Felles skravle 2015

Akkurat vært på første trilletur :)
Så koselig! Gleder meg sånn til det er min tur! Har ikke kunnet gått på tur siden november, så å si at jeg savner det er tidenes underdrivelse! Spesielt på sånne dager som i dag med strålende sol.

Da er jeg oppe igjen.
Føler meg mye bedre nå, og skal prøve å få gjort noe fornuftig før jeg må begynne med middagen.

Greit å ha TV'n på i bakgrunnen når jeg jobber.
På TLC er det for øyeblikket "Rik på rabatt".
Da slår tanken meg.
De har disse store lagrene hjemme som er sortert etter utløpsdato og slikt.
Hun ene her har potetgull nok til å mate 800 folk...
Hvor mye av det de får ender egentlig opp i søpla?
Hva med miljø perspektivet?

Har også fått inntrykk av at det meste av den maten de kjøper er av den usunne/billige/dårlige sorten, og veldig sjeldent er det grønnsaker der.
Det er da et veldig dårlig kosthold for de og barna deres.
Ja, har tenkt akkurat det samme selv! Har man muligheten for å spise chips eller brus eller noe annet av det de alltid kjøper mengder av så blir det jo til at man spiser det mye oftere!

Så faktisk en episode her om dagen der hun ene hadde fått seg PT som gikk gjennom og kastet alt det usunne hun hadde, og var med henne neste gangen hun handlet. Var ikke akkurat lite de kastet..da kunne de vel heller gitt det bort.

Da er jeg oppe igjen.
Føler meg mye bedre nå, og skal prøve å få gjort noe fornuftig før jeg må begynne med middagen.

Greit å ha TV'n på i bakgrunnen når jeg jobber.
På TLC er det for øyeblikket "Rik på rabatt".
Da slår tanken meg.
De har disse store lagrene hjemme som er sortert etter utløpsdato og slikt.
Hun ene her har potetgull nok til å mate 800 folk...
Hvor mye av det de får ender egentlig opp i søpla?
Hva med miljø perspektivet?

Har også fått inntrykk av at det meste av den maten de kjøper er av den usunne/billige/dårlige sorten, og veldig sjeldent er det grønnsaker der.
Det er da et veldig dårlig kosthold for de og barna deres.
Huff ja, tenker det samme selv. De verste skal jo ha en kuppong for alt, og grønt får man jo ikke kupponger på vist. Har vell sett en episode hvor de fikk med seg noen bananer når de kjøpte noe annet.
Ser noen donerer bort, men da har de jo like mye snop og usunn mat hjemme alikevell :/ Ikke bra for verken barn eller voksen :/

Huff ja, tenker det samme selv. De verste skal jo ha en kuppong for alt, og grønt får man jo ikke kupponger på vist. Har vell sett en episode hvor de fikk med seg noen bananer når de kjøpte noe annet.
Ser noen donerer bort, men da har de jo like mye snop og usunn mat hjemme alikevell :/ Ikke bra for verken barn eller voksen :/
Og tannkrem får de visst penger for å ta med seg, sånn at de kan jo bruke de på grønnsaker og rent kjøtt, istedenfor disse mikromåltidene de alltid kjøper. Men likevel er det jo helt uhorvelige mengder de tar med seg!

Og tannkrem får de visst penger for å ta med seg, sånn at de kan jo bruke de på grønnsaker og rent kjøtt, istedenfor disse mikromåltidene de alltid kjøper. Men likevel er det jo helt uhorvelige mengder de tar med seg!
haha ja det og tørkepapir vist :p Men man får jo ikke mye pr stk så det kan jo ikke gi så mye grønt og kjøtt som en trenger til et normalt sunt kosthold tenker jeg da?
Og noen av de hamstrer jo til laaange tider fremover :p

haha ja det og tørkepapir vist :p Men man får jo ikke mye pr stk så det kan jo ikke gi så mye grønt og kjøtt som en trenger til et normalt sunt kosthold tenker jeg da?
Og noen av de hamstrer jo til laaange tider fremover :p
Ja, uff. Og så mange timer som de faktisk bruker på dette så kunne de jo heller hatt en vanlig jobb så hadde de kunnet kjøpe det de ville istedenfor det de hadde kuponger på.

Å så vanskelig det er å gjøre noe fornuftig med langrenn sprint på TV og BV på maskinen :P

Ja, uff. Og så mange timer som de faktisk bruker på dette så kunne de jo heller hatt en vanlig jobb så hadde de kunnet kjøpe det de ville istedenfor det de hadde kuponger på.
ja eller fått seg en jobb og hatt kupponger med måte, jeg skjønner jo at de vil spare penger og alt. Men man trenger jo ikke å ta helt av, bind til resten av livet++ tørkeruller til 10år, nei da må man jo selvfølgelig ha enda mer når det kommer kupponger på det? Ser ikke helt den :p

Back
Topp