Februardamer sin kaketråd ❤️


4 ss mel
4 ss sukker
2 ss kakao
1/2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 egg
3 ss melk
3 ss olje

Bland sammen det tørre med en gaffel. Tilsett egget og rør, tilsett så melk og olje og rør godt.
Sett koppen i microen på full styrke i 3 min ;)
Ønsker du kaken litt mer fuktig i midten forkortes "steketiden" litt.. Enjoy ;)
 
4 ss mel
4 ss sukker
2 ss kakao
1/2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 egg
3 ss melk
3 ss olje

Bland sammen det tørre med en gaffel. Tilsett egget og rør, tilsett så melk og olje og rør godt.
Sett koppen i microen på full styrke i 3 min ;)
Ønsker du kaken litt mer fuktig i midten forkortes "steketiden" litt.. Enjoy ;)
Dette skal jeg prøve på etterpå :) blir den ordentlig "stekt" på full styrke i 3 min? Jeg får noia av å spise ferske egg :p
 
Dette skal jeg prøve på etterpå :) blir den ordentlig "stekt" på full styrke i 3 min? Jeg får noia av å spise ferske egg :p

Ja da blir den ordentlig stekt ;)
Denne oppskriften er litt "stor" og passer best i et krus (ikke en liten kopp). Av og til lager jeg den og heller den over i to mindre kopper før jeg putter den inn i mikroen. Men prøv deg litt frem på "steketiden" da (kan fort bli litt tørr, da det er litt mindre i hver kopp)
 
Ja da blir den ordentlig stekt ;)
Denne oppskriften er litt "stor" og passer best i et krus (ikke en liten kopp). Av og til lager jeg den og heller den over i to mindre kopper før jeg putter den inn i mikroen. Men prøv deg litt frem på "steketiden" da (kan fort bli litt tørr, da det er litt mindre i hver kopp)
Ok, skal bruke et krus :D Takk for tips ;)
 
Ja da blir den ordentlig stekt ;)
Denne oppskriften er litt "stor" og passer best i et krus (ikke en liten kopp). Av og til lager jeg den og heller den over i to mindre kopper før jeg putter den inn i mikroen. Men prøv deg litt frem på "steketiden" da (kan fort bli litt tørr, da det er litt mindre i hver kopp)
Da har jeg nettopp spist koppekaken :p :eek: Jeg brukte krus og varmet i 3 min. Syns den var god! Neste gang tror jeg at jeg varmer den litt kortere, og lurer på om jeg skal smøre noe nutella på toppen :p hehehe
 
Da har jeg nettopp spist koppekaken :p :eek: Jeg brukte krus og varmet i 3 min. Syns den var god! Neste gang tror jeg at jeg varmer den litt kortere, og lurer på om jeg skal smøre noe nutella på toppen :p hehehe

Så bra du likte den :)
Mulig du må forkorte steketiden litt, er jo litt forskjell på mikroene -har prøvd meg litt frem her også.
Jeg hadde sjokoduo smørkrem på toppen da jeg lagde det til 6-åringen, det var godt mottatt ;)
 
1414768567535.jpg
Er halloween-party på skolen med klassen til eldste, så da ble det sjokoladekake med flaggermus på :p
 
  • Liker
Reactions: EJ
ImageUploadedByBV Forum1416763819.443510.jpgImageUploadedByBV Forum1416763848.030458.jpghjemmelagede pikekyss!
 
ImageUploadedByBV Forum1416763902.022049.jpgfestkake med mandelbunn, suksesskrem, sjokoladeganasje og sjokoladetrukket jordbær
 
Back
Topp