Februardamer sin kaketråd ❤️

Vet ikke om denne klasifiseres som kake, men la gå:
ImageUploadedByBV Forum1412694146.156579.jpg

Her er oppskrifta:
ImageUploadedByBV Forum1412694172.150079.jpg

Jeg droppa litt av alt sukkeret som skulle være i. Også tok sjokoholikeren i meg en sjefsavgjørelse på å hakke opp en halv kokesjokolade 70% kakao og hadde i havrebunnen. Nam nam! :)

Hadde heilt gløymt at eg skulle legga ut oppskrift på karamellsaus:

4 pers:
2dl kremfløte
1dl sukker
1dl lys sirup
25g smør

Detta blandes i ein kjele. Kok opp med konstant røring, og skal småskoler i minst 20min til karamellkonsistens.
Rør av og til ved småkoking.

Tilsett yttlegare:
25g smør
1/2ts vaniljesukker

Serveres med is og peanøtter - utruleg godt! Har også brukt denne i sjokoladekake og Brownis ❤️

Tips til en god sjokoladekake til 5-årsbursdag?
Den må være safe, for jeg skal ikke være der selv når det feires, bare bake :p

Tips til en god sjokoladekake til 5-årsbursdag?
Den må være safe, for jeg skal ikke være der selv når det feires, bare bake :p

Safe sjokoladekake: platekake med trøffelkrem ❤️ Også kan du evt pynte litt med kvikk lunch og nonstop?

Safe sjokoladekake: platekake med trøffelkrem ❤️ Også kan du evt pynte litt med kvikk lunch og nonstop?
platekake som i langpanne?
Må være langpanne, er til (max) 16 barn (og har boller i tillegg)

❤️ Og ang rom essens: trenger Max ti dråpar, spesielt sia det er 5 åringar :)
Pleier å laga glasuren før kaka :) Da blir den god og kald. Pleier også å: smelta smør, Sjokolade og kaffi samtidig i ein kjele, tilsett rom essens på slutten. Så lar eg den kjøla seg greitt ned til rom temp. Bland i egg og melis. Da blir glasuren god til å bruke sprøyte eller legga eit litt tjukkare lag.
Måten på bilde så får du ein tynnare glasur :)

Noen som har oppskrift på enkelt og saftig skjoladekake med smørkrem sjokoladeglasur? Jeg er mer glad i glasuren enn selve kaken, så glasuren må være dritgod! :D :D Excuse my french :p

Noen som har oppskrift på enkelt og saftig skjoladekake med smørkrem sjokoladeglasur? Jeg er mer glad i glasuren enn selve kaken, så glasuren må være dritgod! :D :D Excuse my french :p

Oppskrifta eg gav til Stinefine er veldig enkel og veldig saftig :) Smørkrem kan evt finna til deg når eg kjem heim :) Men den trøffel glasuren er også kjeeeeempe god. Pleier å ta det som evt er igjen på eit glass også har eg laurdagsnopet mitt :P

Oppskrifta eg gav til Stinefine er veldig enkel og veldig saftig :) Smørkrem kan evt finna til deg når eg kjem heim :) Men den trøffel glasuren er også kjeeeeempe god. Pleier å ta det som evt er igjen på eit glass også har eg laurdagsnopet mitt :P
Takk!! :D prøver gjerne begge jeg altså :p

• Liker
Reactions: EJ
Angående kaker... er usikker på om jeg "gidder" å bruke penger på en bryllupskake fra bakeri eller om jeg bare skal få noen jeg kjenner til å lage den... hva tenker dere??

Angående kaker... er usikker på om jeg "gidder" å bruke penger på en bryllupskake fra bakeri eller om jeg bare skal få noen jeg kjenner til å lage den... hva tenker dere??
Kommer an på hvor viktig bryllupskaken er for dere:p jeg hadde nok lagt litt penger i den. Men jeg er perfeksjonist, er derfor jeg ikke kan gifte meg:p

Kommer an på hvor viktig bryllupskaken er for dere:p jeg hadde nok lagt litt penger i den. Men jeg er perfeksjonist, er derfor jeg ikke kan gifte meg:p

Haha!! Jeg prøver å ikke bli for perfeksjonist da :P Og det er jo nok av utgifter... så er jo greit å spare på det man kan spare på. Men samtidig så er det kjipt hvis kaka går til helvete da :P

Back
Topp