FEBRUAR 2018

Hehe, veldig klar sterk og fin strek jeg også, men med tidligtesting her så blir det jo sjeldent sterk og fin de første dagene[emoji23][emoji23] jeg testa ikke ut Ovitrelle på første ferskforsøket mitt, det var før jeg ble testetøs! Testa ikke før dagen før testdag[emoji12] men blir nok til at jeg tester den ut denne gangen ja! Men bestemt meg for å vente en stund før jeg starter[emoji5]

Samme som Puregon da[emoji5] den må også brukes innen 28 dager fra første dose er satt[emoji5][emoji5]

Samme med Gonal. Må brukes innen 3 mnd. Jeg kjøper jo medisin like før bruk og skal normalt ikke bruke Gonal mer enn 10 dager, så synes det er praktisk å ikke ha den i kjøleskap[emoji4]

Glemte jo helt at jeg også regner meg fram til 12-uker er passert, ultralyd og termin ut ifra mulige uttaksdager. Føler meg litt sprø... :)
Gjør jeg og! Planlegger ultralyder vi må reise for å ha, når vi kan fortelle familie, når jeg går ut i permisjon, og det fortsetter bare!

Hehe, veldig klar sterk og fin strek jeg også, men med tidligtesting her så blir det jo sjeldent sterk og fin de første dagene[emoji23][emoji23] jeg testa ikke ut Ovitrelle på første ferskforsøket mitt, det var før jeg ble testetøs! Testa ikke før dagen før testdag[emoji12] men blir nok til at jeg tester den ut denne gangen ja! Men bestemt meg for å vente en stund før jeg starter[emoji5]

Nei, sterk og fint strek blir det nok bare i fantasien, i hvert fall på de første testene. Jeg har egentlig bestemt meg for å starte testingen tidligere enn sist, faktisk. Forrige gang startet jeg 7 dpo (tror jeg det var) og fikk en veldig svak strek og streken fortsatte å være svak i over en uke, men den ble litt sterkere etter hvert (kjemisk graviditet). Det var så utrolig mange dager jeg var i tvil om det var graviditet eller EL-sprøyta som hang igjen i lengre tid enn 10 dager, så nå tenker jeg at jeg skal starte testingen tidligere, slik at jeg kan se strekene bli svakere først, før de forhåpentligvis blir sterkere igjen. Håper å unngå en slik langvarig usikkerhetssituasjon nå. Har bestilt superbillige tester fra ebay (og de virker i hvert fall når de er negative, haha...), så blir ingen stor kostnad å teste ekstra lenge.

Der er jeg helt motsatt av dere andre.. Vi har kjøpt splitter ny elbil (golf), jeg har jobbreise som er bestilt i slutten av september og jeg ser ikke på barneutstyr.. Vi vurderer å kjøpe ny gjesteseng på det som evt skal bli barnerom.

Jeg sluttet med terminkalkulatorer for rundt 2 år siden, jeg skal innrømme at jeg sjekket termin når jeg satt inn embryo :-)

Synes det er sykt deilig å bare levet livet mitt som det er nå uten barn. Og når jeg blir gravid så har jeg jo 9 mnd på alle disse tingene :-)

Nei, sterk og fint strek blir det nok bare i fantasien, i hvert fall på de første testene. Jeg har egentlig bestemt meg for å starte testingen tidligere enn sist, faktisk. Forrige gang startet jeg 7 dpo (tror jeg det var) og fikk en veldig svak strek og streken fortsatte å være svak i over en uke, men den ble litt sterkere etter hvert (kjemisk graviditet). Det var så utrolig mange dager jeg var i tvil om det var graviditet eller EL-sprøyta som hang igjen i lengre tid enn 10 dager, så nå tenker jeg at jeg skal starte testingen tidligere, slik at jeg kan se strekene bli svakere først, før de forhåpentligvis blir sterkere igjen. Håper å unngå en slik langvarig usikkerhetssituasjon nå. Har bestilt superbillige tester fra ebay (og de virker i hvert fall når de er negative, haha...), så blir ingen stor kostnad å teste ekstra lenge.
Her har jeg fått godkjenning fra mannen til å teste hver eneste dag fra innsett sånn at vi kan sitte og sammenlikne streker sammen :woot:

Her har jeg fått godkjenning fra mannen til å teste hver eneste dag fra innsett sånn at vi kan sitte og sammenlikne streker sammen :woot:

Så bra! :-) Lurer faktisk på å gjøre det samme, teste fra innsett, altså, slik at jeg er helt sikker på hvilken dag streken er på det svakeste, hvis den skulle fortsette å være der, noe den skal! Litt usikker på om jeg tar mannen med på hele testeracet, da. Det vil vise seg. :-)

Så bra! :) Lurer faktisk på å gjøre det samme, teste fra innsett, altså, slik at jeg er helt sikker på hvilken dag streken er på det svakeste, hvis den skulle fortsette å være der, noe den skal! Litt usikker på om jeg tar mannen med på hele testeracet, da. Det vil vise seg. :)
Min har selv sagt at han vil være med.. jeg ønsket å overraske han med pappa-gave når det ble positivt, men han kommer bare til å bli lei seg for at jeg har testet uten han :sorry:

Det er jo egentlig sant[emoji5] ikke så greit å vite når det er ovitrellestrek eller babystrek! Jeg får se hva jeg gjør[emoji23][emoji23][emoji23]

Min har selv sagt at han vil være med.. jeg ønsket å overraske han med pappa-gave når det ble positivt, men han kommer bare til å bli lei seg for at jeg har testet uten han :sorry:

Er jo koselig det da :-) min mann får helt hetta av at det er urin på den der pinnen og vil ikke se på de engang.

Hvis han vil være med, må han selvsagt få lov! :-) Min skal også få lov hvis han vil, altså. Det vil si, hvis jeg tør å informere han om planen da, for mulig han synes at det er veldig overdrevet å teste så mange dager med eggløsningssprøyta i kroppen. :-)

Er jo koselig det da :) min mann får helt hetta av at det er urin på den der pinnen og vil ikke se på de engang.
Hahahaha! Gjør han?! :hilarious:
Han hadde dødd av meg! Jeg legger testene mine OVERALT her hjemme, mens jeg venter på dem!

Det er jo egentlig sant[emoji5] ikke så greit å vite når det er ovitrellestrek eller babystrek! Jeg får se hva jeg gjør[emoji23][emoji23][emoji23]

Ja, jeg har vekslet litt i tankene med å holde ut til testdagen eller å starte med testingen fra dagen etter innsett for å se når testen er svakest før den eventuelt blir sterkere igjen. Kjenner jeg meg selv rett, er det umulig å holde ut til testdag, og da tror jeg det er bedre for meg å starte med en gang. :-)

Der er jeg helt motsatt av dere andre.. Vi har kjøpt splitter ny elbil (golf), jeg har jobbreise som er bestilt i slutten av september og jeg ser ikke på barneutstyr.. Vi vurderer å kjøpe ny gjesteseng på det som evt skal bli barnerom.

Jeg sluttet med terminkalkulatorer for rundt 2 år siden, jeg skal innrømme at jeg sjekket termin når jeg satt inn embryo :-)

Synes det er sykt deilig å bare levet livet mitt som det er nå uten barn. Og når jeg blir gravid så har jeg jo 9 mnd på alle disse tingene :-)

Må være deilig å kunne legge det bort og ikke ha fokus på baby hele tiden! Skulle ønske jeg klarte det samme[emoji5]

Men jeg har meldt meg på en utenlandstur til Skottland i månedsskiftet mai/juni! Det har jeg ikke gjort på flere år[emoji12]

Her tester jeg for meg selv!! Liker det best jeg![emoji5]

Han hadde dødd av meg! Jeg legger testene mine OVERALT her hjemme, mens jeg venter på dem!

Jeg pleier å gå rundt og vende dem fram og tilbake foran ulike vinduer og under ulike lys og ender alltid til slutt med å legge dem på hodeputa (oppå emballasjen sin) for der er det best lys, så ikke sikkert han hadde likt det så godt heller. Jeg prøver stort sett å gjøre det litt diskret, da. :-)

Jeg sluttet med terminkalkulatorer for rundt 2 år siden, jeg skal innrømme at jeg sjekket termin når jeg satt inn embryo :)

Synes det er sykt deilig å bare levet livet mitt som det er nå uten barn. Og når jeg blir gravid så har jeg jo 9 mnd på alle disse tingene :)

Skulle ønske at jeg bare klarte å leve akkurat som normalt jeg også og planlegge livet som om ingenting skulle skje, men jeg er helt opphengt i hva som forhåpentligvis skal skje og planlegger alt utifra det og unngår å planlegge viktige ting når jeg kanskje er mest kvalm, kanskje er høygravid, kanskje har nyfødt baby osv. Det har jeg gjort i snart to år, så nå må det skje noe snart!

Ja, det gjør jeg også, men han fikk meg til å skrive URIN på koppen jeg bruker på badet.. Sånn i tilfelle han skulle falle for fristelsen å drikke av den ;-)

Går liksom greit at de ligger på benken, men å få han til å se etter syltynne streker på en sånn test tror jeg er et tapt prosjekt.

Så må nok ta en digital og vise han når det blir aktuelt :-D

Back
Topp