FEBRUAR 2018

Oi, dette skulle jeg akkurat spørre om! Syntes det kom så lite på den ene sprayen jeg skulle ta idag tidlig, sprøytedag 4, så ble bekymret for at eggløsningen ikke skulle bli hindret tilstrekkelig. Jeg tok derfor en spray til og da kom det selvsagt masse, så jeg er nå redd for at for mye spray skal ødelegge for stimuleringen. Hva om det kom mer enn jeg trodde på den første sprayen og jeg dermed har tatt to doser... :-( Hvorfor sier de ikke noe om hva man gjør i slike tilfeller...
Ja det er det jeg og er redd for.. at det ødelegger:(

Nå kan jeg ingenting om spray, men fungerer ikke den slik som Orgalutran/Cetrotide i kort protokoll? At den skal hindre EL? For man tar ikke disse sprøytene på lang protokoll? Da tror jeg vel egentlig at en spray for mye er bedre enn en for lite?[emoji5]

Samme her! Men håper det går fint! Det er verdt det :) Lykke til![emoji173]

Uff, håper du slipper lettere unna denne gangen! Det er ikke noe mer smertestillende du kan få?

Det er jo bare utrolig kjipt, håper du slipper unna det værre denne gangen :sorry:

Jeg bråvåknet halv elleve i full panikk og var redd jeg hadde glemt sprøyta mi.. mobilen hadde skrudd seg av og masse folk har skrevet til meg i natt også :wideyed:

Føler med deg! Jeg er også av de som gruer meg helt sinnsykt før uttak men jeg har ikke hatt smerter da. Eller hvertfall ikke sånne smerter som deg sikkert [emoji20]
Kan du ikke spørre om mer smertelindring? Hva får du ved uttak?
Hadde en lang samtale med Porsgrunn i høst hvor dette bl.a. ble tatt opp, og det ble skrevet i kritisk info at jeg skulle tilbys mer smertestillende.. Får Paracet og vival en halvtime før, samt petidin iv rett før uttak. Tok også oxynorm selv etter uttaket i august, og ikke det hjalp en gang. Har smerter i mange timer etter uttaket. Hoppa nesten ut av stolen på slutten også..

Håper jeg klarer å stå på mitt når jeg er der om et par uker, vil forsøke å avtale å få mer smertestillende i forkant før de begynner på andre eggstokken.

Du kan godt få legge opp strikkeprosjektet mitt! :hilarious:
Tror du gjør lurt i å ligge hjemme altså!

Haha jeg har faktisk akkurat begynt å strikke.. jeg startet med skjerf [emoji23][emoji23] sååh jeg tviler neppe på at du hadde blitt spesielt fornøyd med mitt håndtverk[emoji12][emoji23][emoji23]

True!!!

Vi skal ut en tur etterpå! Men er så himla kaldt!! -31 idag!! Brrr!!

ja fyttiii, DET var kaldt!!
Her er det «bare» 10 og synes det er kaldt[emoji23][emoji23]

Ja det er det jeg og er redd for.. at det ødelegger:(

Det er jo umulig å vite hva som vil ødelegge mest av for lite spray og for mye spray. Synes at den sprayflasken jeg bruker nå er så dårlig, for synes stadig vekk at det kommer lite ut av den, men det er mulig at jeg tar feil. Jeg har lagt inn et innlegg om dette på assistert forumet nå, så vi får håpe at noen som vet om det skader svarer. Det er i hvert fall godt å vite at det er flere som gjør samme tabben - hvis det er en tabbe, da.

Nå kan jeg ingenting om spray, men fungerer ikke den slik som Orgalutran/Cetrotide i kort protokoll? At den skal hindre EL? For man tar ikke disse sprøytene på lang protokoll? Da tror jeg vel egentlig at en spray for mye er bedre enn en for lite?[emoji5]

Ja, det var det jeg tenkte også, at en spray for mye er bedre enn en for lite med tenke på å hindre eggløsning. Problemet er bare at når man nedregulerer bruker man to sprayer, og det skal jo sette kroppen i en kunstig overgangsalder og gjøre slimhinnen tynn osv.... :-(

ja fyttiii, DET var kaldt!!
Her er det «bare» 10 og synes det er kaldt[emoji23][emoji23]

Vi bor på fjellet, 600 m over havet! Så er heldigvis tørr luft her! Syntes -10 i fuktig luft i Trondheim var verre når jeg bodde der[emoji12] men jeg lever i Kari Traa på vinteren gitt[emoji23][emoji23]

Ja, det var det jeg tenkte også, at en spray for mye er bedre enn en for lite med tenke på å hindre eggløsning. Problemet er bare at når man nedregulerer bruker man to sprayer, og det skal jo sette kroppen i en kunstig overgangsalder og slimhinnen tynn osv.... :-(

Håper noen som sprayer kan gi deg bedre svar[emoji7] dumt at det ikke står noe i pakningsvedlegget eller info fra klinikken om dette!

Haha jeg har faktisk akkurat begynt å strikke.. jeg startet med skjerf [emoji23][emoji23] sååh jeg tviler neppe på at du hadde blitt spesielt fornøyd med mitt håndtverk[emoji12][emoji23][emoji23]
Tror du ikke? Skal jo bare strikke en heldress til baby :shy: ikke sikker på om jeg får til selv engang!

Heldigvis ikke så ille her! Glad jeg slipper det[emoji5][emoji5] Står og lager omelett nå, så jeg fungerer fint! Er bare litt ubehagelig[emoji12]

Det er et godt tegn:D er ikke rart det er litt ubehag etter at dem har rota litt der inne:wacky: kos deg med maten:D

Oi, dette skulle jeg akkurat spørre om! Syntes det kom så lite på den ene sprayen jeg skulle ta idag tidlig, sprøytedag 4, så ble bekymret for at eggløsningen ikke skulle bli hindret tilstrekkelig. Jeg tok derfor en spray til og da kom det selvsagt masse, så jeg er nå redd for at for mye spray skal ødelegge for stimuleringen. Hva om det kom mer enn jeg trodde på den første sprayen og jeg dermed har tatt to doser... :-( Hvorfor sier de ikke noe om hva man gjør i slike tilfeller...

Når jeg tok spray var det mange ganger jeg ikke syntes det kom ut noe og da tok jeg en ekstra for sikkerhetsskyld og det gjorde ingenting:) så tror ikke du trenger å bekymre deg for det:)

Vi bor på fjellet, 600 m over havet! Så er heldigvis tørr luft her! Syntes -10 i fuktig luft i Trondheim var verre når jeg bodde der[emoji12] men jeg lever i Kari Traa på vinteren gitt[emoji23][emoji23]

Ja skjønner du lever i Kari Traa da ja[emoji85] er heldigvis skjelden vi østlendinger har stort kaldere enn -15... heldigvis [emoji85][emoji16]

Tror du ikke? Skal jo bare strikke en heldress til baby :shy: ikke sikker på om jeg får til selv engang!

Hah! Jeg er heeelt sikker [emoji23]
Prøvde meg først på sokker men det var vel dristig til en så nybegynner som meg.. den rett og vrangt har liksom ikke helt kommet i fingrene[emoji85] så rakna opp alt og strikka skjerf .. frem og tilbake, frem og tilbake [emoji23]

Heldress til baby må være målet mitt [emoji7]

Hadde en lang samtale med Porsgrunn i høst hvor dette bl.a. ble tatt opp, og det ble skrevet i kritisk info at jeg skulle tilbys mer smertestillende.. Får Paracet og vival en halvtime før, samt petidin iv rett før uttak. Tok også oxynorm selv etter uttaket i august, og ikke det hjalp en gang. Har smerter i mange timer etter uttaket. Hoppa nesten ut av stolen på slutten også..

Håper jeg klarer å stå på mitt når jeg er der om et par uker, vil forsøke å avtale å få mer smertestillende i forkant før de begynner på andre eggstokken.

Stakkars deg! Du får bare be om mer smertestillende. Ikke noe godt å ha det så vondt[emoji20] Virker som de ikke er så vanskelige på det der jeg har vært.

Det er jo umulig å vite hva som vil ødelegge mest av for lite spray og for mye spray. Synes at den sprayflasken jeg bruker nå er så dårlig, for synes stadig vekk at det kommer lite ut av den, men det er mulig at jeg tar feil. Jeg har lagt inn et innlegg om dette på assistert forumet nå, så vi får håpe at noen som vet om det skader svarer. Det er i hvert fall godt å vite at det er flere som gjør samme tabben - hvis det er en tabbe, da.

Det går kanskje an å skylle den tuppen? Vet jeg måtte det på nesespray for pollenallergi...

Hah! Jeg er heeelt sikker [emoji23]
Prøvde meg først på sokker men det var vel dristig til en så nybegynner som meg.. den rett og vrangt har liksom ikke helt kommet i fingrene[emoji85] så rakna opp alt og strikka skjerf .. frem og tilbake, frem og tilbake [emoji23]

Heldress til baby må være målet mitt [emoji7]
Skjønner det! Jeg har nettopp strikket ferdig skjørt til meg selv, mangler bare å feste trådene, det er en ting jeg fortsatt trenger hjelp med av og til..
Begynner på dressen i kveld regner jeg med :D

Det er et godt tegn:D er ikke rart det er litt ubehag etter at dem har rota litt der inne:wacky: kos deg med maten:D

Veldig sant! Og hu rota skikkelig nedi der! Endte med at jeg måtte ligge og trykke på høyre eggstokk slik at hun skulle se eggposene! Og da kjente jeg den nåla hu holdt på med[emoji23] og hu var jo borti og stakk hull på blæra mi også[emoji51][emoji51]

Ja skjønner du lever i Kari Traa da ja[emoji85] er heldigvis skjelden vi østlendinger har stort kaldere enn -15... heldigvis [emoji85][emoji16]

Var en overgang for meg også!! Er jo opprinnelig fra Skien, så er jo ikke akkurat vokst opp led slik kulde[emoji12]

Skjønner det! Jeg har nettopp strikket ferdig skjørt til meg selv, mangler bare å feste trådene, det er en ting jeg fortsatt trenger hjelp med av og til..
Begynner på dressen i kveld regner jeg med :D

Hvilken oppskrift?

Jeg strikker mye :) Har en hel eske med babytøy, håper det snart kommer en baby som kan bruke de.

Back
Topp