Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er greit med applaus søndagskvelden.
![]()
Hva er planene deres for uka?I morgen skal jeg til legen og frisøren hvertfall!
Hva er planene deres for uka?I morgen skal jeg til legen og frisøren hvertfall!
Hva skal du gjøre hos frisøren? Skal du på kontroll hos legen?Hva er planene deres for uka?I morgen skal jeg til legen og frisøren hvertfall!
Hvor stor er sjangsen for at man utsetter fosteret for noe om man ikke tar vaksinen da?
Bare fri i morgen altså?I morgen har jeg høstferie.
Resten av uka skal jeg jobbe
Jeg slår meg sammen meg deg
Takk for at du sa ifra snuppa!Nå er det farmen igjentvekamp!
Okei, takk for infoOh. Da må jeg inn i bakgrunnsinformasjon, jeg kan prøve, men vi ser på film på Netflix på PCen i kveld, synes det er vanskelig å lese store dokumenter på padda.
Det som står på de to første sidene jeg fant, bare kort info, var følgende:
"Gravide har likevel en noe økt risiko for komplikasjoner av influensasykdom, for eksempel lungebetennelse, sammenliknet med ikke-gravide. Denne risikoenser ut til å øke utover i svangerskapet. Hvis mor utvikler alvorlige komplikasjoner utgjør dette også en fare for fosteret. Det er også vist at influensa under svangerskapet øker risikoen for dødfødsel.
Vaksinasjon av mor under graviditeten kan beskytte barnet mot influensa den første tiden etter fødselen."
"Flere land, blant annet USA, har gjennom flere år anbefalt sesonginfluensavaksinen til alle gravide. Ut fra disse erfaringene er det ikke noe som tyder på at vaksinen øker risikoen for abort eller skader på fosteret." (Som vanlig er Norge litt trege og forsiktige med sine anbefalinger, men på den annen side er vaksinen mye mer utprøvd da.)
Her er det en presentasjon av bakgrunnen for anbefalingen, med en del av risikoanalysene: http://www.fhi.no/dokumenter/6c74070e2c.pdf
Fiska han tv'n?Takk for at du sa ifra snuppa!
Haha,jaFiska han tv'n?hihi
Okei, takk for infoda skal jeg høre med legen når jeg skal på neste kontroll hos st. olav for høre hva de sier
![]()
Så braHaha,ja![]()
Ja, det er hanSå braflinke mannen!