Det snør. Det snør tett.
Jeg har chili og paprika som er klar for å prikles. Massevis av blodbeger fra Musemor sine frø (enda jeg sparte noen til neste år) som sikkert også med fordel kan prikles snart. Og snart knipes. Basilikum som snart kan knipes og muligens plantes om i større potte.
Jeg bare innser at i alle fall så jeg vet hvor jeg har, så har jeg såjord. Ikke den hakket med næringsrike plantejora jeg skal potte om til.
Og jeg har lyst å kjøpe stiklinger så jeg kan komme igang å knipe dem. Fuchia og pellargonia, sistnevnte kniper jeg somregel ikke da, men Fuchia tar jeg masse nye stiklinger av.
Lurer på om jeg skal så mikro - tomat. Den vokser jo ikke ut av vinduet før det blir sommer. Sånne tomatplanter som blir 2-3 meter lange bør jeg bok vente noen uker med å så
Det snør.
Mannen mener jeg bør bruke den konstante strømmen av energi i kroppen til å rydde huset. Jeg har slett ikke en sånn strøm. Og sybes at å vaske klær hvor den fysiske aktiviteten skjer ca annenhver time ved å henge opp og sette i gang nytt er helt passe. Og ignorerer at jeg sikkerrhsr nok tørt tøy til å brette helt til maskina er klar for ny tømming og restart.