FEBRUAR 2018

Sprøytepenn. Kjenner det for en gangs skyld er en fordel at jeg har satt sprøyter siden jeg var 3 [emoji38] veldig spent, i Porsgrunn sa de at rekovelle skulle være mildere på kroppen, men jeg har jo ingenting å sammenligne med.

Spennende[emoji7][emoji7] greit med noe som er mildt for kroppen[emoji5] jeg reagerer veldig lite på Puregon som jeg går på! Heldigvis! Litt humørsvingninger og endel trøtt! Men helt overlevbart[emoji5]

Lenge siden jeg har oppdatert ang oss, men nå er det rundt en uke igjen til medisin start. Er livredd etter sist..

Har virkelig glemt hele greia i det siste, og klare å melde meg på hyttetur med jobben torsdag-søndag neste uke. I utgangspunktet skulle medisinstart vært den søndagen på hyttetur (noe som hadde gått greit, ser jo litt dust ut å ikke drikke alkohol liksom..) men etter metforminstart for noen mnd siden er syklusen blitt kortere, så er redd jeg begynnere på sprøyter torsdag/fredag istede :bored: vanskelig å skjule at man drikker alkoholfritt en hel helg, pluss at jeg pleier å være partyjenta :wideyed::wacky:

Lykke til alle sammen, håper dette blir en bra start på året for oss alle :Heartred

Lenge siden jeg har oppdatert ang oss, men nå er det rundt en uke igjen til medisin start. Er livredd etter sist..

Har virkelig glemt hele greia i det siste, og klare å melde meg på hyttetur med jobben torsdag-søndag neste uke. I utgangspunktet skulle medisinstart vært den søndagen på hyttetur (noe som hadde gått greit, ser jo litt dust ut å ikke drikke alkohol liksom..) men etter metforminstart for noen mnd siden er syklusen blitt kortere, så er redd jeg begynnere på sprøyter torsdag/fredag istede :bored: vanskelig å skjule at man drikker alkoholfritt en hel helg, pluss at jeg pleier å være partyjenta :wideyed::wacky:

Lykke til alle sammen, håper dette blir en bra start på året for oss alle :Heartred

Koselig å høre fra deg igjen, Bringebærpudding! Blir spennende med oppstart igjen, og gleder meg til å følge deg.
Ang hytterturen, hadde jeg helt over alkoholfritt i noen tomme vinflasker og fortsatt oppført meg som «partyjenta». Gjorde dette på julebordet, og det gikk lett som en plett uten noen mistanker[emoji5]

Velkommen tilbake[emoji5] blir spennende å følge deg fremover, og jeg skjønner godt du er redd!! Men dette skal gå fint[emoji7]

Kortere syklus er jo gull, men skjønner det er litt kjipt ifht hyttetur! Men ta med deg alkoholfritt i vinflasker som nevnt over, dersom du får tidligere oppstart! Kommer ikke mens tidlig likevel så kan du jo drikke litt! Det hadde hvertfall jeg gjort[emoji5][emoji5]

Spennende[emoji7][emoji7] greit med noe som er mildt for kroppen[emoji5] jeg reagerer veldig lite på Puregon som jeg går på! Heldigvis! Litt humørsvingninger og endel trøtt! Men helt overlevbart[emoji5]
Så deilig [emoji4] Har skjønt at det er veldig individuelt hvor mye bivirkninger man får. Jeg fikk få bivirkninger da jeg gikk på pergo, og håper det samme vil gjelde nå.

Lykke til alle sammen, håper dette blir en bra start på året for oss alle [emoji813]red
Velkommen tilbake, og masse lykke til. Må dette forsøket gå deres vei [emoji173]

nå har jeg tatt første sprøyten :)endelig!
jeg tok gonal-f i kjøleskapet med en gang jeg hentet de på apoteket, de var ikke så kalde, regner ikke med kjøleskapet deres er 2 grader. men det er vårt.. har det noe å si?merket at pakken er mye kaldere enn når jeg hentet de på apoteket.. kan de bli ødelagt av det?

nå har jeg tatt første sprøyten endelig!
jeg tok gonal-f i kjøleskapet med en gang jeg hentet de på apoteket, de var ikke så kalde, regner ikke med kjøleskapet deres er 2 grader. men det er vårt.. har det noe å si?merket at pakken er mye kaldere enn når jeg hentet de på apoteket.. kan de bli ødelagt av det?
Vårt er også det :p helt nytt kjøleskap med pumpe istedenfor kjøleelementer!
Skal ta ut sprøyta derfra dagen før jeg begynner med den, nettopp for å slippe at det skal føles kaldt :sorry: frysepinneTiger.
Tror ikke det har noe å si.

Vårt er også det [emoji14] helt nytt kjøleskap med pumpe istedenfor kjøleelementer!
Skal ta ut sprøyta derfra dagen før jeg begynner med den, nettopp for å slippe at det skal føles kaldt :sorry: frysepinneTiger.
Tror ikke det har noe å si.
Det anbefalte Porsgrunn også, er ubehagelig med kalde injeksjoner [emoji6]

Tror ikke det har noe å si[emoji5]

Jeg har mine liggende på kjøkkenbenken[emoji5]

Koselig å høre fra deg igjen, Bringebærpudding! Blir spennende med oppstart igjen, og gleder meg til å følge deg.
Ang hytterturen, hadde jeg helt over alkoholfritt i noen tomme vinflasker og fortsatt oppført meg som «partyjenta». Gjorde dette på julebordet, og det gikk lett som en plett uten noen mistanker[emoji5]
Takk for tips, jeg får gjøre det :) Hvordan går det med deg? igang igjen nå? <3

Hvor mange dager går dere på sprøyter ala menopur? Jeg er satt opp på fem dager med menopur 225 pr dag. Er dette få dager? :) også en dag med cetrotide, men regner med jeg får resept på mer der etter UL? Gikk på det i fire dager sist, husker ikke hvor mange dager med menopur.

Hvor mange dager går dere på sprøyter ala menopur? Jeg er satt opp på fem dager med menopur 225 pr dag. Er dette få dager? :) også en dag med cetrotide, men regner med jeg får resept på mer der etter UL? Gikk på det i fire dager sist, husker ikke hvor mange dager med menopur.

Mener du 5 dager med menopur før UL? Regner med du må gå noen fler dager! Og hvertfall mer enn en dag med Cetrotide[emoji5]

Mener du 5 dager med menopur før UL? Regner med du må gå noen fler dager! Og hvertfall mer enn en dag med Cetrotide[emoji5]
Bare det som er satt opp på arket fra Porsgrunn, men da får jeg sikkert resept på mer etter UL :)

Bare det som er satt opp på arket fra Porsgrunn, men da får jeg sikkert resept på mer etter UL :)

Det gjør du nok da ja[emoji5] på St.Olavs får vi alt på E-resept, men beskjed om hvor mye man skal hente ut før UL![emoji5] jeg skal ha UL senere enn sist nå, så jeg henta ut akkurat nok før kontroll[emoji12]

Jeg skal ha kontroll på sprøytedag 6 jeg og... :shy:

Det er jo innenfor det[emoji5] men da må du nok gå noen fler dager før det blir uttak[emoji5]

Jeg skal ha på dag 9, for dag 7 er på lørdag! Og jeg ønsket dag 9 fremfor dag 6, for på meg er det litt tidlig[emoji5] da måtte jeg nok hatt en ekstra kontroll, noe jeg håper jeg slipper nå[emoji5] sist hadde jeg UL på dag 7, og da måtte jeg stimulere noen ekstra dager før jeg satte Ovitrelle[emoji5]

Jeg fikk beskjed om at de ikke måtte i kjøleskap i det hele tatt. Mine står på benken. Det gjør det lettere å ta de med om jeg har planer en kveld.

Har sprøyten hvert i kjøleskap en gang, er det viktig at de blir der.

Back
Topp