FEBRUAR 2018

Jeg har hatt en ganske hektisk helg med 40 årslag for mannen, så har bare skummet igjennom forumet! Men om det er noen som har skrevet endring i status og jeg ikke har oppdatert lista, så må dere gi meg beskjed[emoji5]

Ellers så er jeg på sprøytedag 8, og satt siste dose med Puregon før første kontroll imorra![emoji7] myye murringer, og stølhets-følelse i magen og korsryggen! Har også en del EL-slim! Håper jeg får dato for uttak imorra, og jeg håååper det blir på torsdag[emoji7][emoji7]

Åå, så spennende med kontroll i morgen [emoji3] virker lovende med symptomene! Krysser fingrene for at alt ser bra ut i morgen og at det blir uttak til uken [emoji4]

Helt greit å ha fulle dager i denne perioden her, jeg feiret også bursdag i hele går, og deilig å kunne fokusere på noe annet.

Åå, så spennende med kontroll i morgen [emoji3] virker lovende med symptomene! Krysser fingrene for at alt ser bra ut i morgen og at det blir uttak til uken [emoji4]

Helt greit å ha fulle dager i denne perioden her, jeg feiret også bursdag i hele går, og deilig å kunne fokusere på noe annet.

Det håper jeg også[emoji7] er meget klar for å uttak og innsett igjen nå! Håper jeg klarer å fylle opp rugedagene også, de går jo alltid så syyykt sakte!!!!

Hva betyr ikke målbar anti-TPO? Mener du at det er noe hos deg som ikke kan måles, eller er det noe som kan måles som ikke har utslag hos deg? Heter prøven anti-TPO? Lurer på om jeg har tatt den... Jeg har også veldig mye autoimmun sykdom i næreste familie. Det er noe slikt som du skisserer jeg også kunne tenke meg å gjøre, men vet ikke om jeg tør uten at jeg har fått avklart at det er greit med legen som har skrevet det ut. Jeg er i hvert fall overbevist om at for min del er 10 mg for lite etter innsett siden jeg mister selv om jeg tar det.

Hvor lenge er det greit å ta 20 mg? Jeg ser jo i utenlandske studier/tråder på forum at de tar det lenge. Da er det snakk om prednison og ikke prednisolon, da, så mulig at det blir forskjellig?

Er det Porsgrunn som har skrevet ut prednisolon til deg og bestemt at du skal starte med 10 mg første sprøytedag? Hva slags opp-/nedtrapping har de tenkt at du skal ha?

Jeg vet ikke egentlig hvorfor jeg skal ta det fra sprøytedag 1. Vet jo at det er for å dempe immunforsvaret så det ikke skal angripe embryoet, og har bare tenkt at det tar en stund før immunforsvaret er tilstrekkelig dempet. Holder det å ta det fra noen dager før innsett, så er jo ingenting bedre enn det.

Anti-TPO heter prøven, tror alle med IVF tar den, det er ifm stoffskifte. Min er ikke målbar, for den er over 600, så står bare >600.

Prednison og prednisolon er nøyaktig det samme. Er jo de som tar mye mer enn 20 og 40mg, men da blir det også mye bivirkninger som økt vekt, ødemer, lavere immunforsvar og måneansikt.
Hatt pasienter som har stått ukesvis på både 40, 60 og 80mg. Men det er helt andre diagnoser.

Det er porsgrunn som har bestemt at jeg skal ha Prednisolon. Får ingen opptrappingsplan av de(starter rett på 10mg), og har ikke kommet så langt at jeg har kunnet trappe ned. Ved negativ test så stopper jeg bare å ta de, det er helt ufarlig.

Trodde du skrev syklusdag 1, jeg tar også fra sprøytedag 1. Det er vel også med på å minske faren for overstimilering.

I mine private forsøk begynte jeg med prednisolon på første sprøytedag, men vet ikke om det er nødvendig å begynne så tidlig.

Det var det jeg gjorde på Hausken og. Har bare forsøkt en gang. Jeg ble så stresset av det så derfor jeg tenkte å vente lengst mulig. Jeg begynte først på 20 mg per dag, men siden jeg reagerte sånn så mente de at jeg heller skulle gå på en lavere dose.

Anti-TPO heter prøven, tror alle med IVF tar den, det er ifm stoffskifte. Min er ikke målbar, for den er over 600, så står bare >600.

Prednison og prednisolon er nøyaktig det samme. Er jo de som tar mye mer enn 20 og 40mg, men da blir det også mye bivirkninger som økt vekt, ødemer, lavere immunforsvar og måneansikt.
Hatt pasienter som har stått ukesvis på både 40, 60 og 80mg. Men det er helt andre diagnoser.

Det er porsgrunn som har bestemt at jeg skal ha Prednisolon. Får ingen opptrappingsplan av de(starter rett på 10mg), og har ikke kommet så langt at jeg har kunnet trappe ned. Ved negativ test så stopper jeg bare å ta de, det er helt ufarlig.

Trodde du skrev syklusdag 1, jeg tar også fra sprøytedag 1. Det er vel også med på å minske faren for overstimilering.

Ok, stoffskifteprøver har jeg tatt, så da har jeg sikkert tatt anti-TPO. Jeg husker ikke om jeg skrev syklusdag 1 eller sprøytedag 1, men jeg har alltid startet med sprøyter på syklusdag 1, så for meg har det vært samme dag. :-)

Det var det jeg gjorde på Hausken og. Har bare forsøkt en gang. Jeg ble så stresset av det så derfor jeg tenkte å vente lengst mulig. Jeg begynte først på 20 mg per dag, men siden jeg reagerte sånn så mente de at jeg heller skulle gå på en lavere dose.

Jeg blir også litt oppgiret av prednisolon og det blir vanskelig å sove og slikt. Merker det godt på 20 mg, mens 10 mg synes jeg går mye bedre.

Mener å huske at du skulle ned til 10 mg ved innsett akkurat slik som meg? Så de mener at under 20 mg før innsett er poengløst? Begynte du på sprøytedag 1? På hvilket grunnlag skulle du ta prednisolon?
Ja etter innsett :) ja virket som det var det denne legen mente! Det er nok forskjellig :) for jeg spørte om kunne gå på lavere dose pga jeg var redd for bivirkninger, men da sa han da var det ikke vits, og at jeg ikke trengte å ta de. For man måtte visst opp i høy dose først. Men tror alle gir forskjellig svar.. virker isåfall sånn! Jeg begynte på prednisonol 1 sprøytedag. Han gir det pga jeg har hatt 10 innsett og kun blitt gravid 1 gång men mistet. Men mistet også med eksen..

Hvordan reagerte du på prednisonol ? Jeg blir så utrolig sliten, trøtt men urolig og svimmel...

Noen som har erfaring med babyplan graviditetstester? Åpnet en i går for å se på en, så utrolig liten den var! Skjønner mange har problmer med å se om det er strek eller ikke på de ja skal man bare bruke den slik den er eller må noe tas av på den?

Hei,

Dette er første IVF-forsøk. Ingen barn fra før. Startet på nesespray (synarela) 8.januar, vet ikke helt hvor lenge jeg skal gå på den, men begynner mest sannsynlig på sprøytene denne uken. Og nedtrapping av sprayen. Planlagt uttak i uke 7.

Noen som har erfaring med babyplan graviditetstester? Åpnet en i går for å se på en, så utrolig liten den var! Skjønner mange har problmer med å se om det er strek eller ikke på de ja skal man bare bruke den slik den er eller må noe tas av på den?

Jeg har brukt de. De er små, men jeg synes de fungerte fint. Ikke ta av noe, brukes som de er. Lykke til[emoji256]

Jeg går på kort protokoll og startet med Orgalutran i går. Noen som vet hvor lenge det er normalt å bruke de før eventuelt uttak?

Jeg går på kort protokoll og startet med Orgalutran i går. Noen som vet hvor lenge det er normalt å bruke de før eventuelt uttak?

Jeg skal gå på de i 7 dager, og uttak to dager etter siste er satt[emoji5]

Hei,

Dette er første IVF-forsøk. Ingen barn fra før. Startet på nesespray (synarela) 8.januar, vet ikke helt hvor lenge jeg skal gå på den, men begynner mest sannsynlig på sprøytene denne uken. Og nedtrapping av sprayen. Planlagt uttak i uke 7.

Velkommen hit[emoji5] masse lykke til!!! Legger deg på lista når jeg kommer hjem i ettermiddag[emoji5]

Vært på kontroll, ser bra ut både med egg og slimhinna!! Uttak på fredag og innsett på mandag![emoji5]

Last edited:
Back
Topp