FEBRUAR 2018

Blødningen i går også stoppet opp ganske raskt, å jeg skjønner ingenting.

Forløp- på mandag var det litt brune lutinusrester på kvelden.
Tirsdag var det en dråpe eller to lyst blod i 19 tiden på kvelden. Slutta like kjapt som det kom.
I går kveld, onsdag, så begynte jeg å blø igjen ca i 19 tiden. Bitteitt mer en dagen før, men dette også ga seg raskt.
Hva skjer?
Spent på om det kommer igjen i kveld også :/ er jo skikkelig rart at det kommer til ca samme tid hver dag.
Skjønner ikke om det kan bety truende abort, om det bare blør fra skjeden, eller hva som skjer, men så lenge det kun kommer litt hver kveld, så kan jeg kanskje føle meg «trygg»?
Fortsatt ikke noe spes smerter. Det murrer jo litt i mage og rygg, spesielt på kveldene, men tror ikke det et sammenheng med blødningen!

Skal ta ny blodprøve i morgen, som jeg da sikkert får svar på mandag. Kan evt kanskje ringe sykehuset på lørdag å spørre(tar selve prøven på legekontoret), eller tror dere prøven blir liggende til mandag før de sjekker den?

Jeg skjønner at du er bekymret, men med så lite blod tror jeg vel egentlig at det ikke er noen akutt fare, særlig siden du bruker Lutinus som har blødninger på bivirkningslisten. Blir godt for deg å få hcg-svar, forhåpentligvis er det kjempefine tall og du kan roe deg litt ned.

Fikk ordna ny ul nå, i morgen tidlig.. Hjelper ikke stort i dag men tar den alikevel.. Skulle blodprøve svarene drøye til mandag slipper jeg hvertfall å vente i hele helgen på svar:Heartred

Så bra! Høres lurt ut av deg å ta ultralyd. Håper at alt er bra og at den kan berolige deg. Masse lykke til!

Jeg skjønner at du er bekymret, men med så lite blod tror jeg vel egentlig at det ikke er noen akutt fare, særlig siden du bruker Lutinus som har blødninger på bivirkningslisten. Blir godt for deg å få hcg-svar, forhåpentligvis er det kjempefine tall og du kan roe deg litt ned.

Ja! Bare kjipt å sikkert måtte vente til mandag men. Kan jo være at det ikke kommer mere blod, men føler på meg at det gjør det[emoji85]

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i hva du skriver!! Er helt umenneskelig å gå å vente på TUL! Jeg syntes det var verre enn å vente på både uttak og innsett!! Så jeg forberedte meg også på at det ikke var noe liv der, og endte jo med at det ble en super opplevelse! Selvom jeg gråt fra jeg kom inn i rommet, og brøt ut i krampegråt når han viste oss hjerte som slo[emoji173]️[emoji173]️

Ja, helt enig, er verre enn å vente på både uttak og innsett. Uttaket er jo vondt og ventingen på om det blir innsett er jo nerverpirrende, men ved tul føles det som om det i enda større grad dreier seg om hvorvidt det blir et barn eller ikke, og i tillegg så har man jo alle gravidhormonene som lett setter tårene i gang. Jeg kjenner tårene presser på bare jeg tenker på det, så kommer sikkert til å grine imorgen jeg også, uansett resultat. Forestiller meg at jeg skal svime av eller kaste opp av nervøsitet, at jeg ikke skal klare å snakke fordi jeg griner så mye eller et eller annet vanvittig. Gruer meg så forferdelig mye og samtidig skal det bli så utrolig godt å få det overstått. Utrolig merkelig sammenblanding av følelser...

Jeg hadde skikkelig smerter noen dager rundt uke 5. Menssmerter. Så var 100% sikker på at det var en SA og tok masse Paracet mot smertene. Men smertene gikk over etterhvert. Er jo livmoren som jobber for å få ut blodet. :) Og det kjenner man jo :)

Tror du skal stole på St Olavs sin utregning altså :)

Tusen takk for hjelpende ord!:) nå slapper jeg av litt:) da satser jeg på den! :)

Takk, ja jeg håper intenst jeg også!

Jeg ser jo at noen ikke har noen symptomer i det hele tatt så tidlig i svangerskapet, men det som er så ubehagelig, er at jeg har hatt mer symptomer enn nå de gangene jeg har mistet... Kan jo håpe at det er et godt tegn at det er annerledes denne gangen, men det hadde føltes tryggere hvis annerledesheten besto i mer symptomer og ikke mindre. Og så er det så veldig ubehagelig å tenke på at jeg hadde mer symptomer for en uke siden enn jeg har nå, det er så MA-aktig. Samtidig bør jeg bli litt beroliget av at hcg stiger. Jeg har ikke tatt blodprøver, men jeg har testet hver dag med de trege one stepstrimlene helt siden babyplantestene fikk like sterke streker. One step har hele
Så bra! Høres lurt ut av deg å ta ultralyd. Håper at alt er bra og at den kan berolige deg. Masse lykke til!

Vil bare ønske deg masse lykke til i morgen:Heartred gleder meg til å høre hvordan det gikk! :Heartred

Vil bare ønske deg masse lykke til i morgen:Heartred gleder meg til å høre hvordan det gikk! :Heartred

Tusen takk! Masse lykke til til deg også! Når har du time? Du må oppdatere oss etterpå, da.

Er egentlig fra meg av bekymring nå og mannen min mente at vi nok ikke får se hjerteslag imorgen fordi det er for tidlig. :-( Hjalp jo ikke akkurat på bekymringene mine...

Tusen takk! Masse lykke til til deg også! Når har du time? Du må oppdatere oss etterpå, da.

Er egentlig fra meg av bekymring nå og mannen min mente at vi nok ikke får se hjerteslag imorgen fordi det er for tidlig. :-( Hjalp jo ikke akkurat på bekymringene mine...

Når jeg så hjerteslag så får nok garantert du se det også! Han er nok sikkert like redd som deg, så han forbereder seg sikkert på det og blir overrasket i stedet! :) ikke bekymre deg, er sikker på at du kommer med en gladmelding til oss her inne imorgen:) :Heartred
Tusen takk, det skal jeg:Heartred jeg har time 09:55, du da?

Tidlig ul imorgen, føler liksom at jeg går og venter på «dommen». :-( Forbereder meg mentalt på at det ikke er hjerteslag og riktig størrelse og at jeg må inn til ny ul om en uke, og så starter jo påsken, så jeg går og frykter at jeg ikke skal få noen avklaring på noe som helst før etter påske, når jeg er 8+4. Innimellom tror jeg at det kan gå bra også, at vi får se hjerteaktivitet, men redselen for ny MA er så stor i og med at jeg har hatt mer symptomer enn nå de gangene det har gått galt. :-( Tror i hvert fall ikke at det kan være to der inne når jeg har så lite symptomer.

Rart at jeg er 6+0 imorgen og hvis alt er bra, kun har noen dager igjen til neste milepæl som er 6+3. Det var da utviklingen hadde stoppet da jeg hadde MA, så kommer jeg forbi det, skal jeg prøve å slappe av litt mer siden det er det seneste det har gått galt.

Lykke til i morgen[emoji4]

Jeg hadde skikkelig smerter noen dager rundt uke 5. Menssmerter. Så var 100% sikker på at det var en SA og tok masse Paracet mot smertene. Men smertene gikk over etterhvert. Er jo livmoren som jobber for å få ut blodet. :) Og det kjenner man jo :)

Tror du skal stole på St Olavs sin utregning altså :)

Tenkte på en ting til.. Hvor mange dager med blødninger hadde du de gangene? Jeg er på 5.dag i dag:/

Når jeg så hjerteslag så får nok garantert du se det også! Han er nok sikkert like redd som deg, så han forbereder seg sikkert på det og blir overrasket i stedet! :) ikke bekymre deg, er sikker på at du kommer med en gladmelding til oss her inne imorgen:) :Heartred
Tusen takk, det skal jeg:Heartred jeg har time 09:55, du da?

Jeg har heldigvis time på morgenen jeg også. Takk og pris for at jeg ikke må vente helt til ettermiddagen. Jeg blir mer og mer sikker på at det har gått galt. :-( Er så redd at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har i tillegg idag funnet ut at jeg muligens har fått svangerskapsdiabetes eller diabetes, og det øker abortrisikoen i tillegg til at det ikke er spesielt morsomt å ha... :-( Er så utrolig redd!

Jeg har heldigvis time på morgenen jeg også. Takk og pris for at jeg ikke må vente helt til ettermiddagen. Jeg blir mer og mer sikker på at det har gått galt. :-( Er så redd at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har i tillegg idag funnet ut at jeg muligens har fått svangerskapsdiabetes eller diabetes, og det øker abortrisikoen i tillegg til at det ikke er spesielt morsomt å ha... :-( Er så utrolig redd!

Så bra! det beste er å ha time tidlig:)
Å så kjedelig da, hvordan fant du ut det? :/
Om du har det, så er det bare å passe godt på kosthold og ikke spise sukkerrik mat og drikke, tror nok det skal gå fint, da blir du sikkert fulgt opp på det på hver kontroll:)
Skjønner godt at du er redd etter alt dere har vært igjennom for å komme dit dere er i dag, men nå tyder ikke noe på at det er noe galt som du skrev, ingen blødning eller noe:) takk og lov for det! Så krysser alt jeg har at alt er tipp topp på ul din i morgen:Heartred

Så bra! det beste er å ha time tidlig:)
Å så kjedelig da, hvordan fant du ut det? :/
Om du har det, så er det bare å passe godt på kosthold og ikke spise sukkerrik mat og drikke, tror nok det skal gå fint, da blir du sikkert fulgt opp på det på hver kontroll:)
Skjønner godt at du er redd etter alt dere har vært igjennom for å komme dit dere er i dag, men nå tyder ikke noe på at det er noe galt som du skrev, ingen blødning eller noe:) takk og lov for det! Så krysser alt jeg har at alt er tipp topp på ul din i morgen:Heartred

Ja, time tidlig er absolutt best. De hadde egentlig ikke tid til meg, men presset meg inn likevel, så det blir nok ingen lang time, men det bryr jeg meg ikke om. Skal jo bare se om det er noe der i passende størrelse og med hjerteslag.

Jeg syntes det kjentes ut som at jeg hadde urinveisinfeksjon og leverte derfor urinprøve hos legen igår. Gravide får jo lett urinveisinfeksjon og trenger ikke en gang ha symptomer, så da jeg kjente litt, trodde jeg at det var det. Den slo ikke ut på uvi, men på ketoner, så da målte jeg blodsukker og det lå på 9.1 nesten to timer etter siste måltid. Var og tok fastende blodprøve idag tidlig og den var på 5,4 og skal ligge under 5,3. Ser på nettet at 5,3 og over, men lavere enn verdier for vanlig diabetes, er svangerskapsdiabetes. :-( Skal ta glukosebelastning også for å se hvordan kroppen håndterer sukker. Er vel det som skal til for å sette diagnosen. Jeg blir sikkert fulgt godt opp hvis jeg får diagnosen, men jeg frykter voldsomt at jeg allerede har mistet eller mister på grunn av det før jeg rekker oppfølging. Jeg spiser allerede et veldig diabetesvennlig kosthold uten sukker og med veldig lite raske karbohydrater, så har ikke mye å gå på i forhold til kostholdsregulering, dessverre.

Ingenting tyder forsåvidt på at noe er galt, men jeg føler meg ikke særlig gravid lenger, og det har alltid tidligere betydd at det har gått galt. Det bekymrer meg...

Masse lykke til i morgen, krysser alt jeg har for at du får se hjerteslag [emoji173] jeg har diabetes selv, og det er viktig å presisere at risikoen for spontanabort eller senskader på fosteret er relativt liten, så lenge du får god oppfølging i svangerskapet. Be fastlegen din om å henvise deg til oppfølging på sykehuset du skal føde på, så vil du få god og tett oppfølging der [emoji173]

Takk, ja jeg håper intenst jeg også!

Jeg ser jo at noen ikke har noen symptomer i det hele tatt så tidlig i svangerskapet, men det som er så ubehagelig, er at jeg har hatt mer symptomer enn nå de gangene jeg har mistet... Kan jo håpe at det er et godt tegn at det er annerledes denne gangen, men det hadde føltes tryggere hvis annerledesheten besto i mer symptomer og ikke mindre. Og så er det så veldig ubehagelig å tenke på at jeg hadde mer symptomer for en uke siden enn jeg har nå, det er så MA-aktig. Samtidig bør jeg bli litt beroliget av at hcg stiger. Jeg har ikke tatt blodprøver, men jeg har testet hver dag med de trege one stepstrimlene helt siden babyplantestene fikk like sterke streker. One step har hele tiden økt i styrke, og idag var strekene på den også like sterke. Da er det ingen vits i å teste mer, og det passer jo på en måte bra også, siden jeg har tul imorgen.

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å få time om en uke hvis ikke alt er perfekt på ultralyden imorgen. Det vil si, jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for å få time om en uke selv om det ser bra ut også, for da jeg hadde MA stoppet utviklingen 6+3, og da vil jeg veldig gjerne ha en ultralyd like etter dette tidspunktet for å se at det ikke har stoppet opp denne gangen også. Hvis ikke sykehuset gir meg ultralyd, tror jeg nok at det blir en ultralyd privat fredag om en uke eller eventuelt tidlig i påsken for jeg orker ikke belastningen med å gå uten å vite hvordan det går i to-tre uker. Mener jeg har lest et eller annet sted om habituell abort og "behandling" med TLC at retningslinjene er at pasienten skal få så mange ultralyder hun føler behov for. Det hadde vært fint å ha dette skriftlig, men jeg klarer ikke å finne det igjen. Har du sett noe til noen slike retningslinjer noe sted?
Mener jeg har lest det før, men har ikke klart finne det igjen som "skrevet i stein" liksom.
Det kommer liksom ikke fra fagpersoner det jeg har funnet.
i denne veilederen for gynekologi står det bare "støttende behandling" uten at det er utdypet http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor.../Habituell-abort---gjentatte-spontanaborter1/
Den er fra 2015 vel, mens denne fra 2004 sier man skal være liberal med UL til abortfaren er over... http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...ell-gynekologi-2004/kapitler/habituell-abort/

Ja, time tidlig er absolutt best. De hadde egentlig ikke tid til meg, men presset meg inn likevel, så det blir nok ingen lang time, men det bryr jeg meg ikke om. Skal jo bare se om det er noe der i passende størrelse og med hjerteslag.

Jeg syntes det kjentes ut som at jeg hadde urinveisinfeksjon og leverte derfor urinprøve hos legen igår. Gravide får jo lett urinveisinfeksjon og trenger ikke en gang ha symptomer, så da jeg kjente litt, trodde jeg at det var det. Den slo ikke ut på uvi, men på ketoner, så da målte jeg blodsukker og det lå på 9.1 nesten to timer etter siste måltid. Var og tok fastende blodprøve idag tidlig og den var på 5,4 og skal ligge under 5,3. Ser på nettet at 5,3 og over, men lavere enn verdier for vanlig diabetes, er svangerskapsdiabetes. :-( Skal ta glukosebelastning også for å se hvordan kroppen håndterer sukker. Er vel det som skal til for å sette diagnosen. Jeg blir sikkert fulgt godt opp hvis jeg får diagnosen, men jeg frykter voldsomt at jeg allerede har mistet eller mister på grunn av det før jeg rekker oppfølging. Jeg spiser allerede et veldig diabetesvennlig kosthold uten sukker og med veldig lite raske karbohydrater, så har ikke mye å gå på i forhold til kostholdsregulering, dessverre.

Ingenting tyder forsåvidt på at noe er galt, men jeg føler meg ikke særlig gravid lenger, og det har alltid tidligere betydd at det har gått galt. Det bekymrer meg...
Tror ikke jeg har hørt om noen som har fått det påvist SÅ tidlig.
Tok de langtidsblodsukker på deg?

Back
Topp