Det brukte min pappa også å gjøre.Det gjer heldigvis pappa
Gutt Februar 2014
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det brukte min pappa også å gjøre.Det gjer heldigvis pappa
Gutt Februar 2014
![]()
Yey, endelig noen som megEg likar best den Hamar/Lillehammer (brune) julebrusen, men synes Aas sin er nest best og har best farge
Gutt Februar 2014
![]()
Ja hvorfor ikkeFørste søndag i advent tror jeg vi skal begynne å ha svineribbe. Vi har tradisjon for det 1. juledag, men nå er jeg ikke 100% sikker på hvor vi er første juledag, tror vi er hjemme for oss selv, det var vi i fjor, men dersom vi er alene julaften oppsøker vi, eller får besøk av, mine foreldre tipper jeg. Min bror er opptatt med svigerfamilien den dagen, siden hans svigerinne har bursdag da.
Men svineribbe er godt, så det kan jeg GJERNE lage til første advent.
Ååh det har jeg også lyst på.I dag fikk jeg meg noe jeg har hatt lyst på lenge..
Egen bokhylle til kokebøker![]()
Har de i skapet på kjøkkenet jegI dag fikk jeg meg noe jeg har hatt lyst på lenge..
Egen bokhylle til kokebøker![]()
Hadde en liten krok på kjøkkenet som passet perfektÅåh det har jeg også lyst på.
Det har jeg også, men det er jo så fultHar de i skapet på kjøkkenet jeg![]()
Det hadde ikke jeg hatt plass tilHar de i skapet på kjøkkenet jeg![]()
På sikt skal jeg bygge om kjøkkenet og da blir det eget til kokebøkerHadde en liten krok på kjøkkenet som passet perfekt
Heldigvis hadde mannen min samme der. Men han liker ikke pinnekjøtt, derfor blir det ribbe.
Da har vi det bra likt... bare på litt andre dager. Ja søndag er søndagSvigermor lager gjerne kalkun nyttårsaften, jeg er vant til å spise det andre juledag. eller tredje.
Ja, for i min familie har vi "høytidsmiddager" hele romjula, også arbeidsdagene. Min mor er uføretrygdet, og pappa jobber korte dager eller tar fri, vi har derfor hatt "juleferie", done deal, liksom. Da lager vi ikke pizza, karbonader eller pølse til middag.
Men jeg lærte min mann om konseptet "søndagsmiddag" da vi ble sammen. Han så nemlig ingen problem med å spise fiskepinner på søndag. Det ble helt feil for meg
Det brukte min pappa også å gjøre.
Hvor mange har du?Det hadde ikke jeg hatt plass til
Jeg synes det er stor verdi i å lære å gjøre det selv. siden pappa ikke varer evig
Han er ikke mer enn 61, så jeg satser på å ha ham lenge, men jeg vil kunne tørke kjøtt, sånn at tradisjonen holdes i hevd. Jeg lager litt pålegg til jul også. Syltaflesk og evt fårerull. Men alle de andre i familien foretrekker syltaflesk, og da blir det ikke spist, så jeg tror jeg lager bare et i år. vi får se. Jeg vil jo ha skinke også (men den kjøper jeg) også har vi låret. (såfremt jeg ikke er blitt gravid da... da kan jo ikke jeg spise det...)
Helt klart, vi kjøper på butikken vi nå.Jeg synes det er stor verdi i å lære å gjøre det selv. siden pappa ikke varer evig
Han er ikke mer enn 61, så jeg satser på å ha ham lenge, men jeg vil kunne tørke kjøtt, sånn at tradisjonen holdes i hevd. Jeg lager litt pålegg til jul også. Syltaflesk og evt fårerull. Men alle de andre i familien foretrekker syltaflesk, og da blir det ikke spist, så jeg tror jeg lager bare et i år. vi får se. Jeg vil jo ha skinke også (men den kjøper jeg) også har vi låret. (såfremt jeg ikke er blitt gravid da... da kan jo ikke jeg spise det...)
Har laget fårerull ett år. Og ribberull... må nok øve mer der. Men det er bra og holde tradisjonene. Har tatt med meg brodering av hardangersøm fra bestmor herJeg synes det er stor verdi i å lære å gjøre det selv. siden pappa ikke varer evig
Altså, svineribbe kan jeg spise helt uten jul også. Mamma lager det gjerne på farsdag, og inviterer oss alle.Ja hvorfor ikkepleier å testkjøre om ribba blir sprø før jula starter
![]()