Februarskravla!

I morgen skal guttungen få på streng oppe.
Nede kommer senere.
Faren spurte om han hadde noen preferanse om hvem som skulle være med.

"en som får med seg hva tannlegen sier, så jeg slipper å huske det selv" svarte han.

Mannen fastslo at han derved mente meg. Han var nemlig med sist. Han visste at neste time var "en fredag i januar" men noterte seg ikke hvilken (så ble den utsatt siden tannlegen ble syk, og da ringte de meg, så da noterte jeg den nye timen på familiekalenderen så den dukket opp på både min og hans mobil) og vet ikke hva som er konsekvensen av at han ikke har mistet den tannen som skulle ut, guttungen selv tror de muligens trekker den.

Han fikk med seg en del da, særlig det han hadde skriftlig, men det er mulig det er et poeng at jeg er med ja. Men joda, han husker en del, steng og strikker. Nede skulle vel egentlig komme kanskje i februar, men nå er jo oppe utsatt, så vi får se. Nede skal han miste tre tenner som slett ikke er på vei ut, så vi får se.

Å fytti fy.

-11,7 ute og 16,6 inne var status da vi våknet.
Nå er det - 11,9 ute, men mannen fyrer både med strøm og ved så det er oppe i 17,2 inne. Fortsatt kaldt. Vi pleier fakrisk ha en behagelig grunnvarme i huset, men vi pleier ikke å ha 12 kuldegrader ute heller da. Det trekker en del i dette huset.

God morgen
Fortsatt kaldt her, jeg gleder meg til våren sltså .. Seinvakt i dag , men må på legekontoret å ta blodprøver midt på dagen

Gleder meg til våren ja, men gleder meg også over at yt har endret fra -11 til -5 på tiden for selskapet vi skal ha ute i skogen på lørdag. Kaldt blir det uansett.

Jeg gleder meg så sykt til det blir mildere ute. Nå er det for kaldt ute til både lille og meg. På tampen av svangerskapet så var jeg heller ikke særlig mobil ute, så føles som om jeg ikke har vært skikkelig ute på år og dag. Brakkesjuka neste.

Jeg gleder meg også til våren, og planlegger innendørs-vår snart. En tur på plantasjen snart, ikke helt enda for nettsiden avslører at selv om stiklinger er i salg fra februar så er de merket "kommer snart" og "ikke tilgjengelig i butikk", så vente litt. Jeg skal så litt også, men noen ting kjøper jeg som halv-juks, dels fordi jeg har elendig erfaring med å få til noen frø, og dels fordi jeg ikke har makket meg til å så tidlig nok, og dels fordi noen blomster er absolutt mer stikling enn frø-basert uansett. Det funker fint å kjøpe en stikling av fuksia og ta egne stiklinger av den når den har vokst litt og få flere planter av den. Jeg kjøper gjerne to forskjellige farger, og får flere fine planter ute av det. Pleier gjøre det med pelargonia også, men i år har jeg overvintret tre av dem fra i fjor så jeg skal se om jeg klarer ta stiklinger av DEM (de funker det ikke å ta stiklinger av stiklingene same år, men neste år er det blitt større så da skal jeg prøve. Fuksia er jeg god på stiklinger av, pelargonia har jeg aldri prøvd å sette stiklinger av, så vi får se.

Jeg skal så litt også, basikilum kan jeg jo så, for de skal jeg ha inne hele tiden likevel, tomater venter jeg med til mars ellers vokser de gjerne ut av vinduene mine før det er varmt nok til dem ute, for meg som ikke har drivhus. Jordbær kan jeg så nå, for de vokser utrolig sakte de også. og jordbær-potten min trenger en rehabilitering. Jeg har en etasjepotte med månedsjordbær (kultiverte markjordbær, sånne bittesmå med masse smak) på verandaen nemlig. Jeg har en pallekarm med mer vanlige jordbær også, men de har vi nesten ikke fått spist av, noen spises av dyr og ellers er de svært ofte moden når vi er på ferie, så jeg har endt med å leie nabojenta til å vanne blomster mot at hun får plukke modne jordbær ;)

Det hjelper litt med vår inne, for ute er det en halv meter snø og mange, mange kuldegrader så der er det ikke noe som spirer og gror på en stund

Konfirmasjon utsatt til høsten.. blæ

Ikke uventet, og er ikke det egentlig like greit da, med tanke på at det da kanskje kan vre enklere å gjennomføre både seremoni og selskap?

Jeg sitter bare og oppdaterer nyhetene jeg, i påvente av nytt om dette utbruddet her lokalt, men reelt så kommer det vel ikke noe mer info før evt i kveld eller i morgen eller i løpet av helgen.

Skulle gjerne blitt ferdig med sen jeg

Ok, jeg hadde nok foretreukket at den ble utsatt om det var meg, men folk og situasjoner er forskjellige

Har hatt antydning til forkjølelse noen dager, har tenkt at var på grunn av kulden.
I går kveld ble jeg helt tett i brystet, vondt i brystet og vondt i halsen.
Tok Covid-19 test i morges, og gikk og la meg etterpå. Sov til frøkna kom hjem fra skolen kl 14.

Dersom det er som sist før jeg svar rundt kl 14 i morgen.
Regner med at den er negativ, vi har alle vært veldig forsiktige.
Har time for å hente brillene til Lille U i morgen kl 17:30, håper jeg får svar før det slik at jeg ikke er i karantene lenger.
Ble mye bedre etter jeg sov

Ok, jeg hadde nok foretreukket at den ble utsatt om det var meg, men folk og situasjoner er forskjellige
Hvorfor? Det kan jo hende det går hekt fint å
Gjennomføre i mai liksom. September er rett og slett en pyton måned å ha det i

Hvorfor? Det kan jo hende det går hekt fint å
Gjennomføre i mai liksom. September er rett og slett en pyton måned å ha det i

Rett og slett fordi jeg anser det som ikke helt trolig at vi kunne kombienrt alle gjestene jeg ville ønsket å ha tilstede fra ulike deler av landet, i mai i år, jeg er for Korona-pessimist til det for tiden. I september er rett og slett de fleste vaksinert (ikke ungene da) og derved tryggere å la lærere i oslo og risikogruppe-besteforeldre fra sunnmære oppholde seg i samme rom.

Har hatt antydning til forkjølelse noen dager, har tenkt at var på grunn av kulden.
I går kveld ble jeg helt tett i brystet, vondt i brystet og vondt i halsen.
Tok Covid-19 test i morges, og gikk og la meg etterpå. Sov til frøkna kom hjem fra skolen kl 14.

Dersom det er som sist før jeg svar rundt kl 14 i morgen.
Regner med at den er negativ, vi har alle vært veldig forsiktige.
Har time for å hente brillene til Lille U i morgen kl 17:30, håper jeg får svar før det slik at jeg ikke er i karantene lenger.
Ble mye bedre etter jeg sov

Håper du får negativt svar da.

Back
Topp