Februarskravla!

Det fungerer ikke her, da blir haugen bare større :p
Etter min erfaring er det mye mindre tøy som farger av i dag enn det bare var for få år siden så behovet for å vaske separate farger er ikke like stort lenger.
Vasker nesten bare separate farger på nytt tøy
Jeg ser ikke vitsen med å sortere så veldig :p jeg sorterer sånn:
normalt tøy som kan tørkes i trommel i en maskin (har kombo vask/tørk maskin).
Tøy som ikke kan tørkes i trommelen for seg.
Ull for seg
Fint tøy for seg
Farger sorterer jeg ikke, jeg har ikke et eneste plagg sol har farget andre klær, eneste er at om jeg for eksempel kjøper en rød genser så vaskes den for seg selv den første gangen, etter det så syns jeg ikke det spiller noen rolle.
Hvite klær har vi sinnsykt lite av, så det vaskes også med farga klær. De er like hvite fortsatt

Mannen kan finne på å ta en "ungkarsvask", men han har den gifte trebarnsfarens vett til å da bare ta med sine egne klær. Vi andre setter ikke pris på sånn kombinasjon av dongeribukse, skjorte, undertøy og Oi da, litt ull.
Min sorterer bort ull, men blander farger jeg synes man ikke skal blande

Jeg vil ha helg. Jeg vil ha helg.
Jeg vil ha helg.
. Jeg har en oppgave som er kjempekjedelig og et møte om en halv time og motiverer meg selv med at om jeg får gjort oppgaven før møtet kan jeg ta helg etterpå

Jeg ser ikke vitsen med å sortere så veldig :p jeg sorterer sånn:
normalt tøy som kan tørkes i trommel i en maskin (har kombo vask/tørk maskin).
Tøy som ikke kan tørkes i trommelen for seg.
Ull for seg
Fint tøy for seg
Farger sorterer jeg ikke, jeg har ikke et eneste plagg sol har farget andre klær, eneste er at om jeg for eksempel kjøper en rød genser så vaskes den for seg selv den første gangen, etter det så syns jeg ikke det spiller noen rolle.
Hvite klær har vi sinnsykt lite av, så det vaskes også med farga klær. De er like hvite fortsatt

Hos oss fyller rødt/rosa/lilla maskinen
Blått/grønt/grått/svart også.
Hvitt/lyst fyller den også.

Like greit å sortere når det uansett må bli 3-4 vasker av det

Det er som sagt 5 av oss og det genererer en del vask.

Jeg vil ha helg. Jeg vil ha helg.
Jeg vil ha helg.
. Jeg har en oppgave som er kjempekjedelig og et møte om en halv time og motiverer meg selv med at om jeg får gjort oppgaven før møtet kan jeg ta helg etterpå

Møte ferdig, men pga en ting jeg har glemt å gjøre, som jeg derved må gjøre nå pg da skaper den litt ekstraarbeide for meg, så er det sannelig ikke helg enda nei. SLett ikke øtet var jo til gjengeld 20 min korter enn ejg trdde (men ti min lenger enn oppsatt) spå det er da en ting. Men jeg er ikek feridg kl 14 med dette

Sånn, da har jeg ryddet opp og ført alle konsekvenser jeg kan komme på og informert revisor om hva jeg har gjort så da, DA er det snat helg.

Svigermor får bakoversveis over hvordan jeg vasker klær. Jeg sorterer ikke farger med mindre jeg har klær i lag med håndklær. Mamma lærte meg at «alt» går på 60, men da må man tenke litt på det hvite. Eller så kan man vaske alle farger blandet på 40, men teuser og håndklær i egen på høyere temp :p sengetøy og håndklær går på 90, da får maskina rensa seg litt også :p og alt går i tørketeommel, eneste unntaket er hjemmestrikk.
Svigermor sorterer alt, vasker gjerne en vask med kun 2 plagg fordi det er kun det som er av den «typen». Å kun sengeklær og håndkle i tørketeommel :wacky:

Svigermor får bakoversveis over hvordan jeg vasker klær. Jeg sorterer ikke farger med mindre jeg har klær i lag med håndklær. Mamma lærte meg at «alt» går på 60, men da må man tenke litt på det hvite. Eller så kan man vaske alle farger blandet på 40, men teuser og håndklær i egen på høyere temp :p sengetøy og håndklær går på 90, da får maskina rensa seg litt også :p og alt går i tørketeommel, eneste unntaket er hjemmestrikk.
Svigermor sorterer alt, vasker gjerne en vask med kun 2 plagg fordi det er kun det som er av den «typen». Å kun sengeklær og håndkle i tørketeommel :wacky:
Mamma får fnatt av meg. Jeg lar mannen gjøre det! :P

Her er det kun 60 og 90vask som går i trommelen (sengetøy, håndklær, undertøy) :p

Rydding av loft er gjort idag. Kan ikke huske sist vi hadde ett ryddig system der oppe før nå. Altfor mye unødvendig drit var der :p

Skal handle *litt* planter i dag jeg også.
Vi har noen hyller som tiltrekker seg rot som en magnet.
De hyllene skal det egentlig være pynte ting på.
Av erfaring tiltrekker hyller seg mindre rot dersom det står planter på dem.
Altså, nå er de ryddet, vasket og den pynten som skal stå der står det.
Tenkte å putte et par små planter innimellom får "noen" (som i utgangspunktet vil si mannen og det 2 eldste) begynner å legge ting der som ikke skal være der.

Mistenker dårlig syn på mellomste også.
Hun skal ha synstest på mandag

Hva ble med deg hjem i dag da?

Det ble bare 4 slå stiklinger her, jeg kom selvsagt en uke eller dag for sent til å få de slå stiklingenr av chili og tomat så vi får se om jeg drar på hageland og sjekket eller dropper det.

Men det ble de faste, pelargonia og fuchia, det kjøper jeg hvert år men i år tok jeg med en prakspragle ogdå, coleus, uten å helt vite annet enn å huske "den er jo fin" utfra fargene. Lest litt om den og ja, den skal jeg kose meg med. En sånn som en tar stiklinger av mens den vokser for at den skal vokse fint, det kan jeg jo like. Sånn som fuchia.

Hva ble med deg hjem i dag da?

Det ble bare 4 slå stiklinger her, jeg kom selvsagt en uke eller dag for sent til å få de slå stiklingenr av chili og tomat så vi får se om jeg drar på hageland og sjekket eller dropper det.

Men det ble de faste, pelargonia og fuchia, det kjøper jeg hvert år men i år tok jeg med en prakspragle ogdå, coleus, uten å helt vite annet enn å huske "den er jo fin" utfra fargene. Lest litt om den og ja, den skal jeg kose meg med. En sånn som en tar stiklinger av mens den vokser for at den skal vokse fint, det kan jeg jo like. Sånn som fuchia.
Disse :)
20210226_140642.jpg

Jeg får noia av håndklær og klær i samme maskin. Litt frysninger faktisk. :D
Mannen er mer lempfeldig enn meg, men synes jeg har så kompliserte klær at han stort sett tar bare sine egne. :hilarious: (Han blander alt mulig, både alskens farger, klær, håndklær og til og med ull - type kjøpklær, ikke strikket.)

Jeg sorterer mørkt, lyst, hvitt. Håndklær for seg, sengetøy for seg. Klær på 40, sengetøy innimellom på 60, håndklær på 60 og innimellom 90. Kluter og bleier oftere på 90.
Tromler det meste, men jeg har en del kjoler, skjørt og bluser som tørkes på stativ.

Har jeg veldig lite (og det ikke er spesielt skittent, type babyklær) så legger jeg det i såpevann og kjører kun skylling i maskinen (og tørker på stativ).

Jeg elsker forresten å stryke klær. Rene terapien. :smiley-chores007

Last edited:
Jeg har vært på gravid/baby/barne-forum siden jeg var gravid med eldste som blir 14 om en måneds tid.
Jeg har sett mye, og lest mye på denne tiden.
De siste dagene tenker jeg på alle mødrene med barn med diagnoser.
Mye av det jeg husker er frustrasjonen og rådvillheten når barna, det kjæreste vi har, får diagnosen.

På onsdag ble frøkna diagnostisert med ADHD.
Jeg føler jeg reagerer helt feil.
Jeg er ikke trist, jeg er ikke lei meg, jeg er ikke en gang frustrert.
Jeg er lettet. endelig har vi et svar, endelig faller brikkene på plass.
Beskrivelsen BUP kom med føler jeg stemmer 100% med frøkna vår.'
Endelig kan hun får hjelp. Nå vet vi hva vi skal jobbe med.
Endelig vet vi hvordan vi mer kan jobber mer målrettet med henne.
Det er ikke et stykke papir som gir henne diagnosen, den har hun hatt hele tiden, men papiret gir henne hjelp

Er det virkelig så galt av meg å være lettet?

Back
Topp