Takk for forklaring!Hun blir 4+0 da ja. Da har man påbegynt den 5. uken, men ved f.eks 4+2 er man 4 uker og 2 dager gravid. Ser for meg UL blir fra 7+0 og fremover, for da er man jo 7 uker gravid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for forklaring!Hun blir 4+0 da ja. Da har man påbegynt den 5. uken, men ved f.eks 4+2 er man 4 uker og 2 dager gravid. Ser for meg UL blir fra 7+0 og fremover, for da er man jo 7 uker gravid
Blodprøve 26/2, så veldig spent. Det går greit å stå i det alene, det er det økonomiske som kan være en bekymring Jeg ble anbefalt IVF i fjor, men gikk først på IUI. Angrer meg litt. Dette forumet er gull verdt, er så godt å lese andres erfaring og kunne stille spørsmål om man har detDet er det ingen tvil om Ingenting er sikkert før du faktisk får mensen, og jeg skal krysse alt jeg har for at den ikke kommer! Hvordan er der å stå alene i denne prosessen uten en partner? Kan se for meg at det kan være litt tøft å stå i alene? Men jeg er glad for at dette forumet eksisterer, så du og alle andre i samme prosess står sammen om dette og er her for hverandre barna får helt klart det beste av det beste uansett
Jeg krysser alt som krysses kan Den ventetiden er forferdelig nervepirrende! Tiden går saktere enn noen gang i ventetiden Klarer du vente så lenge med å teste?Skjønner at det økonomiske kan være litt vanskelig. Går du privat? Forstår godt hva du mener.. angrer selv på at vi hadde de forsøkene med IUI først. Det er billigere og man tror jo at det skal klaffe fort. I alle fall trodde vi det.Blodprøve 26/2, så veldig spent. Det går greit å stå i det alene, det er det økonomiske som kan være en bekymring Jeg ble anbefalt IVF i fjor, men gikk først på IUI. Angrer meg litt. Dette forumet er gull verdt, er så godt å lese andres erfaring og kunne stille spørsmål om man har det
så bra!! Krysser fingrene for at det blir innsettOppdatering alle 3 hadde overlevd natta og delt seg .. håper de holder til insett i morgen
Tusen takk.. er veldig spent. Pleier alltid være det og de har ikke ringt men.. nervepirrende og ha insett dag 3 for jeg pleier ha insett dag 2så bra!! Krysser fingrene for at det blir innsett
Jeg prøver å fylle dagene med andre energikrevende ting, men hver gang jeg føler at kroppen sier «nå er mensen snart om hjørnet», så er jo følelsene og tankene der.Jeg krysser alt som krysses kan Den ventetiden er forferdelig nervepirrende! Tiden går saktere enn noen gang i ventetiden Klarer du vente så lenge med å teste?Skjønner at det økonomiske kan være litt vanskelig. Går du privat? Forstår godt hva du mener.. angrer selv på at vi hadde de forsøkene med IUI først. Det er billigere og man tror jo at det skal klaffe fort. I alle fall trodde vi det.
Jeg måtte Google fort. På en side fra Oslo universitetssykehus står det i alle fall «Tok sier det offentlige har strengere regler for hvem de tar inn til behandling. Aldersgrensen for å få behandling ved OUS i utgangspunktet er 39 år. Det bør presiseres at vi godtar alle henvisninger som kommer inn før kvinnen har fylt 39 år.». Så hvis du sender inn før du fyller 39 til sommeren så burde det være innafor. Pg i Porsgrunn der vi går blir de befruktede eggene lagret til man har fylt 46(?), så hvis du får noen på frys så spiller ikke alder noen ting før fylte 46. Hvis jeg forstod det riktigJeg prøver å fylle dagene med andre energikrevende ting, men hver gang jeg føler at kroppen sier «nå er mensen snart om hjørnet», så er jo følelsene og tankene der.
Jeg går privat ja, er nok for gammel for det offentlige (39 til sommeren). Jeg tenkte akkurat sånn som deg/dere; dette klaffer i løpet av de tre forsøkene. Og lot meg nok farge av et venninnepar som det klaffet for på første forsøk De fikk verdens herligste gutt i fjor Gjort er gjort, og jeg tenker at pengene som brukes vil være en minimal kostnad i forhold til å angre seg i en alder av 50. Går dere privat? Følte kona di tegn før positiv test? Jeg føler «trykk» i skjeden og på dag 4-5 etter inseminering så følte jeg et stikk som varte i kanskje 5 sekunder. Håpet sier at egget festet seg, men realisten i meg sier at det er tilfeldig. Skulle jo ønske jeg hadde startet med dette før, men jeg håpet i det lengste å finne en mann, men man kan ikke vente på de har jeg skjønt
Skjønner dette er nervepirrende! Spesielt når de sikter høyere enn de har gjort tidligere. Hold oss oppdatertTusen takk.. er veldig spent. Pleier alltid være det og de har ikke ringt men.. nervepirrende og ha insett dag 3 for jeg pleier ha insett dag 2
Har man først begynt er det jo helt umulig å stanse også Jeg synes de få som klarer la være å teste til IKM burde fått medalje, for det er en bragd i seg selv! Skjønner ikke de som klarer detDa holdt jeg ikke ord denne gangen heller og testekjøret er i gang. Så skulle bare inn her for å innrømme at jeg driver å tisser på disse pinnene og samtidig skammer meg litt for å ha gitt dere uttrykket "jeg er en sånn som venter med å teste". For så flink er jeg ikke!
Startet i går kveld, svak pos test - (ovitrelle ble satt for 10 dager siden, 9 hele dager uten ovitrelle).
Tok test i dag. 11 dager siden ovitrelle ble satt, 10 hele dager uten. Jeg vet enda ikke om man teller med sprøytedagen, eller om man starter tellingen dagen etter? Fant du svar på det @Veientilbabylykke ??
Uansett: testen i dag var også svakt positivt. Synes teststreken så mer grå ut enn rosa så er ovitrelle som henger igjen hos meg. Har brukt den så mange ganger og har ofte positive tester frem til ikm.
Skamfull klem til dere alle. Og @Søskenprøveren : MASSE lykke til i dag
Det er klin umulig så jeg bare underkastet meg med en gang når den første testen røyk jeg er så enig: de fortjener en medalje! Kanskje så er medaljen deres det at de slipper denne usikkerheten - synsingen osv.Har man først begynt er det jo helt umulig å stanse også Jeg synes de få som klarer la være å teste til IKM burde fått medalje, for det er en bragd i seg selv! Skjønner ikke de som klarer det
Jeg fant egentlig aldri svaret på det, men logikken i meg fant ut at når sprøyta ble satt kl 21, så er det dag 1 kl 21 dagen etter, men jeg aner ikke om det er riktig Bruker du ha positive tester etter ovitrielle helt til IKM? Da sitter den i lenge hos deg! Jeg håper streken blir sterkere og mer rosa de kommende dagene! Heier på deg
Ja, det er fader meg en medalje i seg selv! For den usikkerheten og synsingen er bare fælt! Og jeg husker at jeg ble motløs hver gang jeg testet negativt uansett hvor tidlig det var. Og det er så vondt å få negativ på negativ. Så å vente til testdato gir jo bare en nedtur i stedet for 8 Men så vil man så gjerne se en svaaaak, svaaak strek, for det gir jo håp!Det er klin umulig så jeg bare underkastet meg med en gang når den første testen røyk jeg er så enig: de fortjener en medalje! Kanskje så er medaljen deres det at de slipper denne usikkerheten - synsingen osv.
Ja jeg pleier dessverre det, har tatt ovitrelle minst 5 ganger nå og hver gang de de "halene" igjen. Men satser på rosa denne gangen og at jeg skal få gå gravid i hele 9 mnd! Manifesterer en lubben liten baby tusen takk for heiing. Og gratulerer igjen til deg dette fortjener du så innmari.
Da bør jeg jammen sende inn en søknad! Tusen takk for at du sjekket. Det er da greit å ha det i bakhånd, kanskje man trenger det og at man da kan spare seg for xxx antall kroner.Jeg måtte Google fort. På en side fra Oslo universitetssykehus står det i alle fall «Tok sier det offentlige har strengere regler for hvem de tar inn til behandling. Aldersgrensen for å få behandling ved OUS i utgangspunktet er 39 år. Det bør presiseres at vi godtar alle henvisninger som kommer inn før kvinnen har fylt 39 år.». Så hvis du sender inn før du fyller 39 til sommeren så burde det være innafor. Pg i Porsgrunn der vi går blir de befruktede eggene lagret til man har fylt 46(?), så hvis du får noen på frys så spiller ikke alder noen ting før fylte 46. Hvis jeg forstod det riktig
Det har du veldig rett i! Penger er ingenting i forhold til å angre på at du ikke prøvde når det er for sent! Det er det vi tenkte også. Våre 5 første forsøk var privat på stork klinik.
Vi bruker Porsgrunn nå. Evelyn våknet opp en dag og bare følte seg gravid. Tok en test, og den var positiv I forkant merket hun et trykk i magen, men hun gikk/går på progesteronstøtte, så litt vanskelig å skille mellom graviditetstegn og bivirkninger av progesteron. Men da jeg var gravid i 2019 våknet jeg av et helsikes stikk i magen. Det gjorde litt vondt faktisk. Jeg er overbevist om at det var da egget festet seg. Noen dager etter fikk jeg positiv test. Kanskje det er samme type stikk du kjente?
Hvordan manifesterte du det? Hvis det funker så prøver jeg gjerne det?Ja, det er fader meg en medalje i seg selv! For den usikkerheten og synsingen er bare fælt! Og jeg husker at jeg ble motløs hver gang jeg testet negativt uansett hvor tidlig det var. Og det er så vondt å få negativ på negativ. Så å vente til testdato gir jo bare en nedtur i stedet for 8 Men så vil man så gjerne se en svaaaak, svaaak strek, for det gir jo håp!
Manifestere er veldig, veldig lurt tror jeg! Jeg har egen nettside der jeg skriver om prosessen, og på dette forsøket manifesterte jeg at det ble graviditet, og det ble det jo! Så har tro på manifestering! Fortsett med det Tusen hjertelig takk Jeg er så glad! Kunne ønske uke 7 var allerede nå så vi kunne dratt på TUL!
Og forresten @J-2854795 , angående Evelyn sine graviditetssymptomer før positiv test, så leste jeg på bloggen min at det var fler symptomer Evelyn hadde! Jeg har bare hukommelse som en gullfisk «I dag er Evelyn litt støl i magen. Og jeg vet at det er er graviditetstegn. Evelyn er også veldig trøtt, tisser mye og har mensmurringer, noe som også er tegn på graviditet. Men hun går på progesteronstøtte (Progesteron bedrer forholdene i livmoren slik at det befruktede egget lettere fester seg). Men med progesteronstøtte er det også bivirkninger som kan ligne tegn på graviditet. Det er det som er så irriterende! Vi vet ikke om det er tegn på graviditet eller ei, for det er så og si umulig å kjenne forskjell. Men hun er gravid! Manifestere, manifestere, manifestere…!«
Ja, send inn en søknad, og det er lang ventetid for første time, så jo før jo bedre! Bare hyggeligDa bør jeg jammen sende inn en søknad! Tusen takk for at du sjekket. Det er da greit å ha det i bakhånd, kanskje man trenger det og at man da kan spare seg for xxx antall kroner.
Akkurat nå bruker jeg Medicus, er fornøyd med dem. I dag tidlig våknet jeg med mensen-kommer-vondt-i-korsryggen
Jeg går også på progresteronstøtte, og de kan jukse oss litt. Det stikket var ikke supervondt, men nok til at jeg kjente det. Hvor lenge varte det hos deg?
Kan jeg spør hvor gamle du og kona er?
Da skal jeg gjøre det i kveldJa, send inn en søknad, og det er lang ventetid for første time, så jo før jo bedre! Bare hyggelig
Jeg har lest at korsrygg smerte, lik som ved mensen kan være et tegn på graviditet, så ikke gi opp håpet enda
Det stikket varte ikke lenge. Noen sekunder liksom, ikke minutter. Kona er 31 og jeg er 37
Ovitrelle kan henge lenge igjen. Jeg har fått flask positiv selv på test dag av den.. men da har jeg tatt ovitrelle etter insett som støtte .. er nok bare og fortsette og teste ..Da holdt jeg ikke ord denne gangen heller og testekjøret er i gang. Så skulle bare inn her for å innrømme at jeg driver å tisser på disse pinnene og samtidig skammer meg litt for å ha gitt dere uttrykket "jeg er en sånn som venter med å teste". For så flink er jeg ikke!
Startet i går kveld, svak pos test - (ovitrelle ble satt for 10 dager siden, 9 hele dager uten ovitrelle).
Tok test i dag. 11 dager siden ovitrelle ble satt, 10 hele dager uten. Jeg vet enda ikke om man teller med sprøytedagen, eller om man starter tellingen dagen etter? Fant du svar på det @Veientilbabylykke ??
Uansett: testen i dag var også svakt positivt. Synes teststreken så mer grå ut enn rosa så er ovitrelle som henger igjen hos meg. Har brukt den så mange ganger og har ofte positive tester frem til ikm.
Kanskje en må vurdere å søke offentlig også , om dt ikke går nå. Ikke at jeg ikke er fornøyd hos hausken men det er gris dyrt..Jeg måtte Google fort. På en side fra Oslo universitetssykehus står det i alle fall «Tok sier det offentlige har strengere regler for hvem de tar inn til behandling. Aldersgrensen for å få behandling ved OUS i utgangspunktet er 39 år. Det bør presiseres at vi godtar alle henvisninger som kommer inn før kvinnen har fylt 39 år.». Så hvis du sender inn før du fyller 39 til sommeren så burde det være innafor. Pg i Porsgrunn der vi går blir de befruktede eggene lagret til man har fylt 46(?), så hvis du får noen på frys så spiller ikke alder noen ting før fylte 46. Hvis jeg forstod det riktig
Det har du veldig rett i! Penger er ingenting i forhold til å angre på at du ikke prøvde når det er for sent! Det er det vi tenkte også. Våre 5 første forsøk var privat på stork klinik.
Vi bruker Porsgrunn nå. Evelyn våknet opp en dag og bare følte seg gravid. Tok en test, og den var positiv I forkant merket hun et trykk i magen, men hun gikk/går på progesteronstøtte, så litt vanskelig å skille mellom graviditetstegn og bivirkninger av progesteron. Men da jeg var gravid i 2019 våknet jeg av et helsikes stikk i magen. Det gjorde litt vondt faktisk. Jeg er overbevist om at det var da egget festet seg. Noen dager etter fikk jeg positiv test. Kanskje det er samme type stikk du kjente?
Hahah, dette kjenner jeg meg igjen i. Synes jeg er sånn hver eneste syklus. «Jeg skal ikke teste tidlig jeg, skal vente til hvertfall dag x», også rakner det og jeg er fullstendig på kjøret. Krysser fingrene for at streken blir sterkere og det er babystrek for deg!! Når satte du inn, mandag?Da holdt jeg ikke ord denne gangen heller og testekjøret er i gang. Så skulle bare inn her for å innrømme at jeg driver å tisser på disse pinnene og samtidig skammer meg litt for å ha gitt dere uttrykket "jeg er en sånn som venter med å teste". For så flink er jeg ikke!