Februar 2024

Hadde uttak i dag , kun 4 egg ut søskenforsøk .

Masse egg poser men vanskelig få de ut. Mitt 6 uttak . Første barn satt på 3 ivf. Dette var 3 ivf på søsken . Alltid hat flere egg ut men siste 2 uttakene har vært mange eggposer men få egg . Merkelig og hausken skjønner det ikke.

Men en lenger opp gav noen gode tips om ikke gull egget er blant disse 4 så har vi en plan for videre forsøk . Det er godt vite for gikk litt i kjelleren for klinikken sa alt så så bra ut før uttak og mente det ville bli mange og så ble det jo ikke det. Aldri noen gang hat egg på frys.

Men krysser fingrene for disse 4 ellers får det bli en runde til med ny 3 pakk..

Legger inn navn nå, burde jo sett det jeg også at navn manglet
Ja nå har jeg lest litt mer i tråden og ser at du alt har gjennomført. Det kan jo være 4 flotte og «godt rangerte» egg, men leit når man har sett for seg enda bedre resultat ut ifra antall eggposer osv. Krysser fingrene for at du får gode nyheter i morgen og i dagene som kommer :Heartpink
Det er litt av en prosess dette her.. Før jeg begynte på hele IVF-sirkuset var jeg helt uforberedt på hvor mange store og små elementer man faktisk må forholde seg til, og hvor utrolig mange ting som kan gå galt underveis. Man skal være bra sterk for å stå i forsøk etter forsøk!

Ja nå har jeg lest litt mer i tråden og ser at du alt har gjennomført. Det kan jo være 4 flotte og «godt rangerte» egg, men leit når man har sett for seg enda bedre resultat ut ifra antall eggposer osv. Krysser fingrene for at du får gode nyheter i morgen og i dagene som kommer :Heartpink
Det er litt av en prosess dette her.. Før jeg begynte på hele IVF-sirkuset var jeg helt uforberedt på hvor mange store og små elementer man faktisk må forholde seg til, og hvor utrolig mange ting som kan gå galt underveis. Man skal være bra sterk for å stå i forsøk etter forsøk!
Ja helt enig.. det er mye.❤️
Men har enda håp og ser lysere på femtiden om dette ikke går selv om det er surt å ha brukt 3 pakken opp nå om det ikke går..

150! :)
De ville ikke sette meg på menopur igjen etter det første forsøket - så gikk over på gonal f forsøk nr 2. Har du PCOS/PCO?
Okei, da tar jeg dobbelt så høy dose som deg da. Håper ikke jeg blir overstimulert, følte jeg nesten var det forrige gang siden uttaket var helt forferdelig vondt :/ de sa også at jeg hadde en del væske i buken og at vi måtte se an om det ble innsett den gangen, men det ble det.

Jeg har ikke påvist pcos/pco, men har veldig lange og ustabile sykluser.

Okei, da tar jeg dobbelt så høy dose som deg da. Håper ikke jeg blir overstimulert, følte jeg nesten var det forrige gang siden uttaket var helt forferdelig vondt :/ de sa også at jeg hadde en del væske i buken og at vi måtte se an om det ble innsett den gangen, men det ble det.

Jeg har ikke påvist pcos/pco, men har veldig lange og ustabile sykluser.
Uff - fikk også mye væske i buken og det uttaket var grusomt. Er det derfor det gjør mer vondt, pga all væsken? Det uttaket jeg hadde sist (uten væske) var så utrolig mye bedre, langt mindre dramatisk og smertefullt.

Håper du ikke blir overstimulert! I mitt tilfelle var forsøk 2 så utrolig mye bedre enn nr 1. Hvor mange har du hatt? Kanskje er det det samme for deg, at de bare trengte litt mer tid for å lære kroppen din å kjenne? ❤️

Nei, klarte ikke holde meg fra en test idag tidlig, men den var også negativ. Får vel ta en i morgen og, nå som jeg har havna på testkjøret er det vanskelig å stoppe :hilarious: men forventer jo ikke noe annet svar egentlig nå.
Lurer på om jeg stopper med lutinus på 14dpo hvis testen fortsatt er negativ, for da bør den vel ha gitt utslag om det skulle ha vært noe der.
Nesten mest utålmodig på å bare få mensen og så melde fra til Porsgrunn egentlig :yuck:
Fanken det sugde. Man vet jo at det beste er å teste pos. tidlig, at hcg er høy fra start osv. Men så betyr jo ikke det at det er unntak fra "regelen". Vanlige folk får jo lubben baby med positiv test først 16 dpo. Men jeg er som deg - jeg forstår at du ikke forventer annet svar nå. ❤️
Jeg skal stoppe på progesteron selv 14dpo dersom negativ test (beskjed fra min klinikk) så tenker det er helt innafor om du ønsker det.

Mange poser ut men kun 4 egg.. hausken skjønner det ikke da jeg hadde mange eggposer og jevn vekst.. går ikke dette vil han forhøre seg med kollegaer i utlandet osv for merkelig er det. Men trenger jo bare ett som han sa og 4 er bedre en ingen. Men kjenner det ble en tung dag..
Kan forstå at dagen din ble tung. Krysser fingrene for at dette går din vei. Er bare én som skal til ❤️

Disse dagene går så sakte :laughing001 Føles som 2 uker siden mandag .. Krampetak nederst i magen fra lutinus og ustoppelig trøtt. Hva gjør dere for å fylle dagene? Jeg er jo på jobb, men det er alle de andre timene. Legger meg riktignok kl 10 i stede for 12 og sovner med en gang nå, så der får jeg brukt opp noen timer :p

Disse dagene går så sakte :laughing001 Føles som 2 uker siden mandag .. Krampetak nederst i magen fra lutinus og ustoppelig trøtt. Hva gjør dere for å fylle dagene? Jeg er jo på jobb, men det er alle de andre timene. Legger meg riktignok kl 10 i stede for 12 og sovner med en gang nå, så der får jeg brukt opp noen timer :p
Jeg føler tiden står stille sjæl. Dette er et ork! Hvorfor drar man ikke på ferie ellerno når man er i ventetiden? De dagene går jo alltid fort. Jeg har hovedsaklig lagd mat, bakt, sett på tv, ryddet litt. Jeg gruer meg nesten til helgen for hvordan skal tiden gå fremover :hilarious: jeg har også helt sinnsykt uren hud nå pga prolutex, er oppblåst og føler meg allerede tjukk

Ny negativ test idag, så nå nærmer jeg meg ganske godt å gi opp her.

Men er veldig spent og glad for å lese om dere andre! Så bra at 3 av 4 ble befruktet @Søskenprøveren!
Og haha, den ventetida @Marf91 og @Stor&liten, den er brutal. Fordelen med 5-dagers er jo at det ikke er såå lenge å vente som med vanlig prøving! :D hvordan går det med testinga di, marf91?

Ny negativ test idag, så nå nærmer jeg meg ganske godt å gi opp her.

Men er veldig spent og glad for å lese om dere andre! Så bra at 3 av 4 ble befruktet @Søskenprøveren!
Og haha, den ventetida @Marf91 og @Stor&liten, den er brutal. Fordelen med 5-dagers er jo at det ikke er såå lenge å vente som med vanlig prøving! :D hvordan går det med testinga di, marf91?
Får håpe det dukker opp 2 streker snart :Heartpink Gonasi er ute av kroppen hvertfall. Så da er det bare å håpe jeg kan teste i helgen og at det ikke er for tidlig :nailbiting:

Jeg føler tiden står stille sjæl. Dette er et ork! Hvorfor drar man ikke på ferie ellerno når man er i ventetiden? De dagene går jo alltid fort. Jeg har hovedsaklig lagd mat, bakt, sett på tv, ryddet litt. Jeg gruer meg nesten til helgen for hvordan skal tiden gå fremover :hilarious: jeg har også helt sinnsykt uren hud nå pga prolutex, er oppblåst og føler meg allerede tjukk
Uren hud er jeg "heldig" som har arvet etter min mor :laughing001 Men kjenner stikkninger innimellom. Ikke noe annet heldigvis. Annet enn trøtt da .. men føler humøret svinger. Jeg tror jeg kan grine på kommando nå. Lurer på om det er lurt å spørre legen om eb sykemelding for en liten stund. Min mor er på sykehuset etter en ganske stor operasjon, så det hjelper ikke på alt det heller ...

Dag 10, og UL er overstått. Hu hei hvor det går. Uttak allerede på fredag, dag 12 :smiley-ashamed004

3 eggposer som allerede er på 20 tallet. Største på 23 mm. + 2 små eggposer. Så var bare 3 poser som det er noe håp i. Så krysser fingrene for at det er noe egg i de, og at det blir 3 egg ut på fredag:smiley-angelic001

Kona kontaktet legekontoret for å bestille hcg blodprøve, men hun fikk ikke time til dette. Graviditetstest og hcg blodprøve er like nøyaktig i følge dem. Det stusser jeg litt over. HCG blodprøver viser jo om det er riktig stigning. Hva tenker dere? Er det ikke nødvendig, slik de sier?

Vedlegg

• IMG_8265.jpeg
    IMG_8265.jpeg
    86,6 KB · Visninger: 54
Hei damer!

Tenkte bare skrive et lite innlegg her. Jeg har ikke skrevet meg opp som stimulerer, ruger eller gravid. Jeg er bare her. Jeg bruker skrive meg opp, men desverre etter veldig mange forsøk har jeg enda ikke lyktes. Har hatt positive tester flere ganger, men aldri endt bra. Porsgrunn var ikke sikre på om de ønsket gi meg det siste forsøket jeg hadde igjen, siden jeg enda ikke hadde lyktes. Det meste jeg noen gang fikk ut var tre folikler. Jeg har hatt to avbrutte der første uttak endte med at ingen av foliklene var modne, og andre uttak endte med at ingen av de overlevde. Jeg har hatt ett uttak der de fikk ut tre og to av de ble blasto, og ett uttak der jeg fikk utt kun ett, men det overlevde og ble til blasto. Så til tross for få folikler har jo kvaliteten vært god på de siste forsøkene. Men selv med god kvalitet endte det aldri med noe mer enn kjemisk. Så i frykt for at de skulle «gi meg opp» spurte jeg om kona kunne ta siste forsøket. Den problemstillingen hadde de aldri vært borti før og måtte ta det med ledelsen. Heldigvis viste det seg at det var i orden. Siden vi er ett par gjelder samme regler, med tre fullførte forsøk, så vi har kun dette siste forsøket vi er inne i nå.

Kona har aldri forsøkt å bli gravid. Kun jeg, fordi det har vært min drøm å gå gravid og føde. Det har vært en tung prosess å måtte gi fra meg drømmen, og sende stafettpinnen videre. Å videreføre gener og føde er det vi kvinner er «lagd for», og jeg klarer ikke det met kvinnelige en gang. Det har vært veldig vondt for meg. Kona lyktes på første forsøk, og vi tok clearblue ulesindikator i dag og der står det 1+2. testene vi var tatt underveis har også steget ❤️ Jeg er ufattelig glad! Vi har vært i prosessen siden 2019, så nå er det på tide at det går! Corona stanset to år av prøvingen, så det har også tatt på. Men selv om jeg er ubeskrivelig glad er det en sorg i bunnen av hjertet. Sorgen over det jeg aldri får oppleve. Som har vært min store drøm så lenge jeg kan huske. Jeg er flink til å prate med kona om det, og senest i går gråt jeg. Å se hun være kvalm, sove ekstremt mye, miste matlysten, få vondt når håndklet treffer puppene når hun tørker seg etter å ha dusjet osv er symptomene jeg også følte på i 2019, men mistet i uke 9. Fra 2019 har jeg jobbet for å bli gravid igjen. Men uansett hvor hardt jeg prøver får jeg det ikke til. Det er vondt at det er hun som ikke engang vil være gravid eller føde som sitter med disse syntomene og ikke jeg. Igjen, jeg er VELDIG glad for at hun er gravid. Det viktigste er at vi får barnet vi har ventet på i 5 år! Men det har aldri vært viktig for kona å videreføre sine gener, men det har vært et stort ønske fra meg, men nå skjer det aldri, og det er vondt. Men det aller viktigste er at vi får vårt lille lykketroll ❤️

Dette ble et mye lenger innlegg enn jeg så for meg :hilarious:

Det jeg egentlig skulle frem til var at jeg ønsker å ta del i februar gjengen her, og bli med i termingruppen med de av dere som blir gravide, selv om det ikke er jeg som går gravid. Jeg skal jo bli mamma jeg også ❤️

Bare vanskelig å vite hvordan jeg skal formulere det, når det ikke er mitt forsøk, men vi er sammen om det. Blir jo rart å skrive at det er første forsøket mitt når jeg har hatt 9 forsøk. For kona kommer nok ikke til å melde seg inn her, men for meg er det viktig å ha ett sted å gå til ❤️ og vi har jo hatt forsøkene sammen, selv om det er jeg som har hatt alle bortsett fra et.

Så her er min informasjon: veientilbabylykke - Porsgrunn - barn 1 - 5 iui, 5 uttak, 4 innsett, Oppstart 19 januar menopur 200 iu, fyremadel, ovitrielle. Uttak 31 januar, innsett 5 februar.

Kona kontaktet legekontoret for å bestille hcg blodprøve, men hun fikk ikke time til dette. Graviditetstest og hcg blodprøve er like nøyaktig i følge dem. Det stusser jeg litt over. HCG blodprøver viser jo om det er riktig stigning. Hva tenker dere? Er det ikke nødvendig, slik de sier?
Så lenge det ikke er indikasjon på at noe er galt er det ikke medisinsk grunn til å ta blodprøve :-) de har jo rett, en hjemmetest er for å bekrefte graviditet.

Av det jeg har lest her på forumet så kommer veldig an på legen og historikken. Noen leger tar blodprøve uten noen spes. grunn, mens andre er mer kritisk.
For å bekrefte graviditet er jo test tilstrekkelig. Blodprøve synes jeg er nyttig når man er i tvil - f.eks. begynner å blø men testene øker eller lign. situasjon.
Jeg tok også kontakt med lege og bedt om blodprøve da testene mine ikke økte etter første innsett. Fikk da time en uke senere (takk skal dere ha) - men begynte å blø etterhvert så jeg hadde ikke behov for timen. I ettertid ser jeg at jeg hadde egentlig ikke behov for den blodprøven uansett.
Sikkert flere med mer erfaring her, men så lenge testen er positiv er kona gravid ;) :Heartred

Så lenge det ikke er indikasjon på at noe er galt er det ikke medisinsk grunn til å ta blodprøve :) de har jo rett, en hjemmetest er for å bekrefte graviditet.
Man blir jo bare så nysgjerrig på tallene :hilarious: Vil så gjerne se at det stiger. Men kona orket ikke stresse med det, så da lar vi bare være

Back
Topp