FEBRUAR 2018

Jeg har lest at det kan feste seg så tidlig som 2 dpo og så sent som 10 dpo, men jeg synes også at det er rart om det fester seg så tidlig. Forrige gang begynte jeg ikke å teste ut Ovitrellen før 6-7 dpo, tror jeg, og da hadde jeg en veldig svak strek, som så gradvis ble bittelitt sterkere (var kjemisk graviditet), så jeg vet liksom ikke hvordan streken etter Ovitrelle skal være 4 dpo. Kan jo hende at det var noe galt med gårsdagens test også, siden den ble så svak og dagens er sterkere?
2 dpo er fysisk umulig , og spesielt for oss med IVF for vi vet nøyaktig befruktningsdag.
One step er ikke bra tester. Er så utrolig svake, at de er vanskelige å tolke. Bedre å bruke andre tester, men kanskje ikke tidligtest da de kanskje kan være litt for følsomme

Jeg tror implantasjon er umulig så tidelig. Egga skal dele seg nok og det tar 5-6 dager før det bryter ut av skallet, og det kan ikke feste seg før det :) Ovitrellen satt hos meg til dag 8 tror jeg.
Ikke IVF, men hos meg pleier det feste seg 4dpo...

Kloke testedamer, nå trenger jeg noen synspunkter. :) Jeg er 4 dpo idag, to dager etter innsett. Igår 3 dpo kjente jeg to stikk på samme sted i livmorområdet rett etter hverandre. Har kjent liknende stikk noen ganger tidligere ved implantasjon, men det har da vært kraftigere stikk og de har kommet litt lengre tid etter eggløsning/egguthenting enn 3 dpo. Igår kveld var puppene mine plutselig blitt ømme (det kan utmerket godt skyldes Lutinus) og jeg opplevde også noen andre symptomer jeg pleier å få som gravid (men kan selvsagt komme av andre ting også, Lutinus for eksempel er en veldig god kandidat...). Jeg avskrev alt som forårsaket av Lutinus, for 3 dpo er tross alt veldig tidlig for implantasjon, selv om jeg har lest at det kan forekomme mellom 2 og 10 dpo, mens mellom 5 og 7 dpo er det vanligste.

Så kommer det store "men´et": jeg holder jo på å teste ut ovitrelle, og igår fikk jeg en knapt synlig strek uten farge på testen. Tenkte at testen kom til å bli negativ idag eller imorgen, men så er den sterkere idag og den er rosa! Jeg er bare 4 dpo, så det må vel skyldes forskjellig mengde fargestoff mellom testene eller kanskje urinen var mer konsentrert idag?

Produserer et eller to festede embryoer tilstrekkelig mengde hcg etter ett døgn til at det vil øke styrken på teststreken når det allerede er hcg der pga Ovitrelle?

Har noen opplevd å få sterkere teststrek når hcg synker? Er onestep-tester.

Jeg trodde aldri jeg skulle begynne å legge ut "teste ut Ovitrelle"-bilder så tidlig, men når streken er sterkere idag, så må jeg bare. :) (lmn86: Jeg overtok like godt stafettpinnen, som du ville gi fra deg, for testespamming av tråden med en gang du gav deg. ;-) )

Synspunkter på hva dette er mottas med stor takk! :)

Vis vedlegget 245039

Lagt til: Tror kanskje at jeg tisset en gang natt til igår og ikke natt til idag. Kan det evt. gjøre utslaget og gi sterkere test idag?

Så herlig at du har tatt over stafettpinnen så tidlig[emoji1303][emoji1303] kan sikkert være festesmerter du kjente, men jeg tror nok at det er litt for tidlig til at du kan få utslag på test! Jeg vil tippe det har vært forskjell i urinkonsentrasjon/fargestoff i testene som gjør at den er sterkere idag! Ser også at den er sterkere! Håper jeg tar feil, og at du evt setter verdensrekord i å få tidlig utslag på graviditet[emoji1303][emoji1303][emoji23][emoji23]

Er i dag 4+2, men det er fortsatt veldig nervepirrende dager. I natt fikk jeg skikkelig menssmerter. Men det var ikke helt det samme, for smertene i livmoren kom og gikk med noen mintters intervall. Jeg fryktet selvfølgelig det verste! Men jeg har heldigvis ikke begynt å blø, og dagens test er lik gårsdagens. Håper det er livmora som holder på å utvide seg. Kjenner fortsatt litt murringer. Dette er å bli gal av!! :nailbiting:

Samme her!! Er utrolig slitsomt!! Blir jo livredd!! Vi får krysse fingrene for at det bare er ligamentsmerter[emoji7][emoji7] jeg tør ikke slutte på progesteron, så det stopper vel uansett blødning!!

Samme her!! Er utrolig slitsomt!! Blir jo livredd!! Vi får krysse fingrene for at det bare er ligamentsmerter[emoji7][emoji7] jeg tør ikke slutte på progesteron, så det stopper vel uansett blødning!!

Heter det "ligamentsmerter" ja. Hva du vet! :Heartred Da skal jeg google litt på det. Ser jo at det er to i januargruppen som har mistet tidlig nå, så man blir jo så redd for at det samme vil skje med en selv

Heter det "ligamentsmerter" ja. Hva du vet! :Heartred Da skal jeg google litt på det. Ser jo at det er to i januargruppen som har mistet tidlig nå, så man blir jo så redd for at det samme vil skje med en selv

Det heter det[emoji5][emoji1303] er at livmoren utvider seg! Og det kan kjennes ut som menssmerter/mensmurringer! Og det er heeeelt normalt!!!

Ja jeg så det! Og jeg mista ganske tidlig sist jeg også! Men vi har bestemt oss for å glede oss over graviditeten, og ikke la frykten for ny abort ta over den gleden! Vi kommer til å bli like knust om vi mister uansett om vi har gledet oss eller vært konstant redde! Om vi kommer oss til termin så håper jeg at jeg kan se tilbake på en graviditet med glede, ikke at jeg lot frykten styre[emoji173]️

Tok ny test idag. Testen er nesten helt hvit. (Ovitrellen) er 13 dpo idag. Tviler sterkt på at den kommer til å stige nå. Siden den er veeldig svak nå, ser den nesten ikke. Skjønner ikke dette... 11 innsett og kun sett en positiv test. Og det var i 2015.. Blir så lei :( skjønner ikke hvorfor!! Må bare få det ut.

Det heter det[emoji5][emoji1303] er at livmoren utvider seg! Og det kan kjennes ut som menssmerter/mensmurringer! Og det er heeeelt normalt!!!

Ja jeg så det! Og jeg mista ganske tidlig sist jeg også! Men vi har bestemt oss for å glede oss over graviditeten, og ikke la frykten for ny abort ta over den gleden! Vi kommer til å bli like knust om vi mister uansett om vi har gledet oss eller vært konstant redde! Om vi kommer oss til termin så håper jeg at jeg kan se tilbake på en graviditet med glede, ikke at jeg lot frykten styre[emoji173]️

Det er i grunn veldig sant! :happy: Mannen og jeg har tydeligvis hatt vanskeligheter med befruktningen, siden vi aldri har vært gravide. Men nå som vi har kommet så langt er det kanskje litt naivt å tro at resten ordner seg selv. Men som du sier, så taper man jo ikke noe på å være positiv og glede seg over graviditeten! Går det evt. galt vil man oppleve kræsjlanding uansett. Etter å ha lest hva du har vært gjennom håper jeg virkelig at spiren sitter nå! :Heartred:Heartred:Heartred

BCC28441-D81F-4A82-B64A-A9921D11F06B.jpeg

Min «ovitrielle-test». Negativ. Da får vi bare håpe det skjer et mirakel og den blir positiv etterhvert <3

Tok ny test idag. Testen er nesten helt hvit. (Ovitrellen) er 13 dpo idag. Tviler sterkt på at den kommer til å stige nå. Siden den er veeldig svak nå, ser den nesten ikke. Skjønner ikke dette... 11 innsett og kun sett en positiv test. Og det var i 2015.. Blir så lei :( skjønner ikke hvorfor!! Må bare få det ut.

Sender deg en god klem:Heartred finner heller ingen god forklaring på hvorfor det er så vanskelig for mange av oss:Heartred men i mål det skal du! Ikke gi opp:Heartred

Det er i grunn veldig sant! :happy: Mannen og jeg har tydeligvis hatt vanskeligheter med befruktningen, siden vi aldri har vært gravide. Men nå som vi har kommet så langt er det kanskje litt naivt å tro at resten ordner seg selv. Men som du sier, så taper man jo ikke noe på å være positiv og glede seg over graviditeten! Går det evt. galt vil man oppleve kræsjlanding uansett. Etter å ha lest hva du har vært gjennom håper jeg virkelig at spiren sitter nå! :Heartred:Heartred:Heartred

Tusen takk, det håper virkelig jeg også[emoji173]️[emoji173]️ den må sitte til oss begge[emoji7][emoji7]

Sender deg gode tanker og klemmer[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ føler virkelig med deg!! Håper det snart kan snu[emoji173]️

Back
Topp