FEBRUAR 2018

Lutinus!
Fikk beskjed fra Porsgrunn i dag at det var bare nødvendig å ta lutinus frem til testdag som var i går men om jeg har igjen så kunne jeg ta resten av pakka.
Jeg har igjen en del i pakka, tror jeg åpnet den på lørdag om jeg ikke husker feil. Men jeg har hatt så mange avbrutte så jeg har resepter liggende på lutinus, ville dere hentet ut mer og ikke sagt noe?[emoji85]

Også lurte jeg litt på dette med at lutinus «stopper mens» om jeg velger å slutte vil jeg da eventuelt spontanabortere tidligere enn om jeg velger å fortsette? Jeg tenker om det jeg har i meg ikke er forenlig med liv .... assa hvorfor går dere andre på lutinus lengre?
Jeg vil heller spontanabortere i uke 5 enn i uke 12 fordi jeg har trosset i lutinus .... Man kan vel spontanabortere selvom man går på lutinus?

Huff føler meg så dum nå[emoji23][emoji85] håper dere forstår hva jeg mener...

Jeg tror også du er gravid[emoji173]️ kjipt med overstimulering! Håper du snart blir bedre [emoji4]

Tusen takk! Liker folk som har trua! Krysser fingrene.

Skal drenere ut vesken i buken i morgen, håper det hjelper på smertene og pusten..

lmn86..! Oraklet! Hjelp! [emoji173]️

Jeg leker meg litt med tanken. Hvordan regner jeg ut hvor langt jeg er på vei evt? Og hvilken uke jeg er i..?

Aha! [emoji28] da har jeg gått inn å endret!
Er vi over den kjemiske når vi starter i graviditetsuke 6?

5+0 er vi over kjemisk ja[emoji7][emoji7]

lmn86..! Oraklet! Hjelp! [emoji173]️

Jeg leker meg litt med tanken. Hvordan regner jeg ut hvor langt jeg er på vei evt? Og hvilken uke jeg er i..?

Hehe![emoji23][emoji23] I BV sin terminkalkulator så legger du inn uttaksdagen som unnfangelsesdato, og lengden på syklus lar du bare stå på 28 dager[emoji5] da får du riktig termin[emoji1303][emoji1303]

Tror du er 14 dpo! 4+0, og med termin 02.11.18[emoji5]

Hehe![emoji23][emoji23] I BV sin terminkalkulator så legger du inn uttaksdagen som unnfangelsesdato, og lengden på syklus lar du bare stå på 28 dager[emoji5] da får du riktig termin[emoji1303][emoji1303]

Selvom jeg har en lengre syklus enn 28?

Takk forresten!

Selvom jeg har en lengre syklus enn 28?

Takk forresten!

Når det er ivf så bruker vi 28 dager uansett! Jeg har redigert innelgget og regnet ut for deg![emoji5]

Lutinus!
Fikk beskjed fra Porsgrunn i dag at det var bare nødvendig å ta lutinus frem til testdag som var i går men om jeg har igjen så kunne jeg ta resten av pakka.
Jeg har igjen en del i pakka, tror jeg åpnet den på lørdag om jeg ikke husker feil. Men jeg har hatt så mange avbrutte så jeg har resepter liggende på lutinus, ville dere hentet ut mer og ikke sagt noe?[emoji85]

Også lurte jeg litt på dette med at lutinus «stopper mens» om jeg velger å slutte vil jeg da eventuelt spontanabortere tidligere enn om jeg velger å fortsette? Jeg tenker om det jeg har i meg ikke er forenlig med liv .... assa hvorfor går dere andre på lutinus lengre?
Jeg vil heller spontanabortere i uke 5 enn i uke 12 fordi jeg har trosset i lutinus .... Man kan vel spontanabortere selvom man går på lutinus?

Tenker det samme! Tør heller ikke slutte, så jeg tar noen uker til! Og så trapper ned[emoji5] Jeg mista selvom jeg gikk på det sist!

Lutinus!

Hvor mange pakker Lutinus fikk du resept på fra Porsgrunn? Jeg fikk på tre pakker, og med teatdag i morgen har jeg nesten en hel uke igjen ned lutinus dersom testen skulle bli positiv. Jeg tror jeg kommer til å ta det som er igjen, men kanskje trappe ned etter hvert. Har lest flere steder at det ikke er bra å bråslutte, men har ikke noe annet grunnlag for det enn det jeg har lest på ulike forum..

Tusen takk. [emoji173]️

Forstår jeg dette rett så har jeg altså termin 2/11, og er på 4+0 i dag?!

Helt surrealistisk dette!!

Jepp, helt riktig[emoji7][emoji7]

2 dpo er fysisk umulig , og spesielt for oss med IVF for vi vet nøyaktig befruktningsdag.
One step er ikke bra tester. Er så utrolig svake, at de er vanskelige å tolke. Bedre å bruke andre tester, men kanskje ikke tidligtest da de kanskje kan være litt for følsomme

Ja, regnet ikke med at embryoet/embryoene festet seg samme dag som de ble satt inn. Ble bare så overrasket over at streken idag var sterkere enn igår.

Enig i at det var svak strek på onestep, så jeg tok en vanlig babyplan også, så har jeg forhåpentligvis bedre sammenlikningsgrunnlag til imorgen og senere dager. :-)

Ikke IVF, men hos meg pleier det feste seg 4dpo...

Jeg husker at du nevnte det tidligere en gang også, så nå har jeg bladd meg gjennom notater fra mine tidligere graviditeter som har endt dårlig, og det ser ut som om jeg har opplevd to ganger at embryoet har festet seg ca 4 dpo jeg også. Blir spennende å se nå om det bare er dårlige tester med ulik fargemengde slik at det går ned i morgen, eller om det kan være en økning. Har ikke helt troen på at det er noe enda, med tanke på at det er så veldig tidlig, men samtidig har jeg fått disse symptomene... Selvsagt umulig å vite om det er Lutinus eller ekte graviditetssymptomer, det er det dumme med å bruke progesteron...

Så herlig at du har tatt over stafettpinnen så tidlig[emoji1303][emoji1303] kan sikkert være festesmerter du kjente, men jeg tror nok at det er litt for tidlig til at du kan få utslag på test! Jeg vil tippe det har vært forskjell i urinkonsentrasjon/fargestoff i testene som gjør at den er sterkere idag! Ser også at den er sterkere! Håper jeg tar feil, og at du evt setter verdensrekord i å få tidlig utslag på graviditet[emoji1303][emoji1303][emoji23][emoji23]

Ja, jeg håper på verdensrekord jeg også! :-) Tok en vanlig babyplan etterpå for å ha flere tester å sammenlikne, så imorgen blir det også både onestep og babyplan.

Jeg tenker også at det ville ha vært altfor tidlig å få utslag på test vanligvis uten Ovitrelle, så det måtte isåfall være fordi Ovitrelle ligger i bunnen og gir utstag på tester og enhver liten økning i tillegg (pga graviditet) vil gi økt styrke på testen som allerede er positiv pga Ovitrelle. Jeg tror vel også mest på at det er ulik mengde fargestoff eller ulik urinkonsentrasjon som er forklaringen på den sterkere testen idag, men må si jeg både fikk sjokk og ble litt optimistisk av å se sterkere farge idag når jeg hadde forventet at testen skulle være veldig svak eller blank. Er jo ikke noe annet å gjøre enn å teste videre og håpe på gode streker. :-)

Samme her!! Er utrolig slitsomt!! Blir jo livredd!! Vi får krysse fingrene for at det bare er ligamentsmerter[emoji7][emoji7] jeg tør ikke slutte på progesteron, så det stopper vel uansett blødning!!

Jeg har mistet tidligere selv om jeg har gått på progesteron, så jeg tror ikke det stopper blødning hvis det har gått galt. Kanskje det kan utsette, men ikke stoppe helt. Menssmerter er jo vanlig i tidlig svangerskap uansett, så ikke bekymre dere så mye (men skjønner godt at dere gjør det, siden jeg ville gjort det samme selv...)

Det heter det[emoji5][emoji1303] er at livmoren utvider seg! Og det kan kjennes ut som menssmerter/mensmurringer! Og det er heeeelt normalt!!!

Ja jeg så det! Og jeg mista ganske tidlig sist jeg også! Men vi har bestemt oss for å glede oss over graviditeten, og ikke la frykten for ny abort ta over den gleden! Vi kommer til å bli like knust om vi mister uansett om vi har gledet oss eller vært konstant redde! Om vi kommer oss til termin så håper jeg at jeg kan se tilbake på en graviditet med glede, ikke at jeg lot frykten styre[emoji173]️

Det er en veldig god taktikk dere har lagt opp. Dumt hvis redsel skal ødelegge hele svangerskapet hvis det går bra (og de aller fleste svangerskap går faktisk bra). Jeg håper jeg klarer å kose meg jeg også hvis jeg blir gravid, har i hvert fall lyst til å prøve på det. :-)

Jeg har mistet tidligere selv om jeg har gått på progesteron, så jeg tror ikke det stopper blødning hvis det har gått galt. Kanskje det kan utsette, men ikke stoppe helt. Menssmerter er jo vanlig i tidlig svangerskap uansett, så ikke bekymre dere så mye (men skjønner godt at dere gjør det, siden jeg ville gjort det samme selv...)

Har mista på progesteron jeg også, men har hørt om flere som har opplevd MA hvor det mest sannsynlig ikke har kommet pga progesteronen! Men dette er nok veldig individuelt[emoji5]

Tok ny test idag. Testen er nesten helt hvit. (Ovitrellen) er 13 dpo idag. Tviler sterkt på at den kommer til å stige nå. Siden den er veeldig svak nå, ser den nesten ikke. Skjønner ikke dette... 11 innsett og kun sett en positiv test. Og det var i 2015.. Blir så lei :( skjønner ikke hvorfor!! Må bare få det ut.

Huff, så leit, men håpet er ikke helt ute enda. Noen får sent positiv test, så ikke gi helt opp før testdag/mens. Krysser fingrene for deg!

Back
Topp