Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, det er jo et godt spørsmål.
Fikk først en diagnose i november, som ble forandret av en annen nå nettopp.
Som mener plagene mine er muskulære, og de kan ikke hjelpe meg. Dra hjem å ta paracet fikk jeg beskjed om.
De har utelatt funn på ultralyd fra rapport osv, og at man ser Leddforandringer uten bildediagnostikk bare overser de.
Jeg jobber opp til 50% her hjemme. Alt går veldig tregt, men trenger å bevege meg litt.
Psoriasisartritt. Kan hverken bekreftes eller avkreftes med blodprøver og det er bare ca 50% som har det genet som også er forbundet med Bechtrevs.Kva var første diagnose? Eg har artritt i fleire ledd. Det ble tatt blodprøver, som viste at eg har gen for bectrevs, som forklare kvifor eg fekk artritt. Har dei tatt blodprøver av deg? Hos meg fekk fysioterapeut mistanke, da eg hadde hovne ledd som var tydelig betent.
Formen er heldigvis på topp. Farter rundt og virker lite påvirket av korona.God bedring til han
Så braFormen er heldigvis på topp. Farter rundt og virker lite påvirket av korona.
Så braFormen er heldigvis på topp. Farter rundt og virker lite påvirket av korona.
Utslett eller det er vel elveblest er kommet tilbaks for fult hos meg og jeg har ikke mer medisiner er det sånn at jeg kan sende melding til lege og spør om at få fornye resept eller kanskje hun vil ha meg in igjen.
Ett annet spørsmål jeg tenker på om elveblest er om man kan finne ut via blodprøver hva det er som utløser utslett? Noen som har erfaring ?
Takk får hoppes det. Men jeg har hatt den av og på i mer en 2 måneder nå så ser ikke så lovende utHuff da. Håper det forsvinner fort.
Har ikke mye erfaring, men slik jeg har forstått det så kan det bl.a utløses av allergier o.l,og det kan ikke nødvendigvis finne via blodprøver
Takk får hoppes det. Men jeg har hatt den av og på i mer en 2 måneder nå så ser ikke så lovende ut
Har stått på en 2 ukers kur og det hjalp. Men så fort de tog slutt og etter noen dager begynnte det igjen.Har du prøvd med allergitabletter? Vet noen har effekt av det. Det gir jo ikke akkurat noe svar, men kan jo kanskje lindre litt i det minste.
Psoriasisartritt. Kan hverken bekreftes eller avkreftes med blodprøver og det er bare ca 50% som har det genet som også er forbundet med Bechtrevs.
Har hatt psoriasis siden jeg var barn.
De klarte ikke å se aktive betennelser på ultralyd, men det var forandringer i alle fingerledd. Små forandringer på Røngten av rygg, men ingenting på vanlig MR. (kommer an på øyet som ser, for jeg som ikke er trent til å lese bildene ser de samme endringene på mr som Røngten)
Det jeg vet med diagnosen er at det ofte ikke syns på disse undersøkelsene, så man må ofte ta med kontrastvæske. Noe som ikke er gjort.
Så Revmatolog 2 endret diagnosen min til Myalgi og beskjed om at han ikke kan hjelpe meg.
Skjønner at det er en vanskelig diagnose, men det er også altfor lite kunnskap om den rundt omkring.
Legen min ser at fingrene mine er hovne, men revmatologen vil ikke se det. Både fysio og lege mener at det ikke er muskulært, så det er bare noe de finner på for å prøve og bli kvitt meg virket det som.
Har du sjekket med blodprøver og evnt prikktest? Kan være det slår ut på noe.Har stått på en 2 ukers kur og det hjalp. Men så fort de tog slutt og etter noen dager begynnte det igjen.
Min fysioterapeut har psoriasis og kjenne godt til artritt, i tillegg til at han jobbe på revmatologisk i tillegg. Om du bur i Bergen, bør du gå til han
Hvor lenge skal du være der?En ting kan man si om korona… tiden har gått fort fra jeg fikk det til idag… har gjort den siste uka før rehab litt mer levelig med tanke på at jeg må dra fra ungen min og mannen.. vi har tilbrakt hvert sekund sammen siden forrige lørdag.
Har ikke fått sjekket blodprøver eller prikktest. Tenker at lege vil gi meg ett hint om hun vil ha meg in når hun ser min melding jeg sende in.Har du sjekket med blodprøver og evnt prikktest? Kan være det slår ut på noe.
Er jo ikke alltid så lett å vite hva det kan være om man ikke får straksreaksjon. Noen finner vel aldri ut hvorfor heller.
Som min samboer, men det ga seg visst plutselig og har Ikke hatt det på mange år.
Etter planen 4 uker.Hvor lenge skal du være der?
Bør i Østfold, så litt langt unna. Vet om en i nærheten her, men det er lang venteliste på å komme inn. Lurer på om jeg skal sette meg opp på den.
Han jobber vel ikke på revmatologisk, men han har visstnok psoriasisartritt selv