Februar 2024

Har hatt ett uttak hittil og trengte bare en UL. UL-ene før innsett kombinerer jeg med hjemmekontor - sier bare at jeg skal til lege.
Vi har lang reisevei til klinikken (6 t) så da reiser vi kvelden før. Da sier jeg at jeg har behandlingsdag og er borte hele dagen. Da bruker jeg egenmelding. Vet ikke om det er min leder som er grei, men har ikke fått spm. ang. disse fraværsdagene enda. Tror heller ikke at de kan spørre om hva slags behandling du får?
Jeg har grublet selv rundt dette med å fortelle/ikke fortelle, og ser fordeler med å fortelle, men jeg orker heller ikke spørsmål og blikk osv. Så foreløpig har jeg ikke fortalt det på jobben (eller til noen, egentlig).
Men er det sånn at du må til sykeuset for kontroll også? Min klinikk (St Olavs) har avtale med noen gyn. som kan gjennomføre kontrollen før uttak. Måtte fortsatt reise litt men ikke helt til Trondheim :)
UL-ene før innsett kan gjøres av valgfri gyn.
Jeg antar at min leder har taushetsplikt rundt det jeg forteller henne, men jeg er litt redd for at hun kanskje ikke er så positiv når hun innser at jeg fortvilt jobber mot en foreldrepermisjon... Jeg må fly for å komme til sykehuset, så det går fort en del timer av dagen min. Veldig i tvil på hvordan jeg skal løse dette. Jeg blir sykemeldt mellom uttak og innsett, så den synes jeg er litt lettere, faktisk. Jeg blir stimulert veldig forsiktig da jeg har pcos og vi ikke aner hvordan kroppen reagerer så medisin, så vil anta det blir flere ultralyder.

Ut fra det jeg forstod måtte jeg opp på klinikken hver ultralyd... Veldig tungvindt, men tror det er pga risiko for overstimulering?

Pleier ha 2 ul før egguttak hver gang. Men vet om mange som bare har en også. mine egg vokser litt sakte..
Så egguttak det tar ca 45 min fra jeg kommer til jeg går , insett er bare inn og ut..
Nesten irriterende hvor raskt timene går mtp at jeg må reise med fly for å komme til klinikken :laughing002 hele arbeidsdagen forsvinner i fly, buss osv

Nesten irriterende hvor raskt timene går mtp at jeg må reise med fly for å komme til klinikken :laughing002 hele arbeidsdagen forsvinner i fly, buss osv
Er det ikke mulig Og ta ul underveis lokalt hos gyn dær du bor? Første jeg har hørt om kan gjøre det sånn slik ta en slipper fra utenom med uttak /insett.. sist når jeg va i dk gjør jeg alt i Norge hos lokal gyn og dk dekt utgifter til lokal scanning. Kjenner også folk som har brukt st Olavs de har også benyttet lokal gyn .

Spennende er du fornøyd så langt?
Veldig fornøyd. Er nok som mange sier slik at de tidvis kan ha litt dårlig tid til pasienten. Jeg fikk noe mangelfull info da ivf ble avbrutt første gang, men de rettet opp inntrykket ved å ta en lengre samtale litt senere. Burde hatt det med en gang dog, usikkerhet fører lett til panikk. Men denne runden har alt vært veldig bra, både info og oppfølging

Veldig fornøyd. Er nok som mange sier slik at de tidvis kan ha litt dårlig tid til pasienten. Jeg fikk noe mangelfull info da ivf ble avbrutt første gang, men de rettet opp inntrykket ved å ta en lengre samtale litt senere. Burde hatt det med en gang dog, usikkerhet fører lett til panikk. Men denne runden har alt vært veldig bra, både info og oppfølging
Så bra..jeg går til Jon hausken selv. Generelt veldig fornøyd , men ser jo med tiden fra jeg fikk første til søsken nå at de er mer stressa og har mer å gjøre . Men spør jeg om noe får jeg svar og kan sende mail/melding direkte ..det synes jeg er greit om det der er noe..

Jeg antar at min leder har taushetsplikt rundt det jeg forteller henne, men jeg er litt redd for at hun kanskje ikke er så positiv når hun innser at jeg fortvilt jobber mot en foreldrepermisjon... Jeg må fly for å komme til sykehuset, så det går fort en del timer av dagen min. Veldig i tvil på hvordan jeg skal løse dette. Jeg blir sykemeldt mellom uttak og innsett, så den synes jeg er litt lettere, faktisk. Jeg blir stimulert veldig forsiktig da jeg har pcos og vi ikke aner hvordan kroppen reagerer så medisin, så vil anta det blir flere ultralyder.

Ut fra det jeg forstod måtte jeg opp på klinikken hver ultralyd... Veldig tungvindt, men tror det er pga risiko for overstimulering?
Hm, høres tungvint ut å måtte reise til klinikken for hver eneste UL.
Du må nok vurdere selv om du vil fortelle lederen din om situasjonen eller ikke. Jeg personlig bryr meg ikke om hva lederen hadde syntes om at jeg «jobber mot» en foreldrepermisjon. Jeg vil heller unngå f.eks. å ikke bli inkludert i div. prosjekter eller få ansvar for ting fordi det kan hende at jeg skal ut i permisjon om x måneder. Men jeg ser fordelene med å fortelle også. Ikke lett dette :wacky:

Bestemte meg for å ta første test idag (dag 10 siden ovitrelle), og den var negativ, så da er hvertfall den ute av kroppen.
Er jo også 5 dager siden det ble satt inn en blasto, så kjenner at håpet om at dette skulle gå bra dalte ganske drastisk.
I hodet mitt er det bare å begynne så smått å forberede meg på nytt innsett. Skuffa, men heldigvis har vi to til på frys.
Får ta en ny test i morgen eller onsdag, men har begrenset tro på denne runden nå :rolleyes:

Bestemte meg for å ta første test idag (dag 10 siden ovitrelle), og den var negativ, så da er hvertfall den ute av kroppen.
Er jo også 5 dager siden det ble satt inn en blasto, så kjenner at håpet om at dette skulle gå bra dalte ganske drastisk.
I hodet mitt er det bare å begynne så smått å forberede meg på nytt innsett. Skuffa, men heldigvis har vi to til på frys.
Får ta en ny test i morgen eller onsdag, men har begrenset tro på denne runden nå :rolleyes:
Krysser fingrene for at du bare produserer hsg sent :Heartpink

Er det sånn at innsett koster 1.500 kr? Har aldri skjønt det greiene der. :p

Sender deg en klem❤️

Er det sånn at innsett koster 1.500 kr? Har aldri skjønt det greiene der. :p
Ja, det stemmer. Og såvidt jeg skjønner er det ikke noe som går på noe frikort av noe slag :)
Er ikke det hele forsøket som koster 1500? Altså uansett hvor mange innsett pr. forsøk? Jeg fikk faktura på ca 1880 etter første innsett som er da ett forsøk + ett innsett (opptining av embryo)? Betalte bare vanlig 386.- ved innsett 2. Ikke fått regning i posten heller.

Edit: utklipp fra St Olavs:
IMG_2782.jpeg

Jeg har fått det på frikortet mitt hos stolavs.
Jeg har ikke fått det. Må dobbeltsjekke :bookworm:

Last edited:
Er det ikke mulig Og ta ul underveis lokalt hos gyn dær du bor? Første jeg har hørt om kan gjøre det sånn slik ta en slipper fra utenom med uttak /insett.. sist når jeg va i dk gjør jeg alt i Norge hos lokal gyn og dk dekt utgifter til lokal scanning. Kjenner også folk som har brukt st Olavs de har også benyttet lokal gyn .
Kanskje etterhvert. Jeg er jo helt ny på dette :) har i alle fall fått beskjed om at jeg må reise til klinikken for første ultralyd. Håper de løsner litt på kravene etterhvert, og at jeg kan gå lokalt heller.

Sender deg en klem❤️

:Heartred
Er ikke det hele forsøket som koster 1500? Altså uansett hvor mange innsett pr. forsøk? Jeg fikk faktura på ca 1880 etter første innsett som er da ett forsøk + ett innsett (opptining av embryo)? Betalte bare vanlig 386.- ved innsett 2. Ikke fått regning i posten heller.

Edit: utklipp fra St Olavs:
Vis vedlegget 427953

Jeg har ikke fått det. Må dobbeltsjekke :bookworm:
Ja, her ser jeg jo at jeg svarte lenge før jeg visste godt nok. Beklager feilinfoen @Marf91!

Vet du - jeg gjorde det samme sist. Negativ test 10 dpo (blasto her også). Var så utrolig lei meg! Men: jeg fikk positiv 12 dpo. Og har du hatt fryseforsøk nå? Da må du huske på at de er treigere enn fersk forsøkene. Ikke gi opp enda. Forstår du planlegger nytt forsøk men hold ut litt til ❤️

Back
Topp