FEBRUAR 2018

Vedlegg

• Screenshot_20180129-163652.png
    Screenshot_20180129-163652.png
    122,8 KB · Visninger: 52
Jeg går på kort protokoll og startet med Orgalutran i går. Noen som vet hvor lenge det er normalt å bruke de før eventuelt uttak?

Jeg har bare gått på det en gang tidligere. Begynte da på syklusdag 5 og brukte det frem til dag 13.

14/15 var det idag, fint fordelt på begge eggstokkene![emoji5] noen kan jo falle bort! Vil egentlig ikke ha så mange, kvalitet fremfor kvantitet![emoji5] men om det er mange med god kvalitet så er jo det gull det[emoji7]

Så utrolig bra med så mange egg[emoji1319][emoji3]

Takk[emoji175] Fikk du noen bivirkninger? Synes den er så vond. Hovner opp og får blåmerker av den..
Jeg ble anbefalt å stikke to ganger med den, en på hver side, siden det er så mye i den :p

Har dere fått beskjed om å ikke ha sex under sprøyteperioden?? Jeg leste en gang at det kan gjør at en får eggløsning ? Redd for at det som skjedde hos meg for 1 år siden da det ble avbrutt.. var så dum å hadde sex nå på lørdag, hadde tatt sprøyter i 4 dager da.....

Hva regner dere som første blødningsdag? Spotta igår, idag er det «utvanna» blod på papiret ved første tørk, tror jeg regner dagen med mørkt og «koagler» (Sorry, tmi) som første blødningsdag?:rolleyes:

Har dere fått beskjed om å ikke ha sex under sprøyteperioden?? Jeg leste en gang at det kan gjør at en får eggløsning ? Redd for at det som skjedde hos meg for 1 år siden da det ble avbrutt.. var så dum å hadde sex nå på lørdag, hadde tatt sprøyter i 4 dager da.....

På st.olavs sier de ikke noe om det! I infoskrivet står det at man skal leve som normalt[emoji5] Men veit andre klinikker sier man ikke skal! Hadde sex igår på sprøytedag 8, og det var ømt og ubehagelig! Så nå blir det ikke mer her[emoji12]

Hva regner dere som første blødningsdag? Spotta igår, idag er det «utvanna» blod på papiret ved første tørk, tror jeg regner dagen med mørkt og «koagler» (Sorry, tmi) som første blødningsdag?:rolleyes:

Jeg fikk beskjed om at det er første dag med ordentlig mens. Altså ikke dagen du spotter...

Hei,

Dette er første IVF-forsøk. Ingen barn fra før. Startet på nesespray (synarela) 8.januar, vet ikke helt hvor lenge jeg skal gå på den, men begynner mest sannsynlig på sprøytene denne uken. Og nedtrapping av sprayen. Planlagt uttak i uke 7.

Lagt deg på lista[emoji5] hvor hører du til?[emoji5]

Takk[emoji175] Fikk du noen bivirkninger? Synes den er så vond. Hovner opp og får blåmerker av den..

Føler meg bare litt slapp og har hodepine som kommer nå og da. Men det kan like så godt være hormonene. Ikke lett å si alltid hvordan man reagerer på ting, men synes jeg har mye mindre bivirkninger med kort protokoll enn med lang.

De sier bare at man ikke skal ha sex etter man har satt eggløsnigssprøyta og 8-9 dager etter det.

Føler meg bare litt slapp og har hodepine som kommer nå og da. Men det kan like så godt være hormonene. Ikke lett å si alltid hvordan man reagerer på ting, men synes jeg har mye mindre bivirkninger med kort protokoll enn med lang.

Ja, foretrekker jo dette...

Jeg spurte eksplisitt om dette da vi var på forsamtale i Porsgrunn, og fikk da beskjed om å avstå fra sex fra sprøytestart. Ser at det også står i papirene vi har fått. Jeg klarer ikke helt å se at det skal ha så mye å si, men vi har forholdt oss til det.

Dårris, B2, FER nr 7, progynova fra CD1 (ca 15.02), lutinus etter UL en gang, fragmin fra innsett. Er i Porsgrunn.

Kaaaan jo hende innsett blir i begynnelsen av mars da, men da får jeg bytte evt :)

Back
Topp