Felles skravle 2015

Hehe.. Men forhåpentligvis kan ungene mine av og til leke i hagen til naboen så kan jeg sole meg og slappe av en gang i blant allikevel. Og svigermor bor ikke så langt unna, så kan de leke der. :cool:

Åhh, det er helt mulig å sole seg og slappe av SELV OM ungene leker i hagen... erfaring :)

Det er klokken 23, som definitivt er natt for den aktuelle aldersgruppe

spent på hvordan det går...

Dere skal på Sabeltann-showet? :)

Ja, for jeg lurte på hvor store barna burde være før man tar dem med på det, siden det er på natta.

Må kanskje sove noe på dagen nesten da? Eller? Hva er lurt?

Vi har ikke bestemt oss helt, jeg vil jo først satse på februar. :p

Men godt å ha i bakhånd om vi skulle bli reise-syke og ikke gravid-syk.

Absolutt

Vi prøver på februar. Eller mars. Eller... vel, vi får se.

Åhh, det er helt mulig å sole seg og slappe av SELV OM ungene leker i hagen... erfaring :)

Ja, altså, derfor de måtte leke hos noen naboer av og til? Være hos venner en gang i blant så mor kan sole seg i fred.

Dere skal på Sabeltann-showet? :)

Ja, for jeg lurte på hvor store barna burde være før man tar dem med på det, siden det er på natta.

Må kanskje sove noe på dagen nesten da? Eller? Hva er lurt?

Ja, vi skal det.

De vil være 6 og 3,5, hun er vel for ung, men når han skal...

De må legge seg tidlig, sove, og vekkes en time før showet eller noe sånn, tenker jeg.

Vi har ingen sommerferieplaner, vi var på en ferie nå på våren, som vi bestilte i høst. Men etter at jeg ble gravid i desember så har vi skjønt at vi ikke kan bestille en eneste ferie når vi prøver. :( Man får ikke refundert noen ting av forsikringsselskapet pga. sykdom som følge av graviditet, og jeg fikk jo hyperemesis og ble sengeliggende mellom uke 5-6. Jeg har høy risiko for å få det på nytt pga. familiær risiko (arvelighet) og økt risiko fordi jeg selv har hatt det tidligere (jo flere ganger man har hatt det selv jo høyere risiko for å få det på nytt). Så vi tør ikke bruke masse penger på ferier som vi kanskje bare må la være å dra på. Så vi får eventuelt hoppe på noe. Vi skal nok reise litt rundt på sparket, og på hytta, og utpå med båt osv. Men ingen ferier ellers planlagt videre nå.

Med hyperremesis blir ferie vanskelig! Noe av det første jeg gjorde da jeg mistenkte graviditet, var å lese meg opp på hva reiseforsikringen dekket ang graviditet, og fant ut at de bare dekket uventede hendelse i forbindelse med graviditet, ikke "vanlige" plager.

Jeg vet min mor var dårlig en del av svangerskapene, men tror ikke hun var sengeliggende, men siden ingen av mine søstre har vært nevneverdig dårlige, håper jeg at det også gjelder for meg.
Vi var veldig frem og tilbake på hva vi skulle gjøre, men da vi bestilte, visste vi jo ikke en gang om jeg kom til å være gravid da. Jeg krysser fingrene på at det går bra, og hvis jeg blir dårlig og sengeliggende, får vi heller endre navnet på billetten min, så kan mannen dra med en kompis.

Absolutt

Vi prøver på februar. Eller mars. Eller... vel, vi får se.

Ja, om jeg får litt sen EL kan det blir mars jeg prøver på nå egentlig også. Eller så kommer EL tidig og mars blir neste pp.

Det som er bra nå er at vi igjen er i en stadie hvor vi kan komme i samme terminforum. Jeg vil helst det, selv om jeg begynner å ane at det skal litt til at vi får det til.

Ja, vi skal det.

De vil være 6 og 3,5, hun er vel for ung, men når han skal...

De må legge seg tidlig, sove, og vekkes en time før showet eller noe sånn, tenker jeg.

Den rapporten er jeg spent på. Godt det er i ferien hvert fall, så man ikke ødelegger noen rutiner.

Fader å dere skravler i kveld :P
Er jo umulig å følge med dersom man ikke sitter her hele tiden.
Vopsi, der hadde dere skravlet 3-4 siden mens jeg så en annen vei

Ja, altså, derfor de måtte leke hos noen naboer av og til? Være hos venner en gang i blant så mor kan sole seg i fred.

Joda, de kan det også, men like gjerne drar de venner med seg hjem.

Og det er noen år til, vår eldste begynte å gå på besøk alene i år.
Yngste er da hjemme.

Så du kan like gjerne øve deg på å sole deg selv om de er der. Det går

nå har jeg søkt meg inn på skole fra høsten :O
åper jeg kommer inn da

Ja, om jeg får litt sen EL kan det blir mars jeg prøver på nå egentlig også. Eller så kommer EL tidig og mars blir neste pp.

Det som er bra nå er at vi igjen er i en stadie hvor vi kan komme i samme terminforum. Jeg vil helst det, selv om jeg begynner å ane at det skal litt til at vi får det til.

Jeg vil også gjerne det. Men lett blir det ikke

Med hyperremesis blir ferie vanskelig! Noe av det første jeg gjorde da jeg mistenkte graviditet, var å lese meg opp på hva reiseforsikringen dekket ang graviditet, og fant ut at de bare dekket uventede hendelse i forbindelse med graviditet, ikke "vanlige" plager.

Jeg vet min mor var dårlig en del av svangerskapene, men tror ikke hun var sengeliggende, men siden ingen av mine søstre har vært nevneverdig dårlige, håper jeg at det også gjelder for meg.
Vi var veldig frem og tilbake på hva vi skulle gjøre, men da vi bestilte, visste vi jo ikke en gang om jeg kom til å være gravid da. Jeg krysser fingrene på at det går bra, og hvis jeg blir dårlig og sengeliggende, får vi heller endre navnet på billetten min, så kan mannen dra med en kompis.

Mest sannsynlig går det bra altså! Det er kun 1 % som får hyperemesis. :) Ikke tenk på det. Jeg visste jo at det var familiært (men fortsatt bare 3 % risiko), og bestilte ferier i høst allikevel.

Det er først nå som jeg vet at jeg har fått det selv at jeg ikke tør lenger.

Den rapporten er jeg spent på. Godt det er i ferien hvert fall, så man ikke ødelegger noen rutiner.

Ferie ja.

neste dag er siste dagen vår i parken, da kjører vi på ettermiddag/kveld tilbake til svigermor, og de sover i bilen uannsett, tenker jeg.

Fader å dere skravler i kveld :p
Er jo umulig å følge med dersom man ikke sitter her hele tiden.
Vopsi, der hadde dere skravlet 3-4 siden mens jeg så en annen vei

Hehe...

Sara & Lykkeliten... Vi var enige om at vi skulle skravle i kveld, mannen avlyste kjærestekvelden. :p

Ferie ja.

neste dag er siste dagen vår i parken, da kjører vi på ettermiddag/kveld tilbake til svigermor, og de sover i bilen uannsett, tenker jeg.

Smart.

Jeg gleder meg veldig til rapporten om utslitte, glade barn som har opplevd mye spennende. :)

Og mor som har klart seg greit med krykkene. ;)

Back
Topp