Jeg antar at min leder har taushetsplikt rundt det jeg forteller henne, men jeg er litt redd for at hun kanskje ikke er så positiv når hun innser at jeg fortvilt jobber mot en foreldrepermisjon... Jeg må fly for å komme til sykehuset, så det går fort en del timer av dagen min. Veldig i tvil på hvordan jeg skal løse dette. Jeg blir sykemeldt mellom uttak og innsett, så den synes jeg er litt lettere, faktisk. Jeg blir stimulert veldig forsiktig da jeg har pcos og vi ikke aner hvordan kroppen reagerer så medisin, så vil anta det blir flere ultralyder.Har hatt ett uttak hittil og trengte bare en UL. UL-ene før innsett kombinerer jeg med hjemmekontor - sier bare at jeg skal til lege.
Vi har lang reisevei til klinikken (6 t) så da reiser vi kvelden før. Da sier jeg at jeg har behandlingsdag og er borte hele dagen. Da bruker jeg egenmelding. Vet ikke om det er min leder som er grei, men har ikke fått spm. ang. disse fraværsdagene enda. Tror heller ikke at de kan spørre om hva slags behandling du får?
Jeg har grublet selv rundt dette med å fortelle/ikke fortelle, og ser fordeler med å fortelle, men jeg orker heller ikke spørsmål og blikk osv. Så foreløpig har jeg ikke fortalt det på jobben (eller til noen, egentlig).
Men er det sånn at du må til sykeuset for kontroll også? Min klinikk (St Olavs) har avtale med noen gyn. som kan gjennomføre kontrollen før uttak. Måtte fortsatt reise litt men ikke helt til Trondheim
UL-ene før innsett kan gjøres av valgfri gyn.
Ut fra det jeg forstod måtte jeg opp på klinikken hver ultralyd... Veldig tungvindt, men tror det er pga risiko for overstimulering?