Februarskravla!

Barnehageplass fra første mai, som var det vi ville. Deilig.
I nærmeste barnehagen. 9 barn, er det mye på den avdelingen?
Skal få brevet idag. Da faller mye på plass og vi har god tid til å ordne ting som skal ordnes.
Har blant annet en forekommende playdate med en gutt på rundt samme alder når været blir varmere, er fint om det kan skje før barnehagestart så hu kan begynne mykt med ett barn XD
 
Barnehageplass fra første mai, som var det vi ville. Deilig.
I nærmeste barnehagen. 9 barn, er det mye på den avdelingen?
Skal få brevet idag. Da faller mye på plass og vi har god tid til å ordne ting som skal ordnes.
Har blant annet en forekommende playdate med en gutt på rundt samme alder når været blir varmere, er fint om det kan skje før barnehagestart så hu kan begynne mykt med ett barn XD
9 barn er vel stort sett det minste antallet på en avd, de fleste har 10-14 barn
 
9 barn er en fin, liten småbarnsavdeling, 12 har vært mer vanlig i de bhg mine har gått. Stort mindre enn 9 er man vel ikke, det tilsvarer vel 3 ansatte på sånne små, og er gjerne greit å ikke være bare 2, ettersom det er tidlg og senvakt og whatnot
 
9 barn er en fin, liten småbarnsavdeling, 12 har vært mer vanlig i de bhg mine har gått. Stort mindre enn 9 er man vel ikke, det tilsvarer vel 3 ansatte på sånne små, og er gjerne greit å ikke være bare 2, ettersom det er tidlg og senvakt og whatnot
Mindre enn 9 er dey vel bare i familiebarnehager nå for tiden
 
Mindre enn 9 er dey vel bare i familiebarnehager nå for tiden
Vil tro det ja. Eller svært små bhg, som evt har en ledig plass eller to?
 
Da er navnelapper bestilt. Får snakke med de og be om utstyrsliste :)
Det kan være greit ja. Det avhenger litt av om de skal ha vogn og sove ute eller om de sover på madrasser inne, bla.
 
Ja, jeg håper egentlig de sover inne, da hu liker best å sove inne. Hvis ikke kjøper vi en enkel trille og bruker vognen vi har nå til sovevogn,

Mine har sovet best ute, eller rettere sagt, det er det vi har gjort. Trillet tur og satt vogna ute. Så det funket fint i bhg også. Eldste ble trillet til bhg av sin far, også hentet jeg ham (og vogna) hjem med bil hver ettermiddag, og sånn gikk det.

Mellomste hadde vogna i bhg og trille hjemme, tok bare vogna hjem i ferier, og det samme med yngste.

(tre forskjellige bhg, eldste byttet bhg etter et par år fordi vi flyttet, og da hadde han forlengst sluttet å sove, mellomste begynte i bhg sammen med sin bror da vi hadde flyttet, og minstemor valgte vi å ha i en annen bhg, d hun begynte når søstra sluttet, og de eldste gikk i bhg valgt før vi visste hvor vi skulle bo, så til yngste valgte vi den lokale bhg. Det er et valg jeg ikke angrer på)
 
Mine har sovet best ute, eller rettere sagt, det er det vi har gjort. Trillet tur og satt vogna ute. Så det funket fint i bhg også. Eldste ble trillet til bhg av sin far, også hentet jeg ham (og vogna) hjem med bil hver ettermiddag, og sånn gikk det.

Mellomste hadde vogna i bhg og trille hjemme, tok bare vogna hjem i ferier, og det samme med yngste.

(tre forskjellige bhg, eldste byttet bhg etter et par år fordi vi flyttet, og da hadde han forlengst sluttet å sove, mellomste begynte i bhg sammen med sin bror da vi hadde flyttet, og minstemor valgte vi å ha i en annen bhg, d hun begynte når søstra sluttet, og de eldste gikk i bhg valgt før vi visste hvor vi skulle bo, så til yngste valgte vi den lokale bhg. Det er et valg jeg ikke angrer på)
Vi har ikke hatt mulighet ute, med mindre vi er på trilletur. Hu våkner lettere ute da. Følte ikke det var trygt å ha hu på trappen der vi bodde før, så hu ble lagt i senga si. Men tok ofte trilleturer når hu skulle sove da. Nå er det generelt vanskelig med lur på dagtid.
 
Trøtt som fy, nesten litt lyst å legge meg, men så husker jeg at jeg frøys i natt og denne natten er det enda kaldere. Jeg sov med ullsokker og lang tskjorte, men sovnet ikke skikkelig for mannen kom og la seg og varmet meg.

Må jeg til med telt-pysj? (ullundertøy, altså langermet og longs og sokker) vi har lukket vinduet, så det burde være varmere på soverommet enn i et telt, men jeg er sannelig ikke sikker på det altså!
 
Back
Topp