FEBRUAR 2018

Mange som allerede har hentet ut medisiner? Kostet det mye? Er det for hele simuleringen?
Synes det var merkelig med beskjed om å ikke hente ut alt med en gang fordi de skal sende meg på sykehusapoteket når jeg har vært på kontroll i tilfelle dosene må justeres.
Første ivf og mange spørsmål :)

Jeg tenker å hente ut når tr kommer i januar, men jeg har lett tilgang på sykehusapotek, så er ikke veldig bekymret for at jeg ikke skal få tak i medisinene. Jeg fikk to resepter på ekstra doser med Rekovelle, som jeg fikk beskjed om å ikke ta ut i første omgang, men resten av medisinene skulle jeg ta ut.

Har regnet på det, og hvis jeg ikke trenger mer enn jeg har fått resept på kommer bare medisiner på 16 500,-

Haha, jeg var og bestilte en rekovelle og 5 cetrotide, det er vel ca 1/2 av det jeg skal ha. Dama i kassa på apoteket ble stor i øynene da hun så hva jeg skulle betale når de kom, og ansiktsuttrykket hennes så nesten litt pinlig berørt ut da jeg sa at det var bare halvparten.
Og jeg hadde rett, det er lang bestillingstid her, litt over en uke fordi de må bestille fra oslo. Også sa jeg at rekovelle måtte oppbevares kjølig, så hun spurte om cetrotide også må det, for hun hadde ikke vært borti det før heller. :p

Last edited:
Psykisk er det tungt, og det er veldig viktig å snakke sammen og vise hverandre forståelse! Jeg har hatt mange dager hvor jeg har vært langt nede, og stengt meg inne og ikke sagt så mye! Har bare villet være for meg selv! Og da har jeg sagt det til mannen! At han ikke må ta det personlig eller tro at det er noe han har gjort! Og da har han respektert det og latt meg være[emoji5] hadde han presset meg de dagene tror jeg det hadde klikket for meg!

Litt treig å svare, har vært litt lite aktiv på forumet i det siste..

Ser for meg at det blir litt sånn her også. Jeg blir ofte bare stille og inneslutta. Humøret har vært en liten berg-og dalbane når jeg har gått på letrozol, men det har nok også mye med alt rundt også som har gjort det, så skal ikke skylde bare på den. Får vel bare være flink å si fra hvordan jeg har det, og være forberedt på at noen dager kommet til å være skikkelig dritt.

Jeg begynner å bli redd for at jeg ikke får plass likevel jeg. Syklusen min er jo veldig ustabil, har gått på letrozol siste halvåret, og syklusen min er da mellom 30-32 dager. Da jeg snakket med sykepleier på st.olavs tok hun utgangspunkt i 28-dagerssyklus, uansett om jeg sa den kom til å være lenger. Skulle bare gi beskjed om det ble veldig stor forskjell. Ringte gyn for å høre om jeg skulle fortsette på letrozol mens jeg venter på uttak, men han mente det ikke var nødvendig siden vi har prøvd det i 6 mnd uten resultat. Spurte om jeg kunne få det for å holde litt styr på syklusen, men han mente det ikke var behov.

Jeg er nå på CD20, fortsatt ingen EL, men voldsomme EL-smerter i dag og positiv test på morgenen, så mulig EL i morgen og ca 1 uke lenger syklus enn st.olavs tror.

Det jeg lurer på er når bør jeg gi beskjed til St.Olavs om det de har regna ut er helt feil? Jeg vil jo tro de har noen dager å gå på, men dersom begge syklusene er like lange vil det si 2 uker senere oppstart enn de har regnet på. Burde jeg ringe når tanta kommer denne syklusen, så har de noe å gå etter? Blir syklusen etter det igjen som er oppstart.

Jeg begynner å bli redd for at jeg ikke får plass likevel jeg. Syklusen min er jo veldig ustabil, har gått på letrozol siste halvåret, og syklusen min er da mellom 30-32 dager. Da jeg snakket med sykepleier på st.olavs tok hun utgangspunkt i 28-dagerssyklus, uansett om jeg sa den kom til å være lenger. Skulle bare gi beskjed om det ble veldig stor forskjell. Ringte gyn for å høre om jeg skulle fortsette på letrozol mens jeg venter på uttak, men han mente det ikke var nødvendig siden vi har prøvd det i 6 mnd uten resultat. Spurte om jeg kunne få det for å holde litt styr på syklusen, men han mente det ikke var behov.

Jeg er nå på CD20, fortsatt ingen EL, men voldsomme EL-smerter i dag og positiv test på morgenen, så mulig EL i morgen og ca 1 uke lenger syklus enn st.olavs tror.

Det jeg lurer på er når bør jeg gi beskjed til St.Olavs om det de har regna ut er helt feil? Jeg vil jo tro de har noen dager å gå på, men dersom begge syklusene er like lange vil det si 2 uker senere oppstart enn de har regnet på. Burde jeg ringe når tanta kommer denne syklusen, så har de noe å gå etter? Blir syklusen etter det igjen som er oppstart.
Ring nå! Kanskje du får med en gang isteden!

Det hadde vært fantastisk! Er såååå utålmodig og har lyst å komme i gang! Ringer når jeg har fått bekreftet EL, så vet jeg når tanta kommer. Ringer jeg bare det nr som jeg skulle ringe på når jeg får tr da? Eller burde jeg bruke et annet?
Ring det samme som når du får tr, like greit at de er ordentlig klar over det.
Jeg fikk en ukes slingringsmonn da, hvis tr kommer en uke før eller senere har de fortsatt plass til meg mente de

Jeg ville ringt ja[emoji5] de har rimelig fullt i Januar, men håper du får starte før[emoji5] de har åpent igjen fra tirsdag til uken[emoji5]

Jeg ville ringt ja[emoji5] de har rimelig fullt i Januar, men håper du får starte før[emoji5] de har åpent igjen fra tirsdag til uken[emoji5]

Da ringer jeg tirsdag[emoji4] regner ikke med de har plass, så får ta det som en bonus om de har. Er bare bekymret for å miste plassen i februar, så om jeg får beholde den er jeg fornøyd[emoji4]

Da ringer jeg tirsdag[emoji4] regner ikke med de har plass, så får ta det som en bonus om de har. Er bare bekymret for å miste plassen i februar, så om jeg får beholde den er jeg fornøyd[emoji4]

Lurt[emoji1303][emoji5] rart de bare tok utgangspunkt i 28-dagers syklus! Gjorde ikke det til meg! Om jeg får kort syklus denne syklusen også, så kan jeg havne i uka før oppsatt oppstart[emoji51] og den uka forsto jeg har full!! Så håper det går bra!!!

Supert ;) takk for det :) vi skal ha vårt andre forsøk nå i starten av januar. Men de kalenderen jeg har lasta ned viser grønne ruter 5 -8 januar, hvilke dager er da best og prøve? :)

Dette er februar-gruppe, men det går fint[emoji5] litt usikker på hva du mener med hjemme inseminering egentlig? Men jeg stoler ikke på kalenderapper ifht eggløsning, men det er fordi jeg har litt ustabile sykluser! Om dere skal treffe på EL ville jeg brukt EL-tester!

Dette er februar-gruppe, men det går fint[emoji5] litt usikker på hva du mener med hjemme inseminering egentlig? Men jeg stoler ikke på kalenderapper ifht eggløsning, men det er fordi jeg har litt ustabile sykluser! Om dere skal treffe på EL ville jeg brukt EL-tester!

leste feil jeg [emoji23] regner med vi prøver i februar å :p vi har donor og gjør resten selv hjemme :) er det dagene/dagen før eggløsning som er sikrest eller på eggløsningsdagen? :p har lest så mye forskjellig :p

leste feil jeg [emoji23] regner med vi prøver i februar å :p vi har donor og gjør resten selv hjemme :) er det dagene/dagen før eggløsning som er sikrest eller på eggløsningsdagen? :p har lest så mye forskjellig :p

Okaj[emoji5]
Slik jeg har forstått det så er det vel dagen før og selve ELdagen som er viktigst[emoji5] sædcellene kan leve i flere døgn, mens egget lever kun et[emoji5]

Lurt[emoji1303][emoji5] rart de bare tok utgangspunkt i 28-dagers syklus! Gjorde ikke det til meg! Om jeg får kort syklus denne syklusen også, så kan jeg havne i uka før oppsatt oppstart[emoji51] og den uka forsto jeg har full!! Så håper det går bra!!!

Ja, synes også det er rart. Sa at jeg hadde uregelmessige sykluser, men med letrozol rundt 30-32 dager, så de kunne jo hvertfall brukt det som utgangspunkt..

Da håper jeg du ikke får kort syklus!!

Back
Topp