FEBRUAR 2018

Tidlig ul imorgen, føler liksom at jeg går og venter på «dommen». :-( Forbereder meg mentalt på at det ikke er hjerteslag og riktig størrelse og at jeg må inn til ny ul om en uke, og så starter jo påsken, så jeg går og frykter at jeg ikke skal få noen avklaring på noe som helst før etter påske, når jeg er 8+4. Innimellom tror jeg at det kan gå bra også, at vi får se hjerteaktivitet, men redselen for ny MA er så stor i og med at jeg har hatt mer symptomer enn nå de gangene det har gått galt. :-( Tror i hvert fall ikke at det kan være to der inne når jeg har så lite symptomer.

Rart at jeg er 6+0 imorgen og hvis alt er bra, kun har noen dager igjen til neste milepæl som er 6+3. Det var da utviklingen hadde stoppet da jeg hadde MA, så kommer jeg forbi det, skal jeg prøve å slappe av litt mer siden det er det seneste det har gått galt.

Masse lykke til i morgen[emoji173]️ Bare tro på at alt kan gå bra!

Takk for at du husker på meg:Heartred fikk ikke ny ultralyd:( fikk bare beskjed om å slappe av og vente på blodprøve svar imårra:( ingen ledig time på Volvat heller:(

Ingen andre klinikker i nærheten som tilbyr ul da? :/ hadde jo vært mye bedre å bare få sett hva som skjer på ul så slipper man å gå å lure! Stakkars deg[emoji173]️[emoji853]

Blødde bare litt brunt i fra rundt 21 tiden i går til i dag tidlig, men nå har det startet igjen med mere mørkt blod.. Er så forvirret og sliten nå, skjønner ingenting.. Føler at det bare er progynovaen som hindrer SAen til å komme igang skikkelig..lyst til å kaste medisinene.. Han jeg tok ul hos, hadde skrevet til legen at embryoet var litt mindre enn det skulle være. Om dette bare kunne stoppet:(:Heartred
Skjønner godt fortvilelsen og panikken din.
Har du progesteronstøtte enda?
Slimhinnene er mer blodfylte som gravid og også mer skjøre i tillegg kan progesteron-tilskudd irritere slimhinnene. Også kommer dette med at noen har hormonell blødninger gjennom et svangerskap uten at det kan forklares. håper de på neste UL kan finne ut hvor blødningen kommer fra og om livmormunnen/halsen er lukket. Hvis blødningen kommer utenifra er det liksom tryggere.

Jeg er nå 13+3 utifra EL. Hadde første UL ved 6+0 og hadde nr fem ved 12+3. Tre forskjellige personer som har utført UL.
På første UL ble babyen målt til å være to dager mindre enn jeg var på vei. Det har endret seg underveis og på siste UL var det ønske om å flytte termin fire-fem dager frem fordi babyen var så mye større enn svangerskapslengden.

Blødningen i går også stoppet opp ganske raskt, å jeg skjønner ingenting.

Forløp- på mandag var det litt brune lutinusrester på kvelden.
Tirsdag var det en dråpe eller to lyst blod i 19 tiden på kvelden. Slutta like kjapt som det kom.
I går kveld, onsdag, så begynte jeg å blø igjen ca i 19 tiden. Bitteitt mer en dagen før, men dette også ga seg raskt.
Hva skjer?
Spent på om det kommer igjen i kveld også :/ er jo skikkelig rart at det kommer til ca samme tid hver dag.
Skjønner ikke om det kan bety truende abort, om det bare blør fra skjeden, eller hva som skjer, men så lenge det kun kommer litt hver kveld, så kan jeg kanskje føle meg «trygg»?
Fortsatt ikke noe spes smerter. Det murrer jo litt i mage og rygg, spesielt på kveldene, men tror ikke det et sammenheng med blødningen!

Skal ta ny blodprøve i morgen, som jeg da sikkert får svar på mandag. Kan evt kanskje ringe sykehuset på lørdag å spørre(tar selve prøven på legekontoret), eller tror dere prøven blir liggende til mandag før de sjekker den?

Ingen andre klinikker i nærheten som tilbyr ul da? :/ hadde jo vært mye bedre å bare få sett hva som skjer på ul så slipper man å gå å lure! Stakkars deg[emoji173]️[emoji853]

Fikk ordna ny ul nå, i morgen tidlig.. Hjelper ikke stort i dag men tar den alikevel.. Skulle blodprøve svarene drøye til mandag slipper jeg hvertfall å vente i hele helgen på svar:Heartred

Tidlig ul imorgen, føler liksom at jeg går og venter på «dommen». :-( Forbereder meg mentalt på at det ikke er hjerteslag og riktig størrelse og at jeg må inn til ny ul om en uke, og så starter jo påsken, så jeg går og frykter at jeg ikke skal få noen avklaring på noe som helst før etter påske, når jeg er 8+4. Innimellom tror jeg at det kan gå bra også, at vi får se hjerteaktivitet, men redselen for ny MA er så stor i og med at jeg har hatt mer symptomer enn nå de gangene det har gått galt. :-( Tror i hvert fall ikke at det kan være to der inne når jeg har så lite symptomer.

Rart at jeg er 6+0 imorgen og hvis alt er bra, kun har noen dager igjen til neste milepæl som er 6+3. Det var da utviklingen hadde stoppet da jeg hadde MA, så kommer jeg forbi det, skal jeg prøve å slappe av litt mer siden det er det seneste det har gått galt.

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i hva du skriver!! Er helt umenneskelig å gå å vente på TUL! Jeg syntes det var verre enn å vente på både uttak og innsett!! Så jeg forberedte meg også på at det ikke var noe liv der, og endte jo med at det ble en super opplevelse! Selvom jeg gråt fra jeg kom inn i rommet, og brøt ut i krampegråt når han viste oss hjerte som slo[emoji173]️[emoji173]️

Takk for at du husker på meg:Heartred fikk ikke ny ultralyd:( fikk bare beskjed om å slappe av og vente på blodprøve svar imårra:( ingen ledig time på Volvat heller:(

Uff, så forferdelig å ikke vite[emoji20][emoji20] sender deg mange gode tanker og masse babystøv[emoji8][emoji8]

Fikk ordna ny ul nå, i morgen tidlig.. Hjelper ikke stort i dag men tar den alikevel.. Skulle blodprøve svarene drøye til mandag slipper jeg hvertfall å vente i hele helgen på svar:Heartred
Lykke til!

Skjønner godt fortvilelsen og panikken din.
Har du progesteronstøtte enda?
Slimhinnene er mer blodfylte som gravid og også mer skjøre i tillegg kan progesteron-tilskudd irritere slimhinnene. Også kommer dette med at noen har hormonell blødninger gjennom et svangerskap uten at det kan forklares. håper de på neste UL kan finne ut hvor blødningen kommer fra og om livmormunnen/halsen er lukket. Hvis blødningen kommer utenifra er det liksom tryggere.

Jeg er nå 13+3 utifra EL. Hadde første UL ved 6+0 og hadde nr fem ved 12+3. Tre forskjellige personer som har utført UL.
På første UL ble babyen målt til å være to dager mindre enn jeg var på vei. Det har endret seg underveis og på siste UL var det ønske om å flytte termin fire-fem dager frem fordi babyen var så mye større enn svangerskapslengden.

Ja skal gå på den til uke 9..
Sant det, men synes det er så rart jeg har smerter som kommer å går hvis det bare er cyclogesten.. Men blødningene kommer og går de også, så skjønner ikke stort..
Så bra at babyen din vokser seg stor og at alt er bra! Kan ikke bli bedre enn det:Heartred

Blødde bare litt brunt i fra rundt 21 tiden i går til i dag tidlig, men nå har det startet igjen med mere mørkt blod.. Er så forvirret og sliten nå, skjønner ingenting.. Føler at det bare er progynovaen som hindrer SAen til å komme igang skikkelig..lyst til å kaste medisinene.. Han jeg tok ul hos, hadde skrevet til legen at embryoet var litt mindre enn det skulle være. Om dette bare kunne stoppet:(:Heartred
Jeg vet jeg støtt og stadig minner alle "blødere" på at det er helt normalt å blø. Men jeg håper virkelig jeg kan betrygge deg med at jeg har AKKURAT samme erfaringen. Bare med mye mer blod. Blødde av og på med friskt blod og brunt blod. Itillegg fikk jeg også beskjed om at embryoet var 2 dager for lite. Alle privatklinikker advarte meg og sa jeg kom til å miste. Mens riksen sa at dette opplevde de ukentlig og at man overhodet ikke kan måle størrelsen så tidlig. Jeg gikk frem til uke 8 og blødde + hadde dommen fra privatklinikkene om at jeg ville miste på grunn av de 2 mm som manglet på veksten. Ultralyd i uke 9 viste en dansende liten baby i riktig størrelse. Og siden har jeg ikke blødd. Så at min og din historie er ganske lik håper jeg at gjør deg litt roligere. Jeg er 12 uker i dag og ny UL hos spesialist om 1 uke for å finne ut av kjønnet og at alt er bra med lille ❤️ Nå som jeg selv har vært åpen om at starten av svangerskapet var vanskelig på grunn av blødninger, så sier omtrent alle jeg møter på at de også har blødd en eller annen gang i svangerskapet. Itilegg tror jeg risikoen for blødninger er mye større ved ivf på grunn av alle hormoner, medisiner og ikke minst et uttak som gjør at man blør innvendig! :)

Så bra!!

Jeg vet jeg støtt og stadig minner alle "blødere" på at det er helt normalt å blø. Men jeg håper virkelig jeg kan betrygge deg med at jeg har AKKURAT samme erfaringen. Bare med mye mer blod. Blødde av og på med friskt blod og brunt blod. Itillegg fikk jeg også beskjed om at embryoet var 2 dager for lite. Alle privatklinikker advarte meg og sa jeg kom til å miste. Mens riksen sa at dette opplevde de ukentlig og at man overhodet ikke kan måle størrelsen så tidlig. Jeg gikk frem til uke 8 og blødde + hadde dommen fra privatklinikkene om at jeg ville miste på grunn av de 2 mm som manglet på veksten. Ultralyd i uke 9 viste en dansende liten baby i riktig størrelse. Og siden har jeg ikke blødd. Så at min og din historie er ganske lik håper jeg at gjør deg litt roligere. Jeg er 12 uker i dag og ny UL hos spesialist om 1 uke for å finne ut av kjønnet og at alt er bra med lille ❤️ Nå som jeg selv har vært åpen om at starten av svangerskapet var vanskelig på grunn av blødninger, så sier omtrent alle jeg møter på at de også har blødd en eller annen gang i svangerskapet. Itilegg tror jeg risikoen for blødninger er mye større ved ivf på grunn av alle hormoner, medisiner og ikke minst et uttak som gjør at man blør innvendig! :)

Det beroliger meg litt at alt har gått så fint med deg! Det gir håp! Hadde du noen smerter ved blødningene? Det som gjør meg ekstra bekymret... Forferdelig at du fikk slike beskjeder fra legene! Godt at dem ble motbevist!

I følge St Olavs og menstruasjon sin regning er jeg 5+6 i dag, fra innsett dag, og da er str riktig, men ut i fra min beregning, fra befruktning dag, da er den for liten. Er 6+3 hvis jeg skal gå ut i fra befruktning dag..Embryo ble målt til 2mm.. Skal til samme sted på ul i morgen, har vel ikke vokst så mye på 2 dager, men vanskelig å vite hvor langt jeg er med så mange forskjellige meninger. Masse lykke til videre med den lille i magen:Heartred

Det beroliger meg litt at alt har gått så fint med deg! Det gir håp! Hadde du noen smerter ved blødningene? Det som gjør meg ekstra bekymret... Forferdelig at du fikk slike beskjeder fra legene! Godt at dem ble motbevist!

I følge St Olavs og menstruasjon sin regning er jeg 5+6 i dag, fra innsett dag, og da er str riktig, men ut i fra min beregning, fra befruktning dag, da er den for liten. Er 6+3 hvis jeg skal gå ut i fra befruktning dag..Embryo ble målt til 2mm.. Skal til samme sted på ul i morgen, har vel ikke vokst så mye på 2 dager, men vanskelig å vite hvor langt jeg er med så mange forskjellige meninger. Masse lykke til videre med den lille i magen:Heartred
Jeg hadde skikkelig smerter noen dager rundt uke 5. Menssmerter. Så var 100% sikker på at det var en SA og tok masse Paracet mot smertene. Men smertene gikk over etterhvert. Er jo livmoren som jobber for å få ut blodet. :) Og det kjenner man jo :)

Tror du skal stole på St Olavs sin utregning altså :)

Skjønner deg så godt! Det er så vondt å gå slik og vente uten å kunne gjøre noe fra eller til. Ikke stopp med medisinene, det kan jo godt hende at alt er bra på ultralyd og at blødningen kommer fra et annet sted enn inni livmoren. Mange blør under svangerskapet og det går likevel bra. Jeg tror at målefeil/unøyaktigheter er ganske vanlig når embryoet er så lite, så jeg tror ikke at du skal tenke for mye på akkurat størrelsen, for avviket var jo bare på noen få dager.

Hold på den følelsen der hvor du kjenner at det går bra! [emoji173]️
Prøv så godt du kan å slapp av.

Masse lykkeønskninger og klemmer fra meg!

Tusen takk! :-) Ja, jeg prøver å holde på godfølelsen når den dukker opp, men plutselig tar panikken meg, for jeg har jo altfor lite symptomer, føler jeg. Skummelt å tenke på at jeg hadde mye mer kvalme og ømme pupper de gangene det har gått galt... Føler at tiden står stille, nå må bare morgendagen komme og så må jeg få det avklart...

Lykke til imorgen.
Håper alt står bra til i magehulen.
Husk at det faktisk er helt normalt å ikke ha noe særlig med symptomer. Jeg vet man kan stusse når man er på forum og det virker som alle kjenner "alt", men det er virkelig normalt å ikke kjenne noe enda.
Dersom UL imorgen ikke er helt som den skal så prøv å få time om en uke eller i hverdagene i påsken sånn at du slipper gå unødvendig lenge og være redd.

Takk, ja jeg håper intenst jeg også!

Jeg ser jo at noen ikke har noen symptomer i det hele tatt så tidlig i svangerskapet, men det som er så ubehagelig, er at jeg har hatt mer symptomer enn nå de gangene jeg har mistet... Kan jo håpe at det er et godt tegn at det er annerledes denne gangen, men det hadde føltes tryggere hvis annerledesheten besto i mer symptomer og ikke mindre. Og så er det så veldig ubehagelig å tenke på at jeg hadde mer symptomer for en uke siden enn jeg har nå, det er så MA-aktig. Samtidig bør jeg bli litt beroliget av at hcg stiger. Jeg har ikke tatt blodprøver, men jeg har testet hver dag med de trege one stepstrimlene helt siden babyplantestene fikk like sterke streker. One step har hele tiden økt i styrke, og idag var strekene på den også like sterke. Da er det ingen vits i å teste mer, og det passer jo på en måte bra også, siden jeg har tul imorgen.

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å få time om en uke hvis ikke alt er perfekt på ultralyden imorgen. Det vil si, jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for å få time om en uke selv om det ser bra ut også, for da jeg hadde MA stoppet utviklingen 6+3, og da vil jeg veldig gjerne ha en ultralyd like etter dette tidspunktet for å se at det ikke har stoppet opp denne gangen også. Hvis ikke sykehuset gir meg ultralyd, tror jeg nok at det blir en ultralyd privat fredag om en uke eller eventuelt tidlig i påsken for jeg orker ikke belastningen med å gå uten å vite hvordan det går i to-tre uker. Mener jeg har lest et eller annet sted om habituell abort og "behandling" med TLC at retningslinjene er at pasienten skal få så mange ultralyder hun føler behov for. Det hadde vært fint å ha dette skriftlig, men jeg klarer ikke å finne det igjen. Har du sett noe til noen slike retningslinjer noe sted?

Back
Topp