FEBRUAR 2018

Jeg har googlet meg grønn etter noen med erfaring med Rekovelle gøy at det er noen i samme gruppe. Som jeg forstod skal det være mildere og lettere å få riktig dose med en gang, så blir spennende å se hvordan det går. Var i hvert fall stiv nok pris
Jeg og, er så sykt skeptisk til ting jeg ikke har hørt om, og fy søren de var dyre ja i forhold til noen av de andre.
Hvilken dose skal du ha?
Gruer meg egentlig litt, men det går vel fint :cat:

Takk for at du skriver! Det er jo helt grusomt :( Har dere fått noe svar på hvorfor det har vært slik med dere? :) Porsgrunn nevnte at dette forsøket ikke skulle telles da, så jeg får tre nye om jeg ikke skjønte feil! så får bare være tålmodig i denne prosessen og håpe det går til slutt. Masse lykke til til dere <3

Jeg har dårlig eggkvalitet.. de blir befruktet men deler seg sent og inneholder fragmenter. Vi får kun et forsøk til i Porsgrunn [emoji19] selvom vi i grunn ikke har hatt noe ordentlig forsøk enda. Føler meg veldig mislykket... gått nedenom og hjem 2 ganger og har nå hatt en lang pause etter sist forsøk i august...
Hvordan medisiner har du gått på? Og vet du hvorfor?

Det skjønner jeg at du trenger[emoji173]️[emoji173]️ det går bedre med meg nå! Men har vært en skikkelig dritthøst, og jeg er sliten etter mange forsøk! Er litt godt å ha litt pause nå faktisk! Jeg har hatt 5 innsett, ink en MA, på 10 mnd! Så har vært hardt både fysisk og psykisk!
Det er litt av et år dere har hatt ja, Utrolig at man holder ut! Ønsker deg masse lykke til og håper 2018 blir vårt år! :D <3

Det er litt av et år dere har hatt ja, Utrolig at man holder ut! Ønsker deg masse lykke til og håper 2018 blir vårt år! :D <3

Utrolig hva man takler når man må! Men jeg har vært langt nede, og en skygge av meg selv! Og lenge sykemeldt! Men nå skal jeg tilbake i jobb og nyte julen, blir godt!! Det samme til deg[emoji173]️[emoji173]️ 2018 må bli gullåret[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Jeg har dårlig eggkvalitet.. de blir befruktet men deler seg sent og inneholder fragmenter. Vi får kun et forsøk til i Porsgrunn [emoji19] selvom vi i grunn ikke har hatt noe ordentlig forsøk enda. Føler meg veldig mislykket... gått nedenom og hjem 2 ganger og har nå hatt en lang pause etter sist forsøk i august...
Hvordan medisiner har du gått på? Og vet du hvorfor?
Skjønner godt hvordan du føler det, dette her er jo helt umennskelig vondt å gå igjennom, speiselt fordi man ikke vet hvordan fremtiden ser ut :( men det må jo bare gå til slutt, det ser man jo hele tiden her inne <3

Jeg gikk på 150IE menopur i 8 dager tror jeg, og0,25 (?!) cetrotide i fire dager. De så 10-12 eggposer på UL og vi fikk bare ut 4. De hadde forespeilet ICIS men de valgte å bruke IVF siden spermprøven var bra, men det endte med ingen egg befruktet. De var også veldig redd for overstimulering grunnet AMH på 39... Fikk beskjed om at nestegang skal jeg bruke litt høyere dose medisiner og de bruker ICIS uansett, så får vi håpe det er oppskriften!

Hvor lenge har dere prøvd og hvilke medisiner har du gått på? :)

Har forresten fått estimert uttak i uke 7! Venter på papirer i posten :)

Skjønner godt hvordan du føler det, dette her er jo helt umennskelig vondt å gå igjennom, speiselt fordi man ikke vet hvordan fremtiden ser ut :( men det må jo bare gå til slutt, det ser man jo hele tiden her inne <3

Jeg gikk på 150IE menopur i 8 dager tror jeg, og0,25 (?!) cetrotide i fire dager. De så 10-12 eggposer på UL og vi fikk bare ut 4. De hadde forespeilet ICIS men de valgte å bruke IVF siden spermprøven var bra, men det endte med ingen egg befruktet. De var også veldig redd for overstimulering grunnet AMH på 39... Fikk beskjed om at nestegang skal jeg bruke litt høyere dose medisiner og de bruker ICIS uansett, så får vi håpe det er oppskriften!

Min AMH er på 4 og 6, den hadde økt sist jeg sjekket, ikke at jeg forstår det helt men [emoji848]

Vi har prøvd i 1,5- 2 år aktivt. Men har ikke brukt prevensjon siden barnet vårt kom i 2010. Og har vært uforsiktig mange ganger så angrer litt fordi vi ventet så lenge med å undersøke hva som var galt... men men...

Brukt hestedose jeg da siden jeg har lav amh. 312,5 menopur. Men skal bytte nå til menopur og Bemfola, vet ikke doseringen enda [emoji4]
Forbereder meg på det verste ved neste forsøk denne gangen... har ingen forhåpninger, bare vil ha det overstått egentlig....

Ser at du gikk på akkkurat det samme som jeg er satt opp på, både type medisin, antall dager og dosering. Jeg har amh på 41! Hmmm!! Vet du hva fsh verdien din er på? Leit det ikke gikk dette forsøket for deg og håper det går bedre med en liten økning i dose samt at icis er løsningen!

Ser at du gikk på akkkurat det samme som jeg er satt opp på, både type medisin, antall dager og dosering. Jeg har amh på 41! Hmmm!! Vet du hva fsh verdien din er på? Leit det ikke gikk dette forsøket for deg og håper det går bedre med en liten økning i dose samt at icis er løsningen!

Ja, vi har kanskje ganske likt utgangspunkt. Egentlig ingen feil funnet på noen av oss, jeg er ung og har pco light. FSH aner jeg ikke, men skal visst være normalt :P Håper jeg og! Hvertfall få noe å sette tilbake så man har en real sjans. Skal du starte opp i februar eller? :)

Min AMH er på 4 og 6, den hadde økt sist jeg sjekket, ikke at jeg forstår det helt men [emoji848]

Vi har prøvd i 1,5- 2 år aktivt. Men har ikke brukt prevensjon siden barnet vårt kom i 2010. Og har vært uforsiktig mange ganger så angrer litt fordi vi ventet så lenge med å undersøke hva som var galt... men men...

Brukt hestedose jeg da siden jeg har lav amh. 312,5 menopur. Men skal bytte nå til menopur og Bemfola, vet ikke doseringen enda [emoji4]
Forbereder meg på det verste ved neste forsøk denne gangen... har ingen forhåpninger, bare vil ha det overstått egentlig....
Ser den, da kommer "dommen". Ønsker deg masse lykke til hvertfall <3

Ja, vi har kanskje ganske likt utgangspunkt. Egentlig ingen feil funnet på noen av oss, jeg er ung og har pco light. FSH aner jeg ikke, men skal visst være normalt :p Håper jeg og! Hvertfall få noe å sette tilbake så man har en real sjans. Skal du starte opp i februar eller? :)

Ja, godt mulig... jeg har og pco... (har og blitt fortalt pcos men overlegen i Porsgrunn sa pco så da forholder jeg meg til det) Men jeg har jo i tillegg tette eggledere så det er forhåpentligvis grunnen til at det ikke har skjedd noe her! Men er vel pga vår høye amh at vi er blitt satt på det som virker som en relativt lav dose:) var bare litt morsomt å se en nesten identisk medisineringsdose hos en annen:) ja, blir nok medisinstart sånn ca i midten av februar og uttak/innsett i mars evt før...kommer litt an på sykluslengden min osv...har ustabil syklus så var litt vanskelig å planlegge :) vi er mange «kjente» i denne gruppa nå! Håper å se mange positive streker her i feb/mars og at vi kommer i samme termingruppe :-)

Jeg og, er så sykt skeptisk til ting jeg ikke har hørt om, og fy søren de var dyre ja i forhold til noen av de andre.
Hvilken dose skal du ha?
Gruer meg egentlig litt, men det går vel fint :cat:

Jeg skal gå på 11 mg rekovelle fra 3. syklusdag og 0.25 mg cetrotide fra 7. syklusdag. Hva med deg? Synes det er vilt lave doser sammenlignet med andre jeg har lest om, men det er kanskje bare enhetene som er annerledes :happy:Jeg er veldig spent på hele prosessen, og overlykkelig for at jeg slipper nesesprayen, som jeg har lest mye negativt om

Jeg skal gå på 11 mg rekovelle fra 3. syklusdag og 0.25 mg cetrotide fra 7. syklusdag. Hva med deg? Synes det er vilt lave doser sammenlignet med andre jeg har lest om, men det er kanskje bare enhetene som er annerledes :happy:Jeg er veldig spent på hele prosessen, og overlykkelig for at jeg slipper nesesprayen, som jeg har lest mye negativt om

Det fleste hormoner man går på og som ses som doser her inne er i ie, ikke mg[emoji5] derfor det ser lite ut til deg![emoji5]

Da var det som jeg mistenkte, takk for bekreftelsen :happy:

Bare hyggelig[emoji5] prøvde å google litt ifht hvordan man regner det om, men jeg fant det ut bare ved vitaminer[emoji12]

Jeg skal gå på 7,66 fra dag 2.. og cetrotide fra dag 6..
Jeg hadde faktisk håpet på lang protokoll siden syklusen min varierer med en uke hele tiden og jeg er Såå redd for å ikke rekke det :rendeer

Jeg skal gå på 7,66 fra dag 2.. og cetrotide fra dag 6..
Jeg hadde faktisk håpet på lang protokoll siden syklusen min varierer med en uke hele tiden og jeg er Såå redd for å ikke rekke det :rendeer

Vet du hva som er grunnen til at du ble satt på kort protokoll, selv om du ønsket lang? Jeg har ikke en gang tenkt tanken at jeg ikke skal rekke det, men jeg har relativt stabile sykluser, så anser det ikke som et reelt problem for min del. Vi får krysse fingrene for at det går bra :)

Vet du hva som er grunnen til at du ble satt på kort protokoll, selv om du ønsket lang? Jeg har ikke en gang tenkt tanken at jeg ikke skal rekke det, men jeg har relativt stabile sykluser, så anser det ikke som et reelt problem for min del. Vi får krysse fingrene for at det går bra :)
Fordi vi får ikke lang protokoll før andre forsøk, enkelt og greit. Andre forsøk blir det lang, siden jeg ønsket det :)

Da ordner det seg med Scratching før neste forsøk[emoji16][emoji16] Happy, happy, happy[emoji7][emoji7]

Da kommer jeg inn til dere her inne. Jeg er nok dessverre godt i gang med en spontanabort nå og får da forhåpentligvis mensen igjen i slutten av desember. Håper bare at den ikke blir forsinket... Da ringer jeg inn og skal få resepter og så skal jeg etter hvert begynne med nesespray som jeg skal ta i to-tre uker. Hvis alt går som det skal, får jeg vel uttak/innsett i midten av februar en gang. Håper så på å lykkes denne gangen.

Ser at det skrives om scratching her, og det er noe jeg også vurderer før neste forsøk.

Back
Topp