FEBRUAR 2018

Da melder jeg meg inn her. Testet negativ i går på blodprøve etter innsett av 3 dagers i styrt syklus. Har ett 3dagers igjen på frys som vi setter inn i februar. Hvis det ikke går så vurderer vi sterkt å gi oss. Jeg vet rett og slett ikke om jeg takler flere negative svar. Tenkte litt i går at det er lettere å godta at vi fikk bare ett barn enn flere negative tester. Jeg klarer ikke å gå på jobb eller forholde meg til gravide. Det har begynt å gå ut over livskvaliteten og jeg vet ikke om det er verdt kjempinga lenger. Vi har en nydelig IVFgutt født i 15 som vi koser oss med[emoji173]

Velkommen hit[emoji173]️

Så trist det ble negativt forsøk! Jeg skjønner godt at du føler som du gjør! Hadde vi hatt et barn fra før og fått et slikt år som vi har hatt med nedturer dette året, så tror jeg kanskje at jeg hadde gitt meg jeg også! Er så utrolig tøft! Men sålenge vi ikke har barn, så klarer jeg ikke gi meg! Men jeg gruer meg til ny runde, og jeg er livredd for at 2018 blir en reprise av 2017! Det verste året i mitt liv[emoji57] jeg håper og krysser fingrene for at siste egget ditt er gullegget[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Da melder jeg meg inn her. Testet negativ i går på blodprøve etter innsett av 3 dagers i styrt syklus. Har ett 3dagers igjen på frys som vi setter inn i februar. Hvis det ikke går så vurderer vi sterkt å gi oss. Jeg vet rett og slett ikke om jeg takler flere negative svar. Tenkte litt i går at det er lettere å godta at vi fikk bare ett barn enn flere negative tester. Jeg klarer ikke å gå på jobb eller forholde meg til gravide. Det har begynt å gå ut over livskvaliteten og jeg vet ikke om det er verdt kjempinga lenger. Vi har en nydelig IVFgutt født i 15 som vi koser oss med[emoji173]
Så trist at det ikke lyktes. Ser ut som jeg heller ikke fikk det til denne gang. Skulle også så gjerne hatt et søsken til min lille gutt, men kan se ut som det ikke blir sånn. Godt November2015-gutter, er helt fantastiske ;) :Heartred Uansett, ønsker jeg deg lykke til med siste forsøk, og at gutten din får bli storebror! :Heartblue

Skjønner ikke, får ikke til å qvote...
Takk lmn86[emoji173]håper 2018 blir det beste året ditt som 2015 ble mitt[emoji173]

Heila, ja november2015 guttene er helt supre! Er så glad for at vi fikk han vi fikk[emoji173]lykke til i prøvinga etter søsken[emoji4]

Hopper inn i februargruppa sammen med dere!
Vi skal ha vårt første forsøk på klinikk hausken etter 3 negative søskenforsøk på riksen(i tillegg til ett avbrutt og ett forsøk på fertilitetssenteret). Har en herlig icsigutt på snart 3 år, men søsken har virkelig latt vente på seg.
Hausken har satt opp et helt nytt opplegg for oss; p-piller og dhea i 2 mnd før forsøk, kort protokoll, menopur og elonva og klexane. I tillegg skal vi prøve akupunktur for første gang hos Vibeke Fjeld(starter på fredag). Her settes altså alle kluter til for å få søsken❤️ Lykkes vi ikke nå må vi kanskje innse at vi blir en familie på tre. Veldig vondt å skulle sette strek, men fryktelig slitsomt å gå gjennom så mange forsøk. Har hatt 8 egguttak totalt og 11 innsett.
Håper på mange okt/nov babyer her inne:-)

Hopper inn i februargruppa sammen med dere!
Vi skal ha vårt første forsøk på klinikk hausken etter 3 negative søskenforsøk på riksen(i tillegg til ett avbrutt og ett forsøk på fertilitetssenteret). Har en herlig icsigutt på snart 3 år, men søsken har virkelig latt vente på seg.
Hausken har satt opp et helt nytt opplegg for oss; p-piller og dhea i 2 mnd før forsøk, kort protokoll, menopur og elonva og klexane. I tillegg skal vi prøve akupunktur for første gang hos Vibeke Fjeld(starter på fredag). Her settes altså alle kluter til for å få søsken[emoji173]️ Lykkes vi ikke nå må vi kanskje innse at vi blir en familie på tre. Veldig vondt å skulle sette strek, men fryktelig slitsomt å gå gjennom så mange forsøk. Har hatt 8 egguttak totalt og 11 innsett.
Håper på mange okt/nov babyer her inne:-)

Velkommen hit Mammadrøm!![emoji173]️ Så bra at du får et helt nytt opplegg hos Hausken! Håper det gjør susen og gir dere en etterlengtet lillesøster eller lillebror[emoji173]️

Velkommen hit Mammadrøm!![emoji173]️ Så bra at du får et helt nytt opplegg hos Hausken! Håper det gjør susen og gir dere en etterlengtet lillesøster eller lillebror[emoji173]️
Takk, hyggelig å henge her med deg❤️ Men nå synes jeg vi skal lykkes begge to! Håper dette gjør susen ja:-)

Takk, hyggelig å henge her med deg[emoji173]️ Men nå synes jeg vi skal lykkes begge to! Håper dette gjør susen ja:-)

Nå skal vi lykkes!!!![emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Første nesedose med synarela satt [emoji13][emoji13][emoji13]

Skal bestille medisiner nå til uken, må uansett på apoteket da.. gruer meg mest til å trekke kortet der :wideyed:

Skal bestille medisiner nå til uken, må uansett på apoteket da.. gruer meg mest til å trekke kortet der :wideyed:

Kjenner til den!! Fikk heldigvis nok til jul for å dekke opp nesten alle medisinene om jeg ikke må ha lenger stimulering enn sist!! Dyyyrt altså!!!

Kjenner til den!! Fikk heldigvis nok til jul for å dekke opp nesten alle medisinene om jeg ikke må ha lenger stimulering enn sist!! Dyyyrt altså!!!
Vet jo ikke hvor lenge jeg skal stimuleres, har fått beskjed om at jeg må bestille første runde her, også henter jeg der når jeg skal ha resten etter kontroll og de har bestemt dato for uttak :hungover: det verste blir nok å være der og vente meg halvt ihjel hele veien.

Mange som allerede har hentet ut medisiner? Kostet det mye? Er det for hele simuleringen?
Synes det var merkelig med beskjed om å ikke hente ut alt med en gang fordi de skal sende meg på sykehusapoteket når jeg har vært på kontroll i tilfelle dosene må justeres.
Første ivf og mange spørsmål :)

Vet jo ikke hvor lenge jeg skal stimuleres, har fått beskjed om at jeg må bestille første runde her, også henter jeg der når jeg skal ha resten etter kontroll og de har bestemt dato for uttak :hungover: det verste blir nok å være der og vente meg halvt ihjel hele veien.

Mange som allerede har hentet ut medisiner? Kostet det mye? Er det for hele simuleringen?
Synes det var merkelig med beskjed om å ikke hente ut alt med en gang fordi de skal sende meg på sykehusapoteket når jeg har vært på kontroll i tilfelle dosene må justeres.

Jeg henter ut på sykehusapoteket på St.Olavs noen dager før oppstart[emoji5] der har de alltid inne! Og henter bare det jeg trenger frem til kontroll, fått beskjed om hvor mye jeg skal hente ut! Sist måtte jeg hente ut en ekstra Orgalutran-sprøyte og en 300 ie dose med Puregon, samt lutinus og Ovitrellen etter kontrollen[emoji5] dumt å hente ut alt før kontroll og så får du ikke bruk for det[emoji5]

På mitt første uttak brukte jeg 8-9.000!

Jeg har tidligere hentet litt og litt. Litt vanskelig å vite hvordan man reagerer på de ulike hormonene. Jeg har brukt ganske høye doser, så har derfor kostet rundt 20-23.000.
Denne gangen må jeg betale selv, men fant ut at de har en tilskuddsordning i Danmark hvor man maks betaler 3.955, så nå har jeg hentet alt jeg trenger.

På mange apotek så kan varene bestilles, men det er litt vanskelig når man ikke vet hvor mye man skal ha. Jeg har derfor alltid kjøpt på sykehus apotekene (riksen/Ullevål) der har de alt inne.

Jeg henter ut på sykehusapoteket på St.Olavs noen dager før oppstart[emoji5] der har de alltid inne! Og henter bare det jeg trenger frem til kontroll, fått beskjed om hvor mye jeg skal hente ut! Sist måtte jeg hente ut en ekstra Orgalutran-sprøyte og en 300 ie dose med Puregon, samt lutinus og Ovitrellen etter kontrollen[emoji5] dumt å hente ut alt før kontroll og så får du ikke bruk for det[emoji5]

På mitt første uttak brukte jeg 8-9.000!
Vel.. vi har fire timer flytur til at.olavs, på det minste, så her må ting planlegges ihjel. Og vi har ikke sykehusapotek på ganske mange mils radius, så her er det veldig viktig å bestille tidlig :smiley-angry003
Derfor jeg synes det hadde vært lettere å hente ut alt på en gang.. siden jeg går tom samme dag som jeg skal være på 1.kontroll, og tenk om det blir forsinkelser og drit da :smiley-angry017 sånn som sist vi skulle ta fly og ikke var i tr.heim før 40min før timen vår.
Må dra ned dagen før kontroll og være over natta.
Virkelig baksiden av medaljen med å bo i det flotte nord.

Vel.. vi har fire timer flytur til at.olavs, på det minste, så her må ting planlegges ihjel. Og vi har ikke sykehusapotek på ganske mange mils radius, så her er det veldig viktig å bestille tidlig :smiley-angry003
Derfor jeg synes det hadde vært lettere å hente ut alt på en gang.. siden jeg går tom samme dag som jeg skal være på 1.kontroll, og tenk om det blir forsinkelser og drit da :smiley-angry017 sånn som sist vi skulle ta fly og ikke var i tr.heim før 40min før timen vår.
Må dra ned dagen før kontroll og være over natta.
Virkelig baksiden av medaljen med å bo i det flotte nord.

Må du ordne med flybillettene selv? Iom at du kommer ned dagen før kontroll, så går det kanskje ann å få bestilt billetter litt utpå dagen slik at du har litt tid fra kontrolltimen til flyet går? Da rekker du jo innom sykehusapoteket for å hente ut mer, og så henter du ut til og med kontrolldagen i forkant?[emoji5] Ovitrellen bør kanskje bestilles der du bor, for den må oppbevares kaldt[emoji5]

Må du ordne med flybillettene selv? Iom at du kommer ned dagen før kontroll, så går det kanskje ann å få bestilt billetter litt utpå dagen slik at du har litt tid fra kontrolltimen til flyet går? Da rekker du jo innom sykehusapoteket for å hente ut mer, og så henter du ut til og med kontrolldagen i forkant?[emoji5] Ovitrellen bør kanskje bestilles der du bor, for den må oppbevares kaldt[emoji5]
Pasientreiser.. egenandelene er ganske heftige da.. menmen
Det var bra at du sa! For det var det ingen som sa til meg her.. vet ikke om jeg får dra hjem mellom kontroll og uttak, tror egentlig ikke det siden vi bor så langt unna.

Ah, selvfølgelig[emoji5] men om du ikke kan dra hjem så får du jo hvertfall hentet ut mer! Jeg tror nok jeg ville bare bestilt frem til kontroll jeg altså[emoji5] det blir utrolig dyrt- og kanskje unødvendig å hente ut alt! Og om du ikke får dra hjem i mellomtiden, så bør du hente ut Ovitrellen i Trondheim! Håper du får dato for uttak på første kontroll, og slipper flere kontroller siden du bor så langt unna[emoji5]

Back
Topp