Februar 2024

Jeg var inne til kontroll for å se ann syklus i går, og legen mente at jeg da måtte sette Ovitrelle med en gang pga folliklen på 18 mm. Hun mente at det ble for lenge å vente til mandag, så insemineringen skjedde noen timer senere.
Tok eggløsningstest i dag, og den slo ut sterk og tydelig Men så kom jeg til å tenke på; kan eggløsningstesten slå ut positiv pga Ovitrelle?
Forrige syklus hadde jeg avbrutt forsøk pga cyste (den var borte nå).
Yes. Ovitrelle slår ut på el.test så det er unødvendig å ta :)

Hvordan går det med deg @Håpefull-86 ?
Her er det første dag med lutinus og innsett på mandag. Tok test i dag for "moro skyld". Den var positiv men selvfølgelig pga eggløsningssprøyte. Vil teste ut den i starten av uken som kommer, for da vet jeg om det er graviditet eller falsk når jeg kan teste :p

Hvordan går det med deg @Håpefull-86 ?
Her er det første dag med lutinus og innsett på mandag. Tok test i dag for "moro skyld". Den var positiv men selvfølgelig pga eggløsningssprøyte. Vil teste ut den i starten av uken som kommer, for da vet jeg om det er graviditet eller falsk når jeg kan teste :p
Ikke testa ennå :smiley-angelic001 Men ellers alt fint, plages ikke veldig av lutinusen så langt heldigvis. Litt grisete, men ikke noe veldig mer egentlig.

Så egentlig for meg at jeg kom til å teste to dager etter innsett for å se at ovitrellen gikk ut, men så kjente jeg at jeg rett og slett ikke hadde så lyst. At det ville bli mer stressmoment enn noe annet. Men det tenker jeg alltid, at jeg ikke gidder teste, men så jo nærmere ikm jeg er, jo mer vil jeg teste :p så haha, får se om hva jeg gjør. Ovitrelle sin 10. dag er på mandag, så jo nærmere jeg kommer der, jo mer usikker blir jeg på hva jeg skal gjøre.

Er du klar for innsett? :hello2

Ikke testa ennå :smiley-angelic001 Men ellers alt fint, plages ikke veldig av lutinusen så langt heldigvis. Litt grisete, men ikke noe veldig mer egentlig.

Så egentlig for meg at jeg kom til å teste to dager etter innsett for å se at ovitrellen gikk ut, men så kjente jeg at jeg rett og slett ikke hadde så lyst. At det ville bli mer stressmoment enn noe annet. Men det tenker jeg alltid, at jeg ikke gidder teste, men så jo nærmere ikm jeg er, jo mer vil jeg teste :p så haha, får se om hva jeg gjør. Ovitrelle sin 10. dag er på mandag, så jo nærmere jeg kommer der, jo mer usikker blir jeg på hva jeg skal gjøre.

Er du klar for innsett? :hello2
Jeg kommer til å teste ut :p Og blir nok en test til fredag. Porsgrunn opererer vel med testdag på dag 16? Da vil jeg i grunn være ferdig med menstruasjonen, så testing vil skje før den tid. Men blir vel hyppig. Jeg er veldig klar. Gleder meg til å få kommet så langt :D

To dager siden forrige test. Tom for tidligtester, så dette er vanlig som måler 25 hcg. Hva tror dere? Ovitrielle eller graviditet? 12 dager siden ovitrielle. (Eller 13 hvis man regner med dagen hun satte den). Derfor jeg har skrevet 10-11 og 12-13 på bildene, for vet ikke helt om man regner dagen man satte den som første dag. Ser jo at strekene er svakere, så kan jo være at ovitrielle og graviditet overlapper hverandre.. håper det er babystrek! Kan det være ovitrielle såpass sent når det ikke er tidlig test? Hun tisset halv 6, og på nytt igjen halv 10, så var ikke morgenurin :hungover:Vis vedlegget 427789
Ser svakere ut , godt mulig ovitrelle.. hos meg har den hengt igjen så lenge. Aldri brukt tidlig tester , men de er jo svakere de på bilde. Blir de sterkere igjen er en gravid men ser svakere ut..

Jeg var inne til kontroll for å se ann syklus i går, og legen mente at jeg da måtte sette Ovitrelle med en gang pga folliklen på 18 mm. Hun mente at det ble for lenge å vente til mandag, så insemineringen skjedde noen timer senere.
Tok eggløsningstest i dag, og den slo ut sterk og tydelig Men så kom jeg til å tenke på; kan eggløsningstesten slå ut positiv pga Ovitrelle?
Forrige syklus hadde jeg avbrutt forsøk pga cyste (den var borte nå).
Jepp, eggløsningstesten kan ikke stoles på etter du har tatt ovitrelle. Den blir positiv uansett da :) men eggløsning skal jo komme 24-48 timer etter du har satt sprøyta.

Ser svakere ut , godt mulig ovitrelle.. hos meg har den hengt igjen så lenge. Aldri brukt tidlig tester , men de er jo svakere de på bilde. Blir de sterkere igjen er en gravid men ser svakere ut..
Får krysse fingrene for at det var en blanding for to dager siden, og at ovitrielle er på vei ut og babystrek på vei inn :smiley-angelic001 Er jo «bare» 10 dpo, så er jo fremdeles håp❤️

Hvor mange ultralyder har dere vært inne på på uttakene deres? Jeg har første runde nå, men må reise til sykehuset. Hele dagen går jo bort og jeg har ikke snakka med sjefen enda :hilarious: hvis jeg må på fire besøk, så blir det mange dager borte fra jobb! Kanskje best å snakke med sjefen? Det er få som vet at vi prøver og jeg ønsker ikke å dele detaljer om IVF enda (orker ikke spørsmålom uttak, innsett, "er du gravid nå"). Så det føles rart å skulle si til sjefen at jeg trenger fri på kort varsel fordi jeg skal på sykehuset..

Last edited:
Hvor mange ultralyder har dere vært inne på på ut takene deres? Jeg har første runde nå, men må reise til sykehuset. Hele dagen går jo bort og jeg har ikke snakka med sjefen enda :hilarious: hvis jeg må på fire besøk, så blir det mange dager borte fra jobb! Kanskje best å snakke med sjefen? Det er få som vet at vi prøver og jeg ønsker ikke å dele detaljer om IVF enda (orker ikke spørsmålom uttak, innsett, "er du gravid nå"). Så det føles rart å skulle si til sjefen at jeg trenger fri på kort varsel fordi jeg skal på sykehuset..
Pleier ha 2 ul før egguttak hver gang. Men vet om mange som bare har en også. mine egg vokser litt sakte..
Så egguttak det tar ca 45 min fra jeg kommer til jeg går , insett er bare inn og ut..

Last edited:
Hvor mange ultralyder har dere vært inne på på ut takene deres? Jeg har første runde nå, men må reise til sykehuset. Hele dagen går jo bort og jeg har ikke snakka med sjefen enda :hilarious: hvis jeg må på fire besøk, så blir det mange dager borte fra jobb! Kanskje best å snakke med sjefen? Det er få som vet at vi prøver og jeg ønsker ikke å dele detaljer om IVF enda (orker ikke spørsmålom uttak, innsett, "er du gravid nå"). Så det føles rart å skulle si til sjefen at jeg trenger fri på kort varsel fordi jeg skal på sykehuset..
Har hatt ett uttak hittil og trengte bare en UL. UL-ene før innsett kombinerer jeg med hjemmekontor - sier bare at jeg skal til lege.
Vi har lang reisevei til klinikken (6 t) så da reiser vi kvelden før. Da sier jeg at jeg har behandlingsdag og er borte hele dagen. Da bruker jeg egenmelding. Vet ikke om det er min leder som er grei, men har ikke fått spm. ang. disse fraværsdagene enda. Tror heller ikke at de kan spørre om hva slags behandling du får?
Jeg har grublet selv rundt dette med å fortelle/ikke fortelle, og ser fordeler med å fortelle, men jeg orker heller ikke spørsmål og blikk osv. Så foreløpig har jeg ikke fortalt det på jobben (eller til noen, egentlig).
Men er det sånn at du må til sykeuset for kontroll også? Min klinikk (St Olavs) har avtale med noen gyn. som kan gjennomføre kontrollen før uttak. Måtte fortsatt reise litt men ikke helt til Trondheim :)
UL-ene før innsett kan gjøres av valgfri gyn.

Pleier ha 2 ul før egguttak hver gang. Men vet om mange som bare har en også. mine egg vokser litt sakte..
Så egguttak det tar ca 45 min fra jeg kommer til jeg går , insett er bare inn og ut..
Jeg har hatt fire uttak husker ikke antall ul før hver uttak, men rundt 2-3 kanskje, bortsett fra de gangene med lang protokoll, da var det fler

Ja absolutt håp enda. Blir ofte svak for så å ta seg opp igjen..
Sånn ser det ut i dag! Siste bildet er fra i dag Tydeligere igjen i dag ❤️
IMG_8158.jpeg

Back
Topp