FEBRUAR 2018

Kontroll overstått, og det blir egguttak på mandag [emoji3] ble egentlig veldig overrasket, gynekologen ga tydelig uttrykk for at jeg skulle tilbake dit for ny kontroll, så jeg hadde mentalt innstilt meg på lengre stimulering. Porsgrunn kuttet til og med ned på én dag med stimulering [emoji1] 24 follikler, men 13 av dem er under 10 mm. Resten er fra 11-16 mm, så håper de utvikler seg godt de siste dagene. Visstnok fin tykkelse på livmorslimhinnen, så nå er det bare å håpe helgen går fort. Første gang jeg har håpet på det [emoji4]

Ferdig[emoji5] 12 egg ut! Og nesten helt smertefritt[emoji5] De var borti blæra mi, så må gå på AB-kur i noen dager! Men er visst ikke farlig! Håper de er modne og av god kvalitet![emoji5] og jeg får ta cyclogest istedet for Lutinus!

Hurra :D

Ferdig[emoji173]️ så glad for at det er overstått!

4 egg ut og denne gangen blir det ICIS selvom alt tilsynelatende er bra med spermien til mannen så vil vi ikke ha no uprøvd denne siste gangen![emoji1317]

Krysser fingrene for at jeg kan få innsett denne gangen[emoji1317][emoji20]

Fikk ut 4 egg begge gangene jeg ble gravid ;)

Kontroll overstått, og det blir egguttak på mandag [emoji3] ble egentlig veldig overrasket, gynekologen ga tydelig uttrykk for at jeg skulle tilbake dit for ny kontroll, så jeg hadde mentalt innstilt meg på lengre stimulering. Porsgrunn kuttet til og med ned på én dag med stimulering [emoji1] 24 follikler, men 13 av dem er under 10 mm. Resten er fra 11-16 mm, så håper de utvikler seg godt de siste dagene. Visstnok fin tykkelse på livmorslimhinnen, så nå er det bare å håpe helgen går fort. Første gang jeg har håpet på det [emoji4]

Så flott[emoji7][emoji7] Ovitrelle imorra da?[emoji5]

Så flott[emoji7][emoji7] Ovitrelle imorra da?[emoji5]
I morgen kl. 23 [emoji2] på vei til apotek i Oslo som har det og lutinus på lager nå, jeg hadde jo ikke forberedt meg på at ting skulle skje så fort [emoji23]

Oi! Det er jo helt supert. Den gangen jeg fikk det beste resultatet så var det 3-4 på venstre of 4-5 på den dårlig (totalt fikk jeg ut 7 egg).
Gikk på samme dose som deg. Dette virker jo veldig lovende[emoji3]

Ja, synes egentlig det virker lovende jeg også. Hvis jeg får sju egg ut, kommer jeg til å bli kjempeglad! :-)

I morgen kl. 23 [emoji2] på vei til apotek i Oslo som har det og lutinus på lager nå, jeg hadde jo ikke forberedt meg på at ting skulle skje så fort [emoji23]

Hehe! Så bra det går den veien da[emoji5] er jo mer enn nok venting i set gamet her[emoji12]

Åååååh shit altså! Har jeg noen gang nevnt at jeg har sprøyteskrekk? Ble sittende i fem minutter med pep-talk til meg selv for å ta sprøyta! Nesten så jeg måtte ringe etter hjelp :confused:
Er det mulig!!
Svir litt, og det kom en dråpe blod ut, det er nok ikke farlig! Håper vi....
Men første stikket er gjort! Får jeg premie nå? :cat:
Skal spørre gubben om han tar med premie til meg :jimlad:

Er fortsatt skjelven.

Skjønner deg godt! Har også sprøyteskrekk og jeg satt sikkert i et kvarter med sprøyta i hånden før jeg stakk igår. :-) Heldigvis går det lettere etter hvert. Tipper at jeg sitter i noen minutter idag også, men at det fra imorgen går helt greit. Har sikkert satt hundre sprøyter hittil i ivf-prosessen, så vet at jeg bare har litt oppstartsvansker før jeg kommer inn i det. Håper at det raskt går greiere fot deg også!

Så bra! Hvor mange dager har du stimulert? Lykke til med uttaket og ventingen på at mandagen skal komme! :-)

Åååååh shit altså! Har jeg noen gang nevnt at jeg har sprøyteskrekk? Ble sittende i fem minutter med pep-talk til meg selv for å ta sprøyta! Nesten så jeg måtte ringe etter hjelp :confused:
Er det mulig!!

Er fortsatt skjelven.
Huff... Jeg er heller ikke glad i sprøyter. Hadde sagt til kjæresten at han måtte stikke. Når dagen kom gikk jeg på badet og stakk med selv . Var sååå stolt [emoji23] fikk ikke premie , Men i dag kom han med røde roser siden vi snart er ferdig med denne omgangen [emoji7] han måtte jo hente ut sperm , og tror han tok det verre en eggutaket mitt. Så kanskje jeg skulle kjøpe en liten gave til han [emoji23] uansett så er ikke sprøytene så ille når man blir vandt til de [emoji4] synes du er flink jeg !

Vært på ultralyd nå.. 10 egg på rundt 11-12-13mm. Må på ny ultralyd på mandag. Og øke dosen på gonal-f. Uff ikke god nyhet :( aldri opplevd det før. Nå går jeg på høyere dose enn jeg har gjort tidligere. Er det normalt ? Er så redd for at de ikke skal vokse noe meir og at det blir avbrutt..

Hvor lenge har du gått på hormoner? Det kan variere fra syklus til syklus har jeg fått beskjed om. Hvis du har 10 follikler på 11-13, så har du jo gode muligheter til å få ut mange egg[emoji4]

Skjønner deg godt! Har også sprøyteskrekk og jeg satt sikkert i et kvarter med sprøyta i hånden før jeg stakk igår. :) Heldigvis går det lettere etter hvert. Tipper at jeg sitter i noen minutter idag også, men at det fra imorgen går helt greit. Har sikkert satt hundre sprøyter hittil i ivf-prosessen, så vet at jeg bare har litt oppstartsvansker før jeg kommer inn i det. Håper at det raskt går greiere fot deg også!
Huff... Jeg er heller ikke glad i sprøyter. Hadde sagt til kjæresten at han måtte stikke. Når dagen kom gikk jeg på badet og stakk med selv . Var sååå stolt [emoji23] fikk ikke premie , Men i dag kom han med røde roser siden vi snart er ferdig med denne omgangen [emoji7] han måtte jo hente ut sperm , og tror han tok det verre en eggutaket mitt. Så kanskje jeg skulle kjøpe en liten gave til han [emoji23] uansett så er ikke sprøytene så ille når man blir vandt til de [emoji4] synes du er flink jeg !
Har jo stukket meg med andre sprøyter før.. men som dere sier.. første dagen er den værste :cat: følte meg utrolig flink!!
Var like før jeg ringte opp til huseieren og bad om hjelp siden hun var hjemme :gen045

Er det mulig!!

Er fortsatt skjelven.

Det blir heldigvis lettere å sete sprøyter etterhvert, men ikke det morsomste man gjør[emoji51] Første gang så tror jeg at jeg brukte opp til en halv time for å sette sprøyta[emoji23]

Det blir heldigvis lettere å sete sprøyter etterhvert, men ikke det morsomste man gjør[emoji51] Første gang så tror jeg at jeg brukte opp til en halv time for å sette sprøyta[emoji23]

Er litt flau over dette, men jeg tror det tok nærmere en time før jeg lot mannen min sette den første sprøyta i det første forsøket på meg. Hadde det vært en sykepleier, hadde det vært helt greit, men å la mannen min, uten erfaring i å sette sprøyter på andre, stikke meg, var skikkelig vanskelig. Var selvsagt ikke noe alternativ å sette den selv, siden jeg ikke torde å se på en gang...

Ferdig[emoji5] 12 egg ut! Og nesten helt smertefritt[emoji5] De var borti blæra mi, så må gå på AB-kur i noen dager! Men er visst ikke farlig! Håper de er modne og av god kvalitet![emoji5] og jeg får ta cyclogest istedet for Lutinus!

Gratulerer så masse med vel overstått[emoji173]️[emoji8]
12 egg er jo super bra!! Krysser fingrene for at eggene er superduper kvalitet og at du får mange på frys[emoji173]️

Gratulerer så masse med vel overstått[emoji173]️[emoji8]
12 egg er jo super bra!! Krysser fingrene for at eggene er superduper kvalitet og at du får mange på frys[emoji173]️

Tusen takk[emoji7] det håper jeg også! Og at svømmerne var av bedre kvalitet denne gangen også! De så hvertfall friske og fine ut når vi så dem på skjerm, og hun bioingeniøren sa de hadde mer enn nok å ta av! To prøver ble levert også[emoji12] men som hun sa, de får jo ikke sjekka kvaliteten inni dem! Så vi får bare krysse fingrene[emoji7][emoji5]

Var det vondt til deg? Og får du høre noe i løpet av helga? Det får ikke vi!! Men på St.Olavs så hører man uansett ikke noe dersom det er befruktninger! Men pga helg så hører vi ikke noe om det har gått dårlig heller!

Back
Topp