Masse lykke til i morgen, krysser alt jeg har for at du får se hjerteslag [emoji173] jeg har diabetes selv, og det er viktig å presisere at risikoen for spontanabort eller senskader på fosteret er relativt liten, så lenge du får god oppfølging i svangerskapet. Be fastlegen din om å henvise deg til oppfølging på sykehuset du skal føde på, så vil du få god og tett oppfølging der [emoji173]
Tusen takk! Litt beroligende å høre at risikoen for spontanabort eller senskader er liten, men samtidig har jeg mistet så mange ganger før og begynner nå å tenke på om hva om jeg hver gang har mistet fordi blodsukkeret har blitt for høyt... Er så bekymret! Har overhodet ikke lyst til å prøve med kostholdsregulering siden jeg allerede spiser tilnærmet likt diabeteskosthold og ikke tror jeg har noe å hente der. Det eneste jeg kan kutte ut er nok de maks to fruktene jeg spiser om dagen og de få, små bitene med 70% kokesjokolade. Vil bare ha insulin med en gang slik at jeg er helt sikker på at jeg får blodsukkeret ned raskt. :-( Hvor ille tenker du at 9,1 er i underkant av to timer etter et sunt måltid (to rugsprø, sukkerfritt fiskepålegg, vann og en appelsin)? Ble forresten kjempeglad for å lese at du har diabetes (ikke det at jeg unner noen å ha det, altså), men da er jeg ikke alene om det og kan kanskje få litt råd av deg hvis jeg ender opp med diagnosen?