Me&mini
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Etter planen 4 uker.
Vanskelig å være vekk så lenge, men får håpe det hjelper da
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Etter planen 4 uker.
Det er håpet.Vanskelig å være vekk så lenge, men får håpe det hjelper da
Ja egenerfaring fra behandler er ofte ein fordel. Det er jo ikkje nytt at psoriasis kan føre til artritt. Det står som diagnose under revmatologisk avdeling.
Det er håpet.
Nei, legen min vil ikke skrive ut noe. Men det skal legen på rehabilitering se på, hu kan tvinge han rett og slett.Fått noe som hjelper mot smerter da?
Her startet jeg dagen med paralgin forte i dag, og har faktisk klart å rydde litt
Rydde 2 min, hvile 30 min...
Nei, legen min vil ikke skrive ut noe. Men det skal legen på rehabilitering se på, hu kan tvinge han rett og slett.
Neida, nytt er det ikke, men mange ser etter de typiske tingene som er ved RA. Psoriasisartritt er ofte mer diffust. Første revmatologen jeg var hos virket som hadde litt mer kunnskap en nr 2,men siden siste stengte saken min så kommer jeg jo ikke inn dit heller.
Føles som en evighet til neste legetime nå når jeg sliter mer og mer for hver dag, så håper virkelig fastlegen får de på bedre tanker.
Skal ringe fysio i morgen og høre hvor lang ventetiden er, og høre om de har ultralyd og evnt.
Jeg skulle gjerne hatt din lege. Jeg får Paracet. Hjelper ikke en døyt. Og det er ikke som om jeg trenger smertestillende hver dag, har ingen interesse for det.. bare på de verste dagene. Men det er for mye å be om ifølge min lege.Får håpe hun får vett i ham da.
Jeg er så takknemlig for legen min nå. Fikk rett og slett beskjed om at jeg er min egen smertelege, så må gi beskjed om hva jeg trenger. Også fikk jeg en liste over hva jeg kan kombinere og hvilken rekkefølge.
Og så nekte du å bruke revmatolog nr 2. Eg har nekta å bruka eine legen på revmatologisk. Hun var ufølsom og tok ikkje plagene mine på alvor. Du har rett å velge lege. Min første revmatolog var hudlege faktisk men han var innom som LIS lege. Han var dyktig
Føler med deg. Fikk kun paracet av min forrige lege, men jeg droppa å ta det fordi det ikke hjalp.Jeg skulle gjerne hatt din lege. Jeg får Paracet. Hjelper ikke en døyt. Og det er ikke som om jeg trenger smertestillende hver dag, har ingen interesse for det.. bare på de verste dagene. Men det er for mye å be om ifølge min lege.
Eller overhodet komme seg opp av senga liksom. Så håper rehab gjør den delen lettere.Føler med deg. Fikk kun paracet av min forrige lege, men jeg droppa å ta det fordi det ikke hjalp.
Nå prøver jeg ut paracet (4g pr dag) og voltarol gel) fikk påvist ibd i desember, så forsiktig med ibux. Paracet skal visstnok fungere best forebyggende.
Selvfølgelig vil man ikke stappe i seg masse smertestillende, men noen ganger er det faktisk nødvendig for å klare og gå på do f.eks.
Eller pusse tenna
Det og.Eller overhodet komme seg opp av senga liksom. Så håper rehab gjør den delen lettere.
Hva gjøres på rehab?Eller overhodet komme seg opp av senga liksom. Så håper rehab gjør den delen lettere.
Ja prøvd det, hjelper ikke noe særlig.Det og.
Har du prøvd tyngdeteppe? Syns det hjelper noe her. Fortsatt vanskelig, men det hjelper litt
Trening, fysio, legetimer. Har jeg dårlige dager der er det lettere for at de kan se det enn om jeg har det hjemme. De skal ta en titt på svimmelheten min, og se om den har en fysisk grunn osv.. jeg har seilt min egen sjø ganske lenge, legen sa seg på en måte ferdig med meg da jeg fikk ufør føltes det som. Det samme har nav gjort. Nå har jeg endelig en ergoterapeut som ser på det å gi meg hjelpemidler jeg trenger. Allerede skaffet meg en arbeidsstol til kjøkkenet.Hva gjøres på rehab?
Trening, fysio, legetimer. Har jeg dårlige dager der er det lettere for at de kan se det enn om jeg har det hjemme. De skal ta en titt på svimmelheten min, og se om den har en fysisk grunn osv.. jeg har seilt min egen sjø ganske lenge, legen sa seg på en måte ferdig med meg da jeg fikk ufør føltes det som. Det samme har nav gjort. Nå har jeg endelig en ergoterapeut som ser på det å gi meg hjelpemidler jeg trenger. Allerede skaffet meg en arbeidsstol til kjøkkenet.
Da testet jeg og gubben også positivt idag. . Formen er heldigvis sånn noenlunde grei, føles som en vanlig forkjølelse.
Håper virkelig han kan hjelpe deg!!Krysser fingrene for at de kan hjelpe deg.
Snakket nettopp med en fysioterapeut med lang erfaring innen psoriasisartritt, både egenerfaring og som behandler. Han har lang venteliste, men jeg fikk beskjed om å ringe til mandag igjen for å få satt opp en time så han kan se på og vurdere meg. Om han kommer frem til samme konklusjon, så sender han brev til revmatologisk avdeling.