DiggFri på dagtid og kveldsvakt. Fått linser og nye briller, stol fra Ikea og, så nå skal eg selge tripp trapp stol Pakket til ungene, dei reise på vinterferie i morgen. Eg kommer til dei etter jobb fredag Fri i morgen og jobb søndag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
DiggFri på dagtid og kveldsvakt. Fått linser og nye briller, stol fra Ikea og, så nå skal eg selge tripp trapp stol Pakket til ungene, dei reise på vinterferie i morgen. Eg kommer til dei etter jobb fredag Fri i morgen og jobb søndag
Jeg ser ikke vitsen med å sortere så veldig jeg sorterer sånn:Det fungerer ikke her, da blir haugen bare større
Etter min erfaring er det mye mindre tøy som farger av i dag enn det bare var for få år siden så behovet for å vaske separate farger er ikke like stort lenger.
Vasker nesten bare separate farger på nytt tøy
Min sorterer bort ull, men blander farger jeg synes man ikke skal blandeMannen kan finne på å ta en "ungkarsvask", men han har den gifte trebarnsfarens vett til å da bare ta med sine egne klær. Vi andre setter ikke pris på sånn kombinasjon av dongeribukse, skjorte, undertøy og Oi da, litt ull.
Jeg ser ikke vitsen med å sortere så veldig jeg sorterer sånn:
normalt tøy som kan tørkes i trommel i en maskin (har kombo vask/tørk maskin).
Tøy som ikke kan tørkes i trommelen for seg.
Ull for seg
Fint tøy for seg
Farger sorterer jeg ikke, jeg har ikke et eneste plagg sol har farget andre klær, eneste er at om jeg for eksempel kjøper en rød genser så vaskes den for seg selv den første gangen, etter det så syns jeg ikke det spiller noen rolle.
Hvite klær har vi sinnsykt lite av, så det vaskes også med farga klær. De er like hvite fortsatt
Jeg vil ha helg. Jeg vil ha helg.
Jeg vil ha helg.
. Jeg har en oppgave som er kjempekjedelig og et møte om en halv time og motiverer meg selv med at om jeg får gjort oppgaven før møtet kan jeg ta helg etterpå
Mamma får fnatt av meg. Jeg lar mannen gjøre det!Svigermor får bakoversveis over hvordan jeg vasker klær. Jeg sorterer ikke farger med mindre jeg har klær i lag med håndklær. Mamma lærte meg at «alt» går på 60, men da må man tenke litt på det hvite. Eller så kan man vaske alle farger blandet på 40, men teuser og håndklær i egen på høyere temp sengetøy og håndklær går på 90, da får maskina rensa seg litt også og alt går i tørketeommel, eneste unntaket er hjemmestrikk.
Svigermor sorterer alt, vasker gjerne en vask med kun 2 plagg fordi det er kun det som er av den «typen». Å kun sengeklær og håndkle i tørketeommel
Her er det kun 60 og 90vask som går i trommelen (sengetøy, håndklær, undertøy)Svigermor får bakoversveis over hvordan jeg vasker klær. Jeg sorterer ikke farger med mindre jeg har klær i lag med håndklær. Mamma lærte meg at «alt» går på 60, men da må man tenke litt på det hvite. Eller så kan man vaske alle farger blandet på 40, men teuser og håndklær i egen på høyere temp sengetøy og håndklær går på 90, da får maskina rensa seg litt også og alt går i tørketeommel, eneste unntaket er hjemmestrikk.
Svigermor sorterer alt, vasker gjerne en vask med kun 2 plagg fordi det er kun det som er av den «typen». Å kun sengeklær og håndkle i tørketeommel
Skal handle *litt* planter i dag jeg også.
Vi har noen hyller som tiltrekker seg rot som en magnet.
De hyllene skal det egentlig være pynte ting på.
Av erfaring tiltrekker hyller seg mindre rot dersom det står planter på dem.
Altså, nå er de ryddet, vasket og den pynten som skal stå der står det.
Tenkte å putte et par små planter innimellom får "noen" (som i utgangspunktet vil si mannen og det 2 eldste) begynner å legge ting der som ikke skal være der.
Mistenker dårlig syn på mellomste også.
Hun skal ha synstest på mandag
DisseHva ble med deg hjem i dag da?
Det ble bare 4 slå stiklinger her, jeg kom selvsagt en uke eller dag for sent til å få de slå stiklingenr av chili og tomat så vi får se om jeg drar på hageland og sjekket eller dropper det.
Men det ble de faste, pelargonia og fuchia, det kjøper jeg hvert år men i år tok jeg med en prakspragle ogdå, coleus, uten å helt vite annet enn å huske "den er jo fin" utfra fargene. Lest litt om den og ja, den skal jeg kose meg med. En sånn som en tar stiklinger av mens den vokser for at den skal vokse fint, det kan jeg jo like. Sånn som fuchia.
Fantastiske nyheterTakk og pris for negativ test
Så brqTakk og pris for negativ test
Jeg får noia av håndklær og klær i samme maskin. Litt frysninger faktisk.Svigermor får bakoversveis over hvordan jeg vasker klær. Jeg sorterer ikke farger med mindre jeg har klær i lag med håndklær. Mamma lærte meg at «alt» går på 60, men da må man tenke litt på det hvite. Eller så kan man vaske alle farger blandet på 40, men teuser og håndklær i egen på høyere temp sengetøy og håndklær går på 90, da får maskina rensa seg litt også og alt går i tørketeommel, eneste unntaket er hjemmestrikk.