Felles skravletråd høsten 2018

Kjøpt pasta, ferdig malt kjøttdeig og sånt pleiet å være godtatt. Mens saus fra glass eller pose, pølser og karbonader som kommer ferdige til å varme ikke anses som "fra bunnen"

Du.må ikke anlegge bondegård og dyrke potetene og fore grisen selv
Bra.. Så for meg mengder med arbeid her.
 
Enda et spørsmål til nr 7, handler det om å spise et måltid som er laga fra bunnen av, eller å faktisk lage det?
Mannen i huset lager mat fra bunnen av i dag, teller det?
 
Enda et spørsmål til nr 7, handler det om å spise et måltid som er laga fra bunnen av, eller å faktisk lage det?
Mannen i huset lager mat fra bunnen av i dag, teller det?
Jeg synes det teller!
 
Enda et spørsmål til nr 7, handler det om å spise et måltid som er laga fra bunnen av, eller å faktisk lage det?
Mannen i huset lager mat fra bunnen av i dag, teller det?

Det teller :) Poenget er å spise hjemmelaget fordi det er mindre salt og konserveringsmidler i. Spiller jo ingen rolle hvem som lager det så lenge man spiser det. Fokus er bra kosthold :)
 
Så må jeg også spørre, hvor skal man skrive inn ifht skritt? Jeg satte opp som eget punkt, men ble usikker :)
 
Må jeg bake hamburgerbrød?
 
Det var bra :) Linseburgeren er best med briochebrød (er det slik det skrives tro?) og hadde ikke ork til å bake selv :rolleyes:
Nei, jeg tenker det er innafor! Hvordan lager du fiskeburger?
 
Forresten, går fisk under kjøttfri middag? Mener å huske at det ble diskutert i en tidligere krig.
 
Er jo en egen challenge så heter fiskemiddag, da tar du jo den

Selvfølgelig, men om fisk ikke går som kjøtt så kan man jo få poeng for begge deler. Noen ganger bruker man kjøtt og fisk sammen, men om man bare har fisk, går det under både fiskemiddag og kjøttfri middag, eller bare fiskemiddag?
 
Selvfølgelig, men om fisk ikke går som kjøtt så kan man jo få poeng for begge deler. Noen ganger bruker man kjøtt og fisk sammen, men om man bare har fisk, går det under både fiskemiddag og kjøttfri middag, eller bare fiskemiddag?
Jeg telte begge i går.
 
Kjøttfri middag var stort sett grøt hos oss.

Fisk og kjøtt sammen har vi nesten definitivt aldri, men fiskemiddag tror jeg ikke var regnet som kjøttfri, men husker ikke.

Nå er jeg jo dessverre ikke med på utfordringene lenger, men vi får se til neste år. avhengig av når ny runde blir å starte. Som avhenger av hvor mange som ikke leverer vekt, aka hvor fort antallet reduseres.
 
Da har alle lagene fått nye veietråder. Registrer dere der :)

Vet det kanskje blir litt tull å få ny veietråd midt i krigen men håper det går greit :)


Frøya

Bellona

Tellus

Afrodite
 
Back
Topp