Februar 2024

Så utrolig spennende :woot::nailbiting:
Hahaha 16 dager, er det virkelig noen som venter så lenge med å teste? Altså 16 dpo, eller 16 dager etter innsett av blastocyst?
16 dager etter innsett :p Da skal jeg allerede være ferdig med mens, så det blir testing før :rolleyes::nailbiting: så at det så vidt var strek på hsg test I dag tidlig, så da er straks sprøyta ute av kroppen hvertfall. Har jeg strek til helgen, betyr det jo bare en ting :D

16 dager etter innsett :p Da skal jeg allerede være ferdig med mens, så det blir testing før :rolleyes::nailbiting: så at det så vidt var strek på hsg test I dag tidlig, så da er straks sprøyta ute av kroppen hvertfall. Har jeg strek til helgen, betyr det jo bare en ting :D
Hehe 16 dpo er fortsatt helt sykt lenge - så rart det er så forskjellig fra sted til sted. Så bra det såvidt var synlig strek i dag, da er det en veldig hyggelig ting dersom strek oppstår i helgen! Jeg har ikke testet ut så jeg har ikke noe valg denne runden enn å vente denne gangen blir tålmodigheten virkelig satt på prøve. Min testdag er tirsdag - da skal jeg være 13 dpo og det skal ikke være rom for synsing (jeg synser alltid alt for mye :hilarious: :p )

Masse lykke til! Og husk å oppdatere da ❤️❤️

Startet på kort protokoll med menopur 300iu ( og etterhvert Fyremadel)igår, spent på hvordan denne runda blir. Forrige stimulering endte i 10 egg ut og 8 befruktet, men da hadde vi lang protokoll.

Hvor lenge har dere som har hatt kort protokoll før stimulert? Noe jeg ble huske på i forbindelse med disse medisinene? :wacky:

Hører til i Porsgrunn :)

Last edited:
Hadde vel 8 dager ... da var det så mange follikler at det var gonapeptyl. Ble totalfrys da de fikk ut 23 egg ...

Startet på kort protokoll med menopur ( og etterhvert Fyremadel)igår, spent på hvordan denne runda blir. Forrige stimulering endte i 10 egg ut og 8 befruktet, men da hadde vi lang protokoll.

Hvor lenge har dere som har hatt kort protokoll før stimulert? Noe jeg ble huske på i forbindelse med disse medisinene? :wacky:

1 forsøk: 8 (eller 9?) dager
2 forsøk: 11 dager

Første runden ble jeg veldig overstimulert (30 eggposer) men fikk bare 2 på frys. Andre runden ble mye mer suksessfull med hele 9 blasto på frys (20 egg ut).

Jeg ble veldig overrasket (begge gangene) hvor fort det gikk fra å være for lite stimulert, til overstimulert. Var på ul nr 1 - en del eggposer men ikke noe særlig respons. Ul 2: BOOM her var det full fest med tonnevis av egg. Jeg merker også veldig på eggstokkene at jeg blir stimulert raskt, det sprenger og er ordentlig ubehag. Fyremadel gjorde meg også til årets verste kvinne - for et temperament :hilarious:

Ja, får krysse fingrene for det :happy:

Åh, det kan jeg tenke meg altså. Det høres grusomt ut, og jeg føler sånn med alle dere som må gå gjennom det mange ganger :Heartred håper virkelig den sitter for deg nå, og at forrige gangen ble siste gangen!
Hvordan går det med deg? Har du testet noe i dag eller venter du til imorgen/senere? :Heartred

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Bokstavelig talt. Lutinus er ikke noe for meg, så bare å bite tenna sammen. Jeg er så sinnsykt trøtt og har lyst til å grine for alt. Håper dette går over. :pJeg merket ikke noe av gonapeptyl, fyremadel eller menopur. Jeg sovnet litt på pausa på jobb, noe som aldri har skjedd før :laughing001

1 forsøk: 8 (eller 9?) dager
2 forsøk: 11 dager

Første runden ble jeg veldig overstimulert (30 eggposer) men fikk bare 2 på frys. Andre runden ble mye mer suksessfull med hele 9 blasto på frys (20 egg ut).

Jeg ble veldig overrasket (begge gangene) hvor fort det gikk fra å være for lite stimulert, til overstimulert. Var på ul nr 1 - en del eggposer men ikke noe særlig respons. Ul 2: BOOM her var det full fest med tonnevis av egg. Jeg merker også veldig på eggstokkene at jeg blir stimulert raskt, det sprenger og er ordentlig ubehag. Fyremadel gjorde meg også til årets verste kvinne - for et temperament :hilarious:
Takk for svar! Hvor høy dose tok du av menopur disse gangene? :)

Hvordan går det med deg? Har du testet noe i dag eller venter du til imorgen/senere? :Heartred
Nei, klarte ikke holde meg fra en test idag tidlig, men den var også negativ. Får vel ta en i morgen og, nå som jeg har havna på testkjøret er det vanskelig å stoppe :hilarious: men forventer jo ikke noe annet svar egentlig nå.
Lurer på om jeg stopper med lutinus på 14dpo hvis testen fortsatt er negativ, for da bør den vel ha gitt utslag om det skulle ha vært noe der.
Nesten mest utålmodig på å bare få mensen og så melde fra til Porsgrunn egentlig :yuck:

Mange poser ut men kun 4 egg.. hausken skjønner det ikke da jeg hadde mange eggposer og jevn vekst.. går ikke dette vil han forhøre seg med kollegaer i utlandet osv for merkelig er det. Men trenger jo bare ett som han sa og 4 er bedre en ingen. Men kjenner det ble en tung dag..
Skjønner godt at du er skuffet. Jeg hadde også flere follikler på UL-kontroll og hadde forventet enda flere modne ved uttak etter noen dager med ekstra stimulering. Jeg ble selvfølgelig også kjempe skuffet og lei meg da vi til slutt endte opp med 3 egg. Men til slutt ble 3 av 3 befruktet og alle 3 kom på frys. Så vi ble kjempe glade. Skikkelig berg og dal bane dette her.
Det jeg vil fram til er at ikke mist håpet! En venninne av meg hadde nettopp hatt sitt første uttak, endte opp med 20+ egg ut men kun 2 på frys. Så mange egg ut er heller ikke alltid lik mange befruktet/på frys.
Blir spennende å se hvordan det går med dine 4. Får du oppdateringer underveis?
Klem til deg! :Heartred

Skjønner godt at du er skuffet. Jeg hadde også flere follikler på UL-kontroll og hadde forventet enda flere modne ved uttak etter noen dager med ekstra stimulering. Jeg ble selvfølgelig også kjempe skuffet og lei meg da vi til slutt endte opp med 3 egg. Men til slutt ble 3 av 3 befruktet og alle 3 kom på frys. Så vi ble kjempe glade. Skikkelig berg og dal bane dette her.
Det jeg vil fram til er at ikke mist håpet! En venninne av meg hadde nettopp hatt sitt første uttak, endte opp med 20+ egg ut men kun 2 på frys. Så mange egg ut er heller ikke alltid lik mange befruktet/på frys.
Blir spennende å se hvordan det går med dine 4. Får du oppdateringer underveis?
Klem til deg! :Heartred
Ja klinikken ringer i morgen men antall befruktede..noen tipset lenger opp med dobbel ovitrelle og en gonalpetyl samt eggutakk 34 timer etter og ikke 36. Hausken var enig så om dette ikke går veien har vi en plan for veien videre. Veldig kjekt at folk deler erfaring hær for mangler jo ikke på eggposer mangler bare og få eggene ut av de..

Last edited:
Ja klinikken ringer i morgen men antall befruktede..
Gikk tips lenger opphør med dobbel ovitrelle og en gonalpetyl samt eggutakk 34 timer etter og ikke 36. Hausken var enig så om dette ikke går veien har vi en plan for veien videre. Veldig kjekt at folk deler erfaring hær for mangler jo ikke på eggposer eg bare og få eggene ut.
Så godt at dere har en plan videre. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen!

Startet på kort protokoll med menopur ( og etterhvert Fyremadel)igår, spent på hvordan denne runda blir. Forrige stimulering endte i 10 egg ut og 8 befruktet, men da hadde vi lang protokoll.

11 dager

Hei februar-gjeng!
Jeg hadde innsett i dag, ferskforsøk, 5-dagers blasto.

Kan legges inn som ruger med følgende info (hvis det er ok?):

37 år - Østlandet - Rikshospitalet - første barn - Lang protokoll - 14 egg ut - 8 befruktet (foreløpig 2 på frys og resten uavklart) - innsett uke 7.

Litt ukjent med forkortelser og prosedyrer, så gi meg gjerne et hint hvis det er noe mer som bør med? :)

Hei februar-gjeng!
Jeg hadde innsett i dag, ferskforsøk, 5-dagers blasto.

Kan legges inn som ruger med følgende info (hvis det er ok?):

37 år - Østlandet - Rikshospitalet - første barn - Lang protokoll - 14 egg ut - 8 befruktet (foreløpig 2 på frys og resten uavklart) - innsett uke 7.

Litt ukjent med forkortelser og prosedyrer, så gi meg gjerne et hint hvis det er noe mer som bør med? :)
Helt iorden .legger deg til som ruger..masse lykke til ❤️

Er født i 86 jeg også

Tusen takk:Heartpink og lykke til med uttak veldig snart - det blir spennende!
Ser jeg glemte å skrive inn brukernavn i teksten, hvis du ville legge det til? Mille_1986. Beklager deto_O
Hadde uttak i dag , kun 4 egg ut søskenforsøk .

Masse egg poser men vanskelig få de ut. Mitt 6 uttak . Første barn satt på 3 ivf. Dette var 3 ivf på søsken . Alltid hat flere egg ut men siste 2 uttakene har vært mange eggposer men få egg . Merkelig og hausken skjønner det ikke.

Men en lenger opp gav noen gode tips om ikke gull egget er blant disse 4 så har vi en plan for videre forsøk . Det er godt vite for gikk litt i kjelleren for klinikken sa alt så så bra ut før uttak og mente det ville bli mange og så ble det jo ikke det. Aldri noen gang hat egg på frys.

Men krysser fingrene for disse 4 ellers får det bli en runde til med ny 3 pakk..

Legger inn navn nå, burde jo sett det jeg også at navn manglet

Last edited:
Back
Topp