Felles skravle 2015

Joda, før barn er også kjekt. Vi gjorde ikke så mye da, hjem til mine eller hans foreldre.

Bortsett fra bryllupsreisen.

Men ferie for barna, med dem, er noe annet, på godt og vondt.

Jeg tenkte ikke egentlig bare på ferie, men mer sånn hva vi gjør i hverdagene, helgene og fridagene nå også. Mye av det (det meste) kunne lett kombineres med barn, men noe av spontaniteten osv. er litt vanskeligere med barn.

Jeg tror nok vi vil gjøre mye likt, men jeg gleder meg til ferie MED barn. :)

Vi har ingen sommerferieplaner, vi var på en ferie nå på våren, som vi bestilte i høst. Men etter at jeg ble gravid i desember så har vi skjønt at vi ikke kan bestille en eneste ferie når vi prøver. :( Man får ikke refundert noen ting av forsikringsselskapet pga. sykdom som følge av graviditet, og jeg fikk jo hyperemesis og ble sengeliggende mellom uke 5-6. Jeg har høy risiko for å få det på nytt pga. familiær risiko (arvelighet) og økt risiko fordi jeg selv har hatt det tidligere (jo flere ganger man har hatt det selv jo høyere risiko for å få det på nytt). Så vi tør ikke bruke masse penger på ferier som vi kanskje bare må la være å dra på. Så vi får eventuelt hoppe på noe. Vi skal nok reise litt rundt på sparket, og på hytta, og utpå med båt osv. Men ingen ferier ellers planlagt videre nå.

Det er absolutt mulig å få fin ferie sånn også

Jeg tenkte ikke egentlig bare på ferie, men mer sånn hva vi gjør i hverdagene, helgene og fridagene nå også. Mye av det (det meste) kunne lett kombineres med barn, men noe av spontaniteten osv. er litt vanskeligere med barn.

Jeg tror nok vi vil gjøre mye likt, men jeg gleder meg til ferie MED barn. :)

Livet med barn er annerledes enn uten ja. På mange måter.

nå for tiden merker jeg mest det at de skal legge seg, som korter inn dagene veldig

Det er absolutt mulig å få fin ferie sånn også

Ja, det var ikke ment som en klage sånn altså, men vi pleier å reise bort hvert fall én uke hver sommer. Så jeg savner litt friheten til å kunne gjøre det, men jeg synes det er mye penger å legge i noe som i verste fall blir spydd bort. Så det gidder vi ikke.

Og nå ser jeg frem til en sommer her i Vestfold med mye tid til skjærgården her, det er jo best om sommeren i Vestfold. :)

Men jeg har lyst til å klage til forsikringsselskapene og si at når man blir gravid og syk, og legen dokumenterer at man er ordentlig syk, så burde det være greit. På lik linje med annet.

der fikk jeg sms... satser på at det er min svigermor, med de numrene, så jeg kan sende ut innledende invitasjoer til vår felles bursdagsfest i morgen

Litt sent å sende i kveld,

Livet med barn er annerledes enn uten ja. På mange måter.

nå for tiden merker jeg mest det at de skal legge seg, som korter inn dagene veldig

Ja. Vi har mange naboer med små barn, og i hagen vår er det så stille og rolig, mens det er ganske mye action i hagene rundt her. Innimellom skulle jeg ønske det var action i hagen min også, men av og til er det ganske deilig å ha på musikk og sole seg og lese et blad og slappe av. :p Hehehe..

Ja, det var ikke ment som en klage sånn altså, men vi pleier å reise bort hvert fall én uke hver sommer. Så jeg savner litt friheten til å kunne gjøre det, men jeg synes det er mye penger å legge i noe som i verste fall blir spydd bort. Så det gidder vi ikke.

Og nå ser jeg frem til en sommer her i Vestfold med mye tid til skjærgården her, det er jo best om sommeren i Vestfold. :)

Men jeg har lyst til å klage til forsikringsselskapene og si at når man blir gravid og syk, og legen dokumenterer at man er ordentlig syk, så burde det være greit. På lik linje med annet.

Dere kan jo ta en hopp-på-tur om du ikke er gravid?

der fikk jeg sms... satser på at det er min svigermor, med de numrene, så jeg kan sende ut innledende invitasjoer til vår felles bursdagsfest i morgen

Litt sent å sende i kveld,

Spennende. Jeg er mest spent på om du får hoved-bursdagsønsket ditt jeg.

Dere kan jo ta en hopp-på-tur om du ikke er gravid?

Ja, vi tenker på det. Vi har planlagt at vi kan gjøre det i begynnelsen av juli. Så om jeg ikke blir gravid denne pp'en her så bestiller vi i slutten av juni (jeg har IKM ca. 18. juni). :)

Ja. Vi har mange naboer med små barn, og i hagen vår er det så stille og rolig, mens det er ganske mye action i hagene rundt her. Innimellom skulle jeg ønske det var action i hagen min også, men av og til er det ganske deilig å ha på musikk og sole seg og lese et blad og slappe av. :p Hehehe..

Ja, det er noe forskjellig....

Ja... blir nok det. Og sabeltann

Jeg liker Sabeltann veldig godt selv, og synes det er stilig at det er natt-forestilling (jeg har ikke vært der, men skjønt at det er på natten?) Synes det virker så utrolig kult med barn.

Ja, vi tenker på det. Vi har planlagt at vi kan gjøre det i begynnelsen av juli. Så om jeg ikke blir gravid denne pp'en her så bestiller vi i slutten av juni (jeg har IKM ca. 18. juni). :)
fin plan

Ja, det er noe forskjellig....

Hehe.. Men forhåpentligvis kan ungene mine av og til leke i hagen til naboen så kan jeg sole meg og slappe av en gang i blant allikevel. Og svigermor bor ikke så langt unna, så kan de leke der. :cool:

Jeg liker Sabeltann veldig godt selv, og synes det er stilig at det er natt-forestilling (jeg har ikke vært der, men skjønt at det er på natten?) Synes det virker så utrolig kult med barn.

Det er klokken 23, som definitivt er natt for den aktuelle aldersgruppe

spent på hvordan det går...

Vi har ikke bestemt oss helt, jeg vil jo først satse på februar. :p

Men godt å ha i bakhånd om vi skulle bli reise-syke og ikke gravid-syk.

Back
Topp