Februar 2022

Lykke til :Heartpink alle har nok vært der at de har googlet seg ihjel og funnet ut at egguttak må være jævelig. Jeg grua meg også skikkelig, men synes ikke det var så ille :)

første uttaket mitt hadde jeg på en torsdag og innsett på mandag, da ringte de fredag morgen og sa ifra hvordan det hadde gått, og etter det hørte jeg ikke noe mer før innsett på mandag. Så min erfaring er hvertfall at i porsgrunn ringer de ikke med update hver dag, men dagen etter og eventuellt dag 5 hvis det er totalfrys.

Det er jo fint å ha "dette blir forferdelig" som utgangspunkt, også er er ikke såå vondt, og det blir en bedre opplevelse :hilarious: men samtidig ikke så lurt å skremme seg selv opp tenker jeg..

Så med andre ord hvis de ikke ringer i helgen så ringer de samme dag som uttak? Har du fått en eventuell tidspunkt for innsett før helgen da? For det er jo rimelig kort varsel å ringe samme dag som innsett? hva gjør at det blir totalfrys og ikke innsett? Hilsen uvitende :hilarious:

Det er jo fint å ha "dette blir forferdelig" som utgangspunkt, også er er ikke såå vondt, og det blir en bedre opplevelse :hilarious: men samtidig ikke så lurt å skremme seg selv opp tenker jeg..

Så med andre ord hvis de ikke ringer i helgen så ringer de samme dag som uttak? Har du fått en eventuell tidspunkt for innsett før helgen da? For det er jo rimelig kort varsel å ringe samme dag som innsett? hva gjør at det blir totalfrys og ikke innsett? Hilsen uvitende :hilarious:
Du skal jo ha uttak i morgen som er torsdag, og da får du tidspunkt for innsett. (Med mindre du får ut så mange egg at det blir totalfrys, da informerer de også om det i morgen). De ringer fredag å gir status for eggene. Så skal du møte opp på tidspunkt for innsett som gjerne er etter kl 12, men de ringer tidlig samme dag som innsett (før kl. 9 tror jeg det er) hvis ingen egg har klart seg og innsettet må avlyses.

Hvis de bestemmer at det blir totalfrys ringer de dagen etter uttak for å gi oppdatering, også ringer de på dag 5 for å gi beskjed om hvor mange de fryser ned :)

Jeg kjenner jeg er skikkelig nervøs for uttak i morgen. Jeg aner jo ikke hva jeg går til. Har hørt så mange skrekkhistorier. Hva er deres opplevelse av uttak? Er det noe jeg burde forberede meg på? Noe jeg kan gjøre for å være best mulig forberedt psykisk og mentalt?

Noen som vet hvordan det foregår på Porsgrunn når det er helg mellom uttak og eventuelt innsett? Ringer de med oppdatering på hvordan det går med eggene i helgen eller må jeg vente helt til mandag? :nailbiting:

(Sniker)

Her gikk uttaket så og si smertefritt! For meg opplevdes det som tidenes fyllekule pga de beroligende midlene :hilarious: Det hjalp å snakke med sykepleieren om hvor nervøs jeg var, da tok de ekstra godt vare på meg. Lykke til ❤

Idag fanges streken på bilde.. :shy::nailbiting: men hvilken forskjell på 1. og 2. urin! Tredje nedanifra er 2. urin 10 dpo, neste er 1. idag 11 dpo og siste er dagens 2. urin. Kan 2. urin gi kunstig høy hcg? Har prøvd å finne noe informasjon om det men ikke lykkets. Jeg drikker ganske mye sånn generelt men andre urinet er alltid mer konsentrert enn første :bored:

Vis vedlegget 377590
Så gøy å se! Jeg tester forresten alltid sterkere på kvelden enn om morningen, så for meg er HCG av en eller annen grunn mer konsentrert da :)

Så bra de ringer på lørdag. Var redd de ikke skulle ringe i helgen i det hele tatt. Men mye vil ha mer, så når de først ringer så vil jeg jo at de skal ringe dagen etter også :hilarious: :nailbiting: Ja det blir nok noen veldig nervepirrende dager, og jeg tror det er lurt å ha noe å gjøre, for å få tiden til å gå..

Bra du har gode erfaringer med leter og sykepleiere der. Da vet jeg at jeg er i gode hender i morgen :)

Rart at du har hatt tre helt forskjellige opplevelser med uttak. Kanskje det kommer an på hvor mange egg de henter ut, at da er det ekstra smertefullt.. Eller har du en åpenbar grunn til det?
Gang nummer tre da det var mest vondt tømte de 23 eggposer, og jeg fikk 15 egg ut. Og også den ganga det var minst vondt. Så veldig merkelig det der.
Andre ganga som jeg synes var verst så tømte de 11 eggposer og jeg fikk 5 egg ut. Det var veldig mange mindre eggposer på gang, så det var fare for overstimulering og jeg hadde veldig forstørra eggstokker.
Første gang så var det bare tre egg ut, tror de tømte 8 eggposer.
Så stusser litt over sammenhengen mellom egg ut og grad av smerte :hungry:

(Sniker)

Her gikk uttaket så og si smertefritt! For meg opplevdes det som tidenes fyllekule pga de beroligende midlene :hilarious: Det hjalp å snakke med sykepleieren om hvor nervøs jeg var, da tok de ekstra godt vare på meg. Lykke til ❤
Hahaha :hilarious: :hilarious: Jeg har ikke noe imot samme opplevelse :hilarious: Skal fortelle sykepleier at jeg er veldig nervøs. Tusen takk :Heartred

Gang nummer tre da det var mest vondt tømte de 23 eggposer, og jeg fikk 15 egg ut. Og også den ganga det var minst vondt. Så veldig merkelig det der.
Andre ganga som jeg synes var verst så tømte de 11 eggposer og jeg fikk 5 egg ut. Det var veldig mange mindre eggposer på gang, så det var fare for overstimulering og jeg hadde veldig forstørra eggstokker.
Første gang så var det bare tre egg ut, tror de tømte 8 eggposer.
Så stusser litt over sammenhengen mellom egg ut og grad av smerte :hungry:
Så rart at det er sånn.. Får se hvilken erfaring jeg får i morgen da. Men bruker de fjerne alle eggposer, selv de med mindre størrelse, eller kun de som er store nok? For jeg hadde fire store og fire under 10mm på kontroll.

Jeg lurer på en ting til. Fikk dere noen restriksjoner i forhold til koffein på dagen for uttak? Reiser hjemmefra kl 6 i morgen tidlig for å komme tidsnok, og det trengs litt koffein for å få denna kroppen i gang såpass tidlig :depressed: :sleep011

Godt å høre år jeg har krav på mer medisiner dersom jeg føler for det. Og jeg har allerede fortalt dem at jeg er veldig nervøs og engstelig for uttak. De kunne ikke love noe, men de skulle gjøre alt for at jeg kunne få ha med forloveden min med meg. Det vil føles litt tryggere om hun er med meg. Jeg husker jeg utførte gastroskopi en gang, og jeg var så nervøs at jeg gråt mens jeg gikk inn døra :yuck: Da fikk jeg ekstra smertestillende, og det hjalp veldig. Så skal be om det i morgen. Bind og god joggebukse skal jeg huske på :Heartred Etter uttak, må jeg rett hjem da, eller får jeg slappe av litt? Og får man som regel vite hvor mange egg som ble hentet ut mens jeg er der? tusen takk :Heartred
Så bra du allerede har hatt en prat med de <3 Etter uttak får du slappe av å ja om du spørr får du vite hvor mange egg osv. det har jeg bedt om slik at jeg vet :)

Så rart at det er sånn.. Får se hvilken erfaring jeg får i morgen da. Men bruker de fjerne alle eggposer, selv de med mindre størrelse, eller kun de som er store nok? For jeg hadde fire store og fire under 10mm på kontroll.
Tror bare de tømmer de som er av relevant størrelse. Den gang nr to så hadde jeg veldig mange som ikke var store nok som de ikke tømte iallefall.

Det tror jeg på :D Håper bare de finner egg, og at det ikke bare er tomme eggposer. Har hørt at det går an :depressed: men nå må jeg slutte å bekymre meg så mye over alle mulige utfall :hilarious:Det får jeg der, ikke sant? Er ikke sånn at jeg må ta det i forkant før jeg kommer dit?

Fikk du med deg en liten papirkonvolutt med tabletter i? Det skal stå på konvolutten eller skjemaet når de skal tas. Lurt å spise en lett frokost.. og ta deg kaffen din med god samvittighet :chicken:
Jeg har pleid å få det dagen jeg har UL. Etter ul, i samtalen med sykepleier. ser vi holder til på samme klinikk :)
Vet ikke om det er standard i Porsgrunn altså, har bare to uttak bak meg.

Håper du sitter igjen med en god opplevelse og et fint antall egg i morgen.
Vil også si at du har vært helt rå på å stille masse gode spørsmål her inne, er tonnevis med kunnskap og erfaringer fra damene her som er verdt å ha med seg :Heartred

Så gøy å se! Jeg tester forresten alltid sterkere på kvelden enn om morningen, så for meg er HCG av en eller annen grunn mer konsentrert da :)
Interessant! Det Virker jo være mange som ikke har mest konsentrert urin om morgenen. Rart at det er så lite info å finne om det i forhold til gtesting.

Første kontroll ferdig. Sprøytedag nr 5 bare, men ca 20 eggposer å se. Litt i overkant, som begge de andre gangene :dead: Skal ha ny kontroll på fredag og det ser litt ut som det går mot totalfrys. Har hatt to uttak før hvor jeg har fått mye væske i buken så det er egentlig greit å kunne slippe det kjenner jeg :bookworm:
Oi ja det var mange! Høres lurt ut med totalfrys hvis det blir så mange egg, slik at kroppen får hvile litt ❤️

Jeg kjenner jeg er skikkelig nervøs for uttak i morgen. Jeg aner jo ikke hva jeg går til. Har hørt så mange skrekkhistorier. Hva er deres opplevelse av uttak? Er det noe jeg burde forberede meg på? Noe jeg kan gjøre for å være best mulig forberedt psykisk og mentalt?

Noen som vet hvordan det foregår på Porsgrunn når det er helg mellom uttak og eventuelt innsett? Ringer de med oppdatering på hvordan det går med eggene i helgen eller må jeg vente helt til mandag? :nailbiting:
Du har fått mange fine svar så jeg vil bare si masse lykke til imorgen! ❤️ Skjønner virkelig at du er nervøs, det var vi nok alle den første gangen. Er en ganske rar prosess der her, ikke direkte hverdagskost. Men dette skal gå fint!

Jeg har en sånn rar følelse. Er jo gravid akkurat nå og har fin stigning på testene, men så vet jeg at siste gang så begynte jeg å blø 13 dpo, som er imorgen.. så jeg har liksom koblet vekk mye av gleden over positivt test.. Føles som at første steg er å komme meg over morgendagen. Vet at det ikke må gå galt, eller at det er imorgen det vil gå galt hvis det skal gå galt... Men sånn fungerer hjernen :rolleyes: Hvis jeg kommer meg til helgen med fortsatt fine tester så tror jeg at vi kan begynne å kjenne på litt mer optimisme. Inntill bekymringer kring første ul setter in... Haha blir gøy dette :wacky:

Back
Topp