FEBRUAR 2018

Ok, rart de ikke gir samme informasjon til alle. Jeg tror det stod i mitt brev at jeg skulle gi beskjed hvis mensen ikke hadde kommet før kontrolltimen, men det kan jo hende at de da hadde avlyst kontrollen og satt opp ny time tre dager etter at mensen hadde kommet. Håper virkelig at jeg ikke blir nødt til å finne ut av det...

Det kan jo hende at det variere fra person til person og... Jeg har veldig kort syklus, så vet ikke om det kan han noe å si

Det kan jo hende at det variere fra person til person og... Jeg har veldig kort syklus, så vet ikke om det kan han noe å si

Jeg har forholdsvis korte sykluser jeg også. Hadde lenge 23 dager, men etter IVF-forsøk i sommer har det variert mellom 22 og 30 dager med gjennomsnitt på 25 dager. Håper virkelig på at mensen kommer nå og at jeg kan starte på sprøyter torsdag om en uke. Holder ikke ut den sprayen mer!

Jeg har hatt kort protokoll og jeg skulle ikke ringe inn mens å sånn. De tok utgangspunkt i forrige syklus [emoji4] Så det stod ingenting i mitt brev om mens [emoji4]

Hurra! Idag kom tanta!! Dette er siste gang jeg skal juble for å få henne på besøk... Så, endelig Progynova og Prednisolon start! Ringer inn TR til klinikken og får kontrolltime nå[emoji5]

Så bra! Ca 1. Uke igjen til det er min tur Kan jeg spørre hvorfor du får prednisolon og hvor store doser og hvor lenge du skal ta? Jeg snakket med riksen og de vil ikke gi meg det selv om jeg er veldig plaget av Endometriose, MEN fastlegen har skrevet det ut til meg fordi hun mente det i alle fall ikke var skadelig å prøve ut. Hun viste dog ikke helt hva vanlig protokoll var ifbm prøverør. Fikk 10mg per dag, stemmer det med det du tar?

Så bra! Ca 1. Uke igjen til det er min tur Kan jeg spørre hvorfor du får prednisolon og hvor store doser og hvor lenge du skal ta? Jeg snakket med riksen og de vil ikke gi meg det selv om jeg er veldig plaget av Endometriose, MEN fastlegen har skrevet det ut til meg fordi hun mente det i alle fall ikke var skadelig å prøve ut. Hun viste dog ikke helt hva vanlig protokoll var ifbm prøverør. Fikk 10mg per dag, stemmer det med det du tar?
Hausken mente jeg skulle bruke 20, at Olavs mente det var bortkastet. Moren min kommenterte at hun syntes 20mg var lite...
Bruker opp til 50mg dagen når astmaen min slår seg vrang. Men det er viktig å trappe ned på den pga bivirkninger...

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har fått det, men har fått det hvert forsøk. Virker veldig vanlig å få det i det private kontra offentlig.

Det blir gitt små doser ifht IVF, aldri sett noen ta over 20mg daglig. Men jeg har lik dosering som deg, 10mg daglig. Skal ta det helt til uke 10 ved graviditet.

Det gis vel ved prøverør i små doser for å bryte ned immunforsvaret vårt litt, slik at livmor skal bli litt mer mottakelig for eggimplantasjon. Når det brukes ved andre type sykdommer, så gis det mye større doser og bivirkningene er ikke særlig hyggelige. Men jeg gikk på det så og si hele høsten 2017 og ingen bivirkninger heldigvis :)

Nå er jeg altså så gira på å få mensen! for en syk ting å glede seg til! :hilarious:
Kom igjen! heia mensen! skal gladelig ligge å spy som en gris av smerter når jeg vet jeg får ta sprøyter på dag 2!:angel8

Måtte ta meg selv i nakkeskinnet for å ikke melde meg inn i alle ikm-gruppene som finnes på forumet, og enda til åpne novemberforum :sorry: vil jo så gjerne!

Jeg har forholdsvis korte sykluser jeg også. Hadde lenge 23 dager, men etter IVF-forsøk i sommer har det variert mellom 22 og 30 dager med gjennomsnitt på 25 dager. Håper virkelig på at mensen kommer nå og at jeg kan starte på sprøyter torsdag om en uke. Holder ikke ut den sprayen mer!

Huff.. føler med deg[emoji173]️ Ikke noe gøy å ta den sprayen. Du kan jo evt sykemelde deg hvis det blir for ille.

Huff.. føler med deg[emoji173]️ Ikke noe gøy å ta den sprayen. Du kan jo evt sykemelde deg hvis det blir for ille.

Takk, nei ikke gøy i det hele tatt. I natt har jeg hatt trykk i brystet og følt at jeg ikke får lufta ordentlig ned i lungene også, men det gikk heldigvis over ca en time før neste spray, som jeg skal ta nå. Veier for og imot om jeg skal ringe sykehuset og spørre om å få noe annet, men hvis det ikke går an å bytte medisin, er jeg litt bekymret for at de avbryter forsøket for trykk i brystet er vel ikke så bra... Skal spraye igjen nå og så får jeg se hva som skjer.

Takk, nei ikke gøy i det hele tatt. I natt har jeg hatt trykk i brystet og følt at jeg ikke får lufta ordentlig ned i lungene også, men det gikk heldigvis over ca en time før neste spray, som jeg skal ta nå. Veier for og imot om jeg skal ringe sykehuset og spørre om å få noe annet, men hvis det ikke går an å bytte medisin, er jeg litt bekymret for at de avbryter forsøket for trykk i brystet er vel ikke så bra... Skal spraye igjen nå og så får jeg se hva som skjer.

Uff! Dette høres ikke bra ut!! Skjønner du er redd for at forsøket skal bli avbrutt, men du kan ikke gå slik heller! Se hvordan det går nå, hvis ikke ville jeg ringt sykehuset! Nå er det jo helg også, så kanskje greit å få snakka med dem før helga!

Uff! Dette høres ikke bra ut!! Skjønner du er redd for at forsøket skal bli avbrutt, men du kan ikke gå slik heller! Se hvordan det går nå, hvis ikke ville jeg ringt sykehuset! Nå er det jo helg også, så kanskje greit å få snakka med dem før helga!

Ja, jeg må se det an litt til. Slik det var i natt, var jeg helt bestemt på å ringe sykehuset idag, men jeg kjenner ikke det samme nå. Begynte å kjenne bivirkningene godt igjen ca 40-50 min etter at jeg tok sprayen, men jeg har ikke samme grad av trykk i brystet nå. Det er en slags tyngdefornemmelse nå og jeg kjenner at det er noe litt rart med pusten, men hvis det ikke blir verre enn det er nå, tror jeg at jeg klarer meg. Riksen har visst åpent i helgen også, så jeg trøster meg med at det må da være mulig å få snakket med noen imorgen eller søndag også hvis det er krise, selv om de kun har telefontid på hverdager.

Jeg føler meg i hvert fall overbevist om at dette er mitt siste forsøk med lang protokoll. (Jeg skal selvsagt ikke trenge flere forsøk siden vi skal lykkes nå, men for at jeg skal utsette meg for dette igjen, skal vi i hvert fall ende opp med minst ti egg).

Jeg fikk noen lignende symptomer et par ganger på sprayen, men gikk heldigvis over igjen. Det er greit å sjekke pakningsvedlegget om dette er vanlig bivirkninger. Jeg har fått ulike angstsymptomer på noen av medisinene jeg har fått ifm ivf forsøk. Noen verre enn andre... men uansett ikke noe behagelig å reagere på medisinene. Det går jo an å høre med legevakten/fastlegen før du snakker med Riksen?

Jeg fikk noen lignende symptomer et par ganger på sprayen, men gikk heldigvis over igjen. Det er greit å sjekke pakningsvedlegget om dette er vanlig bivirkninger. Jeg har fått ulike angstsymptomer på noen av medisinene jeg har fått ifm ivf forsøk. Noen verre enn andre... men uansett ikke noe behagelig å reagere på medisinene. Det går jo an å høre med legevakten/fastlegen før du snakker med Riksen?

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har fått slike symptomer!

Jeg håper faktisk at det verste er over nå, for jeg føler meg egentlig bittelitt bedre idag. Jeg er fortsatt like slapp og føler meg som en geléklump når jeg skal prøve å gjøre ting, men det i brystet er så godt som borte nå, heldigvis, og det var det som gjorde meg bekymret i forhold til videre bruk av medisinen. De andre bivirkningene skal jeg nok klare meg gjennom, selv om det ikke er gøy. synes også at hodepinen er litt mildere idag. Håper bare at jeg ikke føler meg bedre fordi jeg glemte meg og snøt meg ca 45 minutter etter at jeg hadde tatt medisinen. Blir så snørrete av den og da er det så vanskelig å unngå å snyte seg...

Det står i pakningsvedlegget at Synarela kan gi overfølsomhetsreaksjoner à la de jeg opplevde, og da begynte jeg å frykte at jeg reagerte allergisk på sprayen, for trykk i brystet er jo en typisk allergireaksjon på medisiner. Foreløpig ser jeg det an og hvis det ikke kommer tilbake eller holder seg på et moderat nivå, tenker jeg at det nok går greit. Hvis det blir langvarig slik som i natt derimot, må jeg nok kontakte lege, ja.

Jeg har skikkelige sommerfugler i magen! Er så spent, for tenk om det er lang protokoll som skal til for at vi skal lykkes (har endt med kjemisk graviditet på begge mine forsøk med kort protokoll).

Føler egentlig at det er altfor tidlig å være så spent, for det blir sikkert ikke uttak/innsett før i midten av februar, men etter at jeg begynte med sprayen, har det ligget konstant i hodet mitt at "tenk om det går nå...". Det føles uvirkelig å tenke på at jeg kan bli gravid og beholde og ende opp med å få en baby hvis vi er heldige. :-) Flere med sommerfugler i magen? Håper sommerfuglene snart erstattes av baby!

Jeg har skikkelige sommerfugler i magen! Er så spent, for tenk om det er lang protokoll som skal til for at vi skal lykkes (har endt med kjemisk graviditet på begge mine forsøk med kort protokoll).

Føler egentlig at det er altfor tidlig å være så spent, for det blir sikkert ikke uttak/innsett før i midten av februar, men etter at jeg begynte med sprayen, har det ligget konstant i hodet mitt at "tenk om det går nå...". Det føles uvirkelig å tenke på at jeg kan bli gravid og beholde og ende opp med å få en baby hvis vi er heldige. :-) Flere med sommerfugler i magen? Håper sommerfuglene snart erstattes av baby!
Mye sommerfugler her også. Første dose med rekovelle satt i dag, og jeg kjenner jeg er spent og nysgjerrig på hele prosessen. Prøver å ikke få for høye forventninger, men jeg er overraskende positiv og håpefull [emoji4] håper du får en spire som sitter hele veien denne gangen [emoji173]

Back
Topp