FEBRUAR 2018

Håper det[emoji173]️

Når er ikm på deg, slik at du får starta på?[emoji5]

Jeg er ikke sikker, hvis det er som sist mnd er det ikke før på søndag, men vet ikke hvilken dag jeg hadde el nå, så jeg bare håper den kommer mellom den 1-4. Feb:)

Nå har jeg tatt sprøyter i 5 dager ( 6 ikveld ) og da jeg våknet idag hadde jeg litt menssmerter, når er det mest murringer. Er det normalt ? Synes det var alt for tidlig å kjenne på det. Pleier å kjenne det 2-3 dager før egguttak. Skal ikke på ultralyd før på fredag :)

Nå har jeg tatt sprøyter i 5 dager ( 6 ikveld ) og da jeg våknet idag hadde jeg litt menssmerter, når er det mest murringer. Er det normalt ? Synes det var alt for tidlig å kjenne på det. Pleier å kjenne det 2-3 dager før egguttak. Skal ikke på ultralyd før på fredag :)

Helt normalt[emoji5] bare et tegn på at eggene vokser[emoji5]

Jeg går på kort protokoll og startet med Orgalutran i går. Noen som vet hvor lenge det er normalt å bruke de før eventuelt uttak?

Jeg har brukt orgalutran i fem dager, hvis jeg ikke husker feil. Har hatt 10 og 11 dager med hormonsprøyter, mener jeg å huske.

Vært på kontroll, ser bra ut både med egg og slimhinna!! Uttak på fredag og innsett på mandag![emoji5]

Så utrolig flott! Ser det ut til å bli mange egg ut? Deilig å ha et tidspunkt å forholde seg til. :-)

Jeg har også pleid å kjenne det på den tiden. Første gang ble jeg bekymret og ringte og snakket med sykepleieren som beroliget meg med at det var helt greit. Andre gangen var kontrollen først satt opp til sprøytedag 10 som var en mandag, så da fikk jeg framskyndet det til dag 7 som var fredagen. Alt så helt fint ut på den fredagen og kontroll mandag hadde vært tilstrekkelig, for jeg ble bedt om å ta eggløsningssprøyta etter den kontrollen, altså mandag kveld.

Jeg er ikke sikker, hvis det er som sist mnd er det ikke før på søndag, men vet ikke hvilken dag jeg hadde el nå, så jeg bare håper den kommer mellom den 1-4. Feb:)

Spennende altså[emoji7][emoji7][emoji7]

Så utrolig flott! Ser det ut til å bli mange egg ut? Deilig å ha et tidspunkt å forholde seg til. :-)

14/15 var det idag, fint fordelt på begge eggstokkene![emoji5] noen kan jo falle bort! Vil egentlig ikke ha så mange, kvalitet fremfor kvantitet![emoji5] men om det er mange med god kvalitet så er jo det gull det[emoji7]

Jeg er så spent at jeg omtrent ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Tror ikke at jeg har vært like spent ved de forrige forsøkene. Det skyldes kanskje at sprayingen trekker forsøket så ut i tid og at jeg har begynt å tenke på det mye tidligere nå enn jeg har gjort ved kort protokoll? Eller kanskje at jeg er så skråsikker på at det skal gå bra denne gangen? (Det må jo bare være vår tur nå...)

Bivirkningene av sprayen tar omtrent knekken på meg, så jeg håper virkelig at jeg får begynne med sprøytene rett etter kontrollen på torsdag. Er det slik at man blir seg selv igjen omtrent med en gang man starter med hormonsprøytene? Kan isåfall nesten ikke vente... Blir snart gal av hodepine, svimmelhet, kvalme, sykdomsfølelse i kroppen og total mangel på krefter. Kviser, fet og uren hud og hetetokter skal jeg nok derimot overleve. Hvor lang tid tar det forresten før huden normaliseres igjen? Føler meg ikke helt vel akkurat nå... Er det forresten vanlig å få mye kraftigere og mer smertefull mens på Synarela? Har ikke hatt så kraftige menssmerter før, tror jeg. :-(

14/15 var det idag, fint fordelt på begge eggstokkene![emoji5] noen kan jo falle bort! Vil egentlig ikke ha så mange, kvalitet fremfor kvantitet![emoji5] men om det er mange med god kvalitet så er jo det gull det[emoji7]

Så godt at det var så mange! Enig i kvalitet framfor kvantitet, men samtidig så må man jo ha et minimumsantall for å tåle at noen ikke blir befruktet og noen faller fra underveis. Skulle ønske at jeg også fikk like mange!

Jeg har også pleid å kjenne det på den tiden. Første gang ble jeg bekymret og ringte og snakket med sykepleieren som beroliget meg med at det var helt greit. Andre gangen var kontrollen først satt opp til sprøytedag 10 som var en mandag, så da fikk jeg framskyndet det til dag 7 som var fredagen. Alt så helt fint ut på den fredagen og kontroll mandag hadde vært tilstrekkelig, for jeg ble bedt om å ta eggløsningssprøyta etter den kontrollen, altså mandag kveld.
Kanskje jeg skal ringe imorgen da visst det blir 《verre》 og spør om ultralyd litt tidligere ? Har ikke brukt så høy dose før..

Kanskje jeg skal ringe imorgen da visst det blir 《verre》 og spør om ultralyd litt tidligere ? Har ikke brukt så høy dose før..

Det skader jo ikke å ringe. Hvis det er veldig ubehagelig eller du er bekymret, ville jeg absolutt ha ringt. Da jeg kom på den timen jeg fikk tidligere enn egentlig oppsatt, sa legen at det var fint at jeg hadde ringt. :-)

Jeg blir også litt oppgiret av prednisolon og det blir vanskelig å sove og slikt. Merker det godt på 20 mg, mens 10 mg synes jeg går mye bedre.

Jeg var nede på 5mg og selv da ble jeg ganske stressa, men får håpe det hjelper for det[emoji4]

Back
Topp