Februarskravletråden

Og i dag tidlig en svak sterk. Men en strek. Vi slm er vant til å tolke graviditetstester vil påstå den er tydelig.

Mellomste har korona.

I går hadde hun feber og kastet opp. Negativ test i går tidlig. Men dagens hadde en strek ekstra.

Og i dag tidlig en svak sterk. Men en strek. Vi slm er vant til å tolke graviditetstester vil påstå den er tydelig.

Mellomste har korona.

I går hadde hun feber og kastet opp. Negativ test i går tidlig. Men dagens hadde en strek ekstra.
Masse god bedring til henne

Hun er heldigvis i fin form i dag. Mora er hypokonder og kjenner alle mulig symptomer komme og gå ;)

Og deler av meg føler at jeg burde få dra på plantasjen og handle noe jeg kan kose meg med når jeg skal være stuck hjemme i vinterferien ;)

Hun er heldigvis i fin form i dag. Mora er hypokonder og kjenner alle mulig symptomer komme og gå ;)
Nå høres du ut som meg.
Etter jeg var nærkontakt hele tirsdagen har jeg hatt masse "symptomer", men fremdeles negativ test :P
Nesten litt skuffet, hadde vært greit å bli ferdig med det nå som det er vinterferie. Alle skal jo få det uansett :P

Nå høres du ut som meg.
Etter jeg var nærkontakt hele tirsdagen har jeg hatt masse "symptomer", men fremdeles negativ test :p
Nesten litt skuffet, hadde vært greit å bli ferdig med det nå som det er vinterferie. Alle skal jo få det uansett :p
Jeg har et årsoppgjør å gå klart, men fristen er ikke før... Hmm... Er det 1.3? Til internkontroll, 8.3 til revisor? Nei. Altså, ikke før 15.3 til revisor så da må det vel være 8.3 til internkontroll men hva er det som er 1.3 da? Jeg må sjekke en dag.

Så ja, jeg kunne sikkert like gjerne fått det nå. Jeg får vel det. Jeg var meget nærkontakt med den febersyke jenta som kastet opp i går.

Det snør. Det snør tett.

Jeg har chili og paprika som er klar for å prikles. Massevis av blodbeger fra Musemor sine frø (enda jeg sparte noen til neste år) som sikkert også med fordel kan prikles snart. Og snart knipes. Basilikum som snart kan knipes og muligens plantes om i større potte.

Jeg bare innser at i alle fall så jeg vet hvor jeg har, så har jeg såjord. Ikke den hakket med næringsrike plantejora jeg skal potte om til.

Og jeg har lyst å kjøpe stiklinger så jeg kan komme igang å knipe dem. Fuchia og pellargonia, sistnevnte kniper jeg somregel ikke da, men Fuchia tar jeg masse nye stiklinger av.

Lurer på om jeg skal så mikro - tomat. Den vokser jo ikke ut av vinduet før det blir sommer. Sånne tomatplanter som blir 2-3 meter lange bør jeg bok vente noen uker med å så ;)

Det snør.

Mannen mener jeg bør bruke den konstante strømmen av energi i kroppen til å rydde huset. Jeg har slett ikke en sånn strøm. Og sybes at å vaske klær hvor den fysiske aktiviteten skjer ca annenhver time ved å henge opp og sette i gang nytt er helt passe. Og ignorerer at jeg sikkerrhsr nok tørt tøy til å brette helt til maskina er klar for ny tømming og restart.

Det snør. Det snør tett.

Jeg har chili og paprika som er klar for å prikles. Massevis av blodbeger fra Musemor sine frø (enda jeg sparte noen til neste år) som sikkert også med fordel kan prikles snart. Og snart knipes. Basilikum som snart kan knipes og muligens plantes om i større potte.

Jeg bare innser at i alle fall så jeg vet hvor jeg har, så har jeg såjord. Ikke den hakket med næringsrike plantejora jeg skal potte om til.

Og jeg har lyst å kjøpe stiklinger så jeg kan komme igang å knipe dem. Fuchia og pellargonia, sistnevnte kniper jeg somregel ikke da, men Fuchia tar jeg masse nye stiklinger av.

Lurer på om jeg skal så mikro - tomat. Den vokser jo ikke ut av vinduet før det blir sommer. Sånne tomatplanter som blir 2-3 meter lange bør jeg bok vente noen uker med å så ;)

Det snør.

Mannen mener jeg bør bruke den konstante strømmen av energi i kroppen til å rydde huset. Jeg har slett ikke en sånn strøm. Og sybes at å vaske klær hvor den fysiske aktiviteten skjer ca annenhver time ved å henge opp og sette i gang nytt er helt passe. Og ignorerer at jeg sikkerrhsr nok tørt tøy til å brette helt til maskina er klar for ny tømming og restart.
Jeg har ikke lenger plass i det minidrivhuset mitt.
Driver derfor å bygger nytt minidrivhus oppå. Totalt 6 hyller.
Har bare chili, paprika og blodbeger jeg skal ha der.
Venter microtomatfrø i posten, regner med det kommer til uken.
Har sådd stemorsblomster fra frø fra i fjor, men de er sådd direkte i amplene de skal være i.
Bør toppe blodbegerne. Har også noen sorte liljer frø jeg skal så etter hvert, og selvfølgelig, vannmelon og gresskar.

Det er et større mini-drivhus enn jeg har inne. Ser gjerne bilde om du har.

Jeg har bare sånne små plastbokser som kan stå i vindu f eks. Står under lys midt på stuegulvet. En under lys og en bed siden av

Det er et større mini-drivhus enn jeg har inne. Ser gjerne bilde om du har.

Jeg har bare sånne små plastbokser som kan stå i vindu f eks. Står under lys midt på stuegulvet. En under lys og en bed siden av
2 minidrivhus fra plantasjen satt sammen til et høyt.
De 2 nederste hyllene er foreløpig tomme, men vil nok bli fylt opp etterhvert.
20220219_171349.jpg

Zoomer på bildet og ser at dine planter jevnt over er kommet mye lenger enn mine. Du sådde vel også noen uker før meg.

Her florerer det av smitte blant mine venner og blant kollegaer og barn inbhg.. 4 venninner har korona…

Back
Topp