Februar 2020!

Ja ikke sant! :) Er så spennende dette!!! Du hadde vel innsett dagen før meg, har du testet deg eller har du klart å vente? :)

eg testa på onsdag og den var blenda :banghead: Men tenke og ta en ny i kveld og se, er så spent nå at jeg nesten ikke tør og ta test! :wtf:

Nei, kan man få falsk positiv? hvordan tester man ut ovitrellen?

Den kan vel sitte i kropper opp til 10 dager etter den er satt om jeg ikke tar feil? Så ja den kan gi falskt positiv test desverre. Men det er vel over 10 dager siden du satt den :)

Ja, jeg så du hadde et voldsomt antall follikler på forrige kontroll? Var det like mange nå? Er du også på St. Olav? Jeg fikk ikke med meg om han sa akkurat hvor mange det var til sammen, men det var nok ikke mer enn sånn 15-20 egg til sammen. Jeg føler meg ganske uggen likevel må jeg innrømme! Litt sånn småkvalm, sur og gretten, ømme pupper og det føles som om jeg har to ømme håndballer inni magen (som sikkert ikke er veldig langt fra sannheten!:hungover:) Hvordan går det med deg da? Hvis du har dobbelt så mange egg så kan jeg tenke meg at du føler deg rimelig støl og stinn i magen ihvertfall! Håper du ikke har det for ille. :)Og hva tenker du om totalfrys? Som jeg skrev så synes jeg ikke det er noen stor krise, heller det enn OHSS! Og det er fint at de tar vare på oss :)
Det var enda flere nå :oops: Men klinikken mente det var rundt 25 som ble modne til høsting på mandag. Spent på å se hvor mange det faktisk blir. Er ikke på st Olav nei.

Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen din! Puppene mine er helt syyyykt ømme, og det gjør vondt å sitte pga eggstokkene. Blir også veldig fort mett og er stinn i magen. Gruer meg veldig til uttak nå, klinikken sa nevnte at jeg kommer til å få ekstra bedøvelse siden eggstokkene er så store nå :oops:

Enig, heller totalfrys enn OHSS! Jeg hadde faktisk blitt litt bekymret hvis det hadde blitt innsett nå, ønsker ikke å bli dårlig. Det er jo klart jeg er skuffa, men jeg var så forberedt etter ul på onsdag at jeg ikke ble overrasket.

Den kan vel sitte i kropper opp til 10 dager etter den er satt om jeg ikke tar feil? Så ja den kan gi falskt positiv test desverre. Men det er vel over 10 dager siden du satt den :)

Ja det var den 8., så er 13 dager siden hvis jeg har regnet rett :P Får håpe det er ute av systemet, og at det er et ekte positiv! :)

Ja det var den 8., så er 13 dager siden hvis jeg har regnet rett :p Får håpe det er ute av systemet, og at det er et ekte positiv! :)

Samme dag som jeg satt den :) Satt den 21:15 det var veldig viktig :wideyed:
Eg tror nok du er gravid <3
Men ta en ny test i morra også :)

Ja det var den 8., så er 13 dager siden hvis jeg har regnet rett :p Får håpe det er ute av systemet, og at det er et ekte positiv! :)

Hehe, var ikke meningen å være gledesdreper altså! Men den eneste positive testen jeg noengang har sett var pga Ovitrelle-rester og det var så kjipt å innse! :dead: Men er det 13 dager siden du satt den så bør den absolutt være ute av systemet ja!(For å være heeelt sikker kan du jo teste videre i noen dager og se om streken blir sterkere!) Men jeg tipper at du er gravid! Herlighet så gøy!

Det var enda flere nå :oops: Men klinikken mente det var rundt 25 som ble modne til høsting på mandag. Spent på å se hvor mange det faktisk blir. Er ikke på st Olav nei.

Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen din! Puppene mine er helt syyyykt ømme, og det gjør vondt å sitte pga eggstokkene. Blir også veldig fort mett og er stinn i magen. Gruer meg veldig til uttak nå, klinikken sa nevnte at jeg kommer til å få ekstra bedøvelse siden eggstokkene er så store nå :oops:

Enig, heller totalfrys enn OHSS! Jeg hadde faktisk blitt litt bekymret hvis det hadde blitt innsett nå, ønsker ikke å bli dårlig. Det er jo klart jeg er skuffa, men jeg var så forberedt etter ul på onsdag at jeg ikke ble overrasket.

Oi, ja det blir veldig spennende! Håper du får ut mange gode egg og kan få mange blastoer på frys! Så trenger du kanskje bare det ene uttaket! :)
Hvis du får ekstra bedøvelse så går det sikkert fint med uttak! Jeg er veldig pinglete til egguttak, så har bedt om å få ekstra beroligende! Så jeg håper jeg slipper å være så redd denne gangen. Er egentlig ikke bekymret for smerten i seg selv, og så trøster jeg meg med at det går veldig fort, og så er man ferdig. :)

Til info, så kan du bli overstimulert selvom det blir totalfrys. Jeg ente opp 10 dager på sykehuset en uke etter uttaket. Da var eggstokkene mine 18x18cm og hadde væske på lungene. Så pass opp på symptomer med ohss!! Det er ikke til å spøke med. Jeg fikk 25 egg ut, 11 ble befruktet og 7 endte som blasto i frysa. Har pco og gikk på 112,5 ie med menopur i 6 dager.

Blenda test i kveld 11 dpo :banghead:
No har jeg bare 1 test igjen...
Sist jeg ble gravid fikk jeg ikke positiv test før 13 dpo :rolleyes:
Men med voksende pupper og ei strekkende livmor hååååper jeg enda:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Håpe alle får ei flott helg
:smiley-bounce016

Last edited:
Til info, så kan du bli overstimulert selvom det blir totalfrys. Jeg ente opp 10 dager på sykehuset en uke etter uttaket. Da var eggstokkene mine 18x18cm og hadde væske på lungene. Så pass opp på symptomer med ohss!! Det er ikke til å spøke med. Jeg fikk 25 egg ut, 11 ble befruktet og 7 endte som blasto i frysa. Har pco og gikk på 112,5 ie med menopur i 6 dager.

Huff, det hørtes skummelt ut! Hvilke symptomer hadde du som gjorde at du oppsøkte lege? Regner med det var rimelig smertefullt. Satt du Gonapeptyl som eggløsninggsprøyte da, eller Ovitrelle? Jeg har forstått det slik at Gonapeptyl så godt som eliminerer sjansen for OHSS skjønner du, men kan hodt hende at jeg har misforstått.. og det kan sikkert skje uansett..

Huff, det hørtes skummelt ut! Satt du Gonapeptyl som eggløsninggsprøyte da, eller Ovitrelle? Jeg har forstått det slik at Gonapeptyl så godt som eliminerer sjansen som OHSS, men det kan sikkert skje uansett..
Satte gonapeptyl den gang.
Setter ovitrelle ellers ved innsett av alle disse eskimoene på frys. Har ikke hørt at gonapeptyl minsker den sjansen, men det er jo fantastisk i såfall. Ohss er ikke noe å spøke med, vi var jo klar over totalfrys når startet denne prosessen med tanke på alle eggposene/cystene jeg har. Eneste er at jeg aldri fikk beskjed om ohss av klinikken og legevakten trodde jeg hadde omgangssyken. Heldigvis ringte Porsgrunn til legevakten etter jeg fikk snakket med dem og da gikk alt fort.

Oi, ja det blir veldig spennende! Håper du får ut mange gode egg og kan få mange blastoer på frys! Så trenger du kanskje bare det ene uttaket! :)
Hvis du får ekstra bedøvelse så går det sikkert fint med uttak! Jeg er veldig pinglete til egguttak, så har bedt om å få ekstra beroligende! Så jeg håper jeg slipper å være så redd denne gangen. Er egentlig ikke bekymret for smerten i seg selv, og så trøster jeg meg med at det går veldig fort, og så er man ferdig. :)
Ja jeg trøster meg også med at det går fort :shy: Ekstra bedøvelse hjelper jo på smertene, men det er jo ikke mulig å bedøve de store hovne eggstokkene mine. Håper ikke det er så vondt som jeg ser for meg, gruer meg masse, men prøver å berolige meg selv med pusteteknikker. Er det første uttaket ditt også?

Oi er det sant, jeg trodde det var selve hcg-hormonet (ovitrelle) som forverret ohss! Hadde du noen symptomer før egguttak?? Jeg har nå stimulert i 10 dager med Menopur, har over 60 eggposer (jeg har også PCO), skal ta Gonapeptyl imorgen. Jeg som Piana forsto det også slik at den reduserer sjansen for OHSS da den inneholder LH istedet for hcg. Har hatt magesmerter siden mandag og ul viste litt fri væske i magen, så her blir det også totalfrys.

Last edited:
Ja jeg trøster meg også med at det går fort :shy: Ekstra bedøvelse hjelper jo på smertene, men det er jo ikke mulig å bedøve de store hovne eggstokkene mine. Håper ikke det er så vondt som jeg ser for meg, gruer meg masse, men prøver å berolige meg selv med pusteteknikker. Er det første uttaket ditt også?
Pusteteknikk er gull verdt, øv det inn og hvis en klarer å fokusere på pusten så vil det være «lettere» å komme gjennom smerten, smerte gjør ofte at vi spenner kroppen og da blir det ofte bare mer vondt. Håper du slipper OHSS! Har hørt at Gatorade skal hjelpe, men kanskje det bare er for å forebygge det hjelper.

Nei, det blir tredje gang for min del dessverre! Så det er i det minste greit å vite hva jeg går til. Mitt inntrykk er at de fleste synes det gjør mindre vondt enn de tror. Jeg har heller ikke syntes at det har vært noe uoverkommelig vondt, jeg bare synes hele situasjonen med ultralyd + nål opp i skjeden er skikkelig ekkel, og får litt hetta. Men det er jo noe som er mer oppi mitt hode enn begrunnet i hvordan det faktisk er, så du kommer sikkert ikke til å føle det på den måten! Tipper det er litt som tannlegeskrekk, at noen bare synes det er skikkelig skummelt mens andre synes det er helt uproblematisk. Og så tror jeg det er veldig individuelt.. :)

Pusteteknikk er gull verdt, øv det inn og hvis en klarer å fokusere på pusten så vil det være «lettere» å komme gjennom smerten, smerte gjør ofte at vi spenner kroppen og da blir det ofte bare mer vondt. Håper du slipper OHSS! Har hørt at Gatorade skal hjelpe, men kanskje det bare er for å forebygge det hjelper.

Gatorade?! :bored::bookworm::eek: Er det sant? Haha, vittig :)

Redigert: Javisst! Finner mange tips om blant annet gatorade når jeg googler det! :joyful:

Last edited:
Nei, det blir tredje gang for min del dessverre! Så det er i det minste greit å vite hva jeg går til. Mitt inntrykk er at de fleste synes det gjør mindre vondt enn de tror. Jeg har heller ikke syntes at det har vært noe uoverkommelig vondt, jeg bare synes hele situasjonen med ultralyd + nål opp i skjeden er skikkelig ekkel, og får litt hetta. Men det er jo noe som er mer oppi mitt hode enn begrunnet i hvordan det faktisk er, så du kommer sikkert ikke til å føle det på den måten! Tipper det er litt som tannlegeskrekk, at noen bare synes det er skikkelig skummelt mens andre synes det er helt uproblematisk. Og så tror jeg det er veldig individuelt.. :)
Ja de fleste sier nettopp det, at det gjør mindre vondt enn man tror. Så håper det er riktig for min del :happy: Skjønner godt du får hetta av nål oppi skjeden, det gjør jo jeg litt også :hilarious: Får trøste meg med at det er mange som går gjennom dette og at det stort sett går helt fint!

Oi er det sant, jeg trodde det var selve hcg-hormonet (ovitrelle) som forverret ohss! Hadde du noen symptomer før egguttak?? Jeg har nå stimulert i 10 dager med Menopur, har over 60 eggposer (jeg har også PCO), skal ta Gonapeptyl imorgen. Jeg som Piana forsto det også slik at den reduserer sjansen for OHSS da den inneholder LH istedet for hcg. Har hatt magesmerter siden mandag og ul viste litt fri væske i magen, så her blir det også totalfrys.
Var kun stin i magen før uttaket, men hadde ingen klare tegn på ohss. Hadde over 50 eggposer, men var kun 25 brukanes eller det var noe i. Uttaket for meg var smertefullt da den ene eggstokken hadde krøpet langt opp og de måtte tømme den pga mengde... symptomene mine på ohss kom i løpet av noen dager. Da magen ble større og større, jeg klarte så vidt å snakke. Var så andpusten, kastet opp og klarte så vidt å bevege meg grunnet smerter. Det er jo dessverre stor fare for oss med pco å bli overstimulert da vi har mange eggposer/cyster.

Back
Topp