FEBRUAR 2018

Bittelitt blod igjen nå. Kanskje en dråpe. Akkurat på samme tidspunkt som i går kveld. Litt rart at det kommer til omtrent nøyaktig samme klokkeslett?

Var ikke så mye i går heller. Det bare ser værre ut en det er tror jeg :/ men jeg blir jo bekymra alikevel!

Hva kan evt legen sjekke om jeg ringer dem i kveld? Kan de feks se hvor blødningen kommer fra?

De kan vel se om blødningen kommer fra et sted i skjeden, antakelig. Da jeg blødde en gang, sa fastlegen etter gu at livmorhalsen var lukket, slik at det ikke kom innenfra livmoren, men det viste seg å være feil. Jeg tror nok derfor at det trengs ultralyd eller en gynekolog for å få et sikkert svar, men vet ikke egentlig om de kan gi deg sikkert svar de heller. Veldig kjedelig med blødning, da, men godt at det bare er bittelitt. Som du sier, det ser jo ut som mer enn det er når det blandes med progesteronrester osv. Håper at alt er bra på tross av litt blod!

Hei! [emoji173]️

Så koselig at du tenker på meg..

Jeg er ikke i god form. Fortatt innlagt på sykehuset, væsken har gått i lungene mine, og sliter med pusten.

Hadde en TUL 6+2 som legene var bekymret over, de så ingen plommesekk. Jeg er selvfølgelig redd for MA. :( Men hadde en ny TUL 6+6 hvor plommesekk var veldig tydelig, men de så ikke et tydelig fosterannlegg. HCG har doblet seg hele perioden jeg har vært innlagt, fram til nå. Nå stiger den bare med 2000 ca. hver dag..
Ny TUL på mandag, 7+6.

Er redd og ikke helt i god form. :(

Guri meg, så mye du må gjennom!!! Sender deg mange gode tanker og klemmer, og så krysser jeg alt som krysses kan for at de finner fosteranlegg på mandag[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Å nei, stakkars deg som har vært innlagt så lenge! Tapper du fortsatt lungene for væske hver dag? Så dumt at du i tillegg må gå rundt å være redd for MA. Du hadde virkelig fortjent å se et hjerte som banket så tidlig som det er mulig, med all den belastningen som du har vært gjennom og fortsatt gjennomgår. Hcg-dobling hele tiden hittil er jo kjempebra, og det er vel slik at det etter hvert slutter å doble seg annenhver dag, for det er vel kun i begynnelsen det gjør det? Håper veldig på at du får se et bankende hjerte og at alt er i orden på neste ultralyd!

Skjønner godt at du er både redd og bekymret. Har du fått noen indikasjoner på hvor lenge du må bli på sykehuset? Dette må være knalltøft for deg, så jeg håper at du blir tatt godt vare på både av mannen din og de sykehusansatte.

Krysser fingrene for deg og håper intenst på at du snart blir frisk og at neste ultralyd viser akkurat det som er forventet/ønsket!

De tapper buken stort sett hver dag nå, lungedren er så høyere risiko, så det har de ikke lagt inn enda. De ønsker at kroppen skal absorbere det selv..
Så foreløpig ikke.

Må være innlagt til minst over helgen. Får permisjon å får dratt hjem innimellom, hvis ikke hadde jeg gått på veggen.

Åh. Jeg håper så veldig at det har tatt tid for egget til å feste seg, at jeg er kortere på vei. At det er derfor det går så tregt.. Men HCG gjør meg urolig. Er vel for tidlig at det skal falle nå tror jeg.. Iallefall om jeg er kortere på vei.
Dessuten føler jeg at jeg mister gravid symptomene.
Uff.
Fått lest meg opp på MA iallefall..

Har heldigvis god støtte av mannen, han er sånn fantastisk realistisk men optimistisk. [emoji173]️

Guri meg, så mye du må gjennom!!! Sender deg mange gode tanker og klemmer, og så krysser jeg alt som krysses kan for at de finner fosteranlegg på mandag[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Tusen tusen takk! Jeg ble veldig glad for å se dine bilder i dag! Gratulerer så masse! [emoji173]️

Tusen tusen takk! Jeg ble veldig glad for å se dine bilder i dag! Gratulerer så masse! [emoji173]️

Tusen takk[emoji173]️[emoji173]️

Hei! [emoji173]️

Så koselig at du tenker på meg..

Jeg er ikke i god form. Fortatt innlagt på sykehuset, væsken har gått i lungene mine, og sliter med pusten.

Hadde en TUL 6+2 som legene var bekymret over, de så ingen plommesekk. Jeg er selvfølgelig redd for MA. :( Men hadde en ny TUL 6+6 hvor plommesekk var veldig tydelig, men de så ikke et tydelig fosterannlegg. HCG har doblet seg hele perioden jeg har vært innlagt, fram til nå. Nå stiger den bare med 2000 ca. hver dag..
Ny TUL på mandag, 7+6.

Er redd og ikke helt i god form. :(
Husk at doblingstiden er mye lenger når hcg-nivåene stiger. Håper neste UL er helt perfekt

Husk at doblingstiden er mye lenger når hcg-nivåene stiger. Håper neste UL er helt perfekt

Hei!

Hva betyr det..?

Det dobla seg fra 112 til 8000. Deretter har det bare økt med 2000, ikke dobla seg.. [emoji17]

Hei!

Hva betyr det..?

Det dobla seg fra 112 til 8000. Deretter har det bare økt med 2000, ikke dobla seg.. [emoji17]
I begynnelsen skal nivået doble seg iløpet av 31-72 timer med gjennomsnitt på to døgn.
Når nivået passerer 1200 eller 1900 (husker ikke akkurat nå) er doblingstiden 72-96 timer og når det kommer enda et stykke høyere er doblingstiden over 96 timer.
Så om det har steget fra 8000 til 10 000 på et par dager er det helt normalt. Etter hvert kommer vi til et punkt der hcg faller og så stagnerer også

De tapper buken stort sett hver dag nå, lungedren er så høyere risiko, så det har de ikke lagt inn enda. De ønsker at kroppen skal absorbere det selv..
Så foreløpig ikke.

Må være innlagt til minst over helgen. Får permisjon å får dratt hjem innimellom, hvis ikke hadde jeg gått på veggen.

Åh. Jeg håper så veldig at det har tatt tid for egget til å feste seg, at jeg er kortere på vei. At det er derfor det går så tregt.. Men HCG gjør meg urolig. Er vel for tidlig at det skal falle nå tror jeg.. Iallefall om jeg er kortere på vei.
Dessuten føler jeg at jeg mister gravid symptomene.
Uff.
Fått lest meg opp på MA iallefall..

Har heldigvis god støtte av mannen, han er sånn fantastisk realistisk men optimistisk. [emoji173]️

Godt at du får permisjon innimellom i hvert fall, det hjelper sikkert litt å få komme hjem og slappe av litt og være i vante omgivelser.

Får virkelig håpe at det ikke er MA, men bare en naturlig reduksjon i doblingstiden av hcg. MA er etter hva jeg har forstått, ganske sjelden, så får håpe at du ikke er så uheldig. Jeg er også bekymret fordi jeg føler at jeg mister gravidsymptomene, men etter å ha googlet og spurt meg litt for, ser jeg at ganske mange opplever at symptomene blir borte eller at de avtar før de kommer tilbake, så det trenger ikke nødvendigvis å være negativt etter hva jeg har skjønt. Selvfølgelig hadde det vært en lettelse om de bare økte og økte, men samtidig er de jo plagsomme, så hvis alt viser seg å være i orden, bør vi sikkert være glad til over at vi ikke er så plaget med svangerskapssymptomer. :-)

Så godt å høre at du har en så fin mann! I denne situasjonen trenger du virkelig at du har en som er der for deg. Nå krysser vi alt som kan krysses for at dette skal gå bra!

I begynnelsen skal nivået doble seg iløpet av 31-72 timer med gjennomsnitt på to døgn.
Når nivået passerer 1200 eller 1900 (husker ikke akkurat nå) er doblingstiden 72-96 timer og når det kommer enda et stykke høyere er doblingstiden over 96 timer.
Så om det har steget fra 8000 til 10 000 på et par dager er det helt normalt. Etter hvert kommer vi til et punkt der hcg faller og så stagnerer også

Herregud, mener du det? Nå ble jeg så glad jeg tårene spratt! Åh, for et følelsmessig vrak jeg er.
Tusen takk!!

Godt at du får permisjon innimellom i hvert fall, det hjelper sikkert litt å få komme hjem og slappe av litt og være i vante omgivelser.

Får virkelig håpe at det ikke er MA, men bare en naturlig reduksjon i doblingstiden av hcg. MA er etter hva jeg har forstått, ganske sjelden, så får håpe at du ikke er så uheldig. Jeg er også bekymret fordi jeg føler at jeg mister gravidsymptomene, men etter å ha googlet og spurt meg litt for, ser jeg at ganske mange opplever at symptomene blir borte eller at de avtar før de kommer tilbake, så det trenger ikke nødvendigvis å være negativt etter hva jeg har skjønt. Selvfølgelig hadde det vært en lettelse om de bare økte og økte, men samtidig er de jo plagsomme, så hvis alt viser seg å være i orden, bør vi sikkert være glad til over at vi ikke er så plaget med svangerskapssymptomer. :-)

Så godt å høre at du har en så fin mann! I denne situasjonen trenger du virkelig at du har en som er der for deg. Nå krysser vi alt som kan krysses for at dette skal gå bra!

Tusen takk! Det hjelper å høre at du også opplever at symptomene er litt fraværende. Og du har helt rett, vi bør sikkert være glade for at vi ikke er så plaget med symptomer.

Jeg er bekymret for om det ikke er MA, men at jeg ikke blør, så er det noe annet som gjør at det ikke utvikler seg som det skal. Sykehuset sier at om det ikke viser noe fosterannlegg så må jeg ta medisinsk abort, siden kroppen ikke kvitter seg med det med en SA..

Tusen takk! Det hjelper å høre at du også opplever at symptomene er litt fraværende. Og du har helt rett, vi bør sikkert være glade for at vi ikke er så plaget med symptomer.

Jeg er bekymret for om det ikke er MA, men at jeg ikke blør, så er det noe annet som gjør at det ikke utvikler seg som det skal. Sykehuset sier at om det ikke viser noe fosterannlegg så må jeg ta medisinsk abort, siden kroppen ikke kvitter seg med det med en SA..

Ja, vi bør nok være glade for at vi ikke henger over do med svangerskapskvalme halve dagen osv., men jammen er det skremmende også når man føler at man ikke kjenner så mye som man burde. Jeg tror ikke at det finnes noen "god løsning". Enten er man redd fordi man merker for lite til svangerskapet, eller så er man så dårlig at man er helt sikker på at alt er i orden og skulle ønske at man var bedre...

Synes det var lite følsomt av sykehuset å begynne å snakke om medisinsk abort så tidlig, så lenge det fortsatt er håp om at alt er i orden. Vi får virkelig håpe at de ser fosteranlegg på neste ultralyd og at du slipper å måtte ta medisinsk abort i tillegg til alt annet du har gått gjennom. Masse lykke til!

Tidlig ul imorgen, føler liksom at jeg går og venter på «dommen». :-( Forbereder meg mentalt på at det ikke er hjerteslag og riktig størrelse og at jeg må inn til ny ul om en uke, og så starter jo påsken, så jeg går og frykter at jeg ikke skal få noen avklaring på noe som helst før etter påske, når jeg er 8+4. Innimellom tror jeg at det kan gå bra også, at vi får se hjerteaktivitet, men redselen for ny MA er så stor i og med at jeg har hatt mer symptomer enn nå de gangene det har gått galt. :-( Tror i hvert fall ikke at det kan være to der inne når jeg har så lite symptomer.

Rart at jeg er 6+0 imorgen og hvis alt er bra, kun har noen dager igjen til neste milepæl som er 6+3. Det var da utviklingen hadde stoppet da jeg hadde MA, så kommer jeg forbi det, skal jeg prøve å slappe av litt mer siden det er det seneste det har gått galt.

Hvordan går det med deg? Vært på ultralyd? Hvis du ikke har hatt time enda, ønsker jeg deg masse lykke til og krysser fingrene for at alt er bra.

Takk for at du husker på meg:Heartred fikk ikke ny ultralyd:( fikk bare beskjed om å slappe av og vente på blodprøve svar imårra:( ingen ledig time på Volvat heller:(

Takk for at du husker på meg:Heartred fikk ikke ny ultralyd:( fikk bare beskjed om å slappe av og vente på blodprøve svar imårra:( ingen ledig time på Volvat heller:(

Å nei, så slitsomt for deg å måtte gå helt til imorgen uten å få vite noe mer. Føler virkelig med deg, for den ventetiden er fullstendig uutholdelig. Dumt at ikke Volvat hadde ledig time til deg, for da kunne du ha betalt deg ut av den fæle ventetiden. Blør du fortsatt eller har det stoppet? Krysser fingrene for god stigning på prøvene imorgen!

Å nei, så slitsomt for deg å måtte gå helt til imorgen uten å få vite noe mer. Føler virkelig med deg, for den ventetiden er fullstendig uutholdelig. Dumt at ikke Volvat hadde ledig time til deg, for da kunne du ha betalt deg ut av den fæle ventetiden. Blør du fortsatt eller har det stoppet? Krysser fingrene for god stigning på prøvene imorgen!

Blødde bare litt brunt i fra rundt 21 tiden i går til i dag tidlig, men nå har det startet igjen med mere mørkt blod.. Er så forvirret og sliten nå, skjønner ingenting.. Føler at det bare er progynovaen som hindrer SAen til å komme igang skikkelig..lyst til å kaste medisinene.. Han jeg tok ul hos, hadde skrevet til legen at embryoet var litt mindre enn det skulle være. Om dette bare kunne stoppet:(:Heartred

Tidlig ul imorgen, føler liksom at jeg går og venter på «dommen». :-( Forbereder meg mentalt på at det ikke er hjerteslag og riktig størrelse og at jeg må inn til ny ul om en uke, og så starter jo påsken, så jeg går og frykter at jeg ikke skal få noen avklaring på noe som helst før etter påske, når jeg er 8+4. Innimellom tror jeg at det kan gå bra også, at vi får se hjerteaktivitet, men redselen for ny MA er så stor i og med at jeg har hatt mer symptomer enn nå de gangene det har gått galt. :-( Tror i hvert fall ikke at det kan være to der inne når jeg har så lite symptomer.

Rart at jeg er 6+0 imorgen og hvis alt er bra, kun har noen dager igjen til neste milepæl som er 6+3. Det var da utviklingen hadde stoppet da jeg hadde MA, så kommer jeg forbi det, skal jeg prøve å slappe av litt mer siden det er det seneste det har gått galt.

Hold på den følelsen der hvor du kjenner at det går bra! [emoji173]️
Prøv så godt du kan å slapp av.

Masse lykkeønskninger og klemmer fra meg!

Jeg hadde et svangerskap uten fosteranlegg for snaut halvannet år siden. Gikk da fra 6 til 10 uker hvor vi ikke visste om det kunne gå bra. Diagnosen kunne ikke fastsettes før 8 uker ifølge britiske retningslinjer ihvertfall og jeg fant historier om damer som måtte til 10 uker før de fant levende foster i riktig størrelse.
Hvis de fremdeles bare finner tom fostersekk så vær sikker på at de har prøvd både utvendig og innvendig UL samt innvendig UL med proben som bakovervendt livmor. Husker ikke hvordan proben skal brukes da, men er ihvertfall annerledes enn "vanlig". Dersom man har bakovervendt livmor kan gestasjonssekken se tom ut og det virker som at man ser alt riktig, mens når de da snur på proben så får man frem den lille likevel.

håper du får en fin opplevelse på mandag!

Lykke til imorgen.
Håper alt står bra til i magehulen.
Husk at det faktisk er helt normalt å ikke ha noe særlig med symptomer. Jeg vet man kan stusse når man er på forum og det virker som alle kjenner "alt", men det er virkelig normalt å ikke kjenne noe enda.
Dersom UL imorgen ikke er helt som den skal så prøv å få time om en uke eller i hverdagene i påsken sånn at du slipper gå unødvendig lenge og være redd.

Back
Topp