelig full alikavel. Jeg går på medisiner som kan fucke litt med vekta mi ene eller andre veien, så er ikke godt å vite om den hjelper eller ei.

Jeg har et helt sykt konkuranseinstinkt, så her er det bare å stålsette seg, spesielt til lagkameratene mine :smiley-angelic006

Jeg har vært på forumet lenge, men er første gang jeg er med på slankekrigen.
 
Jeg er 24 år, samboer og har en datter på snart 3 mnd som jeg fullammer :)

Har alltid vært normalvektig, men når vi holdt på med prøving i 2 år og ventet på ivf så gikk jeg opp 10 kg. De gikk jeg ned igjen rett før jeg ble gravid, men var helt vilt sulten nesten fra positiv test til den dagen jeg fødte at jeg gikk opp 25 kg under svangerskapet. De første 15 forsvant av seg selv, men nå er jeg klar for å gjøre noe med de siste 10 (ca, har ikke veid meg på noen uker). Har vanligvis et sunt kosthold og spiser lite brød, pasta, sukker osv. så trenger å komme tilbake til det :) min største motivasjon er å være et godt forbilde for jenta mi som jeg ønsker at skal spise sunt og variert (når den tid kommer).
 
Ser man må redigere innlegg osv, men tingen er at jeg har ikke den muligheten på innleggene mine. Hvordan få den?
Jeg bruker tapatalk-appen og jeg må markere(trykke på) innlegget mitt og så trykke på en redigeringsknapp øverst. Du kan jo laste ned den appen og bruke forumet gjennom den hvis du vil [emoji108]
 
Hei hei dere [emoji4] Får presentere meg jeg også. Er 29 år, samboer og mamma til to gutter på 4,5 og 1,5 år.
Slankekrigen er motivasjon for meg til å holde meg i aktivitet. Er utdannet sykepleier, men har pr nå en stillesittende kontorjobb. Dette «tvinger» meg til å være en del i fysisk aktivitet på fritida, men det hjelper ikke på vekta likevel [emoji28] Mat er min største svakhet, så har en del å jobbe med der kan man si..
 
Og: Regler for alkohol og 88%sjokolade??
Sjokolade er nok sjokolade. Det er lov å spise, men ikke poeng for snopefri.

Men alkohol kan jeg ikke huske å ha hatt regler for?
 
Jeg er 39 og mor til to gutter på 8 mnd og 5 år. Gikk ned ca 30 kg før siste svangerskap, men de kom sannelig på igjen da aktivitetsnivået gikk ned og mat og søtsuget nådde uante høyder :(
Er ca 25 kg unna før gravidvekt og 35-40 unna idealvekt, så nok å ta av.
 
Jeg er 30 år. Prøver på første barnet sammen med min kjære. Har de siste årene kommet noen kilo pluss etter rygg og nakkeproblemer som nå er i sjakk, og nattevaktstilling (går dag og kveld idsg). Er derfor veldig klar for å gå ned litt før jeg blir gravid. Er 20 kg unna idealvekten og hvor jeg har vært greit nok fornøyd med kroppen tidligere. Utdannet Sykepleier og går dermed turnus, noe som så klart er min største "unnskyldning". Helgevakter og kveldsvakter er det jo lov med noe ekstra godt. Slankekrigen blir min motivasjon på veien, har allerede startet slankingen men det har sklidd litt ut i sommer. Men nå er jeg "fit for fight" mot de ekstra kiloene! :happy:
 
Last edited:
Jeg er 31 år og tobarnsmor, minste er akkurat fylt 1 år! Mangler enda 11kg fra der jeg var da jeg ble gravid med minste, og var ikke helt fornøyd da heller! Vi har et sterkt ønske om et tredje gull, sambo skulle helst sett at jeg var gravid allerede, men jeg ønsker å gå ned så mye som mulig før den tid! Så det ikke blir enda mer å gå ned etterpå! Slankekrigen hjalp meg greit etter første snuppa, så satser på at det hjelper denne gangen også, selv om jeg ammer enda, så greit å ikke rase ned for fort! (Haha, rase ned liksom?! Er jo lov å håpe). Sikkelig konkurransemenneske, så dette ble gøy!
 
Jeg er 25 år :) Jeg og mannen prøver på vårt første barn. For 2 år siden gikk jeg ned ca 20 kg, men har lagt på meg det meste igjen. Har spist masse usunt og ikke trent på hele sommeren. Så er klar for å begynne og trene igjen. Håper på og gå ned noen kg før jeg blir gravid :)
 
Jeg er 33 år og har to barn, hvor eldste er 1,5 år og yngste er 4 mnd. Ammer yngste. Kroppen har forandret seg mye siden jeg ble gravid første gang, jeg er nå 7-8 kg mindre enn da jeg ble gravid med nr 1 og ca 2 kg mindre enn da jeg ble gravid med nr 2. Men føler jeg har mer fett og mindre muskler nå. Ønsker å gå ned ca 8 kg til. Har ikke fått klarsignal til å trene alt jeg vil enda, så det må bli via kosthold. Skikkelig klar for å komme igang!
 
Jeg bruker tapatalk-appen og jeg må markere(trykke på) innlegget mitt og så trykke på en redigeringsknapp øverst. Du kan jo laste ned den appen og bruke forumet gjennom den hvis du vil [emoji108]

Tok kontakt med i en tråd her og moderatorene ordnet det så nå kan jeg redigere. Men takk for tips:happy:
 
Jeg er 30 år, har to små på 3 år og ei på 8 mnd. Har fra vgs vært misfornøyd med vekta, og hsr et vellyket slankeprosjekt fra tiden før barn. Var 5 kg unna målet når jeg blr gravid med første, men Ble aldri kvitt gravidkiloene. Kg fra graviditet nr 2 har kommet bort av seg selv, så er nå 13 kg over målet. Er enda i permisjon, men skal tilbake til en sittestillende jobb 1. okt.:) sliter med å få tiden til å strekke til, så her blir det kostholdet som er i fokus og treningen blir litt nedprioritert.
 
Jeg er 32 år. Har samboer, ei jente på 3,5 år og en hund. Har ganske mange kilo jeg ønsker å ta av, men har satt meg noen mindre delmål. Håper på at slankekrigen kan hjelpe meg i gang med å nå målene mine :)
 
Noen som kan forklare hva som er jobben til lagleder? :)
 
Er det noen som har problemer med å holde fristen til klokka 19.00 med innmeldingen til meg så er det ingen problem for meg å flytte tids fristen til klokka 21.00 feks viss det mange som kunne ha tenkt seg det :) har forstått det som om det kan være midt i legge tiden for mange og derfor kan være vanskelig å være lagleder :)
 
Last edited:
Det er det der med leggetid som er problematisk ja. Mange av oss har jo små unger.

Så om det er greit for deg kan vi godt sette andre tider.
Alternativt at folk bes registrere vekt tidigere. Man veier seg på morgen. Forumet er tilgjengelig på mobil (tidene har stått siden dengang man egentlig bare hadde det på pc tror jeg) og vekt kan registreres på mobilen på veietråd før frokost

Da kan lagleder ta det tidigere. Kanskje? Jeg jeg mulighet til å fikse det på jobb Men ikke alle har det. Og da gjerne ikke pc som de fleste foretrekker for å regne ? Før ungene er i seng likevel
 
kan ta det klokka 21 for min del om det er best for dere men da tenker jeg at dere har en valg mulighet om dere vil ta det tidelig eller etter barna har lagt seg :) vet vi hadde den tiden når jeg var med på slankekrigen i vektklubben så det blir ikke noe problem for meg ivertfall :)
 
Back
Topp