Februar 2020!

Da ruger jeg på et nydelig liten 4delt egg :Heartred får i tillegg noen stk på frys denne gangen, så jeg våger å være optimist:Heartbigred

Da har jeg endelig fått svar på blodprøven. Holdt på å gå på veggen av spenning før jeg fikk telefonen, og var så redd for dårlig stigning, men fikk veldig positive nyheter. Prøven fra i går viser 5144, så det er jo mer enn dobling på litt mindre enn 48 timer:Heartred Drister meg til å sette meg opp på gravidlista selv om jeg fortsatt blør. Jeg er jo faktisk gravid:joyful: Prøver å slå meg til ro med det og at jeg ikke får gjort noe med blødningen. Blir veldig nervepirrende frem til ultralyd om én og en halv uke.

Det er jo helt fantastisk! Du settes herved på gravid listen, og vi håper det er ufarlige blødninger :happy093:happy093:happy093

Her kom TR i dag som forventa og negativ test. Utruleg kjipt!! :arghh: Får litt lyst til å gi opp heile greia, men må jo halda motet oppe så langt det går. Det blir nok litt betre om eit par dagar. Me får iallfall gå i gang med nytt forsøk igjen neste syklus, og det kjennest bra.

Kryssar fingrane for alle bra damer her!

Nei og nei. Vi er ikke i helt samme situasjon men jeg skjønner godt skuffelsen. Ikke gi opp, det er fortsatt håp :Heartred

Da har jeg vært på min første kontroll etter sprøytestart og det gikk mye bedre enn jeg hadde fryktet. Selv om jeg har kjent lite til sprøytene så alt bra ut og jeg hadde ca 13 eggposer mellom 10-15 mm og slimhinnen va 7mm. Så da har jeg fått tid til egguttak på tirsdag 25 og innsett på fredagen 28. Vet fremdeles veien videre kan endre seg, og er veldig spent på hvor mange som blir befruktet.
Jeg var også på kontroll igår og skal ha uttak på tirsdag :-) Innsett torsdag eller fredag. Er veldig spent på hvordan opplevelsen rundt det første egguttaket blir, har hatt lite ubehag med nesespray og sprøyter så håper uttaket blir en grei opplevelse. For det kan jo bli en lang prosess dette her.

Jeg var også på kontroll igår og skal ha uttak på tirsdag :) Innsett torsdag eller fredag. Er veldig spent på hvordan opplevelsen rundt det første egguttaket blir, har hatt lite ubehag med nesespray og sprøyter så håper uttaket blir en grei opplevelse. For det kan jo bli en lang prosess dette her.

Lykke til jenter! Jeg skal avgårde på kontroll 2 nå. Er så sykt spent!!

Det er jo helt fantastisk! Du settes herved på gravid listen, og vi håper det er ufarlige blødninger :happy093:happy093:happy093
Føles veldig fint å stå der!:) Håper at det bare er ufarlige blødninger, men er fortsatt litt avventende til vi har vært på tul.

Nå er jeg ferdig med kontroll nr 2, har ventet og ventet og ventet på St. Olavs i dag! Var der i 3,5 timer! Travle dager tydeligvis :) Uansett har det blitt mange egg og jeg fikk beskjed om at det blir totalfrys etter uttak på mandag. Skal sette Gonalpeptyd(?) i stedet for Ovitrelle og måtte ta blodprøver for å måle østradiol og progesteron. Vet ikke hva de skal med de prøvene, men.. litt kjedelig med totalfrys, men så lenge vi får noen blastoer på frys så skal jeg være superhappy!

Nå er jeg ferdig med kontroll nr 2, har ventet og ventet og ventet på St. Olavs i dag! Var der i 3,5 timer! Travle dager tydeligvis :) Uansett har det blitt mange egg og jeg fikk beskjed om at det blir totalfrys etter uttak på mandag. Skal sette Gonalpeptyd(?) i stedet for Ovitrelle og måtte ta blodprøver for å måle østradiol og progesteron. Vet ikke hva de skal med de prøvene, men.. litt kjedelig med totalfrys, men så lenge vi får noen blastoer på frys så skal jeg være superhappy!
Oi, det var lenge å vente! Hvordan vet de på forhånd at det blir totalfrys? Kan vel være flere tomme follikler? Eller er det ant follikler de går ut i fra, og ikke hvor mange egg man får ut..? Håper du får mange i fryseren da:Heartred

Akkurat samme her. Blir Gonapeptyl og totalfrys. De måler nok østradiol for å sjekke hormonnivåer mtp overstimulering. Hvor mange eggposer hadde du?

Jeg har ikke testdag først den 27 egentlig, men klarte ikke å la være å kjøpe en graviditetstest (6 dager før forventet mens) da jeg var på butikken i dag. Er det ikke to striper på denne??? :gen053:gen053

Vedlegg

• 70DB4350-625F-489E-A28A-5333D5E696E2.jpeg
    70DB4350-625F-489E-A28A-5333D5E696E2.jpeg
    19,3 KB · Visninger: 118
Last edited:
Jeg har ikke testdag først den 27 egentlig, men klarte ikke å la være å kjøpe en graviditetstest (6 dager før forventet mens) da jeg var på butikken i dag. Er det ikke to striper på denne???

Jeg ser jaffall 2 streker :)

Oi, det var lenge å vente! Hvordan vet de på forhånd at det blir totalfrys? Kan vel være flere tomme follikler? Eller er det ant follikler de går ut i fra, og ikke hvor mange egg man får ut..? Håper du får mange i fryseren da:Heartred

St. Olavs har fast regel om at hvis det blir mer enn 15 egg ut så blir det totalfrys. Hvordan de tenker mtp follikler vs egg vet jeg ikke. Egentlig fikk jeg inntrykk på legen at de skulle se på mandag, men så var det visst plutselig besluttet allerede. Lurer på om de sa noe om at når de gir gonapeptyl så setter de uansett ikke tilbake på samme syklus? De var ikke akkurat best i klassen på informasjon i dag, så jeg skjønte ikke så mye av hva de drev med eller hva de tenkte utover at det var mange egg og at det blir totalfrys! :joyful: Får bare gjøre som jeg får beskjed om og stole på at det går bra!

Akkurat samme her. Blir Gonapeptyl og totalfrys. De måler nok østradiol for å sjekke hormonnivåer mtp overstimulering. Hvor mange eggposer hadde du?

Ja, jeg så du hadde et voldsomt antall follikler på forrige kontroll? Var det like mange nå? Er du også på St. Olav? Jeg fikk ikke med meg om han sa akkurat hvor mange det var til sammen, men det var nok ikke mer enn sånn 15-20 egg til sammen. Jeg føler meg ganske uggen likevel må jeg innrømme! Litt sånn småkvalm, sur og gretten, ømme pupper og det føles som om jeg har to ømme håndballer inni magen (som sikkert ikke er veldig langt fra sannheten!:hungover:) Hvordan går det med deg da? Hvis du har dobbelt så mange egg så kan jeg tenke meg at du føler deg rimelig støl og stinn i magen ihvertfall! Håper du ikke har det for ille. :)Og hva tenker du om totalfrys? Som jeg skrev så synes jeg ikke det er noen stor krise, heller det enn OHSS! Og det er fint at de tar vare på oss :)

Jeg har ikke testdag først den 27 egentlig, men klarte ikke å la være å kjøpe en graviditetstest (6 dager før forventet mens) da jeg var på butikken i dag. Er det ikke to striper på denne??? :gen053:gen053

Oioi, så spennende! Der er det strek ja! :woot: Har du testet ut Ovitrellen, så du kan utelukke falsk positiv pga den? :)

Back
Topp