FEBRUAR 2018

Det er jo innenfor det[emoji5] men da må du nok gå noen fler dager før det blir uttak[emoji5]

Jeg skal ha på dag 9, for dag 7 er på lørdag! Og jeg ønsket dag 9 fremfor dag 6, for på meg er det litt tidlig[emoji5] da måtte jeg nok hatt en ekstra kontroll, noe jeg håper jeg slipper nå[emoji5] sist hadde jeg UL på dag 7, og da måtte jeg stimulere noen ekstra dager før jeg satte Ovitrelle[emoji5]
Regner med uttak på syklusdag 12, "sprøytedag" 11.. det er en mandag
Men det er min beregning og sikkert ikke rett :shy:
Who knows.. vanskelig å si!

Regner med uttak på syklusdag 12, "sprøytedag" 11.. det er en mandag
Men det er min beregning og sikkert ikke rett :shy:
Who knows.. vanskelig å si!

Det er veldig vanskelig å planlegge, for det kommer helt ann på hvordan stimuleringen går[emoji5] sist hadde jeg uttak på sprøytedag 12 (CD 13)! Jeg går på samme hormoner og dose nå, men det trenger ikke bety at kroppen responderer likt denne gangen! Så blir spennende å se om det blir noen forskjell[emoji5]

Det er veldig vanskelig å planlegge, for det kommer helt ann på hvordan stimuleringen går[emoji5] sist hadde jeg uttak på sprøytedag 12 (CD 13)! Jeg går på samme hormoner og dose nå, men det trenger ikke bety at kroppen responderer likt denne gangen! Så blir spennende å se om det blir noen forskjell[emoji5]
Vet.. jeg må bare ha noe å planlegge ihjel for å ikke få noia :D

Vet.. jeg må bare ha noe å planlegge ihjel for å ikke få noia :D

Forstår det[emoji8] er sånn selv! Jeg håper kroppen min responderer helt likt som sist, slik at jeg får uttak torsdag neste uke[emoji7]

Jeg fikk beskjed om at de ikke måtte i kjøleskap i det hele tatt. Mine står på benken. Det gjør det lettere å ta de med om jeg har planer en kveld.

Har sprøyten hvert i kjøleskap en gang, er det viktig at de blir der.
av hvem? de ligger alltid i kjøleskapet på apoteket uansett...?

Lenge siden jeg har oppdatert ang oss, men nå er det rundt en uke igjen til medisin start. Er livredd etter sist..

Har virkelig glemt hele greia i det siste, og klare å melde meg på hyttetur med jobben torsdag-søndag neste uke. I utgangspunktet skulle medisinstart vært den søndagen på hyttetur (noe som hadde gått greit, ser jo litt dust ut å ikke drikke alkohol liksom..) men etter metforminstart for noen mnd siden er syklusen blitt kortere, så er redd jeg begynnere på sprøyter torsdag/fredag istede :bored: vanskelig å skjule at man drikker alkoholfritt en hel helg, pluss at jeg pleier å være partyjenta :wideyed::wacky:

Lykke til alle sammen, håper dette blir en bra start på året for oss alle :Heartred

Spennende! Får håpe mensen venter litt og kommer etter hytteturen!

Jeg skal på på kontroll 1. februar og starter antakeligvis med sprøyter etter det hvis alt ser bra ut, så da starter vi kanskje omtrent samtidig! :-)

Hvor mange dager går dere på sprøyter ala menopur? Jeg er satt opp på fem dager med menopur 225 pr dag. Er dette få dager? :) også en dag med cetrotide, men regner med jeg får resept på mer der etter UL? Gikk på det i fire dager sist, husker ikke hvor mange dager med menopur.

Jeg gikk på det i 10-11 dager, hvis jeg husker riktig. Du får sikkert resept på mer etter ul.

Hvor mange dager går dere på sprøyter ala menopur? Jeg er satt opp på fem dager med menopur 225 pr dag. Er dette få dager? :) også en dag med cetrotide, men regner med jeg får resept på mer der etter UL? Gikk på det i fire dager sist, husker ikke hvor mange dager med menopur.

Jeg har gått på menopur i ca 12 dager på alle forsøkene. Litt ulike doser, men stort sett ganske høye-fra 300->450.

Både på apoteket og av sykepleier. Står på pakken også.

Har apoteket hatt dem i kjøleskap, må du nok også det.

Om det er likt som Puregon, som jeg vil tro, så må du fortsette å ha dem i kjøleskapet om du ikke skal bruke den innen 3 mnd! Når den er tatt ut av kjøleskapet, så må den brukes innen 3 mnd[emoji5] og da trenger den ikke oppbevares i kjøleskapet lenger![emoji5]

Om det er likt som Puregon, som jeg vil tro, så må du fortsette å ha dem i kjøleskapet om du ikke skal bruke den innen 3 mnd! Når den er tatt ut av kjøleskapet, så må den brukes innen 3 mnd[emoji5] og da trenger den ikke oppbevares i kjøleskapet lenger![emoji5]
Samme med rekovelle.
Den skal stå i kjøleskap, da har den noen års holdbarhet.
Når den tar ut i romtemperatur tåler den tre mnd.
Når den er tatt i bruk er det 28dager eller noe sånt.

Så om man tar den i bruk når den har stått i romtemp i to og en halv mnd har man ca en halv mnd på å bruke den.

Fristen som "går først" av disse tre er den man skal følge.

Samme med rekovelle.
Den skal stå i kjøleskap, da har den noen års holdbarhet.
Når den tar ut i romtemperatur tåler den tre mnd.
Når den er tatt i bruk er det 28dager eller noe sånt.

Så om man tar den i bruk når den har stått i romtemp i to og en halv mnd har man ca en halv mnd på å bruke den.

Fristen som "går først" av disse tre er den man skal følge.

Samme som Puregon da[emoji5] den må også brukes innen 28 dager fra første dose er satt[emoji5][emoji5]

Jeg planlegger også og regner meg til og med fram til testdag, men det er jo egentlig umulig å vite på forhånd. Er litt stressende....

Glemte jo helt at jeg også regner meg fram til 12-uker er passert, ultralyd og termin ut ifra mulige uttaksdager. Føler meg litt sprø... :)

Har satt 9 og 10 dager menopur.
Denne gangen er jeg satt opp til 8 dager...

Glemte jo helt at jeg også regner meg fram til 12-uker er passert, ultralyd og termin ut ifra mulige uttaksdager. Føler meg litt sprø... :)

Du er ikke den eneste[emoji23][emoji23]

Nesten skummelt vettu, tenker og planlegger som om man er gravid før forsøket i det hele tatt har starta[emoji849][emoji849][emoji23][emoji23] er jo ikke rart skuffelsen blir enormt hver gang!!!![emoji20][emoji20]

Er skikkelig lettet nå, har begynt å spotte, så da kommer nok mensen snart og i hvert fall før kontrollen om en uke. Håper at alt ser bra ut og at jeg kan begynne med sprøytene da.

Er det mulig å begynne med sprøytene samme dag som kontrollen, når man har sprayet to dusjer om morgenen eller venter man da til dagen etter?

Du er ikke den eneste[emoji23][emoji23]

Nesten skummelt vettu, tenker og planlegger som om man er gravid før forsøket i det hele tatt har starta[emoji849][emoji849][emoji23][emoji23] er jo ikke rart skuffelsen blir enormt hver gang!!!![emoji20][emoji20]

Godt å høre at jeg ikke er den eneste! Jeg tok en gtest idag tidlig siden igår/idag er IKM-dagen, og da jeg så på den negative testen, tenkte jeg at neste gang jeg tester ER den positiv! Så klart for meg hvor sterk, fin strek jeg skulle få. :-)

(Og selvsagt blir neste test positiv uansett, for jeg tester jo før EL-sprøyte er ute av kroppen, haha...)

Back
Topp