FEBRUAR 2018

Jeg er også 4+2 og kjente mye greier nedi der i går.. stakk skikkelig og veldig mye mensmurringer... kanskje deg bare er vanlig å kjenne mer nå som vi begge er 4+2?
Jeg har vært så negativ igjennom hele forsøket så prøver å tenke litt mer positivt [emoji85][emoji16][emoji1317]

Helt enig, nå må du tenke positivt, du er jo gravid! For de aller fleste går det faktisk bra! :-)

Har ikke klart å logge på forum på mange dager pga passord-trøbbel men nå kommer jeg endelig inn både på web og app! Gleder meg til å følge testingen til alle rugere dagene fremover[emoji846][emoji1305] Heier skikkelig på st februar blir en bra mnd for mange! Håper snart på en blødning etter avbrutt fryseforsøk så jeg kan komme i gang igjen. Noen sier at den skal komme et par dager etter avslutter progynova men merker ingen ting enda.... kanskje ledende follikkel som har tatt over hormonene nå og må vente på vanlig EL? Noen her som har erfaring med dette? Hadde virkelig håpet å bare få starte rett på ny runde progynova denne uken. Er sååå utålmodig[emoji23][emoji23]

Jeg har ikke erfaring med bruk av Progynova ved fryseforsøk, men jeg brukte det siste uka av syklusen før jeg startet stimuleringen ved forrige forsøk. Da ble mensen noen dager forsinket (tror det var 4-5 dager). Håper at du snart er i gang igjen!

4 av 9 har latt seg befrukte og ser normale ut! Det er 1 mer enn de forrige gangene. Så nå krysses fingrene for at mer enn 1 overlever til i morgen.

Så flott! Gratulerer med fire befruktede! Skal du ha innsett imorgen? Isåfall, lykke til! :-)

Hvor mange pakker Lutinus fikk du resept på fra Porsgrunn? Jeg fikk på tre pakker, og med teatdag i morgen har jeg nesten en hel uke igjen ned lutinus dersom testen skulle bli positiv. Jeg tror jeg kommer til å ta det som er igjen, men kanskje trappe ned etter hvert. Har lest flere steder at det ikke er bra å bråslutte, men har ikke noe annet grunnlag for det enn det jeg har lest på ulike forum..

Har hatt så mange avbrutte forsøk og fått utskrevet lutinus hver gang så har vel sikkert 6 pk lutinus på resept som jeg ikke har hentet ut!
Hvordan trapper du ned og eventuelt når?[emoji848]
Da skal jeg ikke bråslutte[emoji15]

d6db020db0937ce53a35bbd63c0b5dd0.heic

Puslet sammen dette i sta! En påminnelse til meg selv når jeg ligger å syns synd på meg selv under uttaket i morgen[emoji23][emoji173]️ Forhåpentligvis et bilde jeg kan putte i et fremtidig babyalbum[emoji173]️[/IMG]

Last edited:
Er innlagt grunner overstimulering, det vurderes tapping av væske i buken.

For det ser ut som kroppen produserer hormoner - HCG nivået mitt er på 112..!
Er det noen som kan noe om nivå? Hva bør jeg ligge på?

Dette er ikke klinikken jeg hører til, men sykehuset i byen min.
De konsentrere seg ikke så mye om jeg er gravid, men at tilstand min forverres med overstiumleringen..

Gratulerer så mye med graviditeten! :-) Så kjedelig med overstimulering og innleggelse! Håper at du ikke har altfor mye plager og at du snart er ferdigbehandlet og kan skrives ut. God bedring!

Dette her er kanskje ganske rart å si, og veldig tidlig å si, men er så 100% sikker på at det her ikke går. Er sånn at jeg ikke orker å teste engang, har ikke lyst heller..Skjønner ikke hvor dette kommer fra egentlig, men kanskje vi bare kjenner det på oss når ting går riktig vei og ikke:sorry:

Så lei følelse å gå rundt med. Hvor mange dpo er du?

Fordelen for deg er at hvis det skulle vise seg at det går bra likevel, får du den oppturen! :-) (Jeg er helt motsatt denne gangen og er så sikker på at det går, så kommer til å bli fullstendig knust hvis det ikke gjør det...)

Hvordan takler mannen deres det når dere får negative tester ? Eller da dere fikk negative tester før.?

Og var du den som var mest "gira" på å begynne på nytt forsøk ??

Jeg går helt i kjelleren når jeg får negativ, 11 innsett og det går bare ikke. Spørte mannen idag om vi kunne begynne å tenke på nytt forsøk hos Hausken og få time så fort som mulig, men fikk bare tilbake at jeg måtte slappe av og det var KUN det jeg tenkte på, noe som stemmer. Men hadde håpet at han var like gira på prøve på nytt. Føler ikke han tar det så tungt :( så er det ingen som skjønner hvordan jeg har det. Venner og familie sier liksom bare at jeg må slappe av. Hater at de sier det :eek:

Håper det er greit at jeg spør her ❤❤ blir skikkelig glad når jeg ser dere andre får positivt test❤såå gøy !!

Jeg også føler meg helt ødelagt når det mislykkes. (Jeg har pleid å bli gravid men så har det dessverre vært kjemisk graviditet). Jeg har lyst til å gi opp hele prosjektet i noen dager og orker ikke å tenke på det, men så går det heldigvis ganske fort over og jeg vil planlegge neste forsøk. Tror det er omtrent likt både for mannen og meg, men jeg tar det nok hakket tyngre hver gang det går galt.

Selvsagt er det greit at du spør her! Jeg har ingen å snakke med om dette selv, for vi har ikke fortalt det til familien eller venner, med unntak av ei venninne av meg. Hun var nok ikke særlig interessert, dessverre, og spør aldri om hvordan det går eller noe, så da tar ikke jeg det opp heller. Det er en ensom prosess dette her, så det er veldig godt å ha andre som går gjennom akkurat det samme og vet hvordan det er.

Lutinus!
Fikk beskjed fra Porsgrunn i dag at det var bare nødvendig å ta lutinus frem til testdag som var i går men om jeg har igjen så kunne jeg ta resten av pakka.
Jeg har igjen en del i pakka, tror jeg åpnet den på lørdag om jeg ikke husker feil. Men jeg har hatt så mange avbrutte så jeg har resepter liggende på lutinus, ville dere hentet ut mer og ikke sagt noe?[emoji85]

Også lurte jeg litt på dette med at lutinus «stopper mens» om jeg velger å slutte vil jeg da eventuelt spontanabortere tidligere enn om jeg velger å fortsette? Jeg tenker om det jeg har i meg ikke er forenlig med liv .... assa hvorfor går dere andre på lutinus lengre?
Jeg vil heller spontanabortere i uke 5 enn i uke 12 fordi jeg har trosset i lutinus .... Man kan vel spontanabortere selvom man går på lutinus?

Huff føler meg så dum nå[emoji23][emoji85] håper dere forstår hva jeg mener...

Jeg har mistet selv om jeg har brukt Lutinus. Tror det verste som kan skje, er at det utsetter litt hvis det har gått galt, men tror ikke at det utsetter i mange uker. Jeg har i hvert fall mistet tidlig på Lutinus. Jeg skal bruke det lengre pga habituell abort diagnose (tre aborter eller mer).

Har mista på progesteron jeg også, men har hørt om flere som har opplevd MA hvor det mest sannsynlig ikke har kommet pga progesteronen! Men dette er nok veldig individuelt[emoji5]

Det du sier får meg til å tenke på at jeg tok Crinone da jeg hadde exu. Er jo faktisk en mulighet for at det ville ha forsvunnet ut av seg selv og ikke blitt der inne feilplassert hvis jeg ikke hadde brukt Crinone. Jaja, det får jeg aldri vite...

d6db020db0937ce53a35bbd63c0b5dd0.heic

Puslet sammen dette i sta! En påminnelse til meg selv når jeg ligger å syns synd på meg selv under uttaket i morgen[emoji23][emoji173]️ Forhåpentligvis et bilde jeg kan putte i et fremtidig babyalbum[emoji173]️[/IMG]

Så fint det ble! :-) Skikkelig fantasifullt! Hva vi må gjennom for å oppnå drømmen vår...

Man må bare forsøke å være optimistisk... jeg er forberedt(så forberedt man kan være) på at det kan gå galt. Men jeg prøøøver å være optimistisk [emoji85][emoji16]

Jeg har ikke fått noen konkret time, jeg hører til Porsgrunn og fikk bare melding i stad om jeg ville ha den hos de eller her i nærheten. Bor et stykke unna Porsgrunn. Men hun skrev alt etter 12.3. Så håper jeg får noe nærme den datoen [emoji16] har du fått time?

Ja, har fått time hos Hausken 14.mars. Måtte de tre ukene gå fort :happy:

14 DPO i dag..
Da er 112 helt strålende og det er ingen tvil om at du er gravid. Hcg trigger også en overstimulering om man er i starten av det før man produserer hcg..

Så flott! Gratulerer med fire befruktede! Skal du ha innsett imorgen? Isåfall, lykke til! :-)
Så lenge minst et egg har klart seg så blir det innsett [emoji4] Håper selvfølgelig på å sette inn to!

Jeg husker at du nevnte det tidligere en gang også, så nå har jeg bladd meg gjennom notater fra mine tidligere graviditeter som har endt dårlig, og det ser ut som om jeg har opplevd to ganger at embryoet har festet seg ca 4 dpo jeg også. Blir spennende å se nå om det bare er dårlige tester med ulik fargemengde slik at det går ned i morgen, eller om det kan være en økning. Har ikke helt troen på at det er noe enda, med tanke på at det er så veldig tidlig, men samtidig har jeg fått disse symptomene... Selvsagt umulig å vite om det er Lutinus eller ekte graviditetssymptomer, det er det dumme med å bruke progesteron...
Krysser fingrene

Det virker som samboeren min lar meg bestemme når det passer meg. Han sier ikke så mye, men trøster meg og er med på kontroller evt.
Vi har vært i gjennom 4 forsøk nå (siste ble avbrutt). Jeg var litt lei meg i noen dager, men så må jeg se fremover. Jeg fikk avtalt en samtale hos Hausken noen dager etter avbrutt forsøk (på Riksen) for å kunne ha en plan. Jeg har nå fått et opplegg og kan starte når jeg føler for det. Jeg synes det hjelper å ha et forsøk å se frem til (uansett når det blir[emoji4]).

Man blir litt oppsatt på å få det til så er veldig vanskelig å tenke på noe annet. Jeg føler at livet blir satt litt på hold mens man holder på...
vanskelig for andre å forstå dessverre.
Men må nesten bare holde ut, skal lykkes snart håper jeg[emoji4]

Jeg håper virkelig det er din tur neste gang! :HeartredKjenner meg veldig igjen i at man setter livet på vent. Barn er liksom så essensielt for den fremtiden man har sett for seg. Godt du har lagt en plan for neste forsøk, hjelper å ha noe å se frem til. Jeg ønsker deg masse masse lykke til!! :happy:

Har hatt så mange avbrutte forsøk og fått utskrevet lutinus hver gang så har vel sikkert 6 pk lutinus på resept som jeg ikke har hentet ut!
Hvordan trapper du ned og eventuelt når?[emoji848]
Da skal jeg ikke bråslutte[emoji15]
Reseptene er stort sett gyldig 12 måneder fra den dagen de er utstedt.

Gratulerer så mye med graviditeten! :-) Så kjedelig med overstimulering og innleggelse! Håper at du ikke har altfor mye plager og at du snart er ferdigbehandlet og kan skrives ut. God bedring!

Tusen tusen takk! [emoji173]️

Krysser fingrene selv for at formen blir bedre snart..

Back
Topp